Sari la conținut

Ambielaj M72 și Poiana lui Iocan


m72story
 Share

Postări Recomandate

Din dorința de a rezolva în regie proprie un ambielaj de M cu diametrul mai mare al cotei de rulare și cu o lățime mai mare a aceleiași cote am găsit următoarele echivalențe:

-bucșă exterioara cu dimensiunea de 50x55x20;

-Inel interior 35x42x20

-colivie       42x50x20  (22 role de 4 în colivie de poliamidă).

La un scurt studiu de caz am constatat că Uralul de 750 are 40 cota de rulare a coliviei, kTM-ul LC4 40 cota de rulare a coliviei .

Din ceea ce am tot întâlnit la M-uri cei 36mm cota de rulare a coiviei par să fie insuficienți, puțin subdimensionați, toate bolțurile ciomagite pe detentă.

Voi încerca să păstrez 20mm lățimea actuală a aplicației, urmând a corecta lățimea platanelor, sudură la final după presare și apoi corectarea cotelor din capetele viitorului ambielaj.

Trebuie totodată corectat diametrul interior al inelului pentru a se presa într_un bolt cu diametrul de 36.

Bielele au fost deja rectificate dup

Dacă voi obține ceea ce imaginația mea porno de acum își închipuie, brevetez patentul îl fac clește papagal....

 

 

 

20210428_143935.jpg

20210428_143927.jpg

20210428_143922.jpg

20210428_143852.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ambitioasa treaba.

Tri chestii: 

1. Inelul tau exterior fiind tot un inel interior de rulment, nu are suprafata interioara lepuita, ci doar rectificata. Niste hartie abraziva de 800 si un pic de pasta si pasla rezolva problema. Exact asa ceva am si eu in biela, preparat dupa reteta descrisa. Si merge de o vreme....

2. Poliamida nu se foloseste din fabrica la aplicatii de genul acesta. Poate se comporta excelent, poate nu.

3. Latimea de 20 s-ar putea sa fie un pic ambitioasa in contextul in care trebuie sa iei din fiecare "sunca" cate 2.5mm, si asta dintr-un ambielaj prin care trece forta comprimarii arcurilor de la ambreiaj. Evident, se pierd 2.5mm din inaltimea gaurilor in care se preseaza manetoanele, ceea ce faciliteaza descentrarea. Inteleg ca al doilea inconvenient il compensezi cu sudura.

In orice caz, iti urez mult succes.

Editat de Dimethylmercury
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am reusit astazi in final sa bucaez una dintre biele.

16203885907678881103172488418471.jpg

16203886173457533202705605671343.jpg

16203886333421995190673029996235.jpg

Si corectate platanele cu 2,5mm

16203887681471410723486703798022.jpg

Provocarea este urmatoarea:

Cota de presare a bielei a fost facuta la strung.

Unde cementajul a fost mai patruns cutitul a intrat mai putin fata de locul unde a fost mai slab.

Dupa presare rulmentul a strans suficient de mult pentru a nu asigura jocul optim necesar peliculei de ulei.

Va urma o corectie a cotei rulmentului, de aceasta data la o masina de corectat interior....si pe care inca nu am gasit-o.

Ma gandesc sa fac un dispozitiv reglabil de lepuire si sa rezolv operatiunea cu pasta de rectificat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iarasi niste remarci:

1. La platane e(ra) bine sa corectezi doar suprafata de contact cu biela. Altfel cu materialul luat se duce echilibrarea, plus ca ambeilajul devine si mai flexibil.

Iote o un exemplu la EMW (biela Suzuki parca):

33264158qj.thumb.jpg.44c7cb7abc1bde5991e5700700af4c8b.jpg

2. Asta cu pelicula de ulei suna diplomatic, dar eu tare suspectez ca nici macar nu poti asambla rulmentul. Bielele se pot honui, insa daca nu faci corect operatiunea, va iesi (bi)conic. Totusi, ar fi bine sa vezi cat ai de luat din biela dupa ce presezi si camasa interioara pe bolt.

 

Editat de Dimethylmercury
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In privinta platanelor ai dreptate.

Treaba este ca pentru a face respectiva corectie doar in jurul cotei boltului trebuia un dispozitiv, o freza, bla, bla, bla.care nu sunt.

La treaba cu cota interioara a bielei in mod firesc se face o pensa, se invarte biela, bla, bla.   Nu am acces....

Singura varianta este lepuirea si multa rabdare. Banuiesc insa ca ma voi intalni cu siruatia identica in care se vor corecta mai usor pe mijloc si mai greu pe laterale unde cementajul este nai patruns.

Subliniez este un proiect in regie proprie, un orgoliu si o provocare.

Ps la 250 amperi am reusit sa patrund cu un TIG in mod multumitor boltul si platanul.

Voi incerca a modifica capacul posterior al motorului astfel incat sa preia impingerea ambreiajului in volanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...