Sari la conținut

Cheltuieli participare Rally Raid


Postări Recomandate

Cat ai cheltuit in medie la o etapa cu tot cu trasport pana acolo?

 

Sincer, nu am facut niciodata socoteala exact.

Eu pun altfel problema - asta e hobby-ul meu si, daca as putea, m-as da in fiecare weekend. Am facut niste calcule - eu daca stau un weekend in Bucuresti sparg mai multi bani decat intr-un weekend la enduro.

Ca sa-ti faci o idee cat te costa, iti dau niste repere, unele exacte, altele aproximate dupa ureche:

 

Cheltuieli aparatura de navigatie:

- derulator roadbook - intre 70 Euro (unul acerbis manual) si 250 E (unul touratech). Se pot gasi si SH. Se pot chiar fabrica daca exista un minim de pricepere si timp (eu am vazut unul facut care arata impecabil)

- tripmaster (ca sa-ti arata kilometri) - eu am luat din state unul nou ca cele de dakar cu 350$ (ICO Racing VR Light). Insa la inceput, pana incepeti sa mergeti f tare, se poate merge si pe kilometrajul standard de la motocicleta

 

Cheltuieli sportive:

- licenta rally 1 an - 30Euro - 1mil

- asigurare 1 an - 200,000

- taxa inscriere - intre 1,5 - 3 mil pe cursa

 

Cheltuieli administrative:

- deplasare - la o medie de 500km dus/intors cu o masina care consuma 10l/100km inseamna cam 1 mil/persoana (presupunand ca sunt minim 2)

- cazare 2 nopti - aici poti sa dai de la 0 lei (la Bistrita s-a stat in baza la Somodean la cort - super misto!) pana la 2 mil. Organizatorii propun intotdeauna un hotel (unde se afla si secretariatul de concurs), insa fiecare e liber sa doarma unde vrea el. Eu am stat si la cort, si la casute, si la hotel ...

- haleala - la fel .... depinde de cat de mult te rupi in figuri. La rally sunt si baieti cu bani multi, si baieti cu bani mai putini. Nu mananca toata lumea la cea mai tare carciuma din oras.

 

Eu nu pun la socoteala uzura motorului si benzina - daca n-as merge la cursa as merge oricum la tura cu prietenii.

Eu gandesc si putin altfel: daca ies cu baietii la tura, oricum mergem afara din bucuresti (deplasare, mancare, cazare, etc). Asa ca practic ne mai costa o taxa de inscriere (intre 700,000 la enduro si 3 mil la un raliu scump) si ne dam intr-un cadru organizat, unde sunt niste avantaje clare:

- te bucuri de atmosfera de concurs (berile si povestile de seara fac toti banii)

- te bucuri de o clasare buna (cei care nu au spirit cat de cat competitiv, nu au ce sa caute); te oftici cand esti depasit

- la rally ai beneficiul uni roadbook - adica cineva a trecut inainte pe acolo si s-a asigurat ca poti sa mergi ca nebunu pe anumite portiuni. Cand mergi la plimbare in zone necunoscute, nu stii ce sant de 2m te asteapta dupa curba, asa ca ii dai mai moderat.

- te bucuri cand ajuti sau esti ajutat .... legi prietenii .... eu intr-un an de curse am strans o gramada de povesti si am cunoscut f multi oameni misto. Am scos din noroi, am fost scos din noroi, am impins la motociclete sau masini, am dat apa din camel bag unui baiat caruia ii fierbea radiatorul, mi-a fost urcata motocicleta intr-o zona nashpa de catre un baiat mai experimentat ...

 

Pentru mine, toate astea fac toti banii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru mine, toate astea fac toti banii.

Si uite dastea e frumos RR si sper ca de anu asta sa fie mai multi participanti in CN sa avem cu cine ne alerga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ionut dai impresia ca incerci sa convingi lumea sa incerce participarea in CN.Jos palaria! Paradoxul e ca cei ce ajung sa citeasca postul tau nu trebuie convinsi: toti vor sa o faca daca nu o fac deja.Intrebarea mea era mai mult retorica .Dupa ce iti dotezi motorul, 3mil minim la o etapa este jumatate dintr-un salariu obisnuit.Daca compari asta cu o iesire duminica pe munti, cu rezervorul plin si mancare la pachet,vezi deosebirea intre cei ca mine si cei ca tine.

Nu ma intelege gresit: nu le plang de mila celor ca mine! Doar ca e o deosebire intre NU VREAU si NU POT!

Uni nu pot merge in CN alti in Dakar!Eu nu vad insa nici o deosebire intre voi si cei ce au putut ajunge acolo. Sunteti toti eroii nostri!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multi vorbesc putini au bulan.

de obicei strugurii-s acri.

toata comisia de tot teren si grupul organizatorilor se dau cu capu' de pereti sa dispara (cel putin anul asta) toate elementele care pot duce la neplaceri de orice fel in cursa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ionut dai impresia ca incerci sa convingi lumea sa incerce participarea in CN.Jos palaria! Paradoxul e ca cei ce ajung sa citeasca postul tau nu trebuie convinsi: toti vor sa o faca daca nu o fac deja.Intrebarea mea era mai mult retorica .Dupa ce iti dotezi motorul, 3mil minim la o etapa este jumatate dintr-un salariu obisnuit.Daca compari asta cu o iesire duminica pe munti, cu rezervorul plin si mancare la pachet,vezi deosebirea intre cei ca mine si cei ca tine.

Nu ma intelege gresit: nu le plang de mila celor ca mine! Doar ca e o deosebire intre NU VREAU si NU POT!

Uni nu pot merge in CN alti in Dakar!Eu nu vad insa nici o deosebire intre voi si cei ce au putut ajunge acolo. Sunteti toti eroii nostri!!

Da 3 mil pe etapa, dar cate etape sunt pe an? 6 etape, si avand in vedere ca e un hobby pentru tine nu trebuie sa fii prezent neaparat la toate. Costurile variaza in functie de etapa, asa ca nu dai mereu 3 mil, desi 3 mil pentru mine sunt costuri destul de ridicate dar vreau sa fac asta pentru toate cele enumerate de ionut.

Dar cum a spus si Dan Popescu - strugurii sunt acrii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai de asta ziceam: eu si multi alti au de ales: ies aproape in fiecare duminica pe munti de langa casa cu gasca ori odata la o etapa si apoi sta o luna juma' acasa.3 mil odata sau 6 duminici de aceiasibani

Dan Popescu nu se referea la mine.Daca nu ai inteles nu eu zic ca sunt "struguri acri",dimpotriva sunt tot ce as vrea sa "mananc" dar nu-mi permit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai de asta ziceam: eu si multi alti au de ales: ies aproape in fiecare duminica pe munti de langa casa cu gasca ori odata la o etapa si apoi sta o luna juma' acasa.3 mil odata sau 6 duminici de aceiasibani

Dan Popescu nu se referea la mine.Daca nu ai inteles nu eu zic ca sunt "struguri acri",dimpotriva sunt tot ce as vrea sa "mananc" dar nu-mi permit

Interpretarea e gresita. Dar intre a te da cu prietenii si a te da in concurs e o diferenta foarte mare. Concursurile motiveza. Dar sunt pt anumite tipuri de oameni asa cum a spus si Ionut. Asa ca mai bine sa terminam cu carcotelile si sa ne vedem pe teren, in etapa sau in plimbari cu prietenii. Nu de alta dar azi a fost superb afara. :rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multi vorbesc putini au bulan.

de obicei strugurii-s acri.

toata comisia de tot teren si grupul organizatorilor se dau cu capu' de pereti sa dispara (cel putin anul asta) toate elementele care pot duce la neplaceri de orice fel in cursa.

 

Dane, sunt oameni care castiga din aceste curse.

Cu toate ca e greu in Ro, se poate gasi sprijin, poate ca eu sunt norocos, dar....incercati si voi.

 

Eu cred ca in medie cam 1000 ron pe etapa se cheltuie.

Cursa care merita facuta este Transcarpaticu, te duce peste tot si chiar daca este f scumpa, face cat toate celelalte curse la un loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interpretarea e gresita. Dar intre a te da cu prietenii si a te da in concurs e o diferenta foarte mare. Concursurile motiveza. Dar sunt pt anumite tipuri de oameni asa cum a spus si Ionut. Asa ca mai bine sa terminam cu carcotelile si sa ne vedem pe teren, in etapa sau in plimbari cu prietenii. Nu de alta dar azi a fost superb afara. :rose:

Toata discutia a pornit de la Ionut care crede ca Dakar-ul va face ca participarea sa creasca in campionatul intern.Eu spuneam ca nu face nici o diferenta pentru ca motivele materiale sunt la baza.Nu lipsa curajului sau a spiritului de competitie.SI AICI diferenta intre a te da cu prieteni si a te da in concurs e evidenta.Toate concursurile motiveaza.La solitaire sau la F1 toata lumea vrea sa castige.

Intrebati sa vedeti ca 99% VOR sa participe!

Intrebati sa vedeti cati au cu ce!?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 etape, si avand in vedere ca e un hobby pentru tine nu trebuie sa fii prezent neaparat la toate

 

asa e :rose: Poti sa vii la cele care sunt mai aproape de casa sau la cele care pica in perioade mai faste dpdv financiar

 

3mil minim la o etapa este jumatate dintr-un salariu obisnuit

Metalhart, sporturile cu motor sunt cele mai costisitoare sporturi. E mai mult decat evident ca nu sunt pentru toata lumea. Ce spuneam eu, e ca la noi inca te mai poti da la curse off road la preturi foarte mici comparativ cu orice alta tara! Si mai e un aspect: cine are deja un motor enduro bun (ca altfel nici nu se pune problema curselor), nu este chiar un om sarac. Sincer, eu am reusit sa-mi iau motor la 29 de ani si sa ma dau la curse la 32. Da, as fi vrut si eu sa-mi iau motor la 20, insa a trebuit sa muncesc mult inainte.

Orice ar zice unii altii, motociclismul off road e un hobby scump. Trebuie un job bun sau un business bunicel ca sa-l sustii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dane, sunt oameni care castiga din aceste curse.

Cu toate ca e greu in Ro, se poate gasi sprijin, poate ca eu sunt norocos, dar....incercati si voi.

 

Eu cred ca in medie cam 1000 ron pe etapa se cheltuie.

Cursa care merita facuta este Transcarpaticu, te duce peste tot si chiar daca este f scumpa, face cat toate celelalte curse la un loc.

 

 

petrica, mancati-asi tu pe-a mea, care e aia care castiga din curse mah?

ca la cursele mele am pierdut FOARTE mult, iar la cursele altora doar am pierdut.

 

toate cursele trebuie facute, ramane de vazut daca omu poate, psihic, financiar si mai ales FIZIC, ca toti plang ca rally raid -ul e "prea usor", sau "o plimbare usoara de vara", sau "n-am cu cine sa ma concurez", etc. Uita ca majoritatea (mare) nici nu pot sta in sa atatia kilometri, sau deacum celebrul citat din mine insumi (clasic in viata, deh) : "la rally raid principalul adversar esti chiar tu"

 

nu uita ca marea majoritate a coclauristilor nu vin la RR ca NU SE POT DA, e greu tata, sa nu mai vorbim de scump, etc. Cu banii la moto e nu foarte gros, orice masina trage orice remorca (sa nu uitam pe razvan care tragea cu octavia o remorca de carat cartofi, cu mobra pusa pe diagonala si cu oblonul prins in 2oua corniere, si ce bine se dadea). Nu mai pui pe cei ce se pot cupla mai multi la o duba (eu am ajutat pe toti cu placere, ba chiar mi-a ajutat si concurenta adica baiatii de la Polaris). Dube au inceput sa fie, si-a luat si Trica una mare si misto, am si eu, tragem si remorci/platforme.

 

Nu uita ca anul asta, in afara de Transcarpatic vor fi inca doua curse mari (Capitala, cam 800-1000 km) pana la mare si inapoi, tocmai de 1 mai, si Dobrogea, (probabil peste 1000 km), inclusiv in Bulgaria, ca e la mare moda.

Asa ca parerea mea e sa lasi vrajala si sa te pui la treaba, antrenament si piese, sa fii in forma. Poate te descurci si de o navigatie, ceva, ca, conform cu regulamentul modificat, clasa hobby te paste. hehehe

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai nu stiu cu va da voua 300 lei pe cursa ca mie imi iesea peste dublu. Adica 6-800 lei pe cursa. Exceptie face Trofeul Capitalei (am dormit si mancat acasa).

Daca mai pui si consumabilele pe care le schimbi (placute frana, cauciucuri, uleiuri, filtre, etc) sari si mai sus cu bani.

 

Asa ca am, decis foarte repede, ca pana nu imi gasesc un sponsor NU MAI PARTICIP. Si cu in lumea sponsorilor sunt multi ce vorbesc mult si fac putine, am sa ma dau cu prietenii pe unde apuc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

toti plang ca rally raid -ul e "prea usor", sau "o plimbare usoara de vara", sau "n-am cu cine sa ma concurez", etc.

astea sunt citate din Lutas si Mosteanu - te rog da-ne drept de copyright :rose:

Ca sa nu se sperie lumea: raliurile din RO sunt ca efort fizic mult sub un concurs de enduro. Da, trebuie sa fii cat de cat pregatit fizic, insa nu trebuie sa impingi sau sa ridici de zeci de ori din noroi.

Calitatile principale sunt abilitatile de navigatie (atentie distributiva si logica) si, cel mai important, very big balls ca sa poti sa mergi f tare (cine l-a vazut vreodata pe Somo, pe Many sau pe Nedelcu "recuperand" stie ce vorbesc)

 

Cat despre concurenta, in conditiile in care "garda veche" s-a retras, nu prea e normal ca eu si Lutas sa fim cei mai rapizi (amandoi suntem incepatori). Speram ca anul asta sa vina cativa meseriasi de la enduro. Eu o sa vin la prima cursa. Daca e concurenta cat de cat mai vin. Daca nu, imi vad de enduro - am atatea de invatzat ...

 

Bai nu stiu cu va da voua 300 lei pe cursa ca mie imi iesea peste dublu

Ionut, vorbeam de 3 mil taxa de inscriere, plecand de la priemiza ca celelalte costuri sunt comparabile cu costurile unei iesiri de un weekend cu prietenii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa ca parerea mea e sa lasi vrajala si sa te pui la treaba, antrenament si piese, sa fii in forma. Poate te descurci si de o navigatie, ceva, ca, conform cu regulamentul modificat, clasa hobby te paste. hehehe

 

Cand am venit la cursa, atv era echipat cu navigatie, daca datorita spiritului combativ am reusit sa distrug tot, asta nu inseamna ca nu am avut macar impulsul de a fi ok, sunt altii care nu au navigat niciodata, care nu au folosit o harta etc, cred ca de ei ar trebui sa te iei.

Si nu-ti fa griji de mine ca discutam anul asta.

 

Da cu faptul ca organizatorul participa la cursa ce zici?

E corect? :rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai sa-mi dau si eu cu parerea pe langa topic, adica la enduro.

plecand de la suma de 150 de lei cat costa transportul, gaz pt. mobra, gratare si beri la o tura cu prietenii, la concurs suma aproape se dubleaza (70 lei inscriere, 40 lei licentz, 20 lei vizita medicala pe "tz" luni si 40 lei asigurare sportiva pe un an.

in ceea ce ma priveste mi-a placut la inceput, dar acum stiu deja cu ochii inchisi traseul de la zarnesti sau cel de la buzau si sincer nu vad rostul pt. care sa dau bani sa merg pe un traseu pe care il stiu pe dinafara.

mie personal nu imi mai spune nimic o participare la hobby. pot sa o fac oricand cu un cronometru in mana. stiu, unii ar spune ca nu e atmosfera de concurs, sa te intreci cu altii, sa te bati pt. niste puncte. e-adevarat, dar la clasa hobby te uiti pe lista si seara se arunca la cos. nu se puncteaza in clasament.

exceptie ar fi Buzaul unde m-as duce numai pt. atmosfera de dupa cursa, seara, cu niste beri, langa protzap si uitandu-ne pe ecran la filmarile din timpul zilei.

anul asta o sa incerc sa merg si la alte etape unde nu am fost niciodata, sa vad trasee noi.

concluzia mea referitoare la cheltuieli, da, merita, cel putin la inceput ca sa vezi cum este si cu ce se mananca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e-adevarat, dar la clasa hobby te uiti pe lista si seara se arunca la cos. nu se puncteaza in clasament.

 

 

 

cata, gresala MARE.

se face clasament foarte bun la hobby, si se da si titlul de campion......atentie la regulamente

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:crack:

 

Intrebare in necunostiinta de cauza: La final de teapa/sezon nu se face un clasament general in care sa nu se tina cont de clase asa cum e, pastrant proportiile, la dakar unde exista un clasament general in intocmirea caruia nu se tine cont de capacitate cilindrica, productie sau super-productie ????

 

Din ce stiu eu si in campionatul national de raliuri (auto) exista un clasament general si apoi clasamente pe grupe (debutanti, clasa mini, clasa A etc). Mi s-ar parea normal sa fie si aici la fel. De ce ? Pai poate cineva nu poate concura etapa de etapa dar vrea sa stie cat de "varza" este. In acelasi timp un astfel de clasament, spun eu, te-ar ajuta sa descoperi mai usor piloti talentati dar care nu au suport financiar pentru a participa etapa de etapa.

 

Si inca ceva ... care sunt etapele ce trebuiesc parcurse pentru ca un pilot sa figureze la profesionisti sa zicem si nu la hoby??

 

Cine ma lamureste? :lol:

 

Multam anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine ma lamureste? :lol:

 

tot eu :moron:

 

Rally

- de anul asta vor fi 2 clase. Nu stiu exact cum se cheama, insa, in mare, una va fi de avansati si una de hobby. Daca n-ai echipament de navigatie nu poti sa mergi decat la hobby. Daca ai, iti alegi tu unde te bagi.

- la fiecare cursa se face clasament pe clase si general (sau open). Teoretic un baiat de la hobby poate sa bata la general pe cei de la avansati.

 

Enduro si enduro cross

- sunt 3 clase - A, B, C

- fiecare clasa are o parte de traseu diferit (A f greu, B greu, C mai usurel).

- fiecare se bate numai in interiorul clasei lui

- campionul national se alege numai de la clasa A

- poti sa te inscrii la ce clasa vrei tu. insa, daca nu mergi de 2-3 ani la enduro, eu zic sa incepi cu C.

- la final de an, primii 3 de la C si B promoveaza automat in clasa superioara

 

Bafta :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si mai e un aspect: cine are deja un motor enduro bun (ca altfel nici nu se pune problema curselor), nu este chiar un om sarac.

Orice ar zice unii altii, motociclismul off road e un hobby scump. Trebuie un job bun sau un business bunicel ca sa-l sustii.

Asa e.De aia sunt mai multi pescari ca motociclisti...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cata, gresala MARE.

se face clasament foarte bun la hobby, si se da si titlul de campion......atentie la regulamente

my mistake, nu stiam ca avem campioni si la hobby :lol:. sunt sigur ca se face clasament foarte bun, numai eu am vazut cativa meseriasi care puteau ca concureze linistiti la Avansati, dar poate ca nu ieseau chiar pe primele locuri :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...