Sari la conținut

BMW R1300GS/ADVENTURE


Postări Recomandate

Nu am vazut niciun topic despre bmw r1300gs si m-am gandit ca poate sunt ceva posesori care vor sa ne spuna cate ceva despre noul model, daca se poate comparativ cu modelul anterior 1250gs. Si asta in ideea daca  merita sa faci trecerea spre el. Si fiindca a fost mare tacere, desi s-a lansat r1300gs adventure, ce parere aveti despre cum arata, dincolo de tehnica. Asta pentru ca sunt zilele astea mai ploioase si poate aveti putin chef de discutii.

Am facut un drive test cu r1300gs circa 70km si sincer, dincolo de felul cum arata, ca are una, ca nu are alta, merge nemaipomenit, mi-a placut enorm cum trage motorul, cuplul este peste tot, se simte mult mai puternic decat un 1250gs si nu este fortat la viteze de peste 150-160 km/h, ambreiajul este mai ferm, ciclistica nemaipomenita si l-am simtit mult mai usor fata de r1250gs, sa nu mai spun fata de 1250 adventure. Daca la inceput nu prea am fost fan de cum arata, pot spune ca acum imi place, mai ales de cand a fost lansat r1300gs adventure care nu imi place cum l-au facut sau cum se vede in partea rezervorului. Dar, pe care l-as cumpara totusi, daca mi-as permite, asa cum arata, pentru ca imi place enorm motorizarea asta noua.

Editat de apriliacluj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 75
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Trebuie testat atat varianta normala clasica cat si asta de iese acum cu Auto shift assist. 

 

Eu am avut ATAS cu DCT si sunt curios cum se compara ASA cu DCT-il de la Honda. 

 

Bine sper si manuala clasica sa fie mai buna pentru ca ce am acum pe RT zici ca e luata de pe un tractor. 

 

dpdv design mie imi place mult mai mult R1300 fata de R1250, singurul unde am ceva dubii este R1300 GSA care pare prea purcea si masiva. 

 

Daca GS-ul normal are un consum si un range decent nu vad nici un avantaj al GSA-ului fata de GS. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, adimotor a spus:

Nu am vazut niciun topic despre bmw r1300gs si m-am gandit ca poate sunt ceva posesori care vor sa ne spuna cate ceva despre noul model, daca se poate comparativ cu modelul anterior 1250gs. Si asta in ideea daca  merita sa faci trecerea spre el. Si fiindca a fost mare tacere, desi s-a lansat r1300gs adventure, ce parere aveti despre cum arata, dincolo de tehnica. Asta pentru ca sunt zilele astea mai ploioase si poate aveti putin chef de discutii.

Am facut un drive test cu r1300gs circa 70km si sincer, dincolo de felul cum arata, ca are una, ca nu are alta, merge nemaipomenit, mi-a placut enorm cum trage motorul, cuplul este peste tot, se simte mult mai puternic decat un 1250gs si nu este fortat la viteze de peste 150-160 km/h, ambreiajul este mai ferm, ciclistica nemaipomenita si l-am simtit mult mai usor fata de r1250gs, sa nu mai spun fata de 1250 adventure. Daca la inceput nu prea am fost fan de cum arata, pot spune ca acum imi place, mai ales de cand a fost lansat r1300gs adventure care nu imi place cum l-au facut sau cum se vede in partea rezervorului. Dar, pe care l-as cumpara totusi, daca mi-as permite, asa cum arata, pentru ca imi place enorm motorizarea asta noua.

 

Eu am 1250 GS si m-am dat cu 1300 GS cam 10-15km (cam putin pentru a fi relevant), dar am o parere :D, si daca tot o ceri, mi-o impartasesc.

 

Optic: gusturiile nu se discuta, personal nu imi place GS-ul, dar imi place GSA (cel putin din poze, in realitate nu l-am vazut inca). E usor mai mic, daca iti doresti motor care sa pare mai hardughie, cel putin GS-ul normal e mai mic decat 1250.

Motor: Usor mai rafinat, dar eu sincer in acei km nu am observat mare diferenta. 

Transmisie: Quickshift clar mai bun

Ciclistica: se simte ca e un pic mai usor, dar marginal

Gadgeturi: aici e clar evolutie, dar eu o vad tot o chestie individuala. Unii au nevoie de ele, pe altii ii incurca.

 

Pentru mine nu e este o optiune de a trece de la 1250 la 1300. Exista evident imbunatatiri, dar nu is asa de majore incat sa si merite diferenta de pret. Nu ma omor dupa noiile gadgeturi ca sa schimb motoru doar pentru a avea ACC sau altele, iar optic idem. Nu consider ca e ceva wow. 

 

Acuma vad ca tu il compari cu 1250, dar nu imi dau seama daca tu ai 1250 sau 1150, iar comparatia o faci tot din drive-testuri? Daca o faci din drive-test, atunci in mod evident 1300 e peste 1250, dar cred ca daca traiesti multe mii de km cu 1250, nu vezi mare diferenta. Si cam asta a fost si parerea multora cu care am vorbit. 

Pana acuma doar pe unu il stiu care a trecut de la 1250 la 1300, si acela a trecut doar pentru functia ca se lasa motoru la viteze mici...si banii nu prezentau o problema :D

Poate si in cazul meu, daca banii nu ar fi o problema, as trece la modelu nou...dar cum nu vorbim de peanuts, rational nu vad niciun avantaj.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am 1250gsa si imi place foarte mult. Mie mi se pare ca este diferenta fata de a mea, (nu ma refer la greutate, ci exclusiv la motorizare), mai mare ca cea dintre 1250 si 1200, ce am avut inainte, desi asta are 136cp si aia 125 cp, deci 11 cp, fata de doar 7 cp raportat la 1300gs. Dar asta este o parere personala. 

LioneEl, are cateva avantaje gsa-ul, ai protectie mai buna la picioare, autonomie mai mare (nu neaparat ca poti merge mai multi km ci doar pentru ca alimentezi mai rar), dar e mai grea, mai inalta, o idee mai greu manevrabila pe loc. Dar, nu as mai reveni la gs cu toate minusurile astea.
 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, adimotor a spus:

Eu am 1250gsa si imi place foarte mult. Mie mi se pare ca este diferenta fata de a mea, (nu ma refer la greutate, ci exclusiv la motorizare), mai mare ca cea dintre 1250 si 1200, ce am avut inainte, desi asta are 136cp si aia 125 cp, deci 11 cp, fata de doar 7 cp raportat la 1300gs. Dar asta este o parere personala. 

LioneEl, are cateva avantaje gsa-ul, ai protectie mai buna la picioare, autonomie mai mare (nu neaparat ca poti merge mai multi km ci doar pentru ca alimentezi mai rar), dar e mai grea, mai inalta, o idee mai greu manevrabila pe loc. Dar, nu as mai reveni la gs cu toate minusurile astea.
 

Până la urmă trebuie conduse.

 

Dpsv design GS îmi place, GSA nu (asta noua R1300, la 1250 era pe dos). 

Și aș mai pune in balans și ASA vs manuala sa vad daca ar merita sau nu.....bine asta in condițiile in care as vrea sa scap de RT. 

 

Parca la final de septembrie acum vin la test GSA-urile nu? Motohub, Bavaria. Le facem o vizita și vedem cum se comporta. 

 

Poate de la anul vor fi și de închiriat pe undeva pentru a face teste un weekend .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, adimotor a spus:

Eu am 1250gsa si imi place foarte mult. Mie mi se pare ca este diferenta fata de a mea, (nu ma refer la greutate, ci exclusiv la motorizare), mai mare ca cea dintre 1250 si 1200, ce am avut inainte, desi asta are 136cp si aia 125 cp, deci 11 cp, fata de doar 7 cp raportat la 1300gs. Dar asta este o parere personala. 

LioneEl, are cateva avantaje gsa-ul, ai protectie mai buna la picioare, autonomie mai mare (nu neaparat ca poti merge mai multi km ci doar pentru ca alimentezi mai rar), dar e mai grea, mai inalta, o idee mai greu manevrabila pe loc. Dar, nu as mai reveni la gs cu toate minusurile astea.
 

 

este diferenta mare dpmdv intre 1250 GS in speta model Rally (cum am eu) si GSA-ul, chiar daca vorbim de acelasi motor si cutie, GSA-ul se simte ca un dirijabil, iar GS-ul este mai agil (daca pot spune agil la 250kg). 

Probabil ca descalecand de pe un GSA, si mie mi-ar fi parut mai wow 1300-le. 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am facut drive test cu 1300 GS , de fapt am fost foarte apropape sa il si cumpar . M-am razgandit in ultimul moment pentru ca pur si simplu nu m-am putut obisnui cu aspectul .  Fata de 1250 este ceva mai usor manevrabil pe loc sau la viraje stranse , asta din cauza ca este mai compact. Odata pus in miscare nu am sesizat diferente la manevrabilitate . Motorul este peste cel de pe 1250 , dar dupa parerea mea au dat-o in bara cu sunetul scos de motor , nu imi place cum suna . La cutie nu am sesizat diferente mari , QS ceva mai bun, dar mult sub ce ofera alti producatori . Una peste alta clar o evolutie fata de 1250 . Daca te obisnuiesti cu aspectul nu cred ca are cum sa iti para rau in caz ca ai face achizitia . 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

55 minutes ago, LionEl said:

Până la urmă trebuie conduse.

Un mare plus din punctul meu de vedere pentru 1300 este faptul ca motorul se simte mai aproape de 14.7:1 fata de 1250 care merge sarac rau. Asta la nivel de senzatie.

 

Cutia de viteze pare ceva mai rafinata comparativ cu 1250 insa tot de tractor se simte. Ma rog, sa zicem ca se simte ca la un ARO. Dar da, comparandu-o cu 1250, e o imbunatatire.

 

QS e o chestie buna, mult mai bine implementat fata de 1250 (dar departe de Triumph).

 

1300 se simte mai usor, cumva mai jucaus fata de 1250 si asta pentru ca e mai compact. Dar nu-s diferente atat de mari pe cat s-ar crede.

 

Acum, 1300GSA, la nivel de aspect, nu pare sa fi fost prea bine primit de piata. Ma uitam ca exista o campanie agresiva de promovare in care sunt puse niste cauciuri de spare in lateralul rezervorului, sa acopere cumva acea forma discutabila (hidoasa din punctul meu de vedere). O sa fie funny sa-i vedem pe unii baieti cum vin la Starbucks cu anvelope de spare la ei. Sau la Mega Image.

 

Discutand insa despre gs vs gsa,  gsa-ul are o protectie la vant comparabila cu RT-ul si asta datorita formei rezervorului. Din cauza rezervorului plin, vaca e greu manevrabila la viteze mici sau in offroad minim moderat. Si la GS protectia e buna dar nu se compara cu cea la GSA-ului. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 33 minute, Radu Andrei Gabriel a spus:

Acum, 1300GSA, la nivel de aspect, nu pare sa fi fost prea bine primit de piata. Ma uitam ca exista o campanie agresiva de promovare in care sunt puse niste cauciuri de spare in lateralul rezervorului, sa acopere cumva acea forma discutabila (hidoasa din punctul meu de vedere). O sa fie funny sa-i vedem pe unii baieti cum vin la Starbucks cu anvelope de spare la ei. Sau la Mega Image.

 

Discutand insa despre gs vs gsa,  gsa-ul are o protectie la vant comparabila cu RT-ul si asta datorita formei rezervorului. Din cauza rezervorului plin, vaca e greu manevrabila la viteze mici sau in offroad minim moderat. Si la GS protectia e buna dar nu se compara cu cea la GSA-ului. 

 

Mai in gluma mai inserios, noul GSA a dat pietei ceea ce se cere...suprafete drepte ca sa poti pune rahaturi inutile pe lateralul motocicletei. Se vrea a fi G63AMG-ul clasei moto, produs special realizat pentru acea categorie de oameni care vor sa se afiseze cu produsul, dar care nu au niciodata interesul sa foloseasca produsul pentru ceea ce "a fost gandit". 

 

Asa si GSA-ul (vechi/nou), motocicleta facuta cu un scop maret in teorie, in practica alimenteaza doar fanteziile. Evident sunt multi care cumpara GSA-ul cu intentia sa-l foloseasca pentru ceea ce a fost gandit, dar sunt si multi care il cumpara pentru nimicuri. 

 

Ma puteti contra cat vreti voi cu "is acri strugurii", realitatea este ca globalizarea/social media etc. a dat nastere unei clase largi de consumatori, care nu mai cauta produse dupa necesarul propriu, ci dupa gura targului. 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca o chestie , la 1300 GS in manual zice ca la revizia de 80.000 trebuie schimbat cardanul , la un moment dat chestia asta poate sa fie o problema la revanzare . Operatiunea asta probabil te costa in jur de 1500-2000 eur . La 1250 nu cred ca era chestia asta specificata in manual. 

Editat de marchand
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, marchand a spus:

Inca o chestie , la 1300 GS in manual zice ca la revizia de 80.000 trebuie schimbat cardanul , la un moment dat chestia asta poate sa fie o problema la revanzare . Operatiunea asta probabil te costa in jur de 1500-2000 eur . La 1250 nu cred ca era chestia asta specificata in manual. 

Ba da e specificat, diferentele sunt insa altele: la R1250 GS/GSA/RT se inlocuieste cardanul la 60 de mii de km pe cheltuiala BMW. 

 

La R1300 GS/GSA se inlocuieste pe cheltuiala proprie. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

17 minutes ago, Sergio1234 said:

Evident sunt multi care cumpara GSA-ul cu intentia sa-l foloseasca pentru ceea ce a fost gandit, dar sunt si multi care il cumpara pentru nimicuri. 

Bemve-ul in general atrage astfel de specimene. Insa sunt multi care-si iau moto "pentru nimicuri". Majoritatea celor cu supersporturi sunt in situatia asta.

 

Si de mine poate sa se spuna ca ma duc la magazin cu gsa-ul. Da, ma duc, ca nu prea mai umblu cu masina si alta mobra nu am. Dar asta nu inseamna ca l-am luat sa ma duc la Kaufland cu el.

 

Pana la urma ne luam mobre pentru noi, nu pentru ce cred altii despre noi sau despre ele.

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, marchand a spus:

Inca o chestie , la 1300 GS in manual zice ca la revizia de 80.000 trebuie schimbat cardanul , la un moment dat chestia asta poate sa fie o problema la revanzare . Operatiunea asta probabil te costa in jur de 1500-2000 eur . La 1250 nu cred ca era chestia asta specificata in manual. 

LOOOL

Tine cardanul cat 2 kituri de lant :))

1 oră în urmă, LionEl a spus:

Ba da e specificat, diferentele sunt insa altele: la R1250 GS/GSA/RT se inlocuieste cardanul la 60 de mii de km pe cheltuiala BMW. 

 

La R1300 GS/GSA se inlocuieste pe cheltuiala proprie. 

Au transformat bug-ul in feature.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu mai am putin pana ajung la 60.000 km cu mobra. Unde spune ca se schimba cardanul, ca cei de la Oradea mi-au spus ca doar se verifica si numai daca sunt probleme se schimba. Asta ca sa stiu ce le spun cand ma programez la revizie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, adimotor a spus:

Eu mai am putin pana ajung la 60.000 km cu mobra. Unde spune ca se schimba cardanul, ca cei de la Oradea mi-au spus ca doar se verifica si numai daca sunt probleme se schimba. Asta ca sa stiu ce le spun cand ma programez la revizie.

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, LionEl said:

Ba da e specificat, diferentele sunt insa altele: la R1250 GS/GSA/RT se inlocuieste cardanul la 60 de mii de km pe cheltuiala BMW. 

 

La R1300 GS/GSA se inlocuieste pe cheltuiala proprie. 

 

 

Nu era specificat in manual la 1250 GS ca se schimba cardanul la 60.000 km . Tocmai de asta BMW au decis sa le schimbe gratuit pentru ca atunci cand ai cumparat motocicleta nu te-ai asteptat la costul respectiv . 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

27 minutes ago, marchand said:

nu te-ai asteptat la costul respectiv .

E bine cand cumperi "bemveu" sa te astepti la toti felul de costuri. Nu-i caracterizeaza nici predictibilitatea si nici fiabilitatea extrema cum e cea asiatica (cu toate ca si acolo tot au fost mici problemute in ultimul timp).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am intrebat la BMW , mi s-a spus ca asta cu inlocuitul cardanului la 60.000 pentru 1250 GS a fost introdusa anul trecut prin octombrie-noiembrie . Daca te uiti in manualul de pe site-ul BMW la 1250 GS nu apare schimbare de cardan la 1250 GS . Sunt ferm convins ca nu aparea nici in manualul care l-am primit eu cu motocicleta . Nu mai am manualul pentru ca am vandut motocicleta . 

 

https://manuals.bmw-motorrad.com/de/rider-manual

 

 

Textul este copiat de pe un alt forum 

 

BMW  MOTORCYCLE

 

SERVICE  INFORMATION 

 

INFO337390

 

MAINTENANCE  SCHEDULE  CHANGE

 

R  1200 /  1250  GS  (K50) 

 

R  1200/1250  GS  ADVENTURE  (K51) 

 

R  1200 /  1250  RT  (K52) 

 

R  1200/1250  R  (K53) 

 

R  1200 /  1250  RS  (K54) 

 

10.2023 

 

FACTS

 

A  changed  maintenance  plan  has  been  in  effect  for  all  K5x  models  since  October  2023.  For  the  first  time,  it  includes  maintenance  positions  for  the  cardan  shaft.

 

CF  NOTE

 

The  validity  of  the  new  maintenance  plan  is  not  limited  to  vehicles  that  were  affected  by  service  campaign  0033130000,  but  applies  to  all  K5x  models  -  even  retroactively.  If  the  validity  is  retroactive  (model  year  2023  and  older),  communication  will  be  sent  to  customers.  This  is  subject  to  different  requirements  depending  on  the  market  and  may  therefore  be  described  in  a  separate  service  information.

 

For  all  vehicles  from  model  year  2024,  the  maintenance  plan  change  is  already  part  of  the  operating  instructions,  so  it  is  not  communicated  separately.

 

All  vehicles  with  model  year  2023  and  older  are  marked  with  this  service  information.

 

NEW  MAINTENANCE  CONTENT

 

•  Mandatory:  Replace  the  cardan  shaft  every  60,000  km  of  mileage  of  the  cardan  shaft  -  the  mileage  must  be  checked!

 

o                Mileage  of  the  cardan  shaft:  if  the  shaft  of  the  vehicle  has  already  been  replaced  once  at  30,000  km  (vehicle  mileage)  (as  can  be  seen,  for  example,  from  the  service  history  in  AIR),  then  a  replacement  as  part  of  maintenance  is  only  necessary  at  90,000  km  (vehicle  mileage). .

 

o                This  maintenance  position  is  free  for  all  customers,  regardless  of  the  age  and  mileage  of  the  vehicle  or  the  customer's  service  history.

 

Billing  is  carried  out  using  the  finding  number  9033009900.  (The  finding  number  87331000000  originally  stated  in  AIR  does  not  work  as  intended  and  will  be  changed  to  the  new  number  in  AIR  with  release  12/23).

 

•  Voluntary  (offer  to  the  customer  as  part  of  the  service  acceptance):  Check  the  cardan  shaft  using  the  ISTA-guided  test  method  and  grease  the  splines  every  20,000  km

 

o  This  maintenance  measure  is  carried  out  at  the  customer's  expense  (not  included  in  central  service  inclusive  packages).

 

 

o  If  a  replacement  becomes  necessary  due  to  the  inspection  of  the  cardan  shaft  (test  result  It.  ISTA),  this  can  be  billed 

with  the  corresponding  normal  findings  regardless  of  age  and  mileage  (no  billing  for  service  action  0033130000!).

 

o  If  a  replacement  becomes  necessary  due  to  the  inspection  of  the  cardan  shaft  (test  result  It.  ISTA),  this  can  be  billed 

 

with  the  corresponding  normal  findings  regardless  of  age  and  mileage  (no  billing  for  service  action  0033130000!).

 

CF  NOTE

 

For  vehicles  for  which  service  action  0033130000  has  not  yet  been  completed,  this  must  be  carried  out  first.  All  conditions  for  maintenance  described  above  apply  after  the  service  action  has  been  carried  out.

 

FREQUENTLY  QUESTIONS

 

To  support  your  customer  communication,  please  use  the  help  listed  below.  If  you  have  any  further  questions,  please  contact  your  responsible  market  manager.

 

What  changes  does  the  maintenance  plan  for  the  R  1200/1250  models  (K5x)  have  and  since  when  are  they  valid?

 

BMW  Motorrad  has  decided  to  adjust  the  maintenance  schedule  for  the  above-mentioned  models  in  the  interest  of  customer  satisfaction  over  the  life  of  the  vehicle.  The  following  content  has  been  newly  added:

 

-                  Replace  the  cardan  shaft  every  60,000  km  (mileage  of  the  cardan  shaft,  not  the  vehicle).  This  exchange  takes  place  over  the  entire  lifespan  of  the  vehicle  at  BMW  Motorrad’s  expense.

 

-                  Maintenance  recommendation:  check  the  cardan  shaft  every  20,000  km  (tester-guided  test  method)  and  re-grease  the  splines.  This  recommendation  is  not  a  mandatory  content  of  the  maintenance  plan  and  is  only  carried  out  at  the  customer's  request  and  expense.

 

The  changed  maintenance  plan  has  been  valid  since  the  beginning  of  October  2023,  and  for  vehicles  with  model  year  2024  even  since  the  start  of  production  in  August  2023.

 

Which  vehicles  are  affected  by  the  change?

 

The  changed  maintenance  plan  applies  to  all  R  1200 /  1250  models  (K5x)  since  the  start  of  production  (also  retroactively).

 

Why  is  the  cardan  shaft  no  longer  maintenance-free?

 

During  ongoing  field  observations,  BMW  Motorrad  has  discovered  that  the  cardan  shaft  of  the  R  1200 /  1250  models  (K5x)  occasionally  suffers  damage  that  impairs  the  function  of  the  drive.

 

In  individual  cases,  propulsion  can  be  lost.  The  cases  we  know  of  show  an  increase  with  higher  mileage,  and  there  is  also  a  connection  with  the  technical  design  of  the  drive  train  (including  driving  position)  and  the  segment-specific  usage  behavior.

 

 

These  complaints  occur  to  a  greater  extent  with  the  R  1200/1250  GS  models  and  government  vehicles  in  the  series  than  with  the  road  models.  Against  this  background,  a  service  campaign  was  decided  on  for  these  models  in  2022,  as  part  of  which  the  cardan  shaft  would  be  replaced  at  60,000  km  and  at  low  temperatures.

 

 

After  more  frequent  mileage,  a  specially  developed  test  method  is  used  to  check  for  previous  damage  to  the  universal  joints.

 

In  the  road-oriented  models  of  the  R  1200 /  1250  family,  cardan  damage  only  occurs  extremely  rarely.

 

The  more  moderate  chassis  geometry  (lower  articulation  angle  of  the  cardan  shaft  in  the  swingarm)  as  well  as  the  usage  profile  without  any  terrain  component  ensure  a  significantly  lower  load  level  on  the  component.

 

Nevertheless,  BMW  Motorrad  has  decided  to  adapt  the  maintenance  schedule  for  all  models  in  the  interest  of  customer  satisfaction  over  the  service  life  and  as  a  preventive  quality  measure.

 

What  costs  will  affected  customers  incur?

 

The  mileage-related  replacement  of  the  cardan  shaft  is  free  of  charge  for  customers  over  the  entire  life  of  the  vehicle,  even  if  the  replacement  limit  has  been  reached  several  times  and  regardless  of  the  vehicle's  age.

 

The  recommended  (voluntary)  inspection  every  20,000  km  increases  the  workload  as  part  of  the  inspection  by  9  AW.

 

Why  is  the  exchange  mandatory  and  the  verification  voluntary?

 

In  view  of  the  higher  risk  of  damage  as  the  duration  increases,  BMW  Motorrad  ensures  that  customer  satisfaction  is  the  focus  over  the  entire  lifespan  of  the  vehicle  by  offering  preventive,  free  replacement  of  the  cardan  shaft  at  regular  intervals,  even  for  older  vehicles  and  frequent  drivers.  Checking  and  re-greasing  at  intervals  is  at  the  customer's  discretion  in  order  to  take  into  account  the  different  operating  conditions  of  the  vehicles  and  the  personal  priorities  of  the  driver.

 

Why  is  the  exchange  carried  out  at  the  expense  of  BMW  Motorrad,  but  the  inspection  is  subject  to  a  charge to the Customers?

 

Since  BMW  Motorrad  is  changing  the  maintenance  plan  retroactively,  it  would  not  be  customer-oriented  to  subsequently  impose  increased  maintenance  costs  for  standard  content  on  affected  owners  of  an  R  1200/R1250.  BMW  Motorrad  will  therefore  cover  the  costs  of  replacing  the  cardan  shaft  for  maintenance  reasons.  With  the voluntary  inspection  every  20,000  km,  it  is  the  customer's  decision  whether  to  have  this  carried  out  or  not.  It  is  therefore  his  decision  whether  he  wants  to  bear  the  associated  costs  or  not.

 

Will  the  customer  suffer  any  disadvantages  if  he  foregoes  the  voluntary,  paid  inspection?

 

No,  this  does  not  result  in  any  disadvantages  for  the  customer.  A  rejection  of  the  maintenance  recommendation  is  not  documented  in  the  service  history.

 

How  will  affected  customers  find  out  about  the  changed  maintenance  plan?

 

Depending  on  the  country,  affected  customers  with  vehicles  up  to  model  year  2023  will  either  be  given  an  insert  for  the  operating  instructions  during  their  next  visit  to  the  workshop  or  sent  directly  with  an  information  letter.

 

From  model  year  2024,  the  maintenance  plan  is  already  included  in  the  operating  instructions;  affected  customers  will  no  longer  be  informed  separately.

 

Will  there  also  be  maintenance  plan  content  for  the  cardan  shaft  for  other  series  with  cardan  drive  in  the  future?  For  new  series  there  may  be  maintenance  plan  content  for  the  cardan  shaft  (e.g.  for  the  R  1300  GS).

 

There  are  no  changes  to  the  maintenance  plans  for  existing  series  (K  series,  R  nineT  models  or  R  18  models).  (On  the  R  18  models,  re-greasing  the  splines  with  spray  wax  as  part  of  every  maintenance  visit  has  been  mandatory  since  their  market  launch).

 

Why  do  the  maintenance  schedule  contents  of  the  R  1300  GS  differ  from  those  of  the  previous  model?

 

The  specifications  for  replacement  and  maintenance  intervals  depend  on  the  technical  design  of  the  component  and  its  use  in  the  respective  vehicle.

 

Why  isn't  replacing  the  cardan  shaft  on  the  R  1300  GS  free  of  charge  for  the  customer?

 

BMW  Motorrad  will  cover  the  costs  of  replacing  the  cardan  on  the  K5x  series,  as  the  maintenance  plan  change  is  made  retroactively  for  the  vast  majority  of  customers,  i.e.  the  customers Purchase  did  not  have  to  assume  that  these  inspection  costs  would  be  incurred.  This  is  not  the  case  with  the  R  1300  GS,  here  is  the  wait

 

AFFECTED  VEHICLES

 

A  list  of  the  affected  vehicle  identification  numbers  is  made  available  to  the  affected  markets  on  a  daily  basis  in  the TCM  (Technical  Campaign  Management).  Affected  BMW  motorcycle Partners  will  receive  a  list  of  their  vehicle  identification  numbers  in  the  known  local  systems  as  soon  as  the  promotion  has  been  approved  by  the  respective  market.

 

Before  processing  the  technical  action,  it  must  be  checked  in  AIR  or  S-Gate  whether  the  vehicle  is  actually  affected  by  this  action.  Not  all  vehicles  in  a  model  series  are  always  affected  by  an  action.

 

CONTACT

 

Dorit  Mangold,  EX-VA-2

 

Phone:  +49  89  382  33664

 

E-Mail:  info.campaign@bmw-motorrad.com

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, tourist1 a spus:

Tine cardanul cat 2 kituri de lant

Trebuie să ținem cont că asta vine de la inventatorii lanțului de distribuție care ține mai puțin decât unele curele! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, ENEOS said:

asta vine de la inventatorii lanțului de distribuție care ține mai puțin decât unele curele!

Touche!

 

Dar combinatia telelever/paralever e atat de additctive incat as schimba cardanul la fiecare revizie :)  Ca sa nu mai zic de sistemul lor de franare.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In al meu produs in 2021 apare doar schimbul de ulei din grup, in rest nimica. Cred ca recall-ul a aparut prin 2022 pentru ca la revizia din 2022 mi-au verficat cardanul si au facut "gaurica" inutila. 

Personal nu sunt prea afectat pentru ca momentan nu sunt intr-o etapa a vietii in care sa fac +20k km/an. Ma invart pe la 6-7k, asa ca daca as lua un GS1300 as astepta mult si bine pana i-ar veni randul cardanului.

DAR e super naspa pentru cine face multi km si pentru valoarea de revanzare. 

 

Ma astept insa ca producatorii de piese aftermarket, sa miroasa loc de profit, si sa dezvolte o piesa poate chiar mai buna decat "originala". Iar la 80k km, multe din motoare fiind iesit de garantie, nu mai trebuie sa mergi la dealer sa platest un pret premium. La o scurta cautare pe net, cel putin pentru 1250 am gasit cardan orginal la 500 Euro nou, la care se mai aduaga un cost de montaj. 

Asta ar fi un cost decent, usor digerabil si care nu ar afecta nici valoarea de revanzare prea mult.

 

Ramane se vedem 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://bmw.europe-moto.com/gb/belts-chains-moto-bmw-motorrad/70266-bmw-driveshaft-r1300gs.html

 

Online poti sa cumperi cardanul pentru 1300 GS cu 855 Eur  , plus manopera de montaj , in total nu cred sare operatiunea de 1000 eur  .  Probabil ca in timp preturile o sa mai scada .

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...