mirceatrif Postat Ianuarie 15, 2007 Share Postat Ianuarie 15, 2007 Am un un ETZ 250 din '87 cumparat vara trecuta. L-am cumparat destul de ieftin si acest lucru s-a vazut destul de curand. Eu nu ma pricep prea bine, asa ca m-am gandit sa cer parerea celor care au mai "mesterit" la acest model. Motocicleta merge bine si sunt multumit de ea, atat cat se poate de la un MZ mai vechi, dar... .....motorul s-a oprit subit de cateva ori, fara nici un avertisment, din lipsa inexplicabila de curent. Contactul si orice lumina de pe bord erau complet moarte, ca si cum bateria s-ar fi golit inexplicabil. Dupa un sfert de ora, curentul reaparea si motorul pornea la prima pedala. Odata s-a intamplat pe un drum greu de munte, iar altadata in fata casei, la plecare. Apoi, am descoperit ca farul nu poate fi aprins (are un bec suplimentar pentru pozitie) deoarece motorul moare, ramanand fara curent. Asa ca am mers si am masurat incarcarea si am descoperit ca este sub 9 v. Facand diverse experimente cu un prieten, cred ca am ars si releul de incarcare, deoarece acum nu mai incarca nici atat, desi e posibil sa fi pus firele gresit. Din ce am citit pe Internet ar fi 3 componente care au rol in acest proces: rotorul, statorul si releul de incarcare. Fostul proprietar mi-a zis ca a montat o aprindere electronica...al carei rol din pacate nu il inteleg, pentru ca nu ma pricep in domeniu, desi nu cred ca are legatura cu pierderea de curent. Am verificat contactele si firele si par ok. Bateria are un intrerupator, deoarece se golea in cateva zile de neutilizare. Care credeti ca este problema? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
c0zmin Postat Ianuarie 15, 2007 Share Postat Ianuarie 15, 2007 aprinderea electronica nu are treaba cu incarcare, ea preia tensiunea din platina facand-o sa nu se mai impuste... mi mult nu stiu despre problema ta... sry si bafta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexandru1771 Postat Ianuarie 16, 2007 Share Postat Ianuarie 16, 2007 incepe verificarea de la o .demonteaza rotor ,stator,verifica rezistenta rotorului trb sa aiba 4,3omi + - 0,3.verifica periile,vezi sa nu ai scurt intre stator si rotor verifica puntea redresoare(diodele)daca crezi ca ai ars releul pune altul, dupa ce ai verificat toate astea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mirceatrif Postat Ianuarie 17, 2007 Autor Share Postat Ianuarie 17, 2007 incepe verificarea de la o .demonteaza rotor ,stator,verifica rezistenta rotorului trb sa aiba 4,3omi + - 0,3.verifica periile,vezi sa nu ai scurt intre stator si rotor verifica puntea redresoare(diodele)daca crezi ca ai ars releul pune altul, dupa ce ai verificat toate astea. Multumesc mult! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexandru1771 Postat Ianuarie 17, 2007 Share Postat Ianuarie 17, 2007 Multumesc mult! dupa ce ai demontat si statorul acolo ai 3 faze(fire) rezistenta intre faze trb sa fie 0,32 omi . verifica cu o lampa de control de 24V sa nu ai scurt intre faze si intre faze si miezul statorului.becul nu trb sa se aprinda. la o incarcare buna la etz trb sa ai intre 13,8 si 14,6V. aici ai reglajele releului mecanic: a= 0,3mm b=0,8-1,1mm c=0,5mm d=0,5mm e=1,4mm-1,5mm succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mirceatrif Postat Ianuarie 17, 2007 Autor Share Postat Ianuarie 17, 2007 dupa ce ai demontat si statorul acolo ai 3 faze(fire) rezistenta intre faze trb sa fie 0,32 omi . verifica cu o lampa de control de 24V sa nu ai scurt intre faze si intre faze si miezul statorului.becul nu trb sa se aprinda. la o incarcare buna la etz trb sa ai intre 13,8 si 14,6V. aici ai reglajele releului mecanic: a= 0,3mm b=0,8-1,1mm c=0,5mm d=0,5mm e=1,4mm-1,5mm succes Am inteles. Din pacate, eu am releu electronic. Am inteles ca nu se mai gasesc mecanice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu_ Postat Ianuarie 18, 2007 Share Postat Ianuarie 18, 2007 Am inteles. Din pacate, eu am releu electronic. Am inteles ca nu se mai gasesc mecanice. Sal!Posesor de ETZ cu aprox. aceeasi problema, tot aprindere el. dar incarcarea e de max. 13,8 V, ar trebui cam 14,4 V; asta inseamna ca merge dar daca aprind farul si nu il tin turat "moare".Totusi se poate merge cu el in conditii civilizate, daca la stationare-la semafor de exemplu- comut pe pozitii.Becul de far este de tip H4 de 55/60W, dar in specificatii figureaza unul de 40/55 W, care nu se gaseste nicaieri... Eu sunt din Arad si am gasit releu mecanic in magazin, la 60 RON(la"Lupul Singuratic"). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dnepr&Sidecar Postat Ianuarie 18, 2007 Share Postat Ianuarie 18, 2007 (editat) Va multumesc la toti pt. sfaturile de aici,imi sunt de mare ajutor si mie ,ca maine ma apuc sa montez in locul releului original(distrus), unul de Dacie ,electronic. Editat Ianuarie 18, 2007 de voshodij Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu_ Postat Ianuarie 19, 2007 Share Postat Ianuarie 19, 2007 Cel electronic de Dacie se limiteaza la 13,8 V si nu e suficient- cauta mecanic! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mirceatrif Postat Ianuarie 19, 2007 Autor Share Postat Ianuarie 19, 2007 Cel electronic de Dacie se limiteaza la 13,8 V si nu e suficient- cauta mecanic! Asa am sa fac si eu. Am inca o intrebare: aprinderea electronica montata ulterior afecteaza cu ceva functionarea instalatiei electrice originare? Stiu rolul ei, dar ma intreb daca nu uzeaza mai repede partea electrica, din moment ce nu face parte din cea originara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu_ Postat Ianuarie 20, 2007 Share Postat Ianuarie 20, 2007 etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ADVRadu Postat Ianuarie 22, 2007 Share Postat Ianuarie 22, 2007 (editat) Si eu am un releu electronic de incarcare (nu stiu sigur daca e de Dacie sau nu), dar imi merge fara probleme, adica sta si cu far si cu toate aprinse fara probleme, vedeti si in ce stare aveti bateria si cum va merge alternatorul. Editat Ianuarie 22, 2007 de radu.o Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mirceatrif Postat Ianuarie 25, 2007 Autor Share Postat Ianuarie 25, 2007 verifica puntea redresoare(diodele) Cum fac asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexandru1771 Postat Ianuarie 26, 2007 Share Postat Ianuarie 26, 2007 Cum fac asta? 1 desfaci cele 3 fire care vin de la alternator la punte(U,V,W) 2 deconectezi conductori de la (+ si -) 3 iei un aparat de masura si control 4 pui aparatul pe semnul diodei 5 cele 2 fise de la aparat(rosu si negru)le conectezi la +si - la puntea de diode rosu la + negru la - aparatul nu trebe sa indice nimic. intorci fisele sdica rosu la - negru la + si aparatul trb sa indice ceva . in acest caz puntea este buna. 6 daca aparatul indica si asa si cu fisele schimbate intre ele puntea e strapunsa.iar daca nu indica nimic aparatul iar nui buna . 7 poti verifica diodele pe rand tot asa. 8 cand termini sa bei o bere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mirceatrif Postat Ianuarie 26, 2007 Autor Share Postat Ianuarie 26, 2007 1 desfaci cele 3 fire care vin de la alternator la punte(U,V,W) 2 deconectezi conductori de la (+ si -) 3 iei un aparat de masura si control 4 pui aparatul pe semnul diodei 5 cele 2 fise de la aparat(rosu si negru)le conectezi la +si - la puntea de diode rosu la + negru la - aparatul nu trebe sa indice nimic. intorci fisele sdica rosu la - negru la + si aparatul trb sa indice ceva . in acest caz puntea este buna. 6 daca aparatul indica si asa si cu fisele schimbate intre ele puntea e strapunsa.iar daca nu indica nimic aparatul iar nui buna . 7 poti verifica diodele pe rand tot asa. 8 cand termini sa bei o bere In cinstea ta o sa beau berea! Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.