claudeel Postat August 30, 2020 Share Postat August 30, 2020 (editat) Salutări! Dacă puteți să mă ajutați cu o părere despre statorul și releul unei ZX10R 2006, nu încarcă bateria deloc. Statorul nu face masă cu motorul, toate cele trei faze indicând o rezistență de 0.1 ohmi conform manualului, problema este că pe două faze voltajul este mai mare față de ce spune manualul ( astea două sunt ok) iar o fază are mult prea puțin de ce spune manualul. Releul de încărcare este și el total diferit ca valori față de cele din manual. Este posibil să fie arse amândouă? Vă mulțumesc foarte mult! VID20200830193734.mp4 Editat August 30, 2020 de claudeel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
claudeel Postat August 30, 2020 Autor Share Postat August 30, 2020 Acum 3 minute, easy ride on! a spus: In manual scrie de 60V (sau peste), masurati la 4.000 r/m. Nu scrie si de sminteala (12V pe la 1.500 r/m)? Este posibila. Ai dat play la video? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
claudeel Postat August 31, 2020 Autor Share Postat August 31, 2020 Acum 6 ore, easy ride on! a spus: Nu. Ideea fabricantului de a te pune (pe tine) sa masori 80-90V in gol pe la 4.000 r/m (25-30V pe la 1.500 r/m) si respectiv de a genera 240-270V la 12.000 r/m, pe cateva spire (la 0,1 Ohm) insemna ... perimare planificata. Redresorul-regulator are "sarcina" sa inlature diferenta de tensiune ca sa pastreze doar 14,2-14,4V, dar nu cumva sa semnalizeze daca a luat-o razna. Acumulatorul are functia de eclator iar conectorii pe cele de sigurante fuzibile si termice. De data asta "eclatorul" a fost o faza din stator care ti s-a prajit chiar daca nu are si strapungere la masa, doar s-a bronzat (carbonizat). Si foarte probabil ca a prajit-o redresorul regulator care i s-a pus in sunt si a uitat sa se mai deconecteze pe la urmatoarea trecere prin zero (din alternanta). Asta poti verifica numai dupa ce inlocuiesti statorul. Sau il rebobinezi (daca ai rasina si cuptor de uscare). Caldura mare dom'le cu italienii astia. Din Aprilie ... Merci mult pentru explicație! Rebobinatul iese din discuție, o operațiune ce mă depășește total . Le cumpăr pe ambele noi și aia este! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat August 31, 2020 Share Postat August 31, 2020 Ce cod are releul de tensiune? Pot sa ti imprumut unul, verificam daca al tau este ars. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
claudeel Postat August 31, 2020 Autor Share Postat August 31, 2020 (editat) Acum 3 ore, easy ride on! a spus: Cu drag! Pe unele "relee" (redresor-regulator) chiar mai scria (candva in relief) ca sa nu cumva sa fie deconectate mufele cu motorul pornit (ca face ceva plici de la supratensiuni). In rest, "releele" nu mai contin componentele de putere fixate solid cu suruburi pe radiator (tehnologia "evolueaza", economie), asa ca se incalzesc local excesiv si iarasi ... plici (după o vreme). Ar fi bine sa ai un voltmetru digital suplimentar pe bord si sa arunci un ochi pe el din cand in cand (ca sa stii daca mai ajungi acasa sau nu). Astia te-au momit pe tine (prin manual) sa iti aduci statorul generatorului in regim de tensiune de strapungere a izolatiei dintre spire, turat in gol (nu vreau sa vad sa ceva). Ca asa mai vand si ei cate un stator sau alta motocicleta Erată: ... ,turat în gol (nu vreau să văd aşa ceva). Am terminat munca mai devreme azi și am dat jos și statorul și este prăjit bine Am dat comandă de releu și stator aftermarket că pe original erau 500£ Sper să țină și astea macar 10k. Editat August 31, 2020 de claudeel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
claudeel Postat Septembrie 1, 2020 Autor Share Postat Septembrie 1, 2020 1 oră în urmă, easy ride on! a spus: Bine "rumenit" (statorul), era de aşteptat. Statorul (after-market din poză) este fără răşină peste înfăşurări, poate că aşa se mai răceşte cumva cu câteva grade (dacă nu vibrează spirele şi se freacă între ele). Oricum, spre 155 *C cedează izolaţia Cu-Em (bobinajul). Regulatorul cu MOSFET (after-market) are ceva şanse mai mari de supravietuire (decât originalul) pentru că Rds-on este mult mai mică la tranzistorii V-MOS decât la tiristori şi ansamblul ar trebui să se încălzească ceva mai puţin, respectiv să facă mai greu un "plici" termic fatal. Mai ales dacă regulatorul este şi re-amplasat într-un loc bine ventilat. Însă, motocicleta asta nu este proiectată pentru funcţionare şi răcire cu vânt la viteze de oraş. Cel puţin nu partea electrică. Chestiune valabilă şi la alte modele de autostradă. Piesele le-am achiziționat la recomandarea unui camarad care deține două ZX10R, una de stradă și una pentru circuit, pe ambele a mers pe configurația asta de stator și releu și după un an de zile încă funcționează bine ambele mobre. Într-adevăr locul unde este amplasat releu este unul nasol in ambele privințe, ventilație și intervenție mecanică, m-am julit bine până am reușit să scot releul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.