Sari la conținut

Honda F 4i, relanti ul marit la rece


Postări Recomandate

1 oră în urmă, easy ride on! a spus:

Avantaj: poţi pleca din loc fără să accelerezi  :D şi poţi controla viteza din "hebel" (de ambreiaj) ca la ATV-uri (spre înainte creşte viteza). Doar că "hebel"-ul e pe stânga  :crack:

Ai (probabil) un contact prost la cupla cu 2 pini (sau termistor defect) la senzorul de temperatură a aerului (IAT).

Rezistenţa termistorului (NTC) scade la creşterea temperaturii. Dacă ai un contact prost /oxidat la cuplă (cu rezistivitate parazită peste cea a termistorului) atunci "prostul" îl vede rece şi ţi-l turează să se încălzească.

Dacă ai noroc: 

"Disconnect the IAT sensor 2P connector. Measure the resistance ... Cheek for loose or poor contact on the IAT sensor connector."

https://www.kappabikes.xyz/honda-cbr-600-f4i/pfv-i.html

 

Dacă nu ai noroc ... "Replace the ECM with a new one, and inspect it again." 

Orientativ:

iat.thumb.gif.0bcefdf9fbb154aabb75da758cdd3ccc.gif

Pe caracteristica asta (din diagramă) ar trebui să ai cam 3-4 Kohm pe termistor la +20 "C. Dacă ai o lipsă de contact la cupla cu senzorul (sau o întrerupere) şi suma rezistenţelor (reală + cea parazită) ajunge spre 5-20 Kohm ... ăsta se crede pe la - (minus) 20"C şi "dispune" ca miliţianul  :crack:

 

    

Dacă ai totuşi senzorul defect, îl poţi "păcăli" prin montarea unei rezistenţe adiţionale (potenţiometru de 10K) în paralel cu el (sau în locul lui) astfel încât să poţi controla tu toată "mustăria" asta şi să îi compensezi "prostia".

Valoarea uzuală a rezistivităţii senzorului IAT (la Honda) la temperatură ambientală normală ar fi între 0,4 şi 4,0 KOhm.

Baftă!

(Localizarea fizică a senzorului cu pricina o găseşti descrisă manual.)

1811_83_268.thumb.jpg.37d8eaf84458241d66250b0c9e11d629.jpg

Multumesc frumos. 🙏🙏

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Identic la mobra cumnatului, decola acul ăla. Verdict: fire roase (de șoricei, mobra a stat 2 ani) la senzorul din spatele admisiei (sau ce era în spatele blocului). Lipit, dat cheie, totul cum trebuie.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 24.04.2021 la 9:46, Aion2014 a spus:

E normal, pe la 41° scade turatia. Vezi la cat se aseaza optim ar fi pe la 1300rpm, daca nu e pe acolo foloseste ajustorul care se afla ascuns dupa carena de pe partea stanga.

Multumesc tare mult...Am rezolvat cu turatia motorului, dar as mai avea nevoie de un sfat. Ce bujii ar trebuii sa folosesc? Aș  vrea sa le schimb. Acum are denso iuh 27d 

P.S. Foarte mișto forumul asta...Am reusit sa remedieze câteva probleme, singur, acasă...mi se pare foarte tare 🥰

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...