Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 19, 2007 Share Postat Ianuarie 19, 2007 ei... cum afecteaza acesta performantele motorului? cum afecteaza consumul? temperatura? ce se poate face unui motor comprimat fata de unul stock ca sa nu existe dezavantaje? cum credeti ca este mai bine sa fie raportul de compresie a unui motor cu care se doreste atingerea unei viteze mari? mic sau mare? de ce? bun. hai sa incepem de undeva. avem un motor de... 175 cmc 2t sau 4t (cine vrea sa continue alege tipul motorului) monocilindru cu raport de compresie 8:1. acum respundeti la intrebarile de mai sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Ianuarie 19, 2007 Share Postat Ianuarie 19, 2007 Am promis ca ma straduiesc sa raspund, asa ca here I go. Dupa cite stiu eu: 1. Undeva prin manualele de liceu de fizica, se stabilea randamentul motorului cu ardere interna, si acolo concluzia era ca randamentul depinde de raportul de compresie, respectiv direct proportional. Cu cit e mai mare, cu atit randamentul e mai mare. 2. Dupa cite stiu eu, carburantii au porprietatea de a se autoaprinde in anumite conditii de t si presiune, ceea ce inseamna de fapt o ardere necontrolata. Un raport de compresie mare implica si posibilitatea aparitiei detonatiilor. 3. Dupa mine, idealul e raportul de compresie cel mai mare posibil, la care pt carburantul respectiv, nu apare detonatia. 4. Ca solutie antidetonare, la motoarele cu supraalimentare, din cauza crestrii presiunii in cil, se scade raportul de compresie, sau se injecteaza apa. O alta forma de supraalimentare e si aceea prin toba/rezonator la moto in 2t 5. Raportul de compresie depinde si de camera de ardere, care dupa cite stiu eu, din cazua propagarii flacarii, apar pete calde care produc autoaprindere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 19, 2007 Share Postat Ianuarie 19, 2007 Am promis ca ma straduiesc sa raspund, asa ca here I go. Dupa cite stiu eu: 1. Undeva prin manualele de liceu de fizica, se stabilea randamentul motorului cu ardere interna, si acolo concluzia era ca randamentul depinde de raportul de compresie, respectiv direct proportional. Cu cit e mai mare, cu atit randamentul e mai mare. 2. Dupa cite stiu eu, carburantii au porprietatea de a se autoaprinde in anumite conditii de t si presiune, ceea ce inseamna de fapt o ardere necontrolata. Un raport de compresie mare implica si posibilitatea aparitiei detonatiilor. 3. Dupa mine, idealul e raportul de compresie cel mai mare posibil, la care pt carburantul respectiv, nu apare detonatia. 4. Ca solutie antidetonare, la motoarele cu supraalimentare, din cauza crestrii presiunii in cil, se scade raportul de compresie, sau se injecteaza apa. O alta forma de supraalimentare e si aceea prin toba/rezonator la moto in 2t 5. Raportul de compresie depinde si de camera de ardere, care dupa cite stiu eu, din cazua propagarii flacarii, apar pete calde care produc autoaprindere. 1. 100% corect. randamentul este mai mare. 2. d.p.d.v al motorului cu aprindere prin scanteie (si al nostru de fapt) iar este 100% corect, in sensul ca aprinderea nu este comandata de noi/ sistemul de aprindere! 3. da si nu! explic putin mai incolo de ce! are legatura cu ultima intrebare pusa de mine in leg. cu viteza! 4. corect! 5. iarasi da si nu! de ce? unele camere de ardere sunt calculate si proiectate (acestea pot avea muuulte forme, nu doar semisferica) pt. un motor normal. acesta trebuie sa ofere compromisul perfect sau aproape perfect intre fiabilitate si randament! daca raportul de compresie este marit si camera ramane nemodificata datorita turbulentelor arderea poate fi mult mai intensa in anumite locuri decat in mod normal si apar punctele fierbinti despre care spui! asta, desigur daca presupunem ca stratul de calamina este inca in limitele in care compresia il face sa faca vreo diferenta sau daca motorul este reglat bine! mai avem de vorbit muuult si pe acest punct, mai ales legat de stratul de calamina! p.s. vorbim despre niste motoare gata constriute aici, nu despre cum am vrea noi sa facem un motor pt. optimul de performanta, ca sa nu existe dubii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Ianuarie 19, 2007 Share Postat Ianuarie 19, 2007 (editat) F 1:raport de compresie intre 12,5 si 14:1,p.m.e. intre 12,7 si 14,5 kgf/cm2,turatie maxima peste 20000 rpm,putere peste 700 BHP[declarata],8 cilindri in V,2400 cm3,carburant special[insa nu nitrometan ,nitrobenzen si de-alde astea].toate astea fara supraalimentare[sau ma rog doar sonica].try and top this! Editat Ianuarie 19, 2007 de kyvacka Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Ianuarie 20, 2007 Share Postat Ianuarie 20, 2007 F 1:raport de compresie intre 12,5 si 14:1,p.m.e. intre 12,7 si 14,5 kgf/cm2,turatie maxima peste 20000 rpm,putere peste 700 BHP[declarata],8 cilindri in V,2400 cm3,carburant special[insa nu nitrometan ,nitrobenzen si de-alde astea].toate astea fara supraalimentare[sau ma rog doar sonica].try and top this! si compresie mare=>fiabilitate mai mica.....asa au zis omushtenii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Ianuarie 20, 2007 Share Postat Ianuarie 20, 2007 si compresie mare=>fiabilitate mai mica.....asa au zis omushtenii in formula 1 fiabilitatea nu are nici o legatura cu raportul de compresie.motorul e astfel construit incat sa dezvolte cea mai mare putere posibila cu cat mai putina greutate proprie.si as zice eu ca raportat la solicitari[turatii de peste 15000 rpm,sarcina maxima 50-60% din tur etc.etc.]fiabilitatea e remarcabila. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.