Sari la conținut

Probleme Electrice Mz - Etz 250


mirceatrif
 Share

Postări Recomandate

Am un un ETZ 250 din '87 cumparat vara trecuta. L-am cumparat destul de ieftin si acest lucru s-a vazut destul de curand. Eu nu ma pricep prea bine, asa ca m-am gandit sa cer parerea celor care au mai "mesterit" la acest model. Motocicleta merge bine si sunt multumit de ea, atat cat se poate de la un MZ mai vechi, dar...

.....motorul s-a oprit subit de cateva ori, fara nici un avertisment, din lipsa inexplicabila de curent. Contactul si orice lumina de pe bord erau complet moarte, ca si cum bateria s-ar fi golit inexplicabil. Dupa un sfert de ora, curentul reaparea si motorul pornea la prima pedala. Odata s-a intamplat pe un drum greu de munte, iar altadata in fata casei, la plecare. Apoi, am descoperit ca farul nu poate fi aprins (are un bec suplimentar pentru pozitie) deoarece motorul moare, ramanand fara curent. Asa ca am mers si am masurat incarcarea si am descoperit ca este sub 9 v. Facand diverse experimente cu un prieten, cred ca am ars si releul de incarcare, deoarece acum nu mai incarca nici atat, desi e posibil sa fi pus firele gresit. Din ce am citit pe Internet ar fi 3 componente care au rol in acest proces: rotorul, statorul si releul de incarcare. Fostul proprietar mi-a zis ca a montat o aprindere electronica...al carei rol din pacate nu il inteleg, pentru ca nu ma pricep in domeniu, desi nu cred ca are legatura cu pierderea de curent. Am verificat contactele si firele si par ok. Bateria are un intrerupator, deoarece se golea in cateva zile de neutilizare.

Care credeti ca este problema?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incepe verificarea de la o .demonteaza rotor ,stator,verifica rezistenta

rotorului trb sa aiba 4,3omi + - 0,3.verifica periile,vezi sa nu ai scurt intre stator si rotor

verifica puntea redresoare(diodele)daca crezi ca ai ars releul pune altul,

dupa ce ai verificat toate astea.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incepe verificarea de la o .demonteaza rotor ,stator,verifica rezistenta

rotorului trb sa aiba 4,3omi + - 0,3.verifica periile,vezi sa nu ai scurt intre stator si rotor

verifica puntea redresoare(diodele)daca crezi ca ai ars releul pune altul,

dupa ce ai verificat toate astea.

 

 

Multumesc mult!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult!

dupa ce ai demontat si statorul acolo ai 3 faze(fire)

rezistenta intre faze trb sa fie 0,32 omi .

verifica cu o lampa de control de 24V sa nu ai scurt

intre faze si intre faze si miezul statorului.becul nu trb sa se aprinda.

la o incarcare buna la etz trb sa ai intre 13,8 si 14,6V.

aici ai reglajele releului mecanic:

a= 0,3mm

b=0,8-1,1mm

c=0,5mm

d=0,5mm

e=1,4mm-1,5mm

succes :rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa ce ai demontat si statorul acolo ai 3 faze(fire)

rezistenta intre faze trb sa fie 0,32 omi .

verifica cu o lampa de control de 24V sa nu ai scurt

intre faze si intre faze si miezul statorului.becul nu trb sa se aprinda.

la o incarcare buna la etz trb sa ai intre 13,8 si 14,6V.

aici ai reglajele releului mecanic:

a= 0,3mm

b=0,8-1,1mm

c=0,5mm

d=0,5mm

e=1,4mm-1,5mm

succes :rose:

Am inteles. Din pacate, eu am releu electronic. Am inteles ca nu se mai gasesc mecanice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles. Din pacate, eu am releu electronic. Am inteles ca nu se mai gasesc mecanice.

Sal!Posesor de ETZ cu aprox. aceeasi problema, tot aprindere el. dar incarcarea e de max. 13,8 V, ar trebui cam 14,4 V; asta inseamna ca merge dar daca aprind farul si nu il tin turat "moare".Totusi se poate merge cu el in conditii civilizate, daca la stationare-la semafor de exemplu- comut pe pozitii.Becul de far este de tip H4 de 55/60W, dar in specificatii figureaza unul de 40/55 W, care nu se gaseste nicaieri...

Eu sunt din Arad si am gasit releu mecanic in magazin, la 60 RON(la"Lupul Singuratic").

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc la toti pt. sfaturile de aici,imi sunt de mare ajutor si mie ,ca maine ma apuc sa montez in locul releului original(distrus), unul de Dacie ,electronic. :rose:

Editat de voshodij
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel electronic de Dacie se limiteaza la 13,8 V si nu e suficient- cauta mecanic!

Asa am sa fac si eu. Am inca o intrebare: aprinderea electronica montata ulterior afecteaza cu ceva functionarea instalatiei electrice originare? Stiu rolul ei, dar ma intreb daca nu uzeaza mai repede partea electrica, din moment ce nu face parte din cea originara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am un releu electronic de incarcare (nu stiu sigur daca e de Dacie sau nu), dar imi merge fara probleme, adica sta si cu far si cu toate aprinse fara probleme, vedeti si in ce stare aveti bateria si cum va merge alternatorul.

Editat de radu.o
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum fac asta?

1 desfaci cele 3 fire care vin de la alternator la punte(U,V,W)

2 deconectezi conductori de la (+ si -)

3 iei un aparat de masura si control

4 pui aparatul pe semnul diodei

5 cele 2 fise de la aparat(rosu si negru)le conectezi la +si - la puntea de diode

rosu la + negru la - aparatul nu trebe sa indice nimic.

intorci fisele sdica rosu la - negru la + si aparatul trb sa indice ceva .

in acest caz puntea este buna.

6 daca aparatul indica si asa si cu fisele schimbate intre ele puntea

e strapunsa.iar daca nu indica nimic aparatul iar nui buna .

7 poti verifica diodele pe rand tot asa.

8 cand termini sa bei o bere :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 desfaci cele 3 fire care vin de la alternator la punte(U,V,W)

2 deconectezi conductori de la (+ si -)

3 iei un aparat de masura si control

4 pui aparatul pe semnul diodei

5 cele 2 fise de la aparat(rosu si negru)le conectezi la +si - la puntea de diode

rosu la + negru la - aparatul nu trebe sa indice nimic.

intorci fisele sdica rosu la - negru la + si aparatul trb sa indice ceva .

in acest caz puntea este buna.

6 daca aparatul indica si asa si cu fisele schimbate intre ele puntea

e strapunsa.iar daca nu indica nimic aparatul iar nui buna .

7 poti verifica diodele pe rand tot asa.

8 cand termini sa bei o bere :crack:

In cinstea ta o sa beau berea! Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...