Sari la conținut

Motocicleta noua?(ce nu stiu si ar trebui sa stiu) plus un sfat pentru KTM rc 125 lovers :)


Xinnicut
 Share

Postări Recomandate

Intrebare: de ce nu se mai faabrica RC125?

Raspunsul e simplu: nu se mai poate inmatricula in Europa

 

Din ianuarie 2021 a intrat in vigoare o normativa eropeana cum ca motocicletele noi ce se inmatriculeaza prima data in UE trebuie sa aiba minim Euro5. Iar RC 125 era Euro4, daca nu ma insel eu.

Deprin 2017 nu s-a mai facut absolut nicio modificare la modelul asta, e acelasi daca nu ma insel:

https://www.louis.eu/rund-ums-motorrad/bike-datenbank/ktm-rc-125-euro-4/rc125-17/3598?list=1317a608dd77bc9f2ea0e84737d633d5

 

 

Asa ca solutia ar fi sa iei un RC125 deja inmatriculat. Nu cel mai ieftin, ci cel ce e deja inmatriculat in UE. Indiferent ca l-a inmatriculat dealerul din Ungaria sau dealerul din Romania. Si sa fugi de cel inca neinmatriculat, ca pe ala nu ai alta solutie decat sa-l exporti in Bangladesh. In UE nu va mai fi vreodata pe strazi, legal.

 

 

 

P. S. Am fost posesor de KTM (enduro, intr-adevar, dar e aceeasi fabrica) vreo 7 ani. Din experienta iti spun ca motocicletele sunt bune. Adica dadeam de-a dura cu motorul si nu avea nimic, il fierbeam si nu zicea nici pas, mergea in continuare. Daca puneam piese originale KTM, de 2 ori mai scumpe,  chiar tineau de 2 ori mai mult decat cele OEM. Si ma refer la consumabile, la semeringuri de la amortizoare, la ambreiaj, etc. Ca si exemplu, am masutrat la un moment dat placile de ambreiaj, ca sa stiu cand sa le schimb sa nu ma lase in padure. Si ele erau fix la limita de jos, 3mm grosime. Am zis ca risc, ca merg asa prin padure, si cumpar un ambreiaj nou ca la primul semn de patinaj sa il schimb. Si, surpriza, am stat cu ambreiajul nou aproape 3 ani dupa, pana a cedat cel original, pana a aparut intr-adevar patinarea placilor.

Iar ce auzi pe la cei ce nu au avut KTM, cum ca trebuie sa mergi cu manetul dupa tine sa strangi suruburile de pe drum, sunt povesti. Astea sunt motociclete ready-to-race, si se comporta ca atare, iar mentenanta la una abuzata trebuie sa fie mare. Insa, daca nu o abuzezi, e exact ca orice alta motocicleta, are intervale de mentenanta normale, nu pica.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13 hours ago, easy ride on! said:

 

Inteleg ca liceul mai prezinta doar 10% interes (pentru tine), 90% nu. Asta este trist.

(la 15 ani).

 

Sti ce e trist, ca nu citesti tot, nu am zis ca neglijez doar ca invat mai mult la materiile care ma ajuta tot in topul clasei sunt la mate info, si media o am 9.33, deci sun chill la toate materiile, adevarat ca am fost de 10, dar asta e alta poveste...

 

12 hours ago, mircea.cazachevici said:

Intrebare: de ce nu se mai faabrica RC125?

Raspunsul e simplu: nu se mai poate inmatricula in Europa

 

Din ianuarie 2021 a intrat in vigoare o normativa eropeana cum ca motocicletele noi ce se inmatriculeaza prima data in UE trebuie sa aiba minim Euro5. Iar RC 125 era Euro4, daca nu ma insel eu.

Deprin 2017 nu s-a mai facut absolut nicio modificare la modelul asta, e acelasi daca nu ma insel:

https://www.louis.eu/rund-ums-motorrad/bike-datenbank/ktm-rc-125-euro-4/rc125-17/3598?list=1317a608dd77bc9f2ea0e84737d633d5

 

Wow da, am gasit pe net... dar am mai gasit ca vor sa faca rc sa fie euro 5 pana in 2021, oricum eu cam atunci il iau ca sunt din 2006

 

12 hours ago, mircea.cazachevici said:

 

Asa ca solutia ar fi sa iei un RC125 deja inmatriculat. Nu cel mai ieftin, ci cel ce e deja inmatriculat in UE. Indiferent ca l-a inmatriculat dealerul din Ungaria sau dealerul din Romania. Si sa fugi de cel inca neinmatriculat, ca pe ala nu ai alta solutie decat sa-l exporti in Bangladesh. In UE nu va mai fi vreodata pe strazi, legal.

 

Nu e delaer e o reprezentanta ktm, deci e nou, dar pot sa aiba vinda motor nou, si sa fie inmatriculat?

Eu de asta ma duce-am cu trailer dupa el, sa nu ma complic cu el, cu inmatriculare in ungaria si alea... Eu nu mai trebuie sa platesc daca e gata inmatriculat? Si cum fac sa il inmatriculez daca e deja in ungaria? Mergeam in Ungaria ca era cu 1000 euro mai iefin. Deci poti sa imi zici cum functioneaza, poate sa fie nou si sa fie inmatriculat de unguri, presupun ca nu platesc mult in plus, max 200 euro? ca daca trece sau se apopie de 1000, nici nu ma mai chinui il iau din Romania. Si daca creste putin dar se poate nou si sa fie inmatriculat, cum il inmatriculez in Romania, si cat vor tine numerele lor, plus eu am timp destul, fac 16 in 27 martie 2006, pana fac scoala si restul trece 2-3 luni, si mai intai incep cu un scuter, asa ca il iau pe la 16 juma, deci presupun ca pana atuni se face euro 5...(sper sa intelegi si citeste si restu daca ai timp)

12 hours ago, mircea.cazachevici said:

P. S. Am fost posesor de KTM (enduro, intr-adevar, dar e aceeasi fabrica) vreo 7 ani. Din experienta iti spun ca motocicletele sunt bune. Adica dadeam de-a dura cu motorul si nu avea nimic, il fierbeam si nu zicea nici pas, mergea in continuare. Daca puneam piese originale KTM, de 2 ori mai scumpe,  chiar tineau de 2 ori mai mult decat cele OEM. Si ma refer la consumabile, la semeringuri de la amortizoare, la ambreiaj, etc. Ca si exemplu, am masutrat la un moment dat placile de ambreiaj, ca sa stiu cand sa le schimb sa nu ma lase in padure. Si ele erau fix la limita de jos, 3mm grosime. Am zis ca risc, ca merg asa prin padure, si cumpar un ambreiaj nou ca la primul semn de patinaj sa il schimb. Si, surpriza, am stat cu ambreiajul nou aproape 3 ani dupa, pana a cedat cel original, pana a aparut intr-adevar patinarea placilor.

Iar ce auzi pe la cei ce nu au avut KTM, cum ca trebuie sa mergi cu manetul dupa tine sa strangi suruburile de pe drum, sunt povesti. Astea sunt motociclete ready-to-race, si se comporta ca atare, iar mentenanta la una abuzata trebuie sa fie mare. Insa, daca nu o abuzezi, e exact ca orice alta motocicleta, are intervale de mentenanta normale, nu pica.

 

Nu, oricum am zis ca astept sa raspunda cineva care chiar a detinut unul, plus am vorbit cu SlickMoto, si mi-a zis ca sunt prosti a auzit si el inainte sa isi ia, dar a mers perfect.

12 hours ago, mircea.cazachevici said:

Intrebare: de ce nu se mai faabrica RC125?

Raspunsul e simplu: nu se mai poate inmatricula in Europa

 

Din ianuarie 2021 a intrat in vigoare o normativa eropeana cum ca motocicletele noi ce se inmatriculeaza prima data in UE trebuie sa aiba minim Euro5. Iar RC 125 era Euro4, daca nu ma insel eu.

Deprin 2017 nu s-a mai facut absolut nicio modificare la modelul asta, e acelasi daca nu ma insel:

https://www.louis.eu/rund-ums-motorrad/bike-datenbank/ktm-rc-125-euro-4/rc125-17/3598?list=1317a608dd77bc9f2ea0e84737d633d5

 

 

Asa ca solutia ar fi sa iei un RC125 deja inmatriculat. Nu cel mai ieftin, ci cel ce e deja inmatriculat in UE. Indiferent ca l-a inmatriculat dealerul din Ungaria sau dealerul din Romania. Si sa fugi de cel inca neinmatriculat, ca pe ala nu ai alta solutie decat sa-l exporti in Bangladesh. In UE nu va mai fi vreodata pe strazi, legal.

 

 

Uite ce am gasit, ktm duke e deja euro 5, si se spera si zice ca modelul 2021, e la teste inca, adica e oficial, si pe wikipedia etc, e in teste si nu sa lansat, probabil si chestia cu euro 4 a determinat nelansarea, si se zice ca pe 2021 se va lansa, si va fi euro 5, https://www.bikedekho.com/news/2021-ktm-rc-390-spied-again-but-with-key-changes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, easy ride on! said:

De matematică şi fizică nu ai pomenit. E liceu sanitar?  :splat:

Ba da am zis m1 (matematica), si nu dai la academie militara din fizica doar la aeriana si navala, la atm, adc info nu dai ca e inutila practic... nu e sanitar, si vorbeam de academie, ca la liceu sunt deja la mate info la topul 3 din 30 licee in oradea )), si academia aia sanitara, media de intrare e 9.50 16 pe un loc, deci nu e chiar usor sa intri si sper sa reusesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 31 minute, Xinnicut a spus:

Nu e delaer e o reprezentanta ktm, deci e nou, dar pot sa aiba vinda motor nou, si sa fie inmatriculat?

 

Orice firma, fie ea dealer sau reprezentanta, poate sa isi inmatriculeze motociclete si auto ca fiind "pentru folosinta proprie". Mai ales daca vede ca se apropie vreun hop din asta cu schimbarea legislatiei.

Eu asa as face in locul lor, ca sa nu raman pe stoc cu motoarele, le-as inmatricula pe toate in decembrie 2020, legal, si apoi le-as vinde de pe firma in 2021, SH in acte dar cu zero km si deja inmatriculate. Adica tu, ca si cumparator, nu ai mai fi primul pe cartea de identitate a motorului. Dar asta ar fi singurul dezavantaj.

Cat despre achizitia unui motor deja inmatriculat din Ungaria, e fix la fel ca in toata UE: actele de acolo, radierea de la ei, traducerea legalizata a actelor in Romania, destul de simplu de facut. Si in afara de o traducere legalizata a actelor, costurile sunt aceleasi la inmatriculare indiferent ca iei mototrul du Ro sau din Hu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

34 minutes ago, easy ride on! said:

Motocicleta (ca şi avioanele) nu descurcă "greşeli". Cad (la propriu) cu cei "greşiţi". Ştiai?

Dar, după "calculele" mele, la ora asta ar trebui să fii (atent) la şcoală, nu?

Prin descurc ma refeream la faptu ca lucrez si fac bani de motor probabil mai mult de cat faci tu la varsta ta, din acel ma descurc la informatica :)), si nu am pauza mare acum, am dat test la chimie, si daca vrei iti dau un ss cu faptul ca am luat 10 :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

25 minutes ago, mircea.cazachevici said:

Orice firma, fie ea dealer sau reprezentanta, poate sa isi inmatriculeze motociclete si auto ca fiind "pentru folosinta proprie". Mai ales daca vede ca se apropie vreun hop din asta cu schimbarea legislatiei.

Eu asa as face in locul lor, ca sa nu raman pe stoc cu motoarele, le-as inmatricula pe toate in decembrie 2020, legal, si apoi le-as vinde de pe firma in 2021, SH in acte dar cu zero km si deja inmatriculate. Adica tu, ca si cumparator, nu ai mai fi primul pe cartea de identitate a motorului. Dar asta ar fi singurul dezavantaj.

Cat despre achizitia unui motor deja inmatriculat din Ungaria, e fix la fel ca in toata UE: actele de acolo, radierea de la ei, traducerea legalizata a actelor in Romania, destul de simplu de facut. Si in afara de o traducere legalizata a actelor, costurile sunt aceleasi la inmatriculare indiferent ca iei mototrul du Ro sau din Hu.

Wow, mersi oricum, sper sa se rezolve ca modelul 2021 sa fie euro 5, cum se zice pe net, ca cica l-au si vazut pe strada ca era la teste, daca nu sper atunci sa aiba inmatriculate, mersi de informatie, gandestete ca de vreo 3 ani tot bat gura cu ktm rc, si acum de cand e legea, nu mi-a zis nimeni, daca nu imi ziceai tu si nu se modifica nimic la model ma aflam cu 4k euro aruncati pe geam... Asfalt uscat ))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...