kima Postat Martie 3, 2007 Share Postat Martie 3, 2007 Intr-o carte ce am citit-o, era data o recomandare, ca din cand in cand, e bine sa te duci in poligon si sa incerci sa franezi cat poti de tare - adica sa opresti pe distanta cea mai scurta - la diferite regimuri de viteza, ca sa iti formezi reflexe ca lumea si sa stii cam cum stai. Eu am vrut sa fac asa o treaba, da pana la urma am lasat-o moarta. Ati incercat cumva asa un exercitiu? sa franati de la 50/90/120 pana la 0 km/h, doar ca antrenament? Teoretic pare ceva foarte util, eu sunt curios daca cineva exerseaza asa ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Miha_Alex Postat Martie 3, 2007 Share Postat Martie 3, 2007 Eu am exersat franarea de urgenta in poligon. Si o sa ma mai duc pana imi intra in reflex. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emylyo Postat Martie 3, 2007 Share Postat Martie 3, 2007 VEZI S ANU FRANEZI ASA!http://www.dpccars.com/motorcycle/03-03-07...-Endo-Crash.htm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
webber Postat Martie 4, 2007 Share Postat Martie 4, 2007 http://www.dpccars.com/motorcycle/03-03-07...-Endo-Crash.htm Ne trebuie ABS, fratilor! Eu am exersat franarea de urgenta in poligon. Si o sa ma mai duc pana imi intra in reflex. Eu cred ca e neaparat nevoie de asa ceva.Dar n-am apucat inca sa fac ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Martie 4, 2007 Share Postat Martie 4, 2007 eu am inceput sa ma bag la franari de urgente dar in curbe...invat in poligon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ariman11 Postat Martie 4, 2007 Share Postat Martie 4, 2007 eu am incercat, nu am tinut cont de viteza, am facut si la 30 si la 70 cu frana fata su spate in diverze combinatii, asa inveti sa o controlezi intr-o situatie de urgenta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Martie 4, 2007 Share Postat Martie 4, 2007 chiar e un lucru bun sa incerci in poligon, dar sa ai echipament pt orice problema care ar putea aparea. e bine sa vezi cat de clar si repede poti reactiona la franare...si daca iti poti mentine motocicleta dreapta, fara a o scapa. de mers drept e usor....dar sa reactionezi la obstacole nu e deloc usor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Martie 4, 2007 Share Postat Martie 4, 2007 Eu de fiecare data cand ies incerc un pic franele, amandoua. Apoi pun o frana pana blochez de tot spatele si il duc dupa mine un pic ca sa-mi aduc aminte cam pe unde se blochaza si cum te echilibrezi cand se intampla chestia asta! Dar asta doar la viteze mici, se poate exersa si in poligon. Aveti grija cu frana fata, daca franati violent si o sa prindeti ceva nisip,ulei,etc, o sa fie greu de controlat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Martie 4, 2007 Share Postat Martie 4, 2007 eu ma jucam cu un marauder 250 in poligon si era sa o fac lata cu frana fata! ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Postat Martie 4, 2007 Share Postat Martie 4, 2007 am incercat de mai multe ori. de obicei imi iau reper o umbra care taie asfaltul si franez (spatele il controlez blocat si am inceput sa mai blocez pentru o secunde doua fata). inremeneste motorul si ma uit cat e distanta. fac asta unde nu e trafic de nici un fel si cred ca m-a ajutat. in trafic daca as bloca fata o secunda m-as imprastia.. oricum si cu masina si cu moto din cand in cand verific cum musca franele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kima Postat Martie 7, 2007 Autor Share Postat Martie 7, 2007 Am mai exersat si eu un pic franarea si pentru mine cam astea ar fi concluziile: 1. Frana spate, la motorul meu, nu prea e eficienta. Eu de obicei folosesc numa fata, iar cand am incercat spatele, foarte greu opreste, iar daca calci mai tare se blocheza roata imediat. Deci, eu cel putin, nu folosesc spatele. 2. Frana fata, m-i se pare foarte buna, franezi la inceput incet, dupa care strangi progresiv maneta de frana. Am avut chiar si situatia cand era ud pe jos si am simtit ca se blocheaza roata da am eliberat f. putin si am franat din nou. Deci franarea cu fata e de baza, dar atentie ca daca simti ca se blocheaza roata dai drumu. 3. Ieri dupamasa cand ma intorceam de la munca, cand tocmai acceleram un pic si schimbam banda (bineinteles ca treceam de pe banda a IIa pe prima - ceea ce nu e bine) un taxiu care era deja incadrat si facea dreapta pe banda a I-a a franat brusc, eu ma uitam in alta parte, asa ca in ultima clipa am franat si eu cat am putut. Pana sa constientizez eu exact ce fac, mana s-a dus direct pe frana fata si am franat zdravan. In concluzie cand apare ceva faci ceea ce esti obisnuit sa faci, daca esti obisnuit sa franezi cu fata - aia o actionezi, daca esti obisnuit cu spatele - spatele il calci. Deci e preferat fie sa folosesti fata in mod curent, fie "ideal" sa le folosesti pe amandoua. Cred ca daca esti obisnuit sa folosesti spatele, poti sa te trezesti in situatie neplacuta cand te surprinde ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovibikerboy Postat Martie 30, 2007 Share Postat Martie 30, 2007 eu sunt obisnuit sa frannez cu amandoua....prima data actionez putin spatele, iar apoi ii dau drumul la fata pana ma opresc..concomitent cu spatele.........parerea mea e ca tb actionate amandoua ca de aceea sunt... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Schuberth Postat Martie 30, 2007 Share Postat Martie 30, 2007 Franez cum vrea muschiul meu de tare ca am abs Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IraSciBil Postat Martie 30, 2007 Share Postat Martie 30, 2007 eu sunt obisnuit sa frannez cu amandoua....prima data actionez putin spatele, iar apoi ii dau drumul la fata pana ma opresc..concomitent cu spatele.........parerea mea e ca tb actionate amandoua ca de aceea sunt... Iti dai seama ca aici se discuta despre franarea de URGENTA?!? Sunt curios cum franezi tu "putin" cand te apropii cu viteza de un obstacol ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GSK Postat Martie 30, 2007 Share Postat Martie 30, 2007 va recomand sa exersati franarea de urgenta pe amkart. este cel ami sigur loc de antrenament, de orice tip. motivele sunt evidente..nu sunt conserve, copii etc daca urmati si cursurile pe care le organizeaza acestia, veti invata mult mai mult decat franarea de urgenta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mario_250r Postat Martie 30, 2007 Share Postat Martie 30, 2007 Schuberth, cat de eficiente sunt franele tale ? Ai ABS, e mare diferenta sau nu e foarte mare, in curba te ajuta, ai incercat sa franezi cand esti inclinat, cum se prezinta ??? Motorul meu e destul de greu si nu am abs, nu ma pot plange de frane, sunt foarte multumit de ele, pt. busa inca nu am vazut abs nici la modelele noi, nush cum de nu au abs nici modelele noi dar, nu conteaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.