Alex Gherase Postat August 22, 2016 Share Postat August 22, 2016 Va salut! Am si eu problema la motoreta si nu reusesc sa ii dau de cap. Am un R6 2007 (25000 km). In ultima perioada mi s-a oprit motorul de 2 ori in mers. S-a aprins in bord check engine si scria 15, am cautat in manual si este vorba de o eroare (E15) care ma indreapta catre TPS. Am fost la o reprezentanta YAMAHA in Bucuresti si au zis ca nu este nici o problema cu TPS, aceasta functioneaza in parametri optimi si ca ar fi mai mult vorba despre ceva pe partea electrica care face un scurt si ca din aceasta cauza da eroare la TPS. De fiecare data cand motorul s-a oprit,a trebuit sa iau contactul complet iar dupa ce am pus contactul a pornit imediat si a mers ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. A mai intalnit cineva o astfel de problema??? Cum as putea sa ajung la cauza principala a problemei??? Multumesc frumos! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat August 22, 2016 Share Postat August 22, 2016 (editat) eroarea zice ca: # Item Symptom 15 Throttle position sensor (I/0) TPS - open or short circuit detected Fail-Safe Action Fixes the TPS fully open Editat August 22, 2016 de florinelu07 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat August 22, 2016 Share Postat August 22, 2016 E posibil sa fie ECU pe moarte. Sau o conexiune care se mai desface pe perioade fff scurte. Trebuie verificate toate firele, contactele din mufa TPS-ului respectiv, pina la pinii mama din mufa care intra in ECU. Mecanicosii nu au reusit sa izoleze scurt circuitul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex Gherase Postat August 22, 2016 Autor Share Postat August 22, 2016 (editat) Nu au gasit nici un fir. Motoreta are un xenon cam de caca, cand e turata in 12000 un far se opreste (cel de pe stanga), probabil drosser-ul are o problema, ar putea fi se de la xenon??? din cand in cand sa trimita cate un impuls care sa provoace problema??? Dupa ce iau contactul si il pun la loc, merge motoreta de zici ca mananca asfalt..... asta ma face sa cred ca nu e tps-ul defect, ci e o problema la senzorul clapetei sau o alta problema electrica . . . » Post actualizat in 22 Aug 2016 13:58Nu prea vreau sa ma gandesc ca e o problema cu calculatorul ca am pus-o .... Editat August 22, 2016 de Alex Gherase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat August 22, 2016 Share Postat August 22, 2016 Ce inseamna pt tine " senzorul clapetei" ? Ca tocmai TPS citeste cit de mult sint deschise clapetele. Am mai intilnit o problema asemanatoare cu motorasul pas cu pas care misca clapetele, nu mai ai raspuns la miscarea gazului, trebuie sa opresti din contact, abia la repornire ai din nou acceleratie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex Gherase Postat August 22, 2016 Autor Share Postat August 22, 2016 este un senzor care se activeaza in momentul in care pui contactul, spre exemplu, daca accelerez cand nu este pus contacul, nu se dechid clapetele, dar dupa ce pun contactul, eu am inteles ca acest senzor spune ma departe tps-ului ce trebuie sa faca....exact asa este cum ai spus tu, se inchid clapetele si accelerez in gol ca nu se mai intampla nimic, dupa ce opresc , iau contactul si repornesc dinnou, merge...........deci de la ce ar putea sa fie???? Nu stiu ce sa-i mai fac..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat August 22, 2016 Share Postat August 22, 2016 Nu man, ai 2 TPS-uri. Cel de care invirti tu cu ajutorul cablului de accel, si cel care sa afla pe axul clapetelor de accel. Retine, ai 2 TPS-uri, asa e la toate modelele YCC-T. Si sint identice. » Post actualizat in 22 Aug 2016 19:21Intra in modul DIAG si vezi ce valori ai pt cele 2 TPS-uri, cu close throttle si full throttle. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex Gherase Postat August 29, 2016 Autor Share Postat August 29, 2016 cand intru in diag am aceleasi valori ca si cele din manualul de utilizare iar cand accelerez pe loc cu motorul oprit se duc pana la 100 ceea ce inseamna ca sunt ok.Atunci cand mie mi se opreste motorul in mers, imi arata eroare 15. cand intru in diag si dau la aceasta eroare 15 imi arata cifra 16. daca ma uit in manual imi scrie ca in dreptul lui 15 trebuie sa apara o valoare intre niste parametri, iar valorea mea din ecu respectiv 16, este in parametri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.