draagood Postat Februarie 8, 2007 Share Postat Februarie 8, 2007 (editat) Pana in aprilie trebuie sa termin reconditionarea jupiterului. Reconditionarea consta in: revopsirea totala, o inspectie a motorului, punerea in functiune a tuturor elementelor electrice, reconditionare sea, reconditionare rezervor (eventual schimbat...mai mult ca sigur), reconditionarea furcii si a amortizoarelor spate, modificare aspect aripi. Iata poze cu motocicleta, inainte (am apucat sa dau jos de pe ea seaua, tobele si carburatorul inainte de a face poza ) : ftp://89.36.46.67/FTPServer/Reconditionar...-02-07_1425.jpg ftp://89.36.46.67/FTPServer/Reconditionar...-02-07_1426.jpg seaua ftp://89.36.46.67/FTPServer/Reconditionar...-02-07_1513.jpg ftp://89.36.46.67/FTPServer/Reconditionar...-02-07_2120.jpg Editat Februarie 8, 2007 de draagood Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Februarie 8, 2007 Share Postat Februarie 8, 2007 frumos, frumos...inca un nebun in hora spor la treaba ombre, si daca need help, suntem aici o gasca intreaga sa bagi noutati cum decurge proiectul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Februarie 8, 2007 Share Postat Februarie 8, 2007 multa bafta!!! asteptam noutati. hai ca incetul cu incetul ne lasam de cioplerie si ne apucam de RECONDITIONARI cum ar fi sa vezi pe strada numai fiare comuniste originale!!! spor la treaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator moto_comuniste Postat Februarie 8, 2007 Share Postat Februarie 8, 2007 frumos, frumos...inca un nebun in hora spor la treaba ombre, si daca need help, suntem aici o gasca intreaga sa bagi noutati cum decurge proiectul heheeeee Am facut si io asta anu trecut pe un Jupiter. Din pacate nu am dus treaba la sfarsit. Spor la treaba! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Februarie 8, 2007 Share Postat Februarie 8, 2007 heheeeee Am facut si io asta anu trecut pe un Jupiter. Din pacate nu am dus treaba la sfarsit. Spor la treaba! pai sa o duci deci cel mai frumos e sa vezi motoare comuniste reconditionate, sau macar cat mai aproape de original, reinviate, ca la iesirea de pe portile fabricii... deja unele sunt clasice, oldtimere si cred ca nu mai merita uleiul si mizeria...de aceea agreez si incurajez reconditionarea lor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draagood Postat Februarie 10, 2007 Autor Share Postat Februarie 10, 2007 Ieri (10.02.2007) am mai inaintat cu dezmembrarea "motorcicletei". Am desfacut instlatia electrica, am desfacut capacul de la alternator si platine, ocazie cu care am observat ca lantul era ff slab, as putea sapune ca atarna pe pinion (este un lucru specific?, cu toate ca sa atinga lantul de capac nu imi pare un lucru normal, tre' sa cumpar alt lant?). La motor vreau sa-i schimb segmentii si eventual bucsile de la biele (daca au joc). Sa mai fac si altceva daca tot desfac motorul?. A, si o sa mai schimb si siemering-urile (probabil ca o sa ma dumiresc eu care si pe unde sunt cand desfac motorul, dar mi-ar fi bune si niste indicatii, thanks. Maine (duminica, 11.02.2007) sper sa termin dezmembrarea totala si sa incep sa lustruiesc fiecare piesa. Sper ca in 2 saptamani sa fie gata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Februarie 10, 2007 Share Postat Februarie 10, 2007 n-o sa fie gata in doua saptamani, stai linistit! nu o spun cu rautate, doar stiu! mai ales ca esti la primul motor! putin mai incolo o sa pun niste poze cu un motor de jupi 4 ca sa vezi ce si cum. sunt la fel... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draagood Postat Februarie 10, 2007 Autor Share Postat Februarie 10, 2007 http://tazavi.planet.ee/tsikkel/ish%20repair%20manual.pdf Iata si un manual pe care l-am cautat cu disperare, instalatia electrica este explicata super bine acolo. Din prima privire cred ca manualul asta il fac biblie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ioska tm Postat Februarie 10, 2007 Share Postat Februarie 10, 2007 (editat) Tare manualul (draagood) si spor la reconditionare.Singur reconditionezi,doar daca nu mai faci nimic si stai calare pe el toata ziuz atunci da altfel........... nu cred. Editat Februarie 10, 2007 de ioska tm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Februarie 10, 2007 Share Postat Februarie 10, 2007 n-o sa fie gata in doua saptamani, stai linistit! nu o spun cu rautate, doar stiu! mai ales ca esti la primul motor! putin mai incolo o sa pun niste poze cu un motor de jupi 4 ca sa vezi ce si cum. sunt la fel... 2 sapt am spus ca o sa dureze si cand m-am apucat eu, si, desi am munnit la al meu 3 sapt a durat 2 luni @draagood: lantu nu tre sa aibe burta mare...stiu ca impins de jos in sus tre sa aiba un joc de 1 cm juma, parca(sa ma corecteze cineva daca gresesc)...verifica-i...(am uitat cum le spune ), alea, ca rulmentii, care se invart in fine...sa nu fie stricate(adica lipsa), si daca vrei sa il scurtezi, poti scoate zale din el, ca doar e lant dar incearca sa mai intinzi de curiozitate de roata sa vezi daca intinsa la maxim lantul tot are burta mare, caci, atunci chiar tre scurtat lantul daca il desfaci sa il speli frumos, si nu uita sa verifici si rulmentii, iar daca il lasi la pastrat, lasa-l in motorina, si pana il montezi, il cureti frumos cu o carpa, dupa ce il faci boboc spor la treaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draagood Postat Februarie 11, 2007 Autor Share Postat Februarie 11, 2007 Astazi (11.02.2007), am iesit la ceva cumparaturi pentru "motorcicleta". Am luat: -setul de garnituri pentru motor - 15 RON; -2 spray-uri de vopsea neagra (rezistenta pana la 800C, o fi bine sa dau cu ea pe cilindri?, oricum vopsesc cadrul cu ea) - 15RON/buc.; -1 spray lac (sa dau dupa ce o vopsesc) - 13RON/buc; -1 bidon/1L de nitrodiluant (degresare) - 80RON; -fludor (pentru a lipi firele de la instalatia electrica unde este nevoie) - 10RON; -masca (de pus pe gura si nas cand vopsesti) - 7RON; -hartie abraziva - de vreo 10RON; -soricei (varianta "germana" pentru sarma)...; -banda adeziva pentru acoperirea suprafetelor care nu se doresc vopsite - aprox. 8RON; Pana acum cheltuielile au ajuns la aprox. 100RON, presupun ca pana la sfarsit o sa trec lejer de 300RON. Nu am gasit verde foarte inchis (culoarea trecuta in talon...ma rog, verde-alb), alb nu m-am sinchisit sa iau...inca. Imi mai trebuiesc si comenzile electrice....iar mai tarziu segenti, ceva siemeringuri, probabil niste rulmenti si bolturi (daca o sa gasesc joc in biele). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iula Postat Februarie 11, 2007 Share Postat Februarie 11, 2007 spor la munca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Februarie 12, 2007 Share Postat Februarie 12, 2007 2 sapt am spus ca o sa dureze si cand m-am apucat eu, si, desi am munnit la al meu 3 sapt a durat 2 luni @draagood: lantu nu tre sa aibe burta mare...stiu ca impins de jos in sus tre sa aiba un joc de 1 cm juma, parca(sa ma corecteze cineva daca gresesc)...verifica-i...(am uitat cum le spune ), alea, ca rulmentii, care se invart in fine...sa nu fie stricate(adica lipsa), si daca vrei sa il scurtezi, poti scoate zale din el, ca doar e lant dar incearca sa mai intinzi de curiozitate de roata sa vezi daca intinsa la maxim lantul tot are burta mare, caci, atunci chiar tre scurtat lantul daca il desfaci sa il speli frumos, si nu uita sa verifici si rulmentii, iar daca il lasi la pastrat, lasa-l in motorina, si pana il montezi, il cureti frumos cu o carpa, dupa ce il faci boboc spor la treaba la 25 de lei cat costa un lant nou... mai bine iei nou! in plus daca se lungeste indiferent daca il scurtezi o sa scape pana la urma... nu merita! pe drum insa ca solutie de ajuns acasa da! that's why i love chains! Astazi (11.02.2007), am iesit la ceva cumparaturi pentru "motorcicleta". Am luat: -setul de garnituri pentru motor - 15 RON; -2 spray-uri de vopsea neagra (rezistenta pana la 800C, o fi bine sa dau cu ea pe cilindri?, oricum vopsesc cadrul cu ea) - 15RON/buc.; -1 spray lac (sa dau dupa ce o vopsesc) - 13RON/buc; -1 bidon/1L de nitrodiluant (degresare) - 80RON; -fludor (pentru a lipi firele de la instalatia electrica unde este nevoie) - 10RON; -masca (de pus pe gura si nas cand vopsesti) - 7RON; -hartie abraziva - de vreo 10RON; -soricei (varianta "germana" pentru sarma)...; -banda adeziva pentru acoperirea suprafetelor care nu se doresc vopsite - aprox. 8RON; Pana acum cheltuielile au ajuns la aprox. 100RON, presupun ca pana la sfarsit o sa trec lejer de 300RON. Nu am gasit verde foarte inchis (culoarea trecuta in talon...ma rog, verde-alb), alb nu m-am sinchisit sa iau...inca. Imi mai trebuiesc si comenzile electrice....iar mai tarziu segenti, ceva siemeringuri, probabil niste rulmenti si bolturi (daca o sa gasesc joc in biele). ia-ti si grund. de preferat nu la spray. vezi ca lacul ala nu o sa te tina prea mult, e cam prost la spray. dar un an-doi ar trebui sa-si faca treaba! ai putea sa incerci sa dai pe cilindrii dar sa nu patesti ca la tobe. adica la prima ploaie sa nu mai ramana mult din vopsea. in rest iti garantez eu ca o sa treci cu mult de 3 mil chiar daca nu ii faci cine stie ce! spor la treaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TomCat Postat Februarie 12, 2007 Share Postat Februarie 12, 2007 -2 spray-uri de vopsea neagra (rezistenta pana la 800C, o fi bine sa dau cu ea pe cilindri?, oricum vopsesc cadrul cu ea) - 15RON/buc.; Daca vopseaua de care spui e marca 'Sinto', poti sa dai linistit; eu am vopsit cilindrul in urma cu cca. 2 ani, si inca mai e acolo. Ai grija sa degresezi bine cilindrii inainte cu o solutie de soda caustica. Imediat dupa aceea, clatesti cu apa rece din abundenta. Lasi sa se usuce si dupa aceea dai cu spraiu' 2 straturi subtiri. Vopseaua e de calitate, face priza bine si nu se duce nici la prima, nici la a zecea ploaie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Februarie 12, 2007 Share Postat Februarie 12, 2007 Astazi (11.02.2007), am iesit la ceva cumparaturi pentru "motorcicleta". Am luat: -setul de garnituri pentru motor - 15 RON; -2 spray-uri de vopsea neagra (rezistenta pana la 800C, o fi bine sa dau cu ea pe cilindri?, oricum vopsesc cadrul cu ea) - 15RON/buc.; -1 spray lac (sa dau dupa ce o vopsesc) - 13RON/buc; -1 bidon/1L de nitrodiluant (degresare) - 80RON; -fludor (pentru a lipi firele de la instalatia electrica unde este nevoie) - 10RON; -masca (de pus pe gura si nas cand vopsesti) - 7RON; -hartie abraziva - de vreo 10RON; -soricei (varianta "germana" pentru sarma)...; -banda adeziva pentru acoperirea suprafetelor care nu se doresc vopsite - aprox. 8RON; Pana acum cheltuielile au ajuns la aprox. 100RON, presupun ca pana la sfarsit o sa trec lejer de 300RON. Nu am gasit verde foarte inchis (culoarea trecuta in talon...ma rog, verde-alb), alb nu m-am sinchisit sa iau...inca. Imi mai trebuiesc si comenzile electrice....iar mai tarziu segenti, ceva siemeringuri, probabil niste rulmenti si bolturi (daca o sa gasesc joc in biele). de ce nu duci si cadrul cu restul pieselor la vopsit?sa iti dea frumos cu fuhler si apoi vopsea...mie mi-au facut treaba super ok e bine ca ai pus preturile, in caz ca vrea altcineva sa isi cumpere cate ceva... vopseaua neagra e buna pe cilindru(ca tot zicea streess_L&P undeva, chiar e conducator termic mai bun si se raceste motorul mai repede cand ia curenti de aer, dar si daca o lasi oprita in soare faci oua fierte pe ea ) spor la treaba in cont @stress_L&P: ombre, legat de lant...sa nu uitam de cuisor si ciocan super meserie treaba cu lantul...la curele te uiti lung, sau merg vulcanizate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Februarie 12, 2007 Share Postat Februarie 12, 2007 de ce nu duci si cadrul cu restul pieselor la vopsit?sa iti dea frumos cu fuhler si apoi vopsea...mie mi-au facut treaba super ok e bine ca ai pus preturile, in caz ca vrea altcineva sa isi cumpere cate ceva... vopseaua neagra e buna pe cilindru(ca tot zicea streess_L&P undeva, chiar e conducator termic mai bun si se raceste motorul mai repede cand ia curenti de aer, dar si daca o lasi oprita in soare faci oua fierte pe ea ) spor la treaba in cont @stress_L&P: ombre, legat de lant...sa nu uitam de cuisor si ciocan super meserie treaba cu lantul...la curele te uiti lung, sau merg vulcanizate? in legatura cu vopseaua pe cilindrii...eu ziceam ca am auzit dar n-am folosit, deci nu stiu! lasa curelele da' sa vezi ce porno e sa se futa prin transmisia cardanica ceva si sa dai cu curu' de pamant ca se blocheaza boala aia de roata! din fericire nu eu am dat cu poponeata de pamant da' era cat pe ce. normal trebuia sa fiu io pe simsonu' ala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Februarie 12, 2007 Share Postat Februarie 12, 2007 in legatura cu vopseaua pe cilindrii...eu ziceam ca am auzit dar n-am folosit, deci nu stiu! lasa curelele da' sa vezi ce porno e sa se futa prin transmisia cardanica ceva si sa dai cu curu' de pamant ca se blocheaza boala aia de roata! din fericire nu eu am dat cu poponeata de pamant da' era cat pe ce. normal trebuia sa fiu io pe simsonu' ala ouch...bad luck daia am facut referire la tine, ca mi-am adus aminte ca ai pus problema...din calculele mele(einstein sunt ), ar fi utila treaba, dar ramane de vazut daca e si in practica la fel deci long live da lant @draagood: vorba lui stress_L&P frate...ia unu nou...pasta vechi tine-l de rezerva, ca nu e asa mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draagood Postat Februarie 12, 2007 Autor Share Postat Februarie 12, 2007 (editat) ia-ti si grund. de preferat nu la spray. vezi ca lacul ala nu o sa te tina prea mult, e cam prost la spray. dar un an-doi ar trebui sa-si faca treaba! ai putea sa incerci sa dai pe cilindrii dar sa nu patesti ca la tobe. adica la prima ploaie sa nu mai ramana mult din vopsea. in rest iti garantez eu ca o sa treci cu mult de 3 mil chiar daca nu ii faci cine stie ce! spor la treaba Am omis sa pomenesc de grund, si chiar am uitat cand am fost la magazin (am fost in Bricostore si oricum nu cred ca aveau acolo), o sa iau niste spray-uri cu Zn (sunt cele mai bune), reactioneaza si chimic nu numai mecanic, iar daca este dat corect nu se mai atinge rugina de ea. In ceea ce priveste instalatia electrica si faptul ca este pe 6V, o sa incerc sa fac un compromis pana o sa o trec pe 12V. Orice lumina de pe motocicleta o sa fie facuta cu led-uri, o sa fac niste prinderi lejere, astfel incat sa poata fi schimbate usor. Consuma cu mult mai putin decat un bec normal, iar tehnologia din ultima vreme le-a transformat in adevarate "nocturne". Am mai facut cateva poze.....am facut poze la firele de la alternator (in ideea ca atunci cand o sa le montez la loc o sa fac un print cu poza, sa stiu sa le pun la loc) ftp://89.36.46.67/FTPServer/Reconditionar...-02-07_1526.jpg ftp://89.36.46.67/FTPServer/Reconditionar...-02-07_1527.jpg ftp://89.36.46.67/FTPServer/Reconditionar...-02-07_1626.jpg ftp://89.36.46.67/FTPServer/Reconditionar...-02-07_1627.jpg ftp://89.36.46.67/FTPServer/Reconditionar...-02-07_1628.jpg Editat Februarie 12, 2007 de draagood Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Februarie 12, 2007 Share Postat Februarie 12, 2007 Am omis sa pomenesc de grund, si chiar am uitat cand am fost la magazin (am fost in Bricostore si oricum nu cred ca aveau acolo), o sa iau niste spray-uri cu Zn (sunt cele mai bune), reactioneaza si chimic nu numai mecanic, iar daca este dat corect nu se mai atinge rugina de ea. In ceea ce priveste instalatia electrica si faptul ca este pe 6V, o sa incerc sa fac un compromis pana o sa o trec pe 12V. Orice lumina de pe motocicleta o sa fie facuta cu led-uri, o sa fac niste prinderi lejere, astfel incat sa poata fi schimbate usor. Consuma cu mult mai putin decat un bec normal, iar tehnologia din ultima vreme le-a transformat in adevarate "nocturne". sau spray cu Zn! la instalatie deja mai bagi vreo 3 mil! vezi? ti-am zis eu ca o sa bagi mult mai mult! ca idee... ia-ti alternator de ij, fa flansa (sunt sigur ca ai vazut schema deja pe forum, la sectiunea asta) dar nu-ti lua si cutiutza magica de ij (care contine releul si puntea de diode)! ia-ti releu electronic de dacie si punte tot de dacie. nu numai ca ajungi mai ieftin dar o sa fie si mai bine. led-uri pun si eu acum. in loc de toate becurile de pe motor in afara de cel de far care o sa fie de 90/110. nu numai ca led-urile consuma mai putin dar se ard mult mai greu (de fapt nu se ard, ori ajung la limita lor de viatza ori primesc surplus de curent. recomand niste sigurante.). dar nu led-uri normale, indiferent de cat de puternice sunt! au unghi mic de focalizare, in medie parca 15 grade. s-ar putea sa ma insel si sa fie mai mare media. totusi chiar si 90 de grade e cam putin pt. semnalizari de exemplu. poti incerca led-urile zextar luxeon k2. au unghi de 140 de grade si necesita radiator si rezistenta. si costa si cam mult. 30.50 lei noi led-ul cu radiator, mai adauga vreo 0.3 lei pt. rezistenta. asta inseamna 11 led-uri (4 pt. semnalizari, aici iti trebuie si alte rezistente mai puternice si mai scumpe sau un releu pt. led-uri, releul normal de semnalizare nu merge, 2 pt. stop (pozitie si frana), 4 pt. martori (incarcare, neutral, faza lunga si semnalizare) si unul pt. pozitie pe fatza. in total 335.5 lei fara rezistentele pt. semnalizari. cam mult dar altele chiar nu sunt bune. eu o fac de pitic pe creie ce am eu, nu de alta, sa stii ca alternatorul de ij face fatza cu brio unei unstalatii clasice. pe jupiter-ul meu cu borna scoasa (adica mers numai pe incarcare) la relanti aveam faza lunga plus faza scurta (am buton de flash, am alte comenzi, 55 cu 65 aveam atunci), semnalizator pe o parte (deci 2 becuri de 21 w), pozitie plus stop pe frana(3 becuri, cel de pe fatza nu stiu cati w are dar pe spate ambele sunt de 21) si tinea relanti-ul. p.s.: link cu led-urile despre care vorbeam: http://www.zexstar.com/index.php?cat=10# Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draagood Postat Februarie 12, 2007 Autor Share Postat Februarie 12, 2007 Detalii despre magazinele din bucuresti care comercializeaza led-uri despre care spune stress_L&P: Magazinele sunt pe linia tramvaiului 16 (16 merge de la Unirii pe linie cu 5 pana la Gemenii, de unde face dreapta...) http://www.zexstar.com/Retail.php Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draagood Postat Februarie 12, 2007 Autor Share Postat Februarie 12, 2007 Astazi am mai luat: -1 spray cu Zn (anti-coroziv "DupliColor" 600 ml) - 17 RON; -1spray culoare verde...foarte inchis - 22 RON; - camasi de bicla, culoare alba "Acor" (6m) - 3 RON/m; - cateva cabluri (tot de bicla, nush daca se potrivesc) - 1 RON/buc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TomCat Postat Februarie 13, 2007 Share Postat Februarie 13, 2007 Cablurile de bicicleta nu-s bune pt moto, se rup repede. Poti folosi unul in cel mai bun caz pt acceleratie. Pt frina si ambreiaj iti trebuie cabluri speciale pt motocicleta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Februarie 13, 2007 Share Postat Februarie 13, 2007 da ce tot cumperi atatea sprayuri? sa nu spui ca o reconditionezi vopsind-o cu spray Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draagood Postat Februarie 13, 2007 Autor Share Postat Februarie 13, 2007 da ce tot cumperi atatea sprayuri? sa nu spui ca o reconditionezi vopsind-o cu spray Initial am vrut sa cumpar un pistol de vopsit, dar avand in vedere ca suprafetele sunt foarte mici, vopsitul cu spray-ul imi pare o optiune mai bune. Pe suprafetele mai mari o sa apelez la un prieten sa-mi faca niste desene simple (culoare apropiata de cea a fundalului), iar chestiile astea nu le poate face decat cu spray-ul sau cu aerograful (cum cel din urma nu este accesibil oricui, ramane spray-ul). Pentru grund-ul cu Zn, cea mai accesibila varianta a fost spray-ul oricum. Aseara (12.02.2007), am demontat motocicleta complet (o sa vin cu poze si film). Am desfacut motorul (cilindrii cel putin...). Ce joc nu este permis in bolturi? daca nu am joc in bolturi, strang motorul la loc, pentru ca la pistoni treaba sta foarte bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Februarie 13, 2007 Share Postat Februarie 13, 2007 Cablurile de bicicleta nu-s bune pt moto, se rup repede. Poti folosi unul in cel mai bun caz pt acceleratie. Pt frina si ambreiaj iti trebuie cabluri speciale pt motocicleta. daca ai asa un ambreiaj ca sa iti rupa cablul de bicicleta inseamna ca trebuie sa ai bratele lui Arnold pana acum.un ambreiaj bun se actioneaza cu doua degete[chiar si cu unul].tot ce necesita mai multa forta inseamna uzuri,arcuri prea tari,cabluri strangulate sau blocate etc.nu sunt avocatul cablurilor de bicicleta dar in lipsa de altceva omul poate sa foloseasca si asa ceva.la o comunista desigur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.