RaduVoinesti Postat Marți la 07:59 Share Postat Marți la 07:59 Va salut cu respect. Am achizitionat un ZIM350 cu motor de IJ350. ZIMul este un mic tractoras gen atv cu tiranti si priza de putere. Are motorul cu 2 cilindri aprincere pe 12V. Are ceva lipsa la aprindere pentru ca am niste mufe in aer si asta vreau sa depistez. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat Marți la 11:35 Moderatori Share Postat Marți la 11:35 Fii amabil si completeaza-ti datele de la avatar sa stim cu cine stam de vorba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Marți la 12:39 Share Postat Marți la 12:39 (editat) Acum 4 ore, RaduVoinesti a spus: Are ceva lipsa la aprindere Mufa pe care o ai in mana este mufa de aprindere, la fel ca cea care este cuplata pe acel modul de aprindere cu radiator de aluminiu (este copie sistem Bosch anii '70-80). Posibil sa ai doua aprinderi, una pt fiecare cilindru, dar am nevoie de mai multe poze cu ansamblul motorului ca sa vad. Editat Marți la 12:40 de Nguyen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaduVoinesti Postat Marți la 17:15 Autor Share Postat Marți la 17:15 (editat) Acum 4 ore, Nguyen a spus: Mufa pe care o ai in mana este mufa de aprindere, la fel ca cea care este cuplata pe acel modul de aprindere cu radiator de aluminiu (este copie sistem Bosch anii '70-80). Posibil sa ai doua aprinderi, una pt fiecare cilindru, dar am nevoie de mai multe poze cu ansamblul motorului ca sa vad. Multumesc, cred ca ai dreptate, mufa alba se potriveste la acel modul. Am sa fac mai multe poze sa fie mai clar. Problema e unde sa incep sa caut acel modul. Spui ca e o copie Bosch poate gasesc originalul Acum 5 ore, Kristian a spus: Fii amabil si completeaza-ti datele de la avatar sa stim cu cine stam de vorba. Am completat cat am putut. Nu sunt neaparat motociclist, dar fiindca ATVul meu are motor de IJ am zis sa intreb aici, cred ca au multe in comun. Multumesc Revin cu noi informatii. Am pus o baterie noua dar am vazut ceva afumaturi la firele de la contact. Prin urmare nu trece nimic de contact. Intrebarea principala. Cum trebuie sa alimentez separat adica ;la ce borne ale modulul de aprindere electronica ca atunci cand dau la pedala sa am scanteie? Multumesc Revin cu noi informatii. Am pus o baterie noua dar am vazut ceva afumaturi la firele de la contact. Prin urmare nu trece nimic de contact. Intrebarea principala. Cum trebuie sa alimentez separat adica ;la ce borne ale modulul de aprindere electronica ca atunci cand dau la pedala sa am scanteie? Multumesc Am reusit sa dublez mesajul Editat Marți la 17:18 de RaduVoinesti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat 5 ore în urmă Share Postat 5 ore în urmă La 12.08.2025 la 20:15, RaduVoinesti a spus: Spui ca e o copie Bosch poate gasesc originalul E o copie Bosch dar nu 100%, putin probabil sa se potriveasca ceva de la Bosch mai ales ca pe ZIM se folosesc alt tip de senzori, pick-up coil si nu senzor Hall cum are Bosch. M-am interesat putin despre dracovenia asta de ZIM 350 si desi sunt foarte putine informatii despre acest model cred ca am reusit sa-mi dau seama despre ce este vorba cu aprinderea asta care este formata din modul de aprindere (cel din poze), doi senzori (unul pt fiecare cilindru) si inca o piesa (cea lipsa in care intra mufa lata) care se numeste "kommutator" si uite mai jos un clip video cu piesa respectiva: Aceasta piesa exact asta si este, un comutator. Motoarele in doi timpi din cauza contructiei au aprindere separata pentru fiecare cilindu deoarece nu se poate folosi scanteie "falsa" la motoarele in doi timpi. De aceea Ij, Jawa, Trabant etc au cate doua platini la modelele in doi cilindri sau chiar trei platini si trei bobine de inductie cum avea Wartburg. La acest Zim 350 s-a folosit un singur modul de aprindere, doua bobine de inductie si doi senzori de aprindere. Rolul comutatorului este sa repartizeze corect scanteia spre cilindri, practic are rolul capacului distribuitor sau popular "delcouri". In Romania este imposibil sa gasesti acest comutator/distribuitor, trebuie sa apelezi la cineva care are conexiuni in Ucraina. O posibilitate ar fi sa apelezi la domnu' Gaspar 0744472055, nu are acest produs in stoc dar poate il convingi sa-ti aduca unul din Ucraina (el se ocupa cu piese de Ij, Ural, Dnepr). La 12.08.2025 la 20:15, RaduVoinesti a spus: Intrebarea principala. Cum trebuie sa alimentez separat adica ;la ce borne ale modulul de aprindere electronica ca atunci cand dau la pedala sa am scanteie? Multumesc Trebuie sa identifici cum lucreaza contactul sau sa faci rost de schema electrica a aprinderii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baxxter Postat 4 ore în urmă Share Postat 4 ore în urmă Un prieten a avut un tractor din asta acum vreo 10 ani. A renuntat cu totul la aprinderea aia si i-a pus Gotronic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat 3 ore în urmă Share Postat 3 ore în urmă Acum 27 minute, Baxxter a spus: si i-a pus Gotronic. Cea mai buna treaba, platine cu Gotronic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.