Jump to content

Recommended Posts

Va salut, va adresez o intrebare fara raspuns deocamdata pt mine. 

 

Mi se tot dezlipeste unul din fire de pe Rotorul de la Generatorul de la a mea Honda CB 83’?  L-am lipit odata si s-a dezlipit din nou dupa un timp. 

Aveti idee?

 

Tks. 

Link to post
Share on other sites

Lipitura rece, cositor de slaba calitate..

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, andrei_pro89 a spus:

Va salut, va adresez o intrebare fara raspuns deocamdata pt mine. 

 

Mi se tot dezlipeste unul din fire de pe Rotorul de la Generatorul de la a mea Honda CB 83’?  L-am lipit odata si s-a dezlipit din nou dupa un timp. 

Aveti idee?

 

Tks. 

 

FullSizeRender.mov 2 MB · 1 download

Plotul de contact (videoclip) pare a fi în formă de T, pentru wrapare (bobinarea conductorului pe plot) şi apoi cositorire cu fludor (aliaj de lipit electrotehnic).

Capătul conductorului CuEm se îndreaptă şi se curăţă de email în prealabil cu un bisturiu sau briceag, se decapează cu colofoniu (sacâz) şi se precositoreşte separat. Similar se curăţă, se decapează şi se precositoreşte plotul. Apoi se wrapează (înfăşoară) conductorul pe plot (fixare mecanică) şi după asta se cositoresc împreună cu aliaj de lipit SnPb60. Nu cu altceva.

O eventuală peliculă de lac de protecţie peste lipitură (tehnica Blaupunkt) nu ar strica,pentru rigidizare.

Dacă lipitura ta este pe materiale oxidate (fără curăţare, decapare şi precositorire) apare o rezistenţă de contact care produce căldură şi înmoaie aliajul de lipit pe care forţa centrifugă de rotaţie îl va arunca cu tot cu conductor.

Link to post
Share on other sites
  • l.u.v changed the title to Probleme rotor Honda
Acum 5 ore, easy ride on! a spus:

se decapează cu colofoniu

Cu aspirină nu merge? Iese și un fum plăcut ochilor. 🤭

Link to post
Share on other sites

Eu am fost si l-am lipit la un tip care repara alternatoare, pt ca nu ma pricep si nici nu am ce imi trebuie. 

Intrebarea care ma roade, ar fi, de ce oare s-a dezlipit lipitura originala?. 

 

Sa fie vorba de un scurt si astfel sa se incalzeasca rotoul in asa hal incat sa moaiel lipitura?

 

Sa fie vorba de vibratie? ar putea dezvolta vibratie arborele acolo astfel sa zdruncine lipitura aia?Motoru merge bine....

 

Cauza... aia-i prob. Sunt curios daca a mai patit cineva asa ceva, adica daca se intampla?

 

Merci

Link to post
Share on other sites
Acum 7 ore, john17 a spus:

Cu aspirină nu merge? Iese și un fum plăcut ochilor. 🤭

Aspirina = acid acetilsalicilic este o substanţă corozivă care atacă (şi în timp) piesele din Cupru. Nerecomandabil. Cu ea se corodează bine metalul şi astfel se desprinde mai uşor emailul de pe conductor. Cu fum plăcut şi ochilor  :lol:

Iar dacă o înghiţi (aspirina) îţi poate "coroda" (în exces) chiar şi mucoasa gastrică, cu câta început de ulcer  :(

Iar dacă o înghiţi (aspirina) îţi poate "coroda" (în exces) chiar şi mucoasa gastrică, cu câta început de ulcer  :(

Bleah! Am scris altceva dar ecoul digital ...

 

Acum 5 ore, andrei_pro89 a spus:

Sa fie vorba de un scurt si astfel sa se incalzeasca rotoul in asa hal incat sa moaiel lipitura?

Măsoară rezistenţa înfăşurării (la rece şi la cald) şi asta te va lămuri. Valorile normale de rezistivitate ale înfăşurării de excitaţie de pe rotor ar trebui să le găseşti în manualul de service.

Poate fi un scurt-circuit la masă (de rotor) aproape de plotul care astfel încălzeşte şi topeşte aliajul la borna.

Scurt-circuit permanent sau intermitent, cum ţi-e norocul.

Mai ales dacă circuitul este pe alimentare, de la peria de + (nu cel legat la masă -).

 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 3 ore, easy ride on! a spus:

Aspirina = acid acetilsalicilic este o substanţă corozivă care atacă (şi în timp) piesele din Cupru. Nerecomandabil. Cu ea se corodează bine metalul şi astfel se desprinde mai uşor emailul de pe conductor. Cu fum plăcut şi ochilor  :lol:

Iar dacă o înghiţi (aspirina) îţi poate "coroda" (în exces) chiar şi mucoasa gastrică, cu câta început de ulcer  :(

Iar dacă o înghiţi (aspirina) îţi poate "coroda" (în exces) chiar şi mucoasa gastrică, cu câta început de ulcer  :(

Bleah! Am scris altceva dar ecoul digital ...

 

Măsoară rezistenţa înfăşurării (la rece şi la cald) şi asta te va lămuri. Valorile normale de rezistivitate ale înfăşurării de excitaţie de pe rotor ar trebui să le găseşti în manualul de service.

Poate fi un scurt-circuit la masă (de rotor) aproape de plotul care astfel încălzeşte şi topeşte aliajul la borna.

Scurt-circuit permanent sau intermitent, cum ţi-e norocul.

Mai ales dacă circuitul este pe alimentare, de la peria de + (nu cel legat la masă -).

 

 

aa,e clar, rotorul trebuie sa ajunga pe masa unui electrician auto sau moto, ca eu la astea nu ma pricep deloc. 

Ma gandisem la vreun defect mecanic si nu-mi dadea...

 

Mersi mult. 

 

Edited by andrei_pro89
Link to post
Share on other sites
Acum 7 ore, andrei_pro89 a spus:

Mersi mult. 

Pentru puţin.

Rotorul are o rezistivitate între 4,6 şi 5,0 Ohm, în mod normal (din manualul service). Asta înseamnă cam 3 A (I=U/R) curentul pe excitaţie maximă, respectiv o putere maximă de cam 3A x 14V = 42 W consumată în excitaţie.

Un pistol de lipit are 100 W ...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...