claudeel Postat Ianuarie 14, 2022 Share Postat Ianuarie 14, 2022 Salutari prieteni! Daca tot stam in casa amortiti, poate mai veniti cu ceva idei vis a vis de paroblema asta. Bun, din cand in cand, la pornirea la rece cu socul acctionat am exploziile astea pe evacuare, uneori sunt foarte zgomotoase, bubuie tare rau de tot. Acum sa incep cu modificarile aduse motocicletei si ce s-a verificat la ea. Filtru aer K&N, evacuare aftermarket, carburatoare curatate (de doua ori in service-uri diferite), reglate, sincronizate, cuie pontou noi OEM, slidere soc noi OEM, buji noi iridium NGK. S-au incercat urmatoarele setari, suruburile de ameste setate de la 2 ture pana la 4 ture, siguranta cuielor de dozaj mutate pe aproximativ toate pozitiile, sitemul pair valve (cel ce baga aer proaspat pe evacuare) obturat sau liber, absolut nimic nu a mers, pe decelerare intre 7000-4500 rpm am rateuri pe evacuare, nu foarte accentuate dar sesizabile. Daca la pornire ii dau la automat cateva secunde fara soc, atunci cand acctionez socul nu mai da acel rateu, am observat ca atunci cand temperatura ambientala trece de 10-15 grade celsius, acel rateu apare rare ori, spre deloc. Nu este o chestie care sa ma deranjeze,dar daca tot ne plictisim am zis ca de ce nu sa avem un subiect de discutie. Va salut! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoS Garage Postat Ianuarie 14, 2022 Share Postat Ianuarie 14, 2022 e destul de normal pe vremea asta! in schimb ti-as recomanda un dit dynojet, nu e scump, maxim 120 de euro, depinde de unde il iei, dar o sa te bucuri de filtru si de evacuare cum trebuie! n-o sa castigi toti caii din lume, in schimb vei avea ceva mai mult cuplu in mici si medii, linia de putere mai liniara si per total va fi mai rapida si usor de condus in acelasi timp! nu ceva de genul "minuuuneee" dar sesizabil oricum. daca iei un dynojet si stage 3 poti sa-ti iei si un cititor cu +4 grade la avans si atunci chiar o sa zici "wow"... https://www.ebay.co.uk/itm/153468553940 p.s. rateutile alea sunt normale, motorul merge un pic mai sarac cu afr-ul dat de combinatia dintre jiglerele stock, filtrul sport si evacuarea goala! vara nu e asa mare diferenta la relanti, in schimb iarna aerul este mai dens, deci concentratia de oxigen este mai mare, intra mai mult oxigen in camera de ardere, nu se aprinde chiar de la prina roatatie, compresia este adiabatica, pana electromotorul accelereaza la o anumita turatie putina benzina scapa pe evacuare, cum se aprinde prima oara amestecul in camera de ardere ies si flacari pe evacuare si aprind benzina scapata inainte! e simplu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutpm Postat Ianuarie 14, 2022 Share Postat Ianuarie 14, 2022 1 hour ago, MotoS Garage said: p.s. rateutile alea sunt normale, motorul merge un pic mai sarac cu afr-ul dat de combinatia dintre jiglerele stock, filtrul sport si evacuarea goala! vara nu e asa mare diferenta la relanti, in schimb iarna aerul este mai dens, deci concentratia de oxigen este mai mare, intra mai mult oxigen in camera de ardere, nu se aprinde chiar de la prina roatatie, compresia este adiabatica, pana electromotorul accelereaza la o anumita turatie putina benzina scapa pe evacuare, cum se aprinde prima oara amestecul in camera de ardere ies si flacari pe evacuare si aprind benzina scapata inainte! e simplu! Pentru cei ca mine, mai putin documentati, am sapat putin sa inteleg si eu despre ce e vorba : - AFR - air-fuel-ratio - Jiggler - Componenta a carburatorului, un tub prin care intra benzina (pentru a se amesteca cu aer) - Adiabatic - "În termodinamică, un proces adiabatic este o transformare care se petrece într-un sistem ce nu efectuează schimb de căldură cu exteriorul. În general, un proces care se petrece destul de repede față de viteza cu care are loc schimbul de căldură, poate fi considerat adiabatic, chiar dacă izolarea termică de mediul exterior nu este perfectă (de exemplu: propagarea sunetelor prin gaze)" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
claudeel Postat Ianuarie 14, 2022 Autor Share Postat Ianuarie 14, 2022 (editat) Acum 25 minute, patrick1 a spus: Şi acum ai înţeles de ce apar rateuri în evacuare, dar nu şi în admisie? Ce crezi, le aveam deja salvate și mă gândeam luna viitoare să le cumpăra. Merci de sfat, acum chiar că le cumpăr! Bun, că tot mă plictisesc, am desfăcut carburatoarele, sunt eu cealapa sau nivelul plutitoarelor este foarte mare, în loc de 7+- 2 MM, eu am 10mm plus. Limbile plutitoarelor sunt îndoite foarte mult. Editat Ianuarie 14, 2022 de claudeel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
claudeel Postat Ianuarie 14, 2022 Autor Share Postat Ianuarie 14, 2022 Acum 8 minute, patrick1 a spus: Nah' ... băieţii ăştia s-au gândit la ce şi cum să facă ei să respecte normele EPA (Environmental Protection Agency) şi să nu poluezi cu gaze nearse ... aşa că se pare că soluţia a fost să le ardă în toba de evacuare prin "PAIR (Pulsed Air Induction Reed) valves", adică aer proaspăt introdus în evacuare şi ... BUM! https://www.vfrdiscussion.com/index.php?/forums/topic/23-pair-valve-removal-on-a-vtec/ Ăsta ar fi nivelul benzinei în camera de nivel constant. Ce măsori tu pe acolo? Înălțimea plutitoarelor conform manualului! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
claudeel Postat Ianuarie 14, 2022 Autor Share Postat Ianuarie 14, 2022 (editat) Acum 6 ore, patrick1 a spus: Adică de la 5 la 9 mm (+/-30%). Pfff ... câtă precizie! Şi oare îţi trebuie şubler la toleranţa asta de Wakasaki? Asta înseamnă că a mai observat careva (înaintea ta) cum că ar fi AFR-ul (air-fuel-ratio) prea mic şi amestec prea bogat cu efect de rateuri în evacuare şi ... o fi umblat pe acolo să mai reducă din nivelul benzinei. Şi din costurile cu carburanţii. Nah' ... la acurateţea asta absolut impresionantă din manual ... ce să mai zic? Anterior am fost puțin eronat când am spus "10mm". Treba stă în felul următor, în service au setat înălțimea plutitoarelor la 3mm iar nivelul benzinei este la doar 4mm sub linia de control, o diferență enormă față de ce spune manualul (20.2+-1 MM). Am pus plutitoarele la 7mm, pornește ok, merge destul de decent, rateurile de pe evacuare s-au redus considerabil doar că rămâne turația puțin agățată, nu coboară cursiv la ralanti, am măsurat nivelul și este la 28mm sub linia de control, merge cu amestec sărac și de aia face și așa cu turația. Având în vedere ca este multă migăleală să aduci nivelul la valorile corecte, mi-am desfăcut niște bere, m-am plictisit de carburatoare și le-am lăsat pentru data viitoare când mi-o veni cheful. VID20220114180250.mp4 Editat Ianuarie 14, 2022 de claudeel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoS Garage Postat Ianuarie 15, 2022 Share Postat Ianuarie 15, 2022 nu il baneaza nimeni pe izi raid aberatie asta? nu de alta da' e cel putin penibil... are 2000 de posturi in mai putin de 5 luni de la ultima banare! iar strica aiurea forumul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoS Garage Postat Ianuarie 15, 2022 Share Postat Ianuarie 15, 2022 dati afara gunoiul senil, n-are nici haz... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
claudeel Postat Ianuarie 15, 2022 Autor Share Postat Ianuarie 15, 2022 (editat) Mamă ce haos este aici! În altă ordine de idei, n-am avut chef azi dar am zis să termin treaba. Am reușit să reglez nivelul la în specificațiile date de manual, pornește foarte bine la rece cât și la cald fără bang, but și poc, revine frumos la idle și trage bine fără întreruperi. Între 1300 și 2000 rpm nu prea îi place dar în rest este ok, am dat comandă de un CarbtunePro să văd cum stă treabă cu sincronizatul clapetelor, m-am cam săturat să dau o grămadă de bani la service și să strâng șuruburi lăsate slabe de ei. VID20220115162803.mp4 Editat Ianuarie 15, 2022 de claudeel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoS Garage Postat Ianuarie 15, 2022 Share Postat Ianuarie 15, 2022 pai e simplu, dati afara izvorul de aberatii! a mai fost dat o data, a revenit sa ne bage prostii pe gat! in lumea reala, fata-n fata, nu il lasa lumea sa abereze! asa pe forum sta sa ne strice ochii cu tampenii... 1 hour ago, claudeel said: Mamă ce haos este aici! În altă ordine de idei, n-am avut chef azi dar am zis să termin treaba. Am reușit să reglez nivelul la în specificațiile date de manual, pornește foarte bine la rece cât și la cald fără bang, but și poc, revine frumos la idle și trage bine fără întreruperi. Între 1300 și 2000 rpm nu prea îi place dar în rest este ok, am dat comandă de un CarbtunePro să văd cum stă treabă cu sincronizatul clapetelor, m-am cam săturat să dau o grămadă de bani la service și să strâng șuruburi lăsate slabe de ei. VID20220115162803.mp4 iti dau un sfat: anuleaza comanda, carbtune e o mizerie sinistra... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
claudeel Postat Ianuarie 15, 2022 Autor Share Postat Ianuarie 15, 2022 Acum 2 minute, MotoS Garage a spus: iti dau un sfat: anuleaza comanda, carbtune e o mizerie sinistra... Păi și ce să iau, am văzut că au recenzii destul de ok. Ce să iau, am o panaramă de ceasuri chinezești dar nu le-aș recomanda nici dușmanului meu, trebuie să ajungă la gunoi cât de curând, le am pe undeva prin magazie și îmi este lene să le caut dar când dau de ele direct la gunoi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Ianuarie 15, 2022 Share Postat Ianuarie 15, 2022 Acum 36 minute, claudeel a spus: am o panaramă de ceasuri chinezești dar nu le-aș recomanda nici dușmanului meu, trebuie să ajungă la gunoi cât de curând, le am pe undeva prin magazie și îmi este lene să le caut dar când dau de ele direct la gunoi. Ce fac, bâțâie acele și nu le poți stabiliza din robinet? Au nevoie de un volum de liniștire între robinet și manometru, sau pui un "jigler" cu gaură mică pe fiecare furtun și un filtru de benzină, ceva pe post de tampon după el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
claudeel Postat Ianuarie 15, 2022 Autor Share Postat Ianuarie 15, 2022 Acum 2 minute, ENEOS a spus: Ce fac, bâțâie acele și nu le poți stabiliza din robinet? Au nevoie de un volum de liniștire între robinet și manometru, sau pui un "jigler" cu gaură mică pe fiecare furtun și un filtru de benzină, ceva pe post de tampon după el. Au venit cu niște tuburi care să limiteze fluxul de vacuum, le-am pus și niște robineți de acvariu și degeaba, bat ca toate alea și nici nu mi se par atât de precise. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoS Garage Postat Ianuarie 15, 2022 Share Postat Ianuarie 15, 2022 se murdaresc imediat kkturile alea de tije si nici curate nu-s precise... daca vrei ceasuri mai de doamne-ajuta sunt in jur de 600 de lei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Ianuarie 15, 2022 Share Postat Ianuarie 15, 2022 (editat) 1 oră în urmă, claudeel a spus: Au venit cu niște tuburi care să limiteze fluxul de vacuum, le-am pus și niște robineți de acvariu și degeaba, bat ca toate alea și nici nu mi se par atât de precise. Nu cumva tuburile alea sunt ștuțuri cu filet care se conectează în galerii la moto care au șuruburi de obturare? De etalonat e simplu, 3 T-uri de spălător de parbriz sau acvariu, le legi pe toate la o singură priză de vacuum și din șurubel (de regulă cel din dreapta jos de pe cadran, trebuie scos geamul) le reglezi să arate toate aceeași valoare. Și pune niște filtre de benzină g En de oltcit pe post de vase tampon între robinet și ceas și să vezi că funcționează! Editat Ianuarie 15, 2022 de ENEOS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.