Sari la conținut

BMW F650GS vs Suzuki DL650


Postări Recomandate

La 07.06.2021 la 15:19, misionaru a spus:

Am facut 45k km pe un V-Strom 650 din 2008, dupa care am trecut la un BMW F700 GS (pe care am mers aproape 20k km), adica sora mai mare decat cea de 650, dar mai mica decat 800.

F700 are doua discuri de frana pe fata, undeva la 75 cp si o greutate maxima de 210 kg.

V-Strom 650 din 2008 are tot doua discuri de frana pe fata, insa are 66 cp si o greutate maxima de 220 kg. Deci raportul greutate/putere este in dezavantaj la Suzuki. 

 

Am impresia ca faci o comparatie eronata intre greutea la plin a F700 vs greutatea la gol vstrom. Nu stiu din cap [si mi-e lene sa caut] dar F800 gs avea 187 kg la gol, la plin ajungea probabil un pic peste 200, imi e greu sa cred ca 700 era mai greu , cu mult.

 

De fapt diferenta pe care ai resimtit-o intre aceste motociclete, pe langa ergonomie si COG vine si din raportul hp/kg si Nm/kg.

 

Eu sunt unul dintre cei care au considera suspensia de la BMW un gunoi, insa ce-i drept cea de la Vstrom e alt gunoi, mai imputit ca sa ma exprim asa. 

 

Dpdv fiabilitate mie nu mi-a crapat la 800 aproape nimic in peste 80 000 km [aproape = un buton si cateva becuri]

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 09.06.2021 la 16:27, ERU a spus:

Am impresia ca faci o comparatie eronata intre greutea la plin a F700 vs greutatea la gol vstrom. Nu stiu din cap [si mi-e lene sa caut] dar F800 gs avea 187 kg la gol, la plin ajungea probabil un pic peste 200, imi e greu sa cred ca 700 era mai greu , cu mult.

 

De fapt diferenta pe care ai resimtit-o intre aceste motociclete, pe langa ergonomie si COG vine si din raportul hp/kg si Nm/kg.

 

Eu sunt unul dintre cei care au considera suspensia de la BMW un gunoi, insa ce-i drept cea de la Vstrom e alt gunoi, mai imputit ca sa ma exprim asa. 

 

Dpdv fiabilitate mie nu mi-a crapat la 800 aproape nimic in peste 80 000 km [aproape = un buton si cateva becuri]

 

Nu este eronata comparatia, ambele valori ale greutatilor sunt strict la motoretele "la plin", respectiv 210 kg pentru BMW F700 GS din 2014 si 220 kg pentru Suzuki V-Strom 650 din 2008. Nu am studiat greutatea lui F800 la gol de 187 kg, deci nu pot sa te contrazic sau sa te aprob aici.

 

Acum, daca prin COG, te referi la Center Of Gravity (scuze pentru detaliere dar nu am mai folosit acest termen pana acum si vreau sa stabilim exact la ce ne referim), atunci da, conteaza si e diferit COG-ul la cele doua motoare. Insa, nu e singurul factor care determina manevrabilitatea, asa cum am precizat mai sus, exista o diferenta de greutate de aproximativ 10 kg. Mult, in anumite circumstante, mai ales la manevravilitate in oras, intre masini la stop, 10 kg se simt cand treci peste o denivelare din asfalt si iti fuge motorul intr-o parte.

 

Suspensia la BMW F700, e sigur un gunoi fata de celelalte modele mai bune de la BMW. Dar, din pacate, sau din fericire, sunt mai bune decat suspensiile de pe un V-Strom. Repet, asta e parerea mea personala. 

 

O precizare:

Valorile greutatilor la plin sau la gol, sunt oarecum orientative, pot arata doar raportul hp/kg, intr-adevar, la momentul iesirii lor din fabrica. E de luat in calcul si faptul ca un V-Strom chel poate fi mai usor decat un BMW F700 incarcat cu un skid plate, crash bars pana sus, radiator guard, suporti de cutii laterale si centrale, etc...Vorbim acum strict de ce iese de pe portile fabricii.

 

 

 

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...