Jump to content

Reparatie rampa culbutori Simson


Recommended Posts

Poti sa detaliezi un pic ce intelegi prin "nu este ce trebuie"?

 

Eu personal am facut bucsi din CuSn8, prevazute cu spirale de ungere pe interior si gauri in pozitiile necesare pt a asigura alimentarea spiralelor cu ulei. Le-am prevazut cu 5 sutimi strangere in rampa si dupa presare le-am alezat la cota necesara cu un alezor expandabil de 16 . Axele culbutorilor nu erau inca amprentate, asa ca nu le-am rectificat. In caz de nevoie, se pot centra intre 2 varfuri si rectifica. Am desfacut rampa peste 3000km si am constatat ca arata exact ca si in momentul in care am asamblat-o dupa reparatie. Eu cred ca e exat ce trebuie, si in plus, obtureaza mai tare decat rampa pe ace, motiv pt care ajunge oloi mai mult la arbore si piston.

 

Daca insisti sa rectifici rampa, se se poate pe orice aparat de rectificat interioare, doar trebuie facut un dispozitiv pe care se prinde rampa.

 

 

Edited by Dimethylmercury
Link to post
Share on other sites

Un rulment merge doua sute de ture cu o picatura de ulei, bucsa nu prea.

Necesita ulei ceea ce la Simson la ralantiu...slab spre deloc.

Cu bucsa se poate gripa, cu rulmentul never, ever.

Daca era atat de grozava bucsa acolo nu se mai complicau cu rulmentii pe ace.

Intelegi ca este vorba de motociclete care au 70 de ani de intrebuintare, ulei prost dat cu portia si ele abia au semne de uzura.

Ps

Mi-am dat seama ca folosesti bucsa acolo de cum mi-ai laudat Uralul.

Apropo Dimethyl am o supapa scufundata in ghid.

Cat pot oare majora diametrul supapei fara a exista riscul lovirii supapelor cand sunt in balans ai vazut sau intalnit cazuri?

Link to post
Share on other sites

Cred ca ma interpretezi gresit. Nu am laudat Uralul, departe de mine ideea. Ti l-am dat exemplu pt ca mi-era la indemana. Cu toate astea, nici macar la Ural nu gripeaza rampa, decat daca e din aia noua, chinezeasca, unde aluneca fier moale pe fier moale.

Si eu am vrut sa rectific rampa si culbutorii si sa pun role mai mari, dar nu cei de la atelierul unde mai pot face asa ceva, nu aveau timp de pierdut cu asta. Asa ca am rezolvat-o cum am scris mai sus, si dupa ce m-am plimbat cu ea in juma de Europa in multiple conditii, imi mentin parerea ca este o solutie f buna.

Presupunand ca ai o supapa scufundata in scaun (nu in ghid), diametrul supapelor depinde mult de adancimea scaunelor si taria arcurilor. Depinde si de tipul de chiulasa de Sport pe care o ai (14 vs 15.5 cai - au supapa de evacuare diferita). Empiric, cu motorul de Simson asamblat si supapele reglate, daca poti baga intre surubul de reglaj al supapei de evacuare si coada supapei un distantier de 2mm si supapele nu se ciocnesc cand rotesti motorul cu mana, sigur va functiona ansamblul. Eu am intalnit problema dupa ce am schimbat scaunele, si cam asa am procedat (+/-).

Edited by Dimethylmercury
Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, m72story a spus:

scufundata in ghid

În ghid sau în scaun? 🤔

A răspuns și colegul cu acceași presupunere, că ar fi vb de scaun. 

Link to post
Share on other sites

Scuze pentru confuzia ortografica doar, m-am gandit la scaun si am tastat ghid. 

Cand ai schimbat scaunul, l-ai facut sau achizitionat de la automotive?

Acum 13 minute, Dimethylmercury a spus:

Depinde si de tipul de chiulasa de Sport pe care o ai (14 vs 15.5 cai - au supapa de evacuare diferita).

Sa inteleg ca diferenta la motor dintre cele doua modele se reduce doar la diametrul supapelor? Nu cumva este si alta harta a distributiei?

Link to post
Share on other sites

Am luat scaune Kolbenschmidt de rezistenta termica mare. A trebuit sa le modific diametrul interior. In rest, potrivesc. Numa' sa ai freze sa le frezezi...

 

Diferentele intre motoarele de 14 si 15.5 cai sunt la bloc (pe tampoane de cauciuc sau nu), cadrul motocicletei si pompa de ulei din cauza bloculul diferit, volanta (semnele si momentul aprinderii), ambielaj (ceva scobituri pe sunci si posibil si biela), cilindru (in sectoare sau nu), piston (plat sau bombat), chiulasa (camera de ardere + supape), esapament (cot de 35 vs 30), carburator (26 vs 25.5 mm). Din cate stiu eu, harta distributiei e identica la toate Simsonurile de 250, insa existe axe cu loburi de diferite inaltimi (ridicare de 6 vs 7mm).

Link to post
Share on other sites

Treaba cu inaltimea lobului este interesanta, am ma intalnit-o, cel mai sinplu mod de a  mari debitul gazului de admisie si a ramane in acelasi timp al distributiei.

Oare cum trage un Simson cu o axa ds BMW r26....din pacate se invarte invers. Oricum harta este altceva.

Edited by m72story
Link to post
Share on other sites

Durata ramane identica.

Practic ciclul de umplere si de golire raman in același interval.

Singurul lucru care se modifica este harta axei, va deveni mai agresiva avand lobul mai inalt, si aici culbutorul (cu anexele arcuri si impingatori )va suporta diferenta de inaltime, va trebui sa recupereze in acelasi interval de timp o diferenta de inaltime de 1mm.

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, einstein1984 a spus:

pe langa inaltime conteaza si durata

Asta este deja o chestiune de calcul integral spaţiu-timp şi de mecanica fluidelor.

Unii cred totuşi că revenirea de la înălţimi mai mari ale supapelor (în cursa lor) se face în acelaşi interval de timp, chiar şi fără mecanisme desmodromice de comandă la închidere. Ca şi când forţele de inerţie (supapă, arc) nu ar mai exista sau ar fi în permanenţă neglijabile.

Să mai amintesc de unghiuri Dwell modificate prin înălţimea de ridicare la "platină" pe aceeaşi camă cu limitare de turaţie prin scurtarea timpului de "încărcare"? Nu are sens.

Aşa că las pe fiecare în credinţa lui.  :)

Link to post
Share on other sites

Unii de pe aici au luat o axa de Simson si au slefuit cocoasele camelor pe o masina de rectificat , incercand sa copieze o axa cu came de kawasaki si timpii acesteia.

Se tura motorul de Simson ca un cross.

A tinut 5 kilometri si apoi a aparut o bataie ciudata in motor.

La demontare s-a constatat ca culbutorul der admisie era spart pe fata de alunecare.

Practic coborarea sa nu mai era lenta, cadea de al etajul 2 (maxim deschis) pe fata axei cu came si a rezultat dauna cu pricina.

Kawasaki-ul nu era desmo dar era intradevar DOHC si asta probabil ca a contat.

Si da, probabil ca prietenii RDG-isti au considerat ca distributia suporta acea marime de 1mm pe inaltime in acelasi interval de revenire.

Dupa cum a mentionat Dimethyl.

Link to post
Share on other sites

Discutia a plecat de la configuratia distributiei la 14 vs 15 cai si ca singura diferenta in configratia camei este lobul mai inalt al acesteia.

Experientele mele sunt cu totul altceva, erau niste vremuri cand aveam o galeata de piese si mi-am propus sa ma joc, desigur cu asumarea riscurilor.

Sunt convins ca la ce materiale avem astazi la dispozitie putem obtine mai mult, ma refer la materiale usoare, aliaje, uleiuri.

 

Si pentru ca discutam de bucse si Simson .

S-au realizat bucsele de la telescoape din duramit, cred ca este un upgrade fata de originalul din textolit.

Totodata am refacut  piulita de blocare cu cota de simering.

 

 

IMG-20201023-WA0009.jpg

Link to post
Share on other sites

Sa clarific un pic neintelegerea, diferenta de "lift" la axele cu came de Simson apare undeva intre AWO-urile mai vechi (7mm) si AWO-urile mai noi si Sport (6mm) si nu intre Sport de 14 si de 15.5 cai. Turatia AWO-ului e mai mica, motiv pt care suporta deschideri de supape mai mari. Presupun....

 

Bucsile de Duramid (aka poliamida sau nylon) nu sunt bune pt furca/bascula. Am umblat si eu cu asa ceva. Se umfla de la umiditate, si e posibil sa stranga daca au fost facute cu tolerante mici.  Se pot aleza la dimensiune din nou cand e vreme ploioasa, si cand iese soarele, sunt slobode... Un bun prieten si-a reparat furca cu asemenea bucsi, si a parcat motorul pe timpul iernii. La primavara furca era complet rigida si a putut fi destepenita doar cu ceva scula hidraulica. Alternativa ieftina ar fi POM, iar cea scumpa teflon.

Link to post
Share on other sites

In acest caz promit sa revin cu o actualizare peste cateva luni.  

Poliamidele ERTALON si NYLATRON sunt folosite pentru o gamă largă de componente industriale, atăt pentru producerea de repere noi ,cat şi piese de schimb.

Exemple: lagăre de alunecare, plăci de uzură, roţi de ghidare şi roţi de sprijin, role transportor, role de intindere, manşoane pentru roţi si role, scripeţi, came, raclete, roţi dintate..etc.

Din cele citite in fisa tehnica se preta la aplicatia mea.

Poate colegul nu a avut acelasi model de poliamida. 

In 99 am.pus acelasi model de material pe  bascule fata si spate de ES, Din pacate prin 2006 motocicleta am dat-o insa pana in acel moment n-am avut probleme.

Acelasi model de material il folosesc la pinionul distributiei de care cunosti, are un an de la instalare, si 2000 km.

Daca avea o problema cu uleiul cred ca ar fi zis ceva.....duoa cum am zis voi reveni cu actualizati.

Link to post
Share on other sites
Acum 11 ore, Dimethylmercury a spus:

Bucsile de Duramid (aka poliamida sau nylon) nu sunt bune pt furca/bascula. Am umblat si eu cu asa ceva. Se umfla de la umiditate, si e posibil sa stranga daca au fost facute cu tolerante mici.  Se pot aleza la dimensiune din nou cand e vreme ploioasa, si cand iese soarele, sunt slobode...

Aşa este!

Dimensiunile şi coeficientul de frecare pe metal la poliamidă depinde foarte mult de temperatură şi de umiditate.

Adică la rece şi umed ... se "umflă" notabil şi tinde să se lipească. Cel puţin la tije metalice de glisare.

Am verificat (păţit) asta la o bucşă de ghidaj (cu glisare) a capului de cremalieră (dreapta) la o caseta de direcţie de Dacia. Bucşă confecţionată din poliamidă în locul celei originale (cu "petale") care nu se mai găsea şi se lărgea repede.

I-au trebuit 2 ani bucşei din poliamidă să se rodeze, timp în care "frâna" sensibil pe vreme rece şi umedă.

Şi asta indiferent de lubrifiere (cu vaselină, ulei, spray de vaselina sau spray de ulei).

Aşa că textolit-ul (pertinax) rămâne un material "sfânt", cel puţin la telescoapele cu ghidaj de glisare şi amortizare prin bucşe.

rt-n204-pertinaxbuchsen-set.thumb.jpg.7a1c70ce48487677fdb8cbf29b80bb3a.jpg

Acum 20 ore, m72story a spus:

duramit, cred ca este un upgrade fata de originalul din textolit.

Depinde de aplicaţie.

La "ciocănelul" de la "platine", unde originalul era iniţial prelucrat prin aşchiere (frezare) din pertinax, piesă cu piesă, poate că da.

Scăderea volumului de manoperă de fabricaţie prin trecere la injecţie cu plastic ... mai merge.

unterbrecher-fuer-ifa-mz-rt-125-012-45-watt.thumb.jpg.a31bf028705f6c66b3d7eb875d1d62e4.jpg

ddr-unterbrecher-mz-rt-125-3-pertinax.thumb.jpg.a96828ce8a2b141035e4b8b1348bdede.jpg

rt-n079-unterbrecher60w-3.thumb.jpg.71483faf5cb15f9719ef51fc13736ac4.jpg

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...