Sari la conținut

MZ ES 175/1


johnny_awj
 Share

Postări Recomandate

De ceva timp am achizitionat un MZ ES 175/1, an 1962.

 

De uitat ma uitam de mult timp dupa un ES.

 

Undeva la inceputul anilor 2000, chiar am dat avans pentru un MZ ES de 250 cu atas, dar cand am incercat sa merg cu el la RAR (nu avea carte si numere noi, dar erau vremurile cand inca se mai putea circula cu numerele vechi) n-am reusit sa tin atasul in linei dreapta, asa ca am renuntat. N-am renuntat insa la idee si cand a aparut dumnealui am zis ca este alesul

 

ok_391329.jpg

ok_391333.jpg

ok_391331.jpg

In mintea mea cam asa aratau MZ-urile pe vremuri:

- aparatori de vant pentru genunchi (nu sunt originale)

- laterale pe care sa pui bagajele la drum

- cozoroc la far

si bonus pentru mine proiectoarele

 

Mi-a placut maxim cricul lateral care ma scuteste sa-l ridic pe cricul central

ok_391328_1.jpg

Cand a ajuns la mine, motocicleta avea ceva improvizatii la partea electrica (un fel de bord improvizat cu numeroase becuri/martori pentru diverse, cu butoane/comutatatoare pentru habar n-am ce, chiar si un ampermetru

20180707_Pro.jpg

Pentru ca de multi ani nu se mai mersese cu motocicleta am zis sa fac niste verificari.

Am inceput cu dinamul care mi s-a parut ok si m-am rezumat numai la a-l curata putin

dinam_1.jpg

dinam.jpg

Am mai mesterit ceva la platina si la avansul centrifugal care parea in regula, dupa care am zis sa dau jos chiulasa sa verific cilindrul si pistonul.

Am gasit la chiulasa o garnitura subtire de cupru (am aflat ca nu este necesara, dar deocamdata am lasat-o asa). Am curatat cu spray de frane si am zis ca este OK (era putina zgura depusa, ceea ce m-a dus cu gandul ca nu se mersese mult dupa reparatie) 

Piston.jpg

dupa curatare pe piston am gasit un 3, o sageata si un BY. Nu stiu ce ar putea fi (n-am masurat, dar cred ca este cota 3??)

Piston_1.jpg

cilindru.jpg

Dupa cele de mai sus am zis sa schimb uleiul in cutie si sa verific placile de ambreiaj. Uleiul n-a fost o probelema sa-l scurg. La demontarea capacului de la ambreiaj

 m-am cam incurcat si am cautat destul de mult ajutor si acesta este adevaratul motiv pentru care am deschis acest topic.

Pentru demontarea capacului, dupa scoaterea suruburilor de pe contur si demontarea  capacului mic rotund TREBUIE desfacuta piulita mare de pe ambielaj (dupa scoaterea splintului de siguranta).

capac.jpg

Se scoate pedala de la schimbatorul de viteze, dar NU SE SCOATE pedala de kickstart, pentru ca sare arcul de revenire si mai trebuie ceva munca de pus la loc. Operatia de armare a arcului se regaseste in manualul de service si nu este mare filososfie.

interior capac.jpg

M-am apucat sa refac instalatia electrica dupa original. Beleaua a aparut cand in tuburile varnish (plasticul de protectie, parca asa ii zice) intrau niste cabluri electrice avand niste culori si in capatul celalalt ieseau cu totul alte culori (uneori chiar si fi diferit)

instalatie electrica.jpg

Baterie am luat YUASA de 6 V si 4 Ah (am luat-o dupa pret, vreo 30 de lei). Ulterior am aflat ca trebuia de 8 Ah.

ATENTIE bateria se vinde FARA electrolit. Trebuie luat separat, este gata preparat si costa cam 10 lei litrul. (In baterie intra cam 350-400 ml). Dupa umplerea cu electrolit bateria poate fi utilizata direct (nu este necesar sa fie incarcata pe redresor pentru formare).

Intr-un final am cedat si am facut legaturile pe direct, atat cat sa pornesc motorul sa-l aud cum suna.

Am reglat avansul cu un dispozitiv gen ceas comparator mai primitiv. O chestie ingenioasa pe care am gasit-o in trusa de scule. Este un cilindru gradat in mm care sta pe capul pistonului si culiseaza in interiorul bucsei care se baga in locul bujiei.

Am curatat carburatorul (care cred ca este de MZ de 125). 

Am dat cateva zeci de pedale si am schimbat de mai multe ori bujia pana am reusit sa-l pornesc. Aveam scanteie buna zic eu, dar mereu scoteam bujia uda. Nu dadea fum pe toba.

Intr-un final a pornit. Am fost in extaz. Suna bine. Statea bine la relanti. Raspundea bine la acceleratie.

L-am oprit din buton. A pornit imediat la sfert de pedala. (probabil se dezmortise dupa atatia ani)

 

Cand am verificat incarcarea surpriza: 10-14 V in functie de turatie (fara consumatori). Am zis ca omor bateria si m-am oprit. Are releu mecanic si am vazut ca este ceva mai greu de reglat.

 

Cam asta ar fi povestea MZ-ului meu. Acum apelez la ajutorul vostru pentru cateva piese de care as avea mare nevoie ca sa-l aduc cat mai aproape de starea de original:

- ceas kilometraj de ES (al meu cred ca este de TS/ETZ pt ca in loc de lentila rosie de incarcare, are lentila albastra de faza lunga)

- sistemul acela care se monteaza pe ghidon cu robinet

- un stop de spate tip lacrima (am aflat ca se potriveste de la SIMSON si este cam scump)

- acoperitoarea nichelata de cheie de pe far (i-am rupt piciorusele la demontare)

- gumele de la oala de far prin care trec cablurile de frana, ambreiaj

- scris aripa spate cu MZ ES 175/1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

https://www.alldukmoto.ro/elemente-electrice/releu-incarcare-mz-125-250-6v.html

 

Am luat si eu unul , inca nu l-am folosit. sper sa isi faca treaba . Releul de Trabant , cel cu instalatie de 6 V , este pentru alternator, nu pentru dinam. Pe original venea un releu mic, negru, tot cu reglaj manual. Sper sa fie de folos informatia. Bafta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut,

 

Intre timp am mai facut cate ceva. Intr-adevar am inlocuit releul de incarcare cu unul electronic ca cel prezentat de colegul de mai sus, dar l-am luat de pe OLX cu 60 de lei. Am ramas surprins ca s-a potrivit perfect la gaurile de fixare de pe cadru. A trebuit sa inlocuiesc papucii care pe releul mecanic erau cei cu fixare cu surub si piulita.

Pentru ca am avut ocazia am schimbat si setul motor (cilindru alezat, piston facut/turnat si segmenti facuti)

cilindru alezat.jpg

piston nou.jpg

Piston_nou_1.jpg

Am eliminat garnitura de chiulasa.

A pornit practic la prima pedala (ma rog cam a treia - a patra, dar prima dupa punerea contactului).

Merge frumos la relanti. Se tureaza bine. Pe loc pare in regula.

Am in plan sa inlocuiesc platina cu o aprinde GOTRONIC cu senzor, la 6 V, dar deocamdata ramane asa (am deschiderea la platina de aprox 1 mm si nu reusesc sa o fac ca la carte la 0.4 mm, fara sa se modifice avansul - cred ca este prea uzat piciorusul platinei)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...