Sari la conținut

Dnepr Gone Wild


Postări Recomandate

Oameni buni, dati-va si voi cu parerea care ati mai patit asa...

Am un DNEPR nout (150 Km, din '92) pe care l-am dus la reglat la un mester. Dupa ce l-a facut a mers super (asta iarna dupa o saptamana de stat in graj a pornit la prima pedala fara socuri). In primavara am vrut sa-i montez Keihin-uri si cand am scos-o din garaj am mers la fel de bine cu carburile ei. Am montat Keihinurile (luate de la o alta Dnepr) si a pornit frumos, statea la relanti da nu avea putere sa traga, si se impiedica la turatii mari. Intre timp s-a dus bobina, si am revenit la cele doua bobine de dacie pe care le avea intial cand am cumparat-o. Am dat jos keihinurile si am pus la loc K63-urile ei batranesti. Surpriza! Acelasi comportament: pornire ok, relanti super - in ture tuseste, nu trage, si da niste rateuri in evacuare de zici ca merge cu TNT. Am intrebat niste prieteni dnepristi ce se intampla si am urmat toate sfaturile primite: reglat din nou aprinderea, schimbat bujii (cu sinteroame noi), verificat jocurile la supape (sunt ok), curatat platina (era impuscata rau), verficat nivelul in carburi si suflat jigloare. Cu toate astea nu s-a schimbat nimic. Incep sa raman fara alternative, asa ca va intreb pe voi daca aveti alte ideei... Care e cauza ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hm, in materie de Dnepr nu ma mai mira nimic :( teoretic daca o iei pe firul logic:scanteie cand trebuie,bezina si aer cat ii trebuie trebe sa mearga. Practic aici pot interveni o gramada de variabile, jocuri, cote inexacte ale pieselor, unele se pot dezintegra doar ca asa vrea muschiu' lor.

Imi aduce aminte de o faza..Dnepr..

"Mah ce are asta de merge intr-un piston? " pai sa vedem....bujia da scanteie,dar cilindrul nu se alimenteaza...desfacem carburatorul-ok, verificam ca ii vine gaz....investigatii....dam jos capacul de chiulasa si cade culbutorul de pe admisie jos, crapat in 2 :(.Poftim problema de reglaj :(

 

Revenind la cazul de fata, eu as suspecta intai o problema de aprindere , respectiv avansul centrifugal daca zici ca in relanti merge ok. Am vazut si de-astea carora sa le crape un brat fara motiv...chiar 2 :( . BTW, e o tabla acolo cu craci care se poate pune si invers, adik in pozitie gresita, caz in care te cam arunca din plaja de reglaj a platoului...altceva nu-mi vine in minte acuma ca posibila cauza, la comuniste inveti mereu defectiuni noi care nici macar nu-ti treceau prin cap ca posibile :(

Spor la treaba si asteptam rezultate :ph34r:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Centrifugalul e OK (are ambele brate cu arcuri cu tot). Chestia aia care se poate pune in doua feluri mi-a dat si mie bataie de cap, da am observat ca si piesa si centrifugalul au intr-un colt o ciupitura (aka marcarj) ca sa la pui in pozitia corecta. Cat despre platou, la mine pozitia care corespunde marcajului de pe volanta e chiar la capatul plajei de reglare. Asa e normal? Am mai vazut asta la un prieten, si la el merge bine asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca e din aprindere,mai precis din condensatorul de recuperare,daca zici ca s-or puscat platinile.Schimba-l cu unu nou,de Dacie,ca nu e scump si elimini inca o cauza.Cred ca scinteia nu mai are intensitatea necesara,mai ales la turatii mari si de acolo traznetele in tobe(sa aduna combustibil nears in ele care se aprinde odata cu scaderea turatiei cind motorul o ia din nou).Platinile nu prea au voie sa se duca din senin,iar asta e un simptom clar in situatia cind sint probleme cu condensatorul,pt. ca el are rol de a elimina scinteile ce apar la deschiderea platinilor,si de a acumula energie cind astea-s deschise,eliberind-o in primarul bobinei de inductie la inchiderea platinilor(de aia ii zice de recuperare-deparazitare).

Ca sa te asiguri de asta,eu cred ca ar fi bine sa te uiti inainte de a schimba, daca se vad scintei intre platini,in timpul functionarii.

Tine-ma la curent ca is curios si eu daca e de acolo sau nu.

Si eu cred ca nu ar strica sa faci rost de o bobina originala,sa revii la schema originala de aprindere,ca altfel pot aparea surse de defectiuni in plus.Si ma intreb cum dracu de s-o dus bobina originala...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Condesatorul il schimbasem preventiv cand sa dus bobina cu unul Desno (de la piese auto) de 0.25 uF - cred ca era pentru dacie. Intr-adevar, se vad scantei in platina, da din moment ce condensatorul e nou m-am gandit ca atat poate. Bobina s-a dus in interval de 20 Km de la achizitionare. Cand am cumaprat motorul, avea pe el doua bobine de dacie (cele pe care le folosesc si acum). Cea originala era si ea la locul ei si sa vezi chestie: am recuplat-o si m-am bucurat ca merge. M-am intrebat de ce or fi folosit cele doua bobine daca asta era OK. Am constatat dupa 10 minute de mers prin oras cand s-a oprit motorul. Nu mai aveam pic de scanteie. M-am tot invartit in jurul ei vreo 5 min, timp in care s-a racit putin motorul. Cand am incercat o pedala a luat-o din prima. Demn de Dosarele X, fenomenul se intampa regulat cu bobina. Dupa cateva minute, cand se incalzeste motorul, bobina renunta. M-am gandit ca fiind montata cu miezul in contact direct cu carterul, s-o fi incalzind bobinajul si face scurt pe undeva. Alta explicatie nu am. A doua bobina originala nu manifesta aceleasi simptome: a cedat de tot.

 

Motorul e acasa, in Piatra Neamt, (eu studiez si lucrez in Bucuresti) la un prieten care a zis ca vrea sa-i dea de capat, asa ca nu pot sa testez direct sfaturile voastre, dar le voi incerca in wknd.

 

Thnx.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da cum dracu o montat cine o montat bobonele alea doua de Dracie?In paralel?Atunci rezistenta totala e mai mica si curentul ce trece prin pulatina e mai mare,asta putind fi iara o cauza a distrugerii lor.Da numai in cazul in care s-a scos din functie delcoul ca altfel nu vad de ce ar trebui puse doua bobine.

Cit despre chestia cu incalzitul bobinei de inductie si scurtcircuitarea spirelor cind ele se dilata,am mai vazut.Sa iti spun de ex.,efectul "invers "la defeciunea asta:aveam mai demult un etz 250 cu aprindere electronica cu senzor Hall,de 251.M-o pus dracu sa pun o bobina Bosch,mare de masina.Mergea bine da cind se uda de la ploaie puteai sa chemi si salvarea,ca tot nu mai pornea motorul dupa ce se oprea.Scinteia era galbuie si nu mai avea intensitatea necesara aprinderii carburantului.Partea nasola era ca din cauza asta motoru ma lasa numa cind ma prinde ploaia pe drum.

In concluzie eu zic sa refaci toata instalatia de aprindere cum a fost ea din fabrica.Si carburatoarele japoneze lasa-le ca ar trebui sa dea randament mult mai bun ca cele rusesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...