radio_on Postat Mai 27, 2018 Share Postat Mai 27, 2018 Salut, Am un R100RT din '88, și totul a funcționat ok, până după o drumeție de cca. 150km după care într-o benzinărie electromotrul părea să nu mai poată întoarce. Am pornit-o împinsă, am mai mers cu ea fara pauza cca. 30min, după care am oprit motorul sa vad daca il mai pot porni. Nimic, apăsam pe butonul de start, nimic, nici un click, nimic. Am bagat-o în garaj, a doua zi am mers sa ii măsor voltajul la baterie: 10.97V oprită. Am pus consumul pe seama tentativelor din ziua precedentă.nu am reusit sa o pornesc, scoțând următorul sunet: Bateria are o vechime de cateva luni... oare sa fie dus alternatorul/electromotorul? Azi nu am reusit sa o pornesc împinsă ca sa ii măsor și voltajul cand e în funcțiune motorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Mai 27, 2018 Share Postat Mai 27, 2018 Bateria poate fi in scurt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre81. Postat Mai 27, 2018 Share Postat Mai 27, 2018 (editat) Trebuie da dai electromotorul jos si sa-i faci constatare, dupa sunet as zice ca sunt blocati sau uzati carbunii. Tie iti cupleaza bobina de anclasare dar nu se invarte electromotorul. Electromotorul este identic ca constructie cu cele auto, ba chiar se gasesc piese ieftine aftermarket pt acest model de electromotor. Ca sa dai jos electromotorul trebuie sa decuplezi borna de la baterie, sa dai rezervorul jos si pe urma capacul de aluminiu care este deasupra motorului. Inainte sa te apuci de treaba incearca sa-i dai curent cu o baterie de masina ca sa vezi daca merge, asta e un model de electromotor care cere destul curent la pornire. Becul de incarcare se stingea? Editat Mai 27, 2018 de petre81. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radio_on Postat Mai 27, 2018 Autor Share Postat Mai 27, 2018 @petre81. Mersi de sfat, o sa ii dau curent sa vad ce face. @mos bear un scurt sau ceva consumator scapat de sub control ar justifica consumul, dar totuși nu pare să fie asta, ptr ca descărcarea s-a întâmplat în mers, după 2 saptamani+ de pauză, teoretic ar fi trebuit să se descarce în acest timp. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Mai 27, 2018 Share Postat Mai 27, 2018 Eu zic ca nu incarca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre81. Postat Mai 27, 2018 Share Postat Mai 27, 2018 Eu zic ca nu incarca. Daca nu incarca ar trebui sa porneasca cu cabluri si o baterie buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Mai 27, 2018 Share Postat Mai 27, 2018 martorul de incarcare din bord se aprinde cand pui contactu? daca se arde nu-ti mai incarca alternatoru, e valabil pt r60-80-90-100 probabil bateria e moarta , ca sa masori incarcarea iti trebuie o baterie buna si incarcata 100% (adica 12.8+ volti) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radio_on Postat Mai 27, 2018 Autor Share Postat Mai 27, 2018 Ma tem ca nu mai exista martorul de incarcare. Motorul a fost customizat destul de tare (are in spate un M Unit programabil, poate n-ar fi o idee rea pe viitor sa afisez anumiti martori) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silencer Postat Mai 27, 2018 Share Postat Mai 27, 2018 daca a facut pauza lunga si mergi drumuri scurte iti cam trebuie un redresor la indemana. eu cam 2 din 5 dati apas butonu cu teama. a mea incarca foarte prost la relanti si cand e rece. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre81. Postat Mai 28, 2018 Share Postat Mai 28, 2018 daca a facut pauza lunga si mergi drumuri scurte iti cam trebuie un redresor la indemana. eu cam 2 din 5 dati apas butonu cu teama. a mea incarca foarte prost la relanti si cand e rece. Ai releu electronic sau mecanic? Ragaliile astea boxer incarca slab la relanti, la unele chiar se aprinde becul. Totusi am mers candva zi de zi cu o ragalie de asta boxer si nu aveam emotii cu incarcarea. » Post actualizat in 28 May 2018 05:02 poate n-ar fi o idee rea pe viitor sa afisez anumiti martori) Musai martorul de presiune de ulei trebuie sa-l ai, daca nu-l ai si ramai fara presiune de ulei e jale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Mai 28, 2018 Share Postat Mai 28, 2018 Ma tem ca nu mai exista martorul de incarcare. Motorul a fost customizat destul de tare (are in spate un M Unit programabil, poate n-ar fi o idee rea pe viitor sa afisez anumiti martori) 20180526_143852.jpg STS_8707.jpg am inteles , cred ca ai mers numai pe baterie , ia un manual si vezi circuitul de incarcare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre81. Postat Mai 28, 2018 Share Postat Mai 28, 2018 am inteles , cred ca ai mers numai pe baterie , ia un manual si vezi circuitul de incarcare Mai bine sa gugaleasca generator idiot light, gaseste explicatii mai clare. Nu multi stiu ca anumite masinarii nu incarcau daca aveau becul ars sau lipsa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silencer Postat Mai 29, 2018 Share Postat Mai 29, 2018 (editat) Ai releu electronic sau mecanic? Ragaliile astea boxer incarca slab la relanti, la unele chiar se aprinde becul. Totusi am mers candva zi de zi cu o ragalie de asta boxer si nu aveam emotii cu incarcarea. » Post actualizat in 28 May 2018 05:02 Musai martorul de presiune de ulei trebuie sa-l ai, daca nu-l ai si ramai fara presiune de ulei e jale. daca tin eu minte bine e un telefunken pe undeva pe sub rezervor, pare electronic. a mea merge cu becu aprins mult timp pana se incalzeste dar am montat un voltmetru digital si imi zice cu numere. in ture se duce mereu la 13.5 dar la relanti il vad pe la 12.1 sau mai jos pana se incalzeste. in mod ciudat cu soc-ul tras se stinge la aceleasi turatii mici. martoru de presiune de ulei de fapt se numeste "replace engine light". se aprinde atat de tarziu ca deja ai mari sanse sa fi facut daune severe deja. asta din citite ca eu nu l-am vazut aprins decat cand pun contactul. Editat Mai 29, 2018 de silencer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre81. Postat Mai 29, 2018 Share Postat Mai 29, 2018 daca tin eu minte bine e un telefunken pe undeva pe sub rezervor, pare electronic. Sa nu faci confuzie cu modulul de aprindere, eu nu-mi aduc aminte sa fi vazut releu de incarcare Telefunken (nu zic ca nu exista), in schimb modul de aprindere am vazut Telefunken. martoru de presiune de ulei de fapt se numeste "replace engine light". se aprinde atat de tarziu ca deja ai mari sanse sa fi facut daune severe deja. asta din citite ca eu nu l-am vazut aprins decat cand pun contactul. Posibil sa fie un viciu de proiectare pe instalatia electrica, m-am lovit si eu de o chestie de genul asta si nu se aprindea martorul in bord decat aleatoriu chiar si cu firul de la sonda de ulei pus la masa, probasem deja si cu alta sonda. L-am trimis la electrician, sa-si bata ala capul cu ea ca de aia e electrician. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silencer Postat Mai 29, 2018 Share Postat Mai 29, 2018 Sa nu faci confuzie cu modulul de aprindere, eu nu-mi aduc aminte sa fi vazut releu de incarcare Telefunken (nu zic ca nu exista), in schimb modul de aprindere am vazut Telefunken. Posibil sa fie un viciu de proiectare pe instalatia electrica, m-am lovit si eu de o chestie de genul asta si nu se aprindea martorul in bord decat aleatoriu chiar si cu firul de la sonda de ulei pus la masa, probasem deja si cu alta sonda. L-am trimis la electrician, sa-si bata ala capul cu ea ca de aia e electrician. Posibil sa le fi incurcat ca nu m-am uitat prea mult la electronica de pe ea. Problema cu presiunea de ulei, din ce am inteles eu, e ca ai prajit deja motorul cand s-a aprins martorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre81. Postat Mai 29, 2018 Share Postat Mai 29, 2018 Posibil sa le fi incurcat ca nu m-am uitat prea mult la electronica de pe ea. Cel mecanic arata asa si are trei pini: Electronicele sunt numai din plastic si au alta forma. Problema cu presiunea de ulei, din ce am inteles eu, e ca ai prajit deja motorul cand s-a aprins martorul. In anumite imprejurari da, se poate sa strici ceva prin motor pana sa se aprinda becul dar becul se aprinde imediat ce ramai fara presiune de ulei. Problema mare este si cand vezi ca s-a aprins becul, una e sa vezi imediat si una e sa vezi la un moment dat cand e prea tarziu. Ca sa nu mai zic cati au stricat motoare desi au vazut martorul aprins in bord dar mai aveau "un kilometru pana ajungeau acasa". » Post actualizat in 29 May 2018 10:40 in ture se duce mereu la 13.5 dar la relanti il vad pe la 12.1 sau mai jos pana se incalzeste. 13.5V e la limita, un minim ok ar fi fost 13.8V. Ideal este intre 14.1 si 14.4V. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Mai 29, 2018 Share Postat Mai 29, 2018 Sunt curios de deznodamant! Problema cu becul de ulei e ca el se aprinde la o presiune de 0.4-0.6bar, si daca se aprinde la ralanti stii ca ai buba. Daca in schimb ai 0.8 presiune in forja becul ramane stins dar motorul se fwte rapid. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silencer Postat Mai 29, 2018 Share Postat Mai 29, 2018 Cel mecanic arata asa si are trei pini: releu.jpg Electronicele sunt numai din plastic si au alta forma. In anumite imprejurari da, se poate sa strici ceva prin motor pana sa se aprinda becul dar becul se aprinde imediat ce ramai fara presiune de ulei. Problema mare este si cand vezi ca s-a aprins becul, una e sa vezi imediat si una e sa vezi la un moment dat cand e prea tarziu. Ca sa nu mai zic cati au stricat motoare desi au vazut martorul aprins in bord dar mai aveau "un kilometru pana ajungeau acasa". » Post actualizat in 29 May 2018 10:40 13.5V e la limita, un minim ok ar fi fost 13.8V. Ideal este intre 14.1 si 14.4V. ala e unu dar tin minte ca am si diode board pe undeva. o sa trag o poza cand mai dau jos rezervorul. ajunge si la 14.4 dar nu am stat cu ochii pe el in timp ce deschideam gazu ca masini, pietoni, gropi.. am vazut ca trece de 13.5, l-am lasat in pace. buba mare e la relanti intradevar si faza ca sug mult curent la pornire. daca aprinzi faza scurta si invarti de cateva ori fara sa porneasca cam scade. daca pleci si faci 2-3 opriri inainte sa il plimbi putin cam ai sanse sa auzi cum tacane electromotorul :-s daca presiunea e ok la ulei, stai sa vezi panica la schimbu filtrului.. ai presat bine O-Ring-ul alb sau nu?? esti sigur ca uleiu ajunge unde trebuie si nu doar se plimba prin baie? ai pus destule saibe? sunt metri intregi de discutii pe forumuri legate de asta. am citit o gramada pana sa gasesc ca la mine (>84) nu mai e problema asta cu spatiul interior pentru filtru care varia cativa mm intre diverse generatii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre81. Postat Mai 29, 2018 Share Postat Mai 29, 2018 (editat) Daca in schimb ai 0.8 presiune in forja becul ramane stins dar motorul se fwte rapid. Exact! » Post actualizat in 29 May 2018 11:49 ala e unu dar tin minte ca am si diode board pe undeva. o sa trag o poza cand mai dau jos rezervorul. In mod normal puntea de diode este pe motor, sub capacul din fata de la aprindere, deasupra alternatorului. Unii baga puntea, sau schimba cu alta punte pt ca aia de BMW e o caruta de bani pt ce face si le monteaza sub rezervor unde sta ferita de vibratii si caldura. Poti sa schimbi releul cu unul electronic aftermarket care este de de o suta de mii de ori mai bun in sensul in turatii mici gestioneaza mult mai bine incarcarea, gasesti la Bardi Auto cod: MBVRB191 cca 60 lei. daca presiunea e ok la ulei, stai sa vezi panica la schimbu filtrului.. ai presat bine O-Ring-ul alb sau nu?? esti sigur ca uleiu ajunge unde trebuie si nu doar se plimba prin baie? ai pus destule saibe? sunt metri intregi de discutii pe forumuri legate de asta. am citit o gramada pana sa gasesc ca la mine (>84) nu mai e problema asta cu spatiul interior pentru filtru care varia cativa mm intre diverse generatii. Daca se schimba corect filtrul si cu piese de calitate nu trebuie sa ai nici o emotie. Editat Mai 29, 2018 de petre81. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radio_on Postat Iunie 2, 2018 Autor Share Postat Iunie 2, 2018 (editat) Ieri am dus bateria incarcata ( aprox. 12.7V, e baterie cu gel de 19Ah) am pus-o pe motor si am incercat sa il pornesc. Dupa ce a invartit cateva secunde in gol (vreo 20)...nu a luat-o. Se auzea de data aceasta ca si cum motorul invarte dar fara explozie. Nu parea sa depuna efort foarte mare, insa pur si simplu nu era explozie (socurile ambele trase, circuitul de combustibil era pornit, acceleratia apasata). Dupa cateva tentative nereusite, tensiunea a scazut pe la 12.3 si nu am reusit sa il pornesc nici cum din starter. (in timp ce invartea tensiunea a scazut pe la vreo 11V). L-am impins cu ajutorul unui prieten, si impins a luat-o. In timp ce motorul era pornit (fara far, alti consumatori masivi nu ar trebui sa existe), am constatat ca tensiunea in loc sa fie peste 12.4V, a ajuns pe la 12.1V si era in scadere in loc sa urce. Deci aparent alternatorul nu incarca, sau incarca dar nu suficient fata de consumul de pe circuit. Dupa ce s-a incalzit motorul, am facut vreo 4-5 teste de pornire din starter, si de fiecare data a luat-o din prima, maxim 1s a invartit electromotorul. O alta observatie e ca am vazut niste bule de aer pe instalatia de combustibil, cand motorul e oprit. E normal asa ceva? Si o alta intrebare ar fi, oare ce e filtrul asta? Editat Iunie 2, 2018 de radio_on Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre81. Postat Iunie 2, 2018 Share Postat Iunie 2, 2018 La valorile astea inseamna ca nu-ti incarca deloc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radio_on Postat Iunie 2, 2018 Autor Share Postat Iunie 2, 2018 Am citit rezistența între inelele de la rotorul alternatorului pe care stau periile, si e 4.2 ohmi. Deci bobina nu are întreruperi. Oare ce altceva as putea sa verific cu un multimetru, sa depanez încărcarea 0? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Iunie 2, 2018 Share Postat Iunie 2, 2018 Ieri am dus bateria incarcata ( aprox. 12.7V, e baterie cu gel de 19Ah) am pus-o pe motor si am incercat sa il pornesc. Dupa ce a invartit cateva secunde in gol (vreo 20)...nu a luat-o. Se auzea de data aceasta ca si cum motorul invarte dar fara explozie. Nu parea sa depuna efort foarte mare, insa pur si simplu nu era explozie (socurile ambele trase, circuitul de combustibil era pornit, acceleratia apasata). Dupa cateva tentative nereusite, tensiunea a scazut pe la 12.3 si nu am reusit sa il pornesc nici cum din starter. (in timp ce invartea tensiunea a scazut pe la vreo 11V). L-am impins cu ajutorul unui prieten, si impins a luat-o. In timp ce motorul era pornit (fara far, alti consumatori masivi nu ar trebui sa existe), am constatat ca tensiunea in loc sa fie peste 12.4V, a ajuns pe la 12.1V si era in scadere in loc sa urce. Deci aparent alternatorul nu incarca, sau incarca dar nu suficient fata de consumul de pe circuit. Dupa ce s-a incalzit motorul, am facut vreo 4-5 teste de pornire din starter, si de fiecare data a luat-o din prima, maxim 1s a invartit electromotorul. boss .. daca scriu de pomana e ultimu post ... intelegi bine nu intelegi mi-e fix egal ... nu incarca alternatoru fara lampa aia din bord ! bateria poti s-o schimbi, o baterie de start descarcata complet e buna de aruncat chiar daca mai iti arata 12.4-5 dupa ce o incarci ea nu mai are capacitatea necesara . O alta observatie e ca am vazut niste bule de aer pe instalatia de combustibil, cand motorul e oprit. E normal asa ceva? 20180601_231747.jpg nu chiar, probabil ca nu-ti inchid bine cuiele , carburatoarele au si ele 30~ de ani nu? Si o alta intrebare ar fi, oare ce e filtrul asta? 20180601_230927.jpg e un filtru epurator , probabil nu mai ai airbox. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre81. Postat Iunie 2, 2018 Share Postat Iunie 2, 2018 boss .. daca scriu de pomana e ultimu post ... intelegi bine nu intelegi mi-e fix egal ... nu incarca alternatoru fara lampa aia din bord ! Zicea mai devreme ca are un M unit pe motocicleta, poate e gandita chestia aia si pt becul din bord care asigura plusul alternatorului pt excitatie la pornire. » Post actualizat in 02 Jun 2018 15:47 Am citit rezistența între inelele de la rotorul alternatorului pe care stau periile, si e 4.2 ohmi. Deci bobina nu are întreruperi. Oare ce altceva as putea sa verific cu un multimetru, sa depanez încărcarea 0? 20180602_170026.jpg Trebuia sa masori daca-ti vine plus la conectorul Df cand pui contactul, este carbunele din stanga motocicletei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Iunie 2, 2018 Share Postat Iunie 2, 2018 (editat) Zicea mai devreme ca are un M unit pe motocicleta, poate e gandita chestia aia si pt becul din bord care asigura plusul alternatorului pt excitatie la pornire. » Post actualizat in 02 Jun 2018 15:47 Trebuia sa masori daca-ti vine plus la conectorul Df cand pui contactul, este carbunele din stanga motocicletei. nu , am si eu m-unit si am instalat cateva ... nu are nici o treaba cu alternatoru , e o cutie de sigurante si relee SSR foarte misto dealtfel dar nu suplinestelipsa de cunostinte Editat Iunie 2, 2018 de superbec Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.