Sari la conținut

Discutii Tehnice


draagood
 Share

Postări Recomandate

Pentru ca, eu cel putin, am multe intrebari de pus si lamuriri de primit, m-am gandit sa fac un topic in care sa fie toate (sau partial) bagate, pentru a nu se imprastia in tot forum-ul.

 

draagood

 

Care stiti motorul asta http://www.bikeshop.ro/accesorii/anunt-de-...+1961-5684.html , cum a modificat bascula? (a modificat-o sau a pus alta?) este ok daca tai bascula si ii sudezi in prelungire niste bare (infipte prin interior)?

 

stress_L&P

 

da, este lungita.

 

daca vrei s-o lungesti o tai intre rahatul ala de la frana de spate si prindere, la mijloc! si pui o teava peste. eu am facut asa "minunatzie" pe un ij da' nu recomand... lungesti motorul inutil si pierzi manevrabilitate.

 

draagood

 

mda, prefer utilul in locul aspectului, este clar ca trebe' prelungita si parghia de la frana...si lantul....arata bine totusi motorul..(a, si nu se mai potrivesc nici protectiile de pe lant), am observat (poate ca nu este asa) ca aspectul placut la chopere fata de comuniste, il da faptul ca roata de pe spate se poate vedea in intregime, eventual o sa incerc sa fac ceva in sensul asta. Eventual o sa mai tai din aripa spate...si din aia de pe fata. O sa incep sa reconditionez IJ-ul Jupiter 3 si o sa incerc sa pun si poze. ...in ideea asta o sa mai stresez cu intrebari pe-aici...de exemplu...daca ii schimb tobele, constructia interioara a acestora va afecta in contitiile in care as pune unele de pe un motor in 4T?

 

kyvacka

 

in eventualitatea ca tobele originale sunt construite ptr.a imbunatati randamentul motorului atunci da,daca le schimbi o sa pierzi ceva putere[nu te speria,nu cine stie ce].insa la motoare comuniste tobele sunt mai mult ptr. a mai reduce din zgomot asa ca alte tobe,fie si de motor 4t,nu cred ca o sa-i faca rau.

 

stress_L&P

 

doar ai grija la diametrele interioare ale tobelor 4t, sa nu sufoci motorul! oricum eu iti recomand sa iti faci tobe 2t!

 

draagood

 

Aici cred ca este nevoie de un priceput in mecanica fluidelor. trebuie facut un calcul pentru presiunea gazelor la evacuare si volumul acestora....distanta pana la evacuare si efectul de vid care se creaza in gura tobei in momentul in care gazele (fierbinti) intra in contact cu atmosfera si tind sa se dilate. Daca toba ar fi o idee mai scurta, vidul din capatul tobei nu ar ajuta la tragerea inafara a gazelor aflate pe traseu?, iar astfel nu ar mai ramane in cilindru atat de multe gaze (inerte) care "pun bete in roate noului amestec....Care aveti un material despre calculul evacuarii la motoarele in 2T?

 

stress_L&P

 

la 2t mare parte din amestec este pierdut prin evacuare! toba 2t "baga" inapoi gazele!

 

cauta pe net "two stroke expansion chambers" si o sa iti dai seama ce si cum.

 

daca vrei sa iti calculez eu niste tobe imi trebuie niste date de la tine! trebuie sa-mi masori ferestrele cilindrilor si sa imi spui la cate grade se deschide evacuarea si la cate se inhide. la fel si cu baleiajele. interesat?

 

draagood

 

cum sa nu, cum desfac motorul aduc si detalii

 

 

 

 

 

 

 

 

Iar acum urmatoarea problema.

 

Am vazut unele motoare postate la vanzare cu cilindrii vopsiti.

Vopseaua influenteaza mult racirea motorului.

Stie cineva de o vopsea speciala care sa nu afecteze racirea?

Mai mult de atat, stiu ca cilindrii nu trebuiesc sub nici o forma lustruiti pe dinafara, luciul nu va permite o priza la aer si deasemenea va fi afectata racirea.

Porozitatile creaza un fel de mici vartejuri care sunt foarte imoprtanti la preluarea caldurii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci cele mai complexe disctutii tehnice au loc in coltul comunistelor!

si la ore d'astea matinale.... BRAVOS!

 

:grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

 

Am vazut unele motoare postate la vanzare cu cilindrii vopsiti.

Vopseaua influenteaza mult racirea motorului.

Stie cineva de o vopsea speciala care sa nu afecteze racirea?

Mai mult de atat, stiu ca cilindrii nu trebuiesc sub nici o forma lustruiti pe dinafara, luciul nu va permite o priza la aer si deasemenea va fi afectata racirea.

Porozitatile creaza un fel de mici vartejuri care sunt foarte imoprtanti la preluarea caldurii.

 

 

unii spun ca vopseaua neagra ar ajuta la transferul caldurii. de altfel am vazut multe japoneze racite pe aer cu cilindrii (de fapt radiatoarele) vopsiti negru. n-am folosit, nu stiu deci nu pot sa ma pronunt.

 

da, e bine sa fie rugoase suprafetele cilindrilor si cat mai curate posibil (eu la curat din cand in cand la spalatorie, cu presiune). daca vrei un aspect frumos totusi poti sa lustruiesti pana la nivel de oglinda marginile radiatoarelor si sa lasi aripioarele in sine in pace.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

unii spun ca vopseaua neagra ar ajuta la transferul caldurii. de altfel am vazut multe japoneze racite pe aer cu cilindrii (de fapt radiatoarele) vopsiti negru. n-am folosit, nu stiu deci nu pot sa ma pronunt.

 

da, e bine sa fie rugoase suprafetele cilindrilor si cat mai curate posibil (eu la curat din cand in cand la spalatorie, cu presiune). daca vrei un aspect frumos totusi poti sa lustruiesti pana la nivel de oglinda marginile radiatoarelor si sa lasi aripioarele in sine in pace.

 

am sa vopsesc cilindru negru la simson, si o sa confirm daca e valabila treaba, cu un termometru de hard disk, digital :eek:

 

foarte bun topicul...

 

topicurile astea, gen,mauale tehnice, donatii, discutii tehnice, ar trebui lipide deasupra dungii, sa le vada tot poporu sa nu fie nevoie de cautare, caci, tre sa recunoastem, daca dai search pt un manual de nipru, iti apar 8 pagini cu topicuri in care greu gasesti un link util...bulta bafta :D

 

ps: chiar am nevoie de un manual de reparatii la nipru(nu catalog de piese), cu poze si toate cele, in romana...am gasit pe site la demostene, si pe aici pe forum, dar vreau ceva in romana...stiu ca era postat unul de cineva aici pe forum, dar nu l-am gasit....daca ma puteti ajuta, va sunt recunoscator....multa bafta :angry: :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

program pentru calcularea tobelor la motocicletele 2T ftp://89.36.46.67/FTPServer/Ij/

 

tot acolo este si un manual pentru simson (cica ar fi in romana)

 

link-ul asta functoneaza cand am pc-ul pornit, deci sa nu va enervati :cheers:

Editat de draagood
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

programelul ala e cam prost dar e bun ca sa iti dai seama cam ce e de facut in mare.

 

ca sa faci o toba buna ai doua optiuni:

 

1. dai 300 de dolari australieni :eek: sau 400 euro, sau, sau pt. un program profesional care culmea nu sunt prea bune stand-alone! :cheers:

 

2. inveti singur sa construiesti o toba. in cateva minute o sa va pun un pdf care explica despre tobe

 

cum am promis:

do_you_really6.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai ca aici pun si eu o intrebare

 

ma intereseaza sa alezes carterele la un motor de simsoneta, sa bag cilindru, chiuloasa si piston de carpati...nu am masurat daca are loc in carter da beleaua e si legata de cursa, marimi, etc...pistonu ala trebuie sa se plimbe foarte milimetric...si in caz ca biela e mai scurta, poate pot pune biela de carpati...

 

deci intrebarea mea ar fi...cotele, cursa, marimea motorului, imi permite aceasta modificare? :D datele de la simson le am, dar de la carpati, nu am gasit nicaieri sa pot compara sa fie mai usoara munca :eek:

 

as vrea sa cresc putinel capacitatea si viteza, deci, nu ar strica aceasta operatie :cheers: merci mult

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

hai ca aici pun si eu o intrebare

 

ma intereseaza sa alezes carterele la un motor de simsoneta, sa bag cilindru, chiuloasa si piston de carpati...nu am masurat daca are loc in carter da beleaua e si legata de cursa, marimi, etc...pistonu ala trebuie sa se plimbe foarte milimetric...si in caz ca biela e mai scurta, poate pot pune biela de carpati...

 

deci intrebarea mea ar fi...cotele, cursa, marimea motorului, imi permite aceasta modificare? :angry: datele de la simson le am, dar de la carpati, nu am gasit nicaieri sa pot compara sa fie mai usoara munca :eek:

 

as vrea sa cresc putinel capacitatea si viteza, deci, nu ar strica aceasta operatie :cheers: merci mult

 

 

eu zic sa-ti faci o toba. daca dupa aia nu esti multumit mai bine torni un piston nou cu diametrul putin mai mare si gata! :D evident o sa trebuiasca sa te joci la ferestre si la carb dupa marire dar...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu zic sa-ti faci o toba. daca dupa aia nu esti multumit mai bine torni un piston nou cu diametrul putin mai mare si gata! :eek: evident o sa trebuiasca sa te joci la ferestre si la carb dupa marire dar...

 

o sa fac si toba...o sa pape ea mai mult, da vr sa prinda ceva la viteza...

ma gandeam ca pe langa piston schimbat cu cilindru si restu, evacuare marita si toba modificata(cu sicane cu tot sa poate intoarce bine gazu inapoi) sa schimb si pinioanele pe acolo, dar, asta o las pe mai tarziu...initial, tot la intrebarea mea raman...

 

ma poate ajuta cineva cu o carte sau detalii tehnice de carpati?sa stiu daca pot adapta cilindru ala...sau daca stie cineva daca incape, sa imi spuna si mie...multam fain :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

o sa fac si toba...o sa pape ea mai mult, da vr sa prinda ceva la viteza...

ma gandeam ca pe langa piston schimbat cu cilindru si restu, evacuare marita si toba modificata(cu sicane cu tot sa poate intoarce bine gazu inapoi) sa schimb si pinioanele pe acolo, dar, asta o las pe mai tarziu...initial, tot la intrebarea mea raman...

 

ma poate ajuta cineva cu o carte sau detalii tehnice de carpati?sa stiu daca pot adapta cilindru ala...sau daca stie cineva daca incape, sa imi spuna si mie...multam fain :cheers:

 

 

n-o sa consume mai mult decat daca o duci in ture unde inainte nu avea putere! rolul tobei este sa bage amestecul (ma rog, o parte) pierdut pe evacuare inapoi in cilindru. de aici puterea mai mare la o deschidere mai mica a acceleratiei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

n-o sa consume mai mult decat daca o duci in ture unde inainte nu avea putere! rolul tobei este sa bage amestecul (ma rog, o parte) pierdut pe evacuare inapoi in cilindru. de aici puterea mai mare la o deschidere mai mica a acceleratiei.

da, stiu...dar, chiar se simte la consum, pt ca gazele care se intorc ajuta, si daca ele nu mai sunt, papa cand tragi acceleratia...e testata...dar nu ma deranjeaza treaba asta...aaa....abia a cum am vazut ca ai spus de ture....exact...atunci, consuma...am trait pe propria piele asta :eek:

 

misto rau topicul asta pt ca din astfel de discutii se poate invata f mult :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o sa fac si toba...o sa pape ea mai mult, da vr sa prinda ceva la viteza...

ma gandeam ca pe langa piston schimbat cu cilindru si restu, evacuare marita si toba modificata(cu sicane cu tot sa poate intoarce bine gazu inapoi) sa schimb si pinioanele pe acolo, dar, asta o las pe mai tarziu...initial, tot la intrebarea mea raman...

 

ma poate ajuta cineva cu o carte sau detalii tehnice de carpati?sa stiu daca pot adapta cilindru ala...sau daca stie cineva daca incape, sa imi spuna si mie...multam fain :cheers:

Mr.ORL:la Carpati alezajul e de 45 mm[38-39 la Simsonetta].cursa e de 42[43 la Simson].problema e asadar de alezaj.e vorba totusi de o diferenta de 7 mm.probabil ca ar merge totusi sa iei din cartere si sa adaptezi un cilindru de Carpati dar in mod cert iti vor fi afectate baleiajele si evacuarea.in concluzie eu zic ca mai bine ai pune chiar un motor de Carpati.are 67 cm3 si 2,5 CP asa ca ceva imbunatatiri fata de motorul de Simson ar trebui sa se vada.manual ptr. Carpati din pacate nu am.Nici Carpati-ul nu-l mai am.Sorry! :eek:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mr.ORL:la Carpati alezajul e de 45 mm[38-39 la Simsonetta].cursa e de 42[43 la Simson].problema e asadar de alezaj.e vorba totusi de o diferenta de 7 mm.probabil ca ar merge totusi sa iei din cartere si sa adaptezi un cilindru de Carpati dar in mod cert iti vor fi afectate baleiajele si evacuarea.in concluzie eu zic ca mai bine ai pune chiar un motor de Carpati.are 67 cm3 si 2,5 CP asa ca ceva imbunatatiri fata de motorul de Simson ar trebui sa se vada.manual ptr. Carpati din pacate nu am.Nici Carpati-ul nu-l mai am.Sorry! :eek:

 

good info...deci, la cursa nu ar fi problema, ca montez biela de carpati...deci alezaju tre facut sa intre, si voi incerca cu cilindru, chiuloasa, poate biela, piston de carpati...vedem ce o iesi, pt ca nu fac asta pt simsoneta mea, ci pt un viitor custom micut da bunicel :angry: si pastrez pedalele de la motoru de simsoneta, sa nu ma salte garda :cheers: merci mult, si pacat ca ai dat carpatiu :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

n-o sa consume mai mult decat daca o duci in ture unde inainte nu avea putere! rolul tobei este sa bage amestecul (ma rog, o parte) pierdut pe evacuare inapoi in cilindru. de aici puterea mai mare la o deschidere mai mica a acceleratiei.

Stress:trebuie sa recunosti ca tehnica a avansat enorm si ca lucruri ce erau valabile acum 10 ani sunt depasite ca sa nu vorbim de testul ala care era din 1972,perioada cand teoria motorului in doi timpi era inca in faza empirica.ai vazut ca protagonistul s-a confruntat si el cu multe probleme initial si fara ajutorul dinamometrului nu ar fi reusit.pentru cineva care nu are acces la asa ceva [si sa recunoastem ca 99% dintre noi inca nu avem]o asemenea initiativa se va solda invariabil cu un esec mai mare sau mai mic,cu exceptia situatiei cand se construieste o toba care a dat rezultate bune pe motorul respectiv.constructia empirica de la zero mi se pare o pierdere de vreme,sincer.si sa fim seriosi ce rost are sa-ti pui la o Jawa,MZ etc. o toba tapana cand tu nici puterea nominala declarata de fabricant nu o ai? :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La tobele de IJ, in capat sunt niste suruburi din care reglezi nivelul de deschidere al tobei la final. Banuiesc ca deschiderea trebuie micsorata pana la nivelul la care se simte cel mai putin mirosul de amestec ne-ars. Fata de Jupiter, la alte motoare am vazut ca la sfarsit toba se subtia foarte mult....

 

ATENTIE: a nu se interveni asupra acelei parti, este foarte importanta pentru functionarea eficienta a motorului, iar proprietarii de Jupiter sa acorde o atentie sporita reglajului din capatul tobei, este important pentru functionarea corecta si la un randament maxim a motorului. Pe motoarele in 2T nu se pune in nici un caz toba de 4T decat dupa toba principala care trebuie sa contina o camera de expansiune a gazului dupa care o sectiune de obstructionare a acestuia.

 

Corectati-ma unde am gresit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Stress:trebuie sa recunosti ca tehnica a avansat enorm si ca lucruri ce erau valabile acum 10 ani sunt depasite ca sa nu vorbim de testul ala care era din 1972,perioada cand teoria motorului in doi timpi era inca in faza empirica.ai vazut ca protagonistul s-a confruntat si el cu multe probleme initial si fara ajutorul dinamometrului nu ar fi reusit.pentru cineva care nu are acces la asa ceva [si sa recunoastem ca 99% dintre noi inca nu avem]o asemenea initiativa se va solda invariabil cu un esec mai mare sau mai mic,cu exceptia situatiei cand se construieste o toba care a dat rezultate bune pe motorul respectiv.constructia empirica de la zero mi se pare o pierdere de vreme,sincer.si sa fim seriosi ce rost are sa-ti pui la o Jawa,MZ etc. o toba tapana cand tu nici puterea nominala declarata de fabricant nu o ai? :cheers:

 

stiu ca tehnica a avansat foarte mult. totusi sa nu uitam ca vorbim de comuniste! :D o toba facuta dupa tehnologia din '70 e buna pt. marirea randamentului motorului unei comuniste. si a fiabilitatii daca stam sa ne gandim pt. ca amestecul ala care este intors in cilindru contine si ulei. un dinamometru iti permite sa scoti mult mai mult dintr-un motor decat testul pe strada, in primul rand iti da date exacte sau, ma rog, cu o eroare mica, mult mai mica decat ce simte un pilot pe strada. dar noi nu vorbim despre performanta pura. si chiar daca vorbim despre performanta se poate cumpara o suita de prgrame pt. 2t sau mai multe suite care au si un dyno simulator. normal, nu o sa fie acelasi lucru ca si dyno-ul normal dar oricum....

 

eu am construit 2 tobe de astea acum 3 ani parca pt. un ij jupiter 4. chiar mergeau bine. :angry: tocmai de aia cred ca e bine sa faci o toba chiar daca nu avansata dar facuta special pt. motorul respectiv. ca sa ai mai multa putere, mai apropiata de puterea declarata daca nu chiar mai mare! :moto: tobele de la troacele astea nu sunt calculate. :eek:

 

La tobele de IJ, in capat sunt niste suruburi din care reglezi nivelul de deschidere al tobei la final. Banuiesc ca deschiderea trebuie micsorata pana la nivelul la care se simte cel mai putin mirosul de amestec ne-ars. Fata de Jupiter, la alte motoare am vazut ca la sfarsit toba se subtia foarte mult....

 

ATENTIE: a nu se interveni asupra acelei parti, este foarte importanta pentru functionarea eficienta a motorului, iar proprietarii de Jupiter sa acorde o atentie sporita reglajului din capatul tobei, este important pentru functionarea corecta si la un randament maxim a motorului. Pe motoarele in 2T nu se pune in nici un caz toba de 4T decat dupa toba principala care trebuie sa contina o camera de expansiune a gazului dupa care o sectiune de obstructionare a acestuia.

 

Corectati-ma unde am gresit.

 

deschiderea tobei n-are nici o treaba cu mirosul. nu e catalizator. rusii au incercat pe jupiter 3 o toba cu lungime variabila. pt. prototip cel putin. dupa aia au mers pe cost mai mic de productie si au lasat doar o parte din acel sistem. ce a ramas este pur practic, desfaci toba relativ usor si o cureti. atat! :moto: 4, 5 n-au asa ceva, au doar site prinse cu 2 suruburi, niste tevi gaurite si atat! :moto: pe motoarele 2t care au asa ceva din fabrica (ma refer la toba, aka camera de expansiune) normal ca nu poti sa pui toba 4t, doar finala. daca te referi la ij, jawa, etc. poti pune o toba 4t fara sa iti faci griji ca pierzi putere, pierzi prea putina sau deloc! totusi e mai bine cu toba 2t.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acest post se intituleste "Back to the roots...".

Am bagat kit de reparatie la un carbulitor vacumatic Mikuni(plutitor, cui pontou, ac de dozaj, o-ringuri, mambrana vacumatica)...si am mutat clema de la acul de dozaj cu o treapta mai jos, sa ii dau mai mult gaz. Cum imi dau seama cat aer tre sa ii dau??

culoare bujie, sunet, relantiu...etc

PLEASE HELP!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deschiderea tobei n-are nici o treaba cu mirosul. nu e catalizator. rusii au incercat pe jupiter 3 o toba cu lungime variabila. pt. prototip cel putin. dupa aia au mers pe cost mai mic de productie si au lasat doar o parte din acel sistem. ce a ramas este pur practic, desfaci toba relativ usor si o cureti. atat! :cheers: 4, 5 n-au asa ceva, au doar site prinse cu 2 suruburi, niste tevi gaurite si atat! :eek: pe motoarele 2t care au asa ceva din fabrica (ma refer la toba, aka camera de expansiune) normal ca nu poti sa pui toba 4t, doar finala. daca te referi la ij, jawa, etc. poti pune o toba 4t fara sa iti faci griji ca pierzi putere, pierzi prea putina sau deloc! totusi e mai bine cu toba 2t.

 

Eu nu ma refer la poluare sau alte chestii, faza este ca daca obstructionezi gazele la iesire, se formeaza o presiune in interior care va obliga amestecul deabia intrat in piston sa ramana acolo. Prin miros eu ma refer la amestecul ne-ars. Am mers pe principiu obturarii tobei la final. Daca, esapamentul va fi liber, randamentul va fi minim. De asemenea, inainte de a intra in "burta de expansiune a gazelor", profilul interior al tobei trebuie sa fie foarte permisiv. Daca va uitati la toate tobele de comuniste (originale) o sa vedeti ca la inceput inclinatia de deschidere a tobei este foarte mica si foarte lunga, iar spre iesire inclinatia se face mai rapid (semn ca ele au fost gandite).

 

adica asa cum este schitat aici:

ftp://89.36.46.67/FTPServer/Ij/two-stroke_c.gif

Editat de draagood
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta va fi viitorul motorului in doi timpi.asta sau extinctia! :D

http://www.motorcycle.com/mo/mchonda/exp2_tech.html

 

deschiderea tobei n-are nici o treaba cu mirosul. nu e catalizator. rusii au incercat pe jupiter 3 o toba cu lungime variabila. pt. prototip cel putin. dupa aia au mers pe cost mai mic de productie si au lasat doar o parte din acel sistem. ce a ramas este pur practic, desfaci toba relativ usor si o cureti. atat! :angry: 4, 5 n-au asa ceva, au doar site prinse cu 2 suruburi, niste tevi gaurite si atat! :moto: pe motoarele 2t care au asa ceva din fabrica (ma refer la toba, aka camera de expansiune) normal ca nu poti sa pui toba 4t, doar finala. daca te referi la ij, jawa, etc. poti pune o toba 4t fara sa iti faci griji ca pierzi putere, pierzi prea putina sau deloc! totusi e mai bine cu toba 2t.

Eu nu ma refer la poluare sau alte chestii, faza este ca daca obstructionezi gazele la iesire, se formeaza o presiune in interior care va obliga amestecul deabia intrat in piston sa ramana acolo. Prin miros eu ma refer la amestecul ne-ars. Am mers pe principiu obturarii tobei la final. Daca, esapamentul va fi liber, randamentul va fi minim. De asemenea, inainte de a intra in "burta de expansiune a gazelor", profilul interior al tobei trebuie sa fie foarte permisiv. Daca va uitati la toate tobele de comuniste (originale) o sa vedeti ca la inceput inclinatia de deschidere a tobei este foarte mica si foarte lunga, iar spre iesire inclinatia se face mai rapid (semn ca ele au fost gandite).

 

tobele comunistelor [si ale tuturor motocicletelor comerciale de altfel]trebuie sa indeplineasca mult mai multe conditii decat cele strict necesare unei functionari optime a motorului:nivel de zgomot,pozitionare,aspect estetic,costuri de productie,functionare la regimuri diverse de turatie.toate aceste conditii contradictorii duc la adoptarea unui compromis a carui rezultat final e departe de optim.pe de alta parte o toba 2t veritabila e mult prea specializata si ofera cresteri mari de putere doar la regimuri ptr. care este construita.in rest motorul functioneaza chiar mai rau decat cu o toba de serie[lipsa cuplu,rateuri,consum ridicat etc.]. :eek:

@Dragood:amestecul nu intra in piston ci este admis in cilindru.iar o toba 2t suge gazele de ardere impreuna cu o parte din cele proaspete in portiunea initiala a ei pana cand apare un val de presiune negativa care le impinge inapoi pe cele proaspete inainte de inchiderea totala a ferestrei de evacuare ducand astfel la un fel de supraalimentare [de fapt initial in cilindru intra la fel de mult amestec insa mai putin este pierdut pe evacuare atunci cand motorul este echipat cu o toba calculata eficace].efectul pozitiv este insa vizibil doar la turatia la care toba intra in rezonanta ,adica 6-7000 rpm sau in fine turatia ptr. care este calculata. :cheers:

 

n-o sa consume mai mult decat daca o duci in ture unde inainte nu avea putere! rolul tobei este sa bage amestecul (ma rog, o parte) pierdut pe evacuare inapoi in cilindru. de aici puterea mai mare la o deschidere mai mica a acceleratiei.

aici te contrazic.daca toba a fost calculata strict pentru turatii mari atunci consumul o sa creasca si puterea o sa scada la turatii diferite de cea optima.o sa ai un motor foarte specializat si greu de controlat mai ales in conditiile lipsei unei cutii multitrepte[min.5]si etajata prea lung.

Editat de kyvacka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

asta va fi viitorul motorului in doi timpi.asta sau extinctia! :cheers:

http://www.motorcycle.com/mo/mchonda/exp2_tech.html

aici te contrazic.daca toba a fost calculata strict pentru turatii mari atunci consumul o sa creasca si puterea o sa scada la turatii diferite de cea optima.o sa ai un motor foarte specializat si greu de controlat mai ales in conditiile lipsei unei cutii multitrepte[min.5]si etajata prea lung.

 

 

neah, fatza de o "toba" cum au comunistele o sa mearga mult mai bine in orice regim de turatie. cel putin asa am patit io pe ij. am calculat tobele pt. 3500-7000 rpm. cu puterea maxima intre 6000 si 7000. consuma intre 9 si 10 in forja dar la 3000 rpm (asta inseamna 90 in treapta a 4-a la ora cu pinioanele pe care le eveam eu, respectiv 19 cu foaie de 36, ij-ul are foaia de 42 din fabrica) nu a luat niciodata mai mult de 4%. totusi poate am fost eu un caz fericit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...