Jump to content

Magnetou rebobinat si bobina inductie pe Simson


Recommended Posts

Chiar acum, m72story a spus:

Turatia magnetoului este la 1/2

Ai început să înţelegi deosebirile de turaţie, tensiune. Bravo!

Link to post
Share on other sites
  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Deci, dacă crezi că poţi roti pedala de la Simson de cel puţin 2 ori mai repede decât la MZ ES - poţi folosi exact aceeaşi variantă tehnică.

Eu însă nu cred că poţi pedala aşa destoinic (la viteză dublă). De asta am scris "bravo".

La drujbe (moto-fierăstraie) este acelaşi principiu (câmp magnetic indus direct în bobina de inducţie) dar nu la turaţie de magnetou de Simson.

th.jpg.61b3b42c441d2f266755efef0928c08c.jpg

Eventual un alternator de Minsk (scoate 2 scântei / 4 timpi cu înfăşurare de medie tensiune, tiristor comandat) pe care legi ca "inhibitor" de 1 scânteie platina de la magnetoul din Simson (fără condensator).

Dar trebuie să te pricepi un pic. Blocul "CDI" de Minsk conţine şi regulatorul de tensiune pentru lumini.

Asta dacă tot vrei să renunţi la dinam + baterie.

Nu cred că se poate transforma cu una cu două un magnetou de scânteie în generator electric care să alimenteze o bobină de inducţie de 10-15W, prin simpla rebobinare la nimereală cu sârmă de 1 mm CuEm.

Acum 37 minute, m72story a spus:

Am unul montat astfel, vreau sa fac un magnetou cu BI.

Numai dacă rebobinezi magnetoul (trebuie calculat) astfel încât să producă 100-200V la turaţia de pornire, tensiune cu care poţi alimenta un CDI de AC.

OIP.thumb.jpg.7d445accdd4bcf806ce955f6b447763b.jpg

59096d1448038565-no-spark-ac-cdi-system-cdiver2-1.thumb.jpg.b2511c295992104e4c22f48b8bdf6571.jpg1214192247_D181D185D0B5D0BCD0B0D0B7D0B0D0B6D0B8D0B3D0B0D0BDD0B8D18FD181D0BAD183D182D0B5D180D0B0.thumb.jpg.efe96b071de9ec42a99bf1cdf64021bd.jpgCDIACVSDC-Showsinsidewiringschematic.thumb.jpg.70433804f38c4e98436857a3548387fb.jpg

Adică să foloseşti magnetoul existent ca generator de alimentare (de scânteie) pentru CDI (chinezesc, ieftin).

CDI care poate fi comandat şi cu platină şi cu reluctor (senzor).

Link to post
Share on other sites

Și dacă dă scânteie și la pms după evacuare ce are? Sunt destule motoare cu wasted spark, nu văd rostul complicației de a inhiba o scânteie. 

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, john17 a spus:

Și dacă dă scânteie și la pms după evacuare ce are? Sunt destule motoare cu wasted spark, nu văd rostul complicației de a inhiba o scânteie. 

Eu îl văd.

Inhibarea unei scântei inutile permite încărcarea condensatorului din CDI, pe timpul inhibării scânteii inutile, cu mai multă energie (dublă teoretic), cu şansa unei porniri mult mai sigure cu un condensator bine încărcat (în timp dublu).

Cu atât mai mult cu cât turaţia de rotaţie la pornire / kick-starter este foarte redusă.

Motoarele cu "wasted spark" au de regulă mai multe perechi de cilindrii alimentaţi cu scânteie din bobine cu dublă ieşire flotantă de înaltă tensiune. Aşa că sunt 2 (două) scântei simultane la 2 (două) bujii, din care doar 1 (una) este "wasted spark" iar cealaltă scânteie este utilă.

 

 

Dar toată "povestea" asta porneşte de la "lenea" (sau neputinţa) lui @m72story de a rebobina corect şi înfăşurarea secundară (de înaltă tensiune) de la magnetoul de Simson, "compensată" cu "idei" ;)

 

Şi pe tema: cum să reinventăm coda la prună.

https://en.wikipedia.org/wiki/Simson_(company)

220px-AWO_425_Sport.JPG.b3ebf032f5869b2421f751b64d0bea5e.JPG

https://de.wikipedia.org/wiki/Moses_Simson

 

La urma urmelor, ceva scântei se pot obţine şi cu ignitor electronic pentru aragaz, nu?

Merge cu baterii AA de 1,5V, una sau două bucaţi.

Legi "platina" pe poarta tiristorului şi când ea se deschide ai scânteie :crack: cu wasted sparks.

Porneşte sigur. Cu turaţia poate fi o problemă dacă vrei şi scântei mai rapide decât necesarul pentru relanti şi aragaz  :) 

Nu?

Simson_Supra_Typ_SO.thumb.JPG.46bb940373789886fe38d852fdacb2b7.JPG

Ce zici de asta?

Ce zici de asta?

Link to post
Share on other sites

La treaba cu bobinatul secundarului mi-ai dat mat, sah mat.

Pana la argumentatia asta imi pareai om serios, cu scaun la cap. 

Viata imi pare totusi prea scurta sa ma apuc sa bobinez secundare de Simson.

 

Si asta ca sa iti dovedesc ca am incercat deja....

Deci sunt harnic, insa delasator, fara ambitie....Doanne cate defecte.

16066591060972707153681538095067.jpg

Link to post
Share on other sites

Romeo,

Ia legatura cu Cisu.

A montat o aprindere de scuter pe Simson,acum mai bine de 10 ani.

In 2011 eu l-am adus in Timisoara,din 2014 e in Sag,merge excelent si acum (nu s-a mai facut nici o interventie de cand a plecat de la Cisu)

 

.. altfel risti sa trezesti desteptii si te faca prost pe topicul (si pe muzica ta 😆)

 

(parca mai era unu',tăt aşe neaoş ..  sa te tii bine cand si-or izbi neuronii - e doar o chestiune de timp 😁)

Link to post
Share on other sites

Apropos de Bosch....ma,noi le-am pus pe Simsonuri,si de 30 de ani pufaie impecabil;avansul la 3 mm,o carja si jumatate,si esti in centrul atentiei.Ehei,in toti anii astia cate ,,wasted sparks,,...incomensurabil...

S-am uitat sa completez;toata consideratia ca incerci sa reabilitezi aprinderea originala;din punct de vedere etic,un motor clasic trebuie solutionat cu mijloacele epocii,cu o mica marja de contemporaneitate....electronica china pe AWO,pornografie infantila...

Link to post
Share on other sites

Las' ..

ca si aia cu hareleiuri tot de pe china-si comanda,si-si pun  di tăti ..

 

Da'  cand ii vezi calare se cred hamericani   🤭

Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, m72story a spus:

La treaba cu bobinatul secundarului mi-ai dat mat, sah mat.

Pana la argumentatia asta imi pareai om serios, cu scaun la cap. 

Viata imi pare totusi prea scurta sa ma apuc sa bobinez secundare de Simson.

 

Si asta ca sa iti dovedesc ca am incercat deja....

Deci sunt harnic, insa delasator, fara ambitie....Doanne cate defecte.

16066591060972707153681538095067.jpg

Hehe ... Cand ma gandesc ca am rebobinat un rotor de dinam de MZ RT 125/2, 35W, 31 de bobine, 62 capete la colector ... si de 7 ori până a iesit fara nicio strapungere la masa.

 

Ca nu se mai produc d'astea de prin 1957-58.

Link to post
Share on other sites

Snobism & exhibinitionism avem in toate categoriile de  moto-fethis-ari;de la boxer-isti USSR care poseaza-n Whemacht warriors,,,la tzarani pe HD care sint deosebit de contemporani...ramanem on topic;

Link to post
Share on other sites

Cam aşa arată rotorul original rebobinat ... ad labam.

OIP.thumb.jpg.7ea5dc151b5dd040d632a79fff27d43f.jpg

 

Fără şurubul M10 de extracţie de pe con, bineînţeles.

Link to post
Share on other sites

Apai chiar si rotorul tau de RT , bobinat de 7 ori, parca tot nu este acelasi lucru cu un secundar de Simsonul care are 0,004 firul. Dupa cum banuiesc cunosti deja, discutam de cateva mii de spire 15 000-20 000.

Asadar fara a-ti minimaliza sau subevalua munca la rotorul de RT-u insa nu are a face cu ceea ce propui tu aici.

Nicule iti multumesc pentru propunere, am vazut o aprindere de China montata pe Simson, din pacate nu avea corectie de avans si la 60/h dadea ochii peste cap.

 Urse, mi-a mai sugerat un model mai bun.

Sper (speranta moare ultima) sa reabilitez cumva un magnetou. Magnetou de Voshod bu mai vreau, am montat deja pe celalalt Simson.

In privinta unora contondenti in exprimare si cateodata in gandire ce pot sa spun, doctorul nu se supara niciodata pe pacienti....

Link to post
Share on other sites
Acum 13 ore, m72story a spus:

Apai chiar si rotorul tau de RT , bobinat de 7 ori, parca tot nu este acelasi lucru cu un secundar de Simsonul care are 0,004 firul. Dupa cum banuiesc cunosti deja, discutam de cateva mii de spire 15 000-20 000.

Total fals! Ai măsurat cei 4 microni (0,004 firul) cu şublerul sau cu micrometrul?  :crack:

https://www.amicopperwire.com/index.php/en/copper-conductor

0,05 mm CuEm este cel mai subţire conductor care se produce uzual.

+0,002 / -0,001 este toleranţa.

 

Dar ca să rămân constructiv, dacă ai răbdare să bobinezi pe vechiul magnetou cam 250-500 de spire de CuEm de 0,15-0,2mm (sau 500 de spire cu o priză la 250 de spire), în straturi cu izolaţie, obţii suficientă energie pentru a alimenta un CDI de AC (de curent alternativ) chinezesc la care mai montezi un cititor, o bobină de inducţie şi o tablă rotitoare de comandă.

 

 

Baftă!

Link to post
Share on other sites

L-am masurat cu micrometrul.

Dupa cum vezi eu nu prea stau pe net sa iti trimit link-uri, eu mai mult prin atelier cu magnetoul, firul, micrometrul.

Arcul , bila si pastila.

Link to post
Share on other sites
Acum 12 ore, m72story a spus:

L-am masurat cu micrometrul.

Dupa cum vezi eu nu prea stau pe net sa iti trimit link-uri, eu mai mult prin atelier cu magnetoul, firul, micrometrul.

Arcul , bila si pastila.

Psssst!

Să nu mai spui asta la nimeni.

"precizia de măsurare a micrometrelor obişnuite este de 0,01 mm."

https://ro.wikipedia.org/wiki/Micrometru_(instrument)

Adică poţi măsura doar sutimi de milimetru cu micrometrul, nu miimi (microni). Pentru că "micronul" pretins măsurat de tine depinde mult de temperatură.

 

P.S.

[Between 1 μm and 10 μm:

1–10 μm – length of a typical bacterium

10 μm – Size of fungal hyphae

5 μm – length of a typical human spermatozoon's head

3–8 μm – width of strand of spider web silk]

https://en.wikipedia.org/wiki/Micrometre

Link to post
Share on other sites

Pai uite in atelierul meu micrometrul este maximul de precizie pe care il pot oferi,

nu am altceva.

Iar pe dumneata trebuia sa te fac constient de diferenta dintre sarma dumitale si firul meu.

In final acest poat nu mi-a oferit un raspuns la cum pot resuscita un magnetou de Simson.

Foarte multi teoreticieni, poligloti, cunoscatori.....degeaba.

Easy ti-o spun direct, imi vorbeati de sus si nu e cazul, daca nu te poti abtine te invit la alta nunta.

Dupa cum bine a subliniat Nicu aici sunt banii si muzica mea.

 

 

Link to post
Share on other sites

Daca tii mortis sa resuscitezi magnetoul original, sunt uameni care pot rebobina secundarul. Nu sunt concetateni...

 

Sylvio Auerbach e cel mai cunoscut printre nemtii exploatatori de Simson. Detalii de contact gasesti aci: http://www.oldtimerfreunde-falkensee.de/html/ersatzteile_material.html

 

Mai sunt si asita (https://www.old-motorcycle-parts.com/awo-zs3-ez41.html), care fac si rebobinare printre alte operatiuni care duc la (re)fabricarea magnetoului de Simson cu rotor mai performant, etc.

 

Daca nu ma insel, mai am eu ceva bobine de magnetou (de 2 feluri: 5 kile de ohmi sau 7 kile de ohmi) prin cutia cu pese de manetou. Daca ai chef sa le testezi, ti le dau pe ceva beutura.

 

Legat de magnetii tai noi, e bine de stiut ca magnetii de "neodim" standard se demagnetizeaza la temperaturi de peste ~80 de grade celsius. Sunt unele aliaje mai rezistente la temperatura, dar putin probabil ca sa sa fie in cuple magneti cu rezistenta termica mai mare.

 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, Dimethylmercury a spus:

Legat de magnetii tai noi, e bine de stiut ca magnetii de "neodim" standard se demagnetizeaza la temperaturi de peste ~80 de grade celsius.

Aşa este, aşa zice şi neamţu'

"Unser Wellen sind mit starken Magneten versätzt die unter 145°C immer noch den vollen

Magnetismus beibehalten"

Acum 3 ore, m72story a spus:

imi vorbeati de sus si nu e cazul

Nu de sus, ramân benefic şi constructiv, dar nu mă pot abţine să nu râd un pic când unii susţin că au măsurat microni cu micrometrul (0,004 mm) şi mai au şi pretenţia să mai pot lua ceva în serios.

Scuze! Una este să cauţi, să cercetezi adevărul, să măsori şi alta este să "produci" din imaginaţie "adevăruri" şi "măsurători". Adică să te înşeli pe tine dar şi pe alţii.

De acord cu mine?

 

Acum 2 ore, Dimethylmercury a spus:

Nu sunt concetateni...

Aici şi este problema.

"Concetăţenii" care erau meseriaşi din tată în fiu (adică populaţie de origine germană) a părăsit masiv ţara după anii '90, intuind ce va însemna o democraţie ciobănească pentru ţară. Şi s-a văzut: mineriade, devalizări de fonduri, distrugeri de fabrici, "stat de drept" (hoţi şi curve). :crack:

Nu?

Link to post
Share on other sites

Stimabile era evident ca din momentul cand am zis ca am masurat cu micrometrul era 0,04.

Banuiesc ca la inteligentia dumitale era evident si lesne de inteles.

Greseala cu acel zero strecurat in plus mi-o asum.

De ras poti sa razi, scopul acestui topic este de a afla daca exista o solutie tehnica la bobinajul primarului, nu de a hrani setea dumitale de bascalie.

Acum ca noi romanii suntem ciobanii ramasi sa calarim si sa reparam motociclete nemtesti....eu unul nu ma simt asa, dunneata?

 

 

Acum 4 ore, Dimethylmercury a spus:

 

 

Legat de magnetii tai noi, e bine de stiut ca magnetii de "neodim" standard se demagnetizeaza la temperaturi de peste ~80 de grade celsius. Sunt unele aliaje mai rezistente la temperatura, dar putin probabil ca sa sa fie in cuple magneti cu rezistenta termica mai mare.

 

 

Dimethyl, am doua bobine rebobibate: una cu sarma de 0,9 si o alta cu 0,6, mai am inca 6 bobine impuscate originale.

Rotorul la care am reconstruit cupla magnetica are montati doi magneti de la cuplele magnetice specifice pompelor care lucrau in acizi.

Pentru ca acidul sa nu ia contact cu axul motorului datorita unei eventuale scurgeri, se folosesc aceste cuple magnetice separabile printr-o oala de fibra de sticla. 

Link to post
Share on other sites

Eu voiam doar sa zic ca, in eventualitatea in care reusesti sa rezolvi problema secundarului, functionarea in timp a magnetoului tau va depinde si de rezistenta la temperatura a magnetilor noi.

Easy, cred ca intelegi ca initiatorul e posibil sa nu fi nimerit magnet cu fix aceiasi rezistenta termica ca si cei care resusciteaza magnetouri in Polonia.

Legat de multitudinea de bobine, e bine de stiut ca bobinele sunt imperecheate cu carcasele de magnetou. Cu noroc, poti face ceva "mix'n'match", dar in multe situatii, asemenea desperecheri au dus frecari, care au dus la marirea interfierului.

Edited by Dimethylmercury
Link to post
Share on other sites
Acum 16 ore, Dimethylmercury a spus:

Daca nu ma insel, mai am eu ceva bobine de magnetou (de 2 feluri: 5 kile de ohmi sau 7 kile de ohmi) prin cutia cu pese de manetou. Daca ai chef sa le testezi, ti le dau pe ceva beutura.

Voi incerca sa montez bobina intr-un carter cu rotorul original.

Este foarte probabil ca sa imi dea o mare virgula si la faptul ca intrefierul meu cu rotorul cu cuple magnetice este mai mare decat standardul si asta poate influenta negativ indiferent cu ce bobinaje as veni eu acolo.

Daca este cum zici tu cu imperecherea carcaselor, a bobinelor si a rotoarelor nu prea stiu ce sa zic.

Ar veni Combinari de 3 luate cate 3, ceea ce imi pare o varianta oricum, numa de productie in serie nu..

Mai degraba viata si traumele prin care au trecut sa le fi adus la stadiu in care nu se mai suporta intre ele.

Link to post
Share on other sites
Acum 12 ore, m72story a spus:

Stimabile era evident ca din momentul cand am zis ca am masurat cu micrometrul era 0,04.

Banuiesc ca la inteligentia dumitale era evident si lesne de inteles.

Greseala cu acel zero strecurat in plus mi-o asum.

O.K. 0,04 mm, nicidecum nu 0,004 mm. Eroare de un ordin de mărime (10x).

Abia acum începem să ne mai înţelegem pe aceeaşi limbă (tehnică) pe la dimensiuni mecanice (nu încă şi la cele electromagnetice). Aici este problema.

Scula aceea (instrument) s-o fi numind ea micrometru doar că nu măsoară în microni (micrometrii) ci sutimi de mm (zeci de microni). Denumirea de micrometru este de fapt o "păcăleală".

Acum 12 ore, m72story a spus:

De ras poti sa razi

Mulţumesc!

 

Acum 12 ore, m72story a spus:

Acum ca noi romanii suntem ciobanii ramasi sa calarim si sa reparam motociclete nemtesti....eu unul nu ma simt asa, dunneata?

Cândva, când eram mic am fost şi eu "cioban", dar ulterior mi-a pus cineva în mână (îi mulţumesc şi acum domnului Filievici Dragoş) o carte a inginerului George Al. Mayer. Asta:

OIP.thumb.jpg.9118ffbd229edb1d7dedf67b10e34bb6.jpg

Unde scrie foarte clar şi despre magnetouri, inclusiv despre cum se poate remagnetiza (home made) rotorul inductor de magnetou.

Întâmplător, inginerul George Al. Mayer era şi puţin neamţ.

Citeşte-i cartea, astfel vei înţelege şi vei rezolva problema.

 

 

Acum 4 ore, Dimethylmercury a spus:

in eventualitatea in care reusesti sa rezolvi problema secundarului

Asta este prima temă electrotehnică (de rezolvat) pe care titularul de topic a ... sărit-o.

Întrefierul rotor-stator (reluctanţa magnetică) se mai poate ajusta şi ulterior.

 

P.S. Este adevărat şi faptul că după ceva rebobinări de releu regulator electromagnetic (la MZ) am mai pus în cutie oarece siliciu (tranzistori) cu ceva protecţii la supracurenţi prin bobine serie cu relee Reed miniaturale în ele.

Şi cu pragul de comutaţie reglat tot prin "întrefier" (poziţia lămpii Reed în bobină).

Dar funcţionează perfect şi continuu de 61 de ani (din 1959)  :)

Cu acumulator Ni-Cd de 6V 10 Ah (Saft) nu Fe-Ni, că nu se mai găsesc d'astea de aviaţie pe motociclete (erau prea bune).

Cu 5 elemente d'astea serie poţi să ai o baterie de 6V 8Ah pentru următorii 20-25 de ani:

1605277407_element-saft-12v-8ah-vrefl-nicd-cosses--souder.thumb.jpg.d5c0bc69ff5184559bbe2738d8175cf4.jpg

Şi poţi trece aprinderea pe 6V în curent continuu, cu bobină de inducţie, platină şi condensator (dacă mai ai dinamul original).

Şi cu avantajul că pe sistemul clasic de aprindere (Kettering) energia primei scântei de pornire este foarte mare datorită timpului suficient de lung de "încărcare" cu energie magnetică a miezului bobinei de inducţie pe timpul cât "platina" stă închisă ca şi contact (timp Dwell).

Respectiv energia de scânteie este invers proporţională cu turaţia.

Avantaj energetic pe care niciun magnetou nu ţi-l poate oferi pentru că este ... pe invers.

 

Adică energia de scânteie este proporţională cu turaţia la magnetouri, ceea ce poate conduce la supratensiuni şi străpungeri dacă "nu o nimereşti" sau laşi fişa fără sarcină (fără bujie) şi nu ai prevăzut în paralel şi un eclator de protecţie la supratensiuni (circuit anti-prost).

th.jpg.8025840e4906146a51827e628161c78f.jpg Ruşii au prevăzut asta.

OIP.jpg.6ac45e5c9e1b91fd244ad997cffa10cd.jpg

De acord?

Adică au copiat totul cuminţi de la nemţi, fără "idei" proprii  :D

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, m72story a spus:

Ar veni Combinari de 3 luate cate 3

Nu dragă, nu combinări, nu aranjamente, nu permutări.

Miezul, carcasa şi bobina nu sunt separabile sau combinabile. Este unul şi acelaşi subansamblu.

iskrownik-junak-awo-simson-cewka-zaplonowa-2356054644.thumb.jpg.1f0b9e5bd4f5af721aeb7dc107e20102.jpg

https://imged.pl/iskrownik-junak-awo-simson-cewka-zaplonowa-5512379.html

Edited by easy ride on!
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...