Jump to content

Recommended Posts

Salut, 

 

Am un Zx9r din 99. Problema e ca atunci când vreau sa îl turez se oprește, ca și cum ii taie curentul. Motorul a stat o perioada, și acum l-am resuscitat, a mers cu el acum 2 luni și mergea cât de cât ok după 2 ani de stat. Acum pornește ok sta la relanti, nu bâlbâie dar când vreau sa plec cu el îl accelerez un pic și ii taie curentul. Dacă încerc sa îl turez pe loc scos din viteza face la fel după 2500 de ture. 

 Un sfat? A mai pățit cineva problema asta? 

 Stima. 

Catalin. 

 

Link to post
Share on other sites

zx12 2004, momentan sunt in aceeasi situatie. dar la mine nu ca "parca" se taie curentu. am voltmetru montat in bord.

bateria nu a stat mai mult de o luna, am mers si in ianuarie. am redresat-o si sta la 12.7 minim si de pornit porneste oricand fara ezitare.

(la tine dupa atata stat poti lua in considerare si ca bateria poate sa arate voltaj bun dar sa nu mai tina mult sub incarcatura)

 

relanti 13.7-9V, accelerez si scade tensiunea pana moare. si daca nu il turez, moare el la un moment dat, cand vrea, dupa cateva minute. zilele trecute am apucat sa aud ca a pornit ventilatorul si dupa o secunda s-a oprit. am facut testele statice pe stator si cel in mers de tensiune si sunt ok. testul de diode pe releu e ok.

(toate testele astea sunt in manual, te sfatuiesc sa il downloadezi daca nu il ai)

momentan am comandat un releu cu tehnologie mosfet si astept sa il inlocuiesc, sa vedem daca de acolo e problema.

daca nu e sistemul de incarcare, tot pare ceva electric.

 

revin la faptul ca al tau a stat 2 ani, mai verifica si ce e in rezervor. apa...rugina...eu am luat furtun subtire transparent(ca sa vad cand vine benzina sa nu iau in gura) din dedeman si am golit rezervorul in sticle de plastic complet uscate evident ca sa analizez ce iese de acolo si sa elimin problema.

Link to post
Share on other sites

Da am rugina în rezervor, am descoperit acum ca un carburator când o turez nu face vacumm, și magandesc ca de asta nu merge în sarcina, o sa golesc rezervorul și o sa încerc sa îl curat prin electroliza. Faza e ca am verificat membrana de vacumm și este ok, nu e ciupita am inspectat foarte atent. Sper ca de la mizerie este. Carburatoare le-am desfăcut și curățat, acum nu înțeleg de ce nu face vacumm. 

Link to post
Share on other sites

Pt că ori e "gâtul" de admisie crăpat (sau îi lipsește dopul prizei de vacuum pt sincronizare), ori cilindrul ăla e "mort"! Nu carburatorul e cel care creează vacuum. 

Link to post
Share on other sites

La relanti merge, fără probleme, gatul l-am inspectat vizual și am pulverizat și spray de curățat frâne și nu își schimba turația, din priza de sincronizare(e un stutz) iese un furtun care unește cu furtunul de la cilindru 1 și se duce cumva în tulumba(nu știu cum sa ii zic) care este conectata la capacul chiulase și se întoarce în carburatoare. Acele șuturi la cilindru 2 și 3 sunt Unite doar între ele. Galeria de la cilindru 4 e încinsă la fel ca celelalte. Sa obturez celelalte gauri de la 1 și 4 sau sa le unesc doar între 1 și 4 cum e la cilindru 2 și 3?

 

 Mulțumesc de sfaturi. 

 

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

La Kawasaki ar mai fi o problema intampinata de unii dintre colegi. Am auzit ca unii au investit o gramada de bani sa depisteze problema si era de fapt de la un amarat de senzor de cric. Ar merge verificat!

Link to post
Share on other sites

Nu, are legătură cu senzorul, e o problema mecanica, o sa desfac iar carburatoarele sa le iau la puricat plus sa curat rezervorul, pentru a elimina și rugina. 

Link to post
Share on other sites
La 20.02.2021 la 15:09, un_aiurit a spus:

Problema e ca atunci când vreau sa îl turez se oprește, ca și cum ii taie curentul.

 

La 21.02.2021 la 18:08, jenel a spus:

relanti 13.7-9V, accelerez si scade tensiunea pana moare

Redresoare-regulator cu defecte de serie (supracompensate)?

 

În timp ... se mai usucă ceva condensatori electrolitici şi atunci în loc să se stabilizeze tensiunea de ieşire cu reper pe valoarea medie (condensatori buni) se stabilizează după valoarea de vârf (condensatori uscaţi) şi se reduce drastic încărcarea la creşterea turaţiei.

 

"Releele" (redresor-regulator) serioase au ca reper de reglaj la comparator chiar tensiunea de pe baterie (au un fir în plus), respectiv se alimentează prin cheia de contact (nu în "buclă deschisă").

image.png.f9ee303f6ec4e25da66200fbab5c85b9.png

Link to post
Share on other sites

Mulțumesc pentru răspuns, dar cred ca e o problema mecanica, ma gândesc ca datorita ruginiei din rezervor sa facă asa, o sa mai verific zilele astea. O sa încerc sa astup șuturile de vacum de la motor sa vad dacă mai face asa. 

Link to post
Share on other sites
La 22.02.2021 la 20:33, easy ride on! a spus:

"Releele" (redresor-regulator) serioase au ca reper de reglaj la comparator chiar tensiunea de pe baterie (au un fir în plus), respectiv se alimentează prin cheia de contact (nu în "buclă deschisă").

din asta am si eu din fabrica. scoate 2 rosii, 2 negre si un fir maro care merge la contact. dar si astea cica mai mor. am comandat un mosfet. care nu are firul maro, dar am citit multe pareri, cum ca nu le trebuie ca functioneaza altfel, taie ce e prea mult. statorul trece toate testele, dar iese putin din parametri la rezistenta intre faze. manualul zice 0.2-0.5 Ohm iar mie mi-au iesit 0.8 si 0.7 cu 2 multimetre diferite (care uneori dau valoarea asta si daca atingi capetele intre ele, deci ma gandesc ca acel surplus de rezistenta poate fi chiar al multimetrului)

 

probabil evolutia greselii a fost asa: Recfifier-Regulator > RR > ReReu > releu, ca de asta am mai auzit

Link to post
Share on other sites

Am spălat rezervorul sâmbăta, am băgat o soluție pentru îndepărtarea ruginiei, și a ieșit aproape ca din fabrica, doar câteva punctulete de rugina, când am băgat acel gel în rezervor am băgat și pietricele care sa curețe rugina când îl agitam. Problema e ca au mai rămas câteva pietricele în rezervor. Am schimbat furtunile de vacum plus carburatoarele desfăcute, curățate și suflate cu aer. Acum merge e ok. Problema e ca am câteva pietricele în rezervor plus ca am descoperit ca în partea de sus a fost chitit sau asa ceva și surpriza când am făcut plinul curge benzina din el. Următorul pas e sa lipesc rezervorul si sa vad cum sccot pietricelele ramase în rezervor fiindcă sunt prea mari pentru a ieși prin gura pt robinet și pe sus e foarte greu de scos ceva datorita formei rezervorului. Trebuia sa folosesc un lanț, dar soluția tip gel e super. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...