emgi Postat Mai 16, 2004 Share Postat Mai 16, 2004 Salutare, Am o motocicleta la care a luat foc toata instalatia electrica. Am reusit sa o refac toata sa-i adaptez aprindere "electronica", dar m-am oprit la alternator. Cum trebuie cuplat, alimentat alternatorul, puntea de diode, ca sa incarce si sa-si faca toata treaba. V-as ruga sa-mi desenati, explicati sau orice fel de alta informatie prin care sa inteleg si sa-mi termin instalatia. Multumesc in avans. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 16, 2004 Share Postat Mai 16, 2004 N-ai precizat ce fel de alternator ai .In principiu din statorul alternatorului trebuie sa-ti iasa 3 fire care dau curent alternativ trifazat ; aceste fire se leaga la ''intrarea'' puntii redresoare(puntea trebuie sa aiba 5 borne : 3 pentru curentul alternativ si inca 2: + si -; borna - se leaga la masa iar borna+ la +de la baterie) ; daca rotorul are infasurare de excitatie bornele acesteia care sunt conectate la periile colectoare trebuie legate una la masa si una la releul regulator.(releul trebuie sa aiba si el 3 fire: unu la masa unu la + si unul la excitatia alternatorului; plusul releului trebuie sa fie legat la plusul bateriei prin intermediul contactului de pornit si oprit motorul) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emgi Postat Mai 16, 2004 Autor Share Postat Mai 16, 2004 la ora actuala detin un alternator de Jawa 125 model 355 din 1960 care cu siguranta nu are 5 iesiri (exact asa cum ai spus tu si stiam si yo) are numai 2 fire care inseriaza statorul iar alte 2 care sunt cuplate la carbunii rotorului din care unul este la masa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 16, 2004 Share Postat Mai 16, 2004 Pai daca e din 1960 e putin probabil sa fie alternator si dupa descrierea facuta de tine aproape sigur este un dinam si cred ca e pe 6V nu pe 12V. In acest caz firele alea care inseriaza statorul (infasurarea de excitatie) trebuie legate unul la releul regulator si unul la borna + a rotorului (aia care nu e legata la masa). In cazul dinamului excitatia e pe stator iar plusul si minusul se culeg de pe rotor. Puntea redresoare nu mai e necesara. Borna+ de pe rotor trebuie sa ajunga la releul conjunctor disjunctor (care de obicei se afla in aceiasi carcasa cu releul regulator). Pe carcasa releelor trebuie sa ai 4 borne : una la masa una la baterie+ ,borna releului conjunctor-disjunctor care trebuie legata la rotor+ si borna releului regulator care se leaga la stator-. Rolul releului conjunctor disjunctor este de a nu permite bateriei sa se descarce pe rotor atunci cand tensiunea data de dinam este mai mica decat tensiunea bateriei. El poate fi inlocuit cu o dioda de 20A montata intre rotor+ si baterie+ cu catodul spre baterie. Ca sa fii sigur daca ai dinam sau alternator uitate la colectorul rotorului: daca acesta este alcatuit din doua inele de Cu pe care calca periile atunci este alternator,iar daca are multe placute de Cu separate intre ele atunci este dinam. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emgi Postat Mai 16, 2004 Autor Share Postat Mai 16, 2004 da, este pe 6 volti acesta... oricum intentionez sa folosesc un alternator 12 volti mai nou... ceva sugestii? de la ce model? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
$ilver Postat Mai 20, 2004 Share Postat Mai 20, 2004 Alternatorul mai nou, ca sa fie si ieftin, nu poate fii decat de Jawa sau IJ dar sfatul meu este sa-ti pui un magnetou de Minsk sau Voshod, nu mai ai nevoie de baterie, ai si lumini si aprindere electronica in acelasi timp. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.