Sari la conținut

Costurile de intretinere la maxiscootere


Bogdan.b
 Share

Postări Recomandate

La scutere de 125cm3:

- benzina 3.2l/100km

- la fiecare 5 mii km sau o data pe an ulei de motor =  aprox 80 lei daca pui Motul + filtru ulei 30lei

- la 10 mii km, bec  faza scurta = 25 lei, curea = aproximativ 100 lei + role = 35 lei

- la 15 mii km  anvelope = aprox 300 lei setul (la scutere anvelopele tin fara probleme peste 10 mii, la moto se uzeaza poate mai repede, dar scuterele sunt mai usoare, transmisia este CVT (deci nu pleci cu scartz) si din experienta am observat ca anvelopele tin 15 mii)

- la 30 mii variator nou = cam 200 lei + ulei transmisie = 40 lei

- la 40 mii saboti ambreiaj, in jur de 100 lei

- anual impozit aprox 30 lei cred si asigurare in jur de 100 lei

 

 

Diferente intre scuter si moto:

 

Avantaje moto:

- la drum intins in afara orasului moto e avantajata (pozitia conducatorului e mai aerodinamica, moto e mai stabila la viteze mari, rotile sunt mai mari si mai grele iar forta centrifuga ce se creaza ofera stabilitate la viteza mare. In plus, poti schimba in treapta superioara de viteza si mentii viteza mare fara sa turezi excesiv

- sunt rare situatii chiar si in oras cand moto e avantajata (asta deorece are look mai sportiv si participantii la trafic (conservarii) au ceva mai mult respect pentru moto, scuterele (chiar maxi) sunt oarecum desconsiderate + in anumite conditii pe bulevard cand e liber masinile intre intersectii mai ales noaptea dau blana si alearga chiar cu 120km/h. Aceasta viteza desi poti s-o atingi cu scuterul nu e deloc confortabila la scuter. Moto cand e oarecum la inghesuiala da blana si aia e, lasa fum in spate.

 

Avantaje scuter

- in oras scuterul este avantajat pentru ca are transmisie automata si nu te chinui sa schimbi vitezele nici in mers, dar nici cand opresti la semafor nu te chinui sa scoti mereu din viteza (nu ai ambreiaj la mana, nu ai pedala de schimbare viteze, totul e automat

- scuterul are spatiu de depozitare incuiat sub sa (cam o casca integrala) + la nevoie se pot transporta bagaje intre picioarele scuteristului (sacose grele, chiar si un sac fara sa afecteze mersul) iar scuterele au un carlig special langa ghidon de care se pot asigura bagajele tinute intre picioare + scuterele au un al doilea spatiu de depozitare incuiat in fata (asazisul compartiment de manusi) + evident, ca si la moto, se poate adauga top-case

- pozitia pe scuter in oras este mai comoda, ciclistica scuterului este gandita sa fie comod in oras (virajele se iau mai usor deoarece diametrul rotii este un pic mai mic si masa mai mica, centrul de greutate este coborat - sasiul este in partea de jos, iar scuterele in sine au masa mai mica in kg  fiind mai manevrabile si avand ciclistica gandita pentru oras)

- la scuter se poate monta copertina pentru picioare iarna, multe scutere avand prinderi speciale pentru o astfel de copertina

- scutele consuma in general mai putina benzina in oras si per total sunt mai economice, fiind gandite pentru intersectii, semafoare - opriri/porniri (au masa mai mica, inertia rotilor mai mica ce ajuta la pornire/oprire)

 

Concluzia: daca vrei sa folosesti in oras , ia scuter, in oras scuterul e rege. Daca vrei sa iesi din oras pe distante mai mari de 30km, ia moto. Daca vrei costuri mai mici - scuter.

Evident, poti sa mergi cu scuterul si 100km in afara orasului,  poti sa faci si cu moto cumparaturile de la piata, dar nu e la fel de comod.

 

 

 

 

 

Editat de mark922
minor change
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La majesty 400:

ai nevoie de 2l de ulei (120lei) 1.7 pt motor, restul intra in grup, un filtru de ulei (15-20le), mai are si o sita care necesita curatarea, are 3 filtre de aer, 2 pt motor si unu pt transmisie (echivalentul a unui filtru de aer pt o moto de 600 ca si cost)

cureaua se schimba la 20.000km eu am luat-o cu 250lei rolele le-am schimbat preventiv cu originale si au fost vreo 200lei

mai am de schimbat discul spate caci s-a nenorocit de la vechiul proprietar care nu a curatat deloc etrierul ~350lei

consumul in oras intre 4 si 5.2%, iar extraurban la mers linisit si cu viteze legale pana in 90 mi-a consumat sub 3%

 

mie imi place ca e mai comod, mai usor pt pilotat doar gaz si frane, restu face el, plus spatiu imens de stocare, 2 casti integrale sub sa dar si un top case. de multe ori merg cu nevasta la cumparaturi cu el in loc de masina. Incape un bax intreg de aqua carpatica sub sa fara sa il scoti din tipla :D

mai are si 2 torpedoruri din care unu se inchide cu cheia si este mare.

 

Comparat cu o motocicletele pe care le-am avut TDM 850 din 92 si TDM 900 din 2006, e mai ieftina intretinerea si exploatarea la scuter

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schimba-i uleiul de motor si filtrul obligatoriu. Uleiul de transmisie ar fi bine sa-l schimbi.

Daca restul pare OK, poti sa-l folosesti. Rolele, anvelopele si restul se observa cand s-au uzat, le schimbi in timp. Daca scuterul se comporta bine poti sa-l folosesti. Directie si frane bune sa aiba.

PS. Trebuie sa aiba si ITP, costa 100lei pe an.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

×
×
  • Creează nouă...