Sari la conținut

Tobele Power


Spionutz
 Share

Postări Recomandate

De vreo doua saptamani ne contrazicem pe treaba asta. O toba Power ii poate da la un motor sport mai multi cai decat ii da fabrica sau o aduce mai aproape de realitate,la puterea ei maxima?Am cautat si statistici dar nici unde nu am gasit ceva concret... Deci? :baubau:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tre sa fi tampit sa crezi ca astia in competitile adevarate de viteza pun tobe precum(akrapovici, arow...)....etc. doar pt. sunet nu? gadnditiva putin

post-6-1087853556_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista doua situatii:

 

1 La motoarele in 4 timpi tobele sport aduc motoarele la puterea lor reala (alea de strada au site, care ingreuneaza evacuarea si deci scad nitel puterea motorului) Cu tobe sport nu o sa treci niciodata peste puterea pe care o are motorul in constructie, dar nici nu esti in pericol sa il belesti

 

2 La motoarele in 2 timpi tobele gestioneaza evacuarea si influenteaza admisia. E cu totul altceva. In functie de cum sunt realizate conurile de intrare si iesire din toba poti sa reglezi curba de cuplu a motorului si turatia la care se obtine puterea maxima. La 2 timpi toba poate mari puterea motoruluiPe de alta parte o toba calculata incorect poate sa iti faca numai probleme Chiar daca pe alte motoare decat al tau merge ff bine, poti sa te trezesti cu pierderi de putere, consum dublat sau triplat, calamina pe bujie si chiulasa, sau piston topit chiar daca nu ai dat cu ea la limita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista doua situatii:

 

1 La motoarele in 4 timpi tobele sport aduc motoarele la puterea lor reala (alea de strada au site, care ingreuneaza evacuarea si deci scad nitel puterea motorului) Cu tobe sport nu o sa treci niciodata peste puterea pe care o are motorul in constructie, dar nici nu esti in pericol sa il belesti

 

Asta am zis si eu! Ca sa ii maresti puterea unui motor ai de umblat la carburatoare,axul cu came,chiar sa maresti cilindreea, nu sa pui o toba cu evacuare libera si gata,s-a rezolvat,am motor BETON. Atunci toti ar proceda asa...am spus treaba asta de multe ori dar..."unii nu-nteleg"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa schimbi toba si sa ai diferente notabile in putere trebuie sa reglezi motorul la un dino. De exemplu degeaba pui tu o evacuare completa daca nu ajustezi injectia si la noi nu ai cum sa faci acest lucru. Poti de exemplu sa cumperi power comander si sa iti instalezi un "map" specific pentru configuratia ta dar tot nu e la performantele optime, fiecare motor e diferit si trebuie si ajustat. Daca pui doar un final, e posibil sa primesti un calut doi care oricum nu o sa ii simti, dar macar suna si se simte beton :baubau:

 

 

PS: Ce face Remus mai plimba motoretele?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poi mane ...

motorul tau cu tobe stock are x cai putere

cu tobe sport ai x+y cai putere ... deci o crestere cu y cai ...

o restrictie in minus este un plus daca privesti lucrurile din alta perspectiva

 

chiar si la motoarele in 4t dobele au un rol functional dincolo de a regula emisiile de sunet

mai exact sistemul de esapament are rolul, atunci cand este bine calculat, de a favoriza evacuarea ... cum?

folosind inertia gaze ies dintr-un cilindru, se creaza o depresiune in colectorul de evacuare a.i. gazele de la urmatorul cil sa fie "absorbite".

 

e vorba de dinamica fluidelor, de acustica, de dinamica undelor de presiune o gramada de chestii acolo

de ce crezi ca sunt asa de scumpe tobele racing ... ca pretul de fabricatie nu trece de cateva zeci de euroi? ... pt ca niste oameni au stat si au calcuat ceea ce am descris eu mai sus ... si aia tre' sa manance si ei o paine

 

got it?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce face Remus mai plimba motoretele?

Daca vorbim de acelasi Remus,nu mai plimba numai una(GSX-ul) :baubau: ...ca ZX9-le este varza!!! Sau poate ai aflat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clar ca o toba power mai da ceva "puterica"..da mica

Insa sa-ti pui o toba power si numai atat,asta o faci NUMAI PENTRU SUNET.

Nu ai cum sa fii genul de om care vrea putere de la motor si se multumeste pentru asta numai cu 5-10% dintr-un kit de powerupgrade pentru motor,deci clar

scopul ei in sine ca element UNIC de tunig este mai intai sunetul.

Cati dintre motociclisti au spus "frate mi-am loat devil akrapovich yoshimura" etc si "trage un pic mai bine"?

Nici unul,sau poate dupa ce au zis "suna de nu se poate cu toba asta noua" :baubau: :baldy: :D

O toba Power ii poate da la un motor sport mai multi cai decat ii da fabrica sau o aduce mai aproape de realitate,la puterea ei maxima?

Intotdeauna poti scoate mai mult din orice motor,depinde la ce categorie de super sport si in ce stagiu de tuning se afla ,si da o toba ii da si mai multi cai ,si o aduce si mai aproape de puterea maxima a motorului,evident dar nu cu mult,e prea putin doar o toba .

E.Z. Rider daca esti savantul-motociclist nu mai aburi omul cu x si y da-i niste cifre si exemple.

alea de strada au site, care ingreuneaza evacuarea si deci scad nitel puterea motorului

"alea" de strada saracutele de ele nu scad puterea motorului,o LIMITEAZA,e o mare diferenta.

La 2 timpi toba poate mari puterea motoruluiPe de alta parte o toba calculata incorect poate sa iti faca numai probleme

ai vazut tobe power calculate incorect?T

u te gandesti sa pui pe un 50cmc doua tobe de hayabusa,ori vrei sa o faci la nea'Gigi sculer-matritzeru' ce sudeaza tobe sparte intr-un garaj comunist? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clar ca o toba power mai da ceva "puterica"..da mica

Deci normal la un motor in patru timpi, puterea cea mai mare si mai mare o ai atunci cand nu este toba,nu?si nu ne referim deloc la motor(modificari etc).Deci atunci cum poti sa ii mai "dai"cativa cai in plus cand tu ii pui o toba,nu conteaza

power sau nu...?Asta vreau eu sa clarific!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pui o toba mai libera la motorul in 4 timpi, inseamna ca o sa dispui de toata puterea motorului, adica si de cea pierduta in procesul de atenuare a sunetului - pe asta o aveai si inainte. In acelasi timp se deschide posibilitatea de a face si alte modificari la motor, dar numai toba nu poate sa mareasca puterea motorului.

@Dogg Hayabusa era in 4 timpi cand am verificat ultima data :baubau:

Tu ai un rs125 - ia scoate toba (sau schimba cu una de minsk) sa vezi daca mai trage la fel. La fel, daca pui toba ta pe un minsk e posibil sa ii topesti ff repede pistonul, sau sa nu mearga. Tot tobe calculate pt 125 - dar alt gen de motoare, la capitolul asta ma refeream cand ziceam ca se poate gresi la calculul unei tobe, Chiar daca modelul tobei e f performant, pus pe un motor de alt gen nu prea e bine.

Am gasit pe net acum ceva timp niste chestii despre cum se calculeaza tobele astea (conurile de intrare si iesire, diametrul gaurii de iesire, etc), se pot face la sudor, daca ii dai schema, dar tre sa stii ce ii dai. Daca motorul tau nu rezista la temperaturile care se ating o sa se topeasca pistonul inspre evacuare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca daca nu mai ai toba puterea dezvoltata e maxima. Nu ma pricep, nu am facut eu nu stiu ce inginerie a fluidelor dar daca tot e forum, imi spun si eu parerea. Asa cum zicea E.Z.rider, tobele sunt gandite si calulate in asa fel incat chiar si faptul ca nu evacueaza prea repede e benefic pentru motocicleta. Ca si exemplu, yamaha are exup-ul ala in toba din cate stiu eu care in ture joase sta mai inchis pentru a genera un cuplu mai mare. O fi ceva legat de gazele care trebuie sa aiba o anumita presiune, sa nu iasa prea repede. Ca motorul sa aiba un flux cat mai mare, valvele de admisie si de evacuare cateodata stau deschise simultan. In timp ce se termina evacuarea, pe valva de admisie intra carburant. Daca nu ar exista o presiune la evacuare, carburantul asta ar iesi si arderea ar fi ineficienta, rezultand un cuplu mai mic. Pe de alta parte daca la evacuare gazele intampina o presiune iarasi avem o problema, nu de alta dar nu vor iesi :baubau: Asa ca ai un echilibru fin acolo ca motorul sa mearga in parametri optimi.

 

Oricum, s-ar putea sa vorbesc prostii, asta cu valvele deschise simultan am luat-o de aici: http://auto.howstuffworks.com/camshaft.htm/printable Este acolo o animatie si tot felu de explicatii.

post-6-1087970218_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi cer scuze nu ma pricep dar as vrea sa stiu mai multe despre...

Toba mea este un Devil (pe un yamaha de 750cc). Am observat ca la iesire este o teava groasa pe interiorul careia mai este o teava subtire ce se duce vre-o 20cm in interiorol tobei (am inteles ca se numeste "silence"). As vrea sa stiu daca se poate scoate, ca am vazut ca e prinsa f. bine si nu stiu daca e imbucsata sau sudata :baubau: . Am observat ca se aude beton daca scot capacul din spate si prin deductie daca scot teava aceea interioara (daca se poate...) se aude mai bine dar... sa nu pateasca ceva motorul???? Pot sa o scot? Sa nu trag de ea ca prostul si sa o rup! :D :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi cer scuze nu ma pricep dar as vrea sa stiu mai multe despre...

Toba mea este un Devil (pe un yamaha de 750cc). Am observat ca la iesire este o teava groasa pe interiorul careia mai este o teava subtire ce se duce vre-o 20cm in interiorol tobei (am inteles ca se numeste "silence"). As vrea sa stiu daca se poate scoate, ca am vazut ca e prinsa f. bine si nu stiu daca e imbucsata sau sudata :baldy: . Am observat ca se aude beton daca scot capacul din spate si prin deductie daca scot teava aceea interioara (daca se poate...) se aude mai bine dar... sa nu pateasca ceva motorul???? Pot sa o scot? Sa nu trag de ea ca prostul si sa o rup! :D  :D

Foloseste la atenuarea zgomotului. Daca o scoti o sa sune mai frumos, atata tot :baubau:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Supertrapp...de la ce vine?Avem aici pe un ZX9 si suna invidios de bine :baubau: .Am inteles ca aia are niste smecherii inauntru,nu stiu ce.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am vazut tobe "supertrapp" si pe enduro. nu stiu ce e supertrap ala da tobele in spate mai aveau o tablita chiar la gaura de evacura. nu stiu pe unde iese aeru la ele... poate mai au pe langa loc si nu am vazut :baldy:

 

apropo.. cica sunt sport :baubau:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.supertrapp.com/disc_technology/..._technology.htm

 

disctech.jpg

 

 

 

 

 

Dr. Paul Moller, the inventor of the SuperTrapp, reasoned that if you could scavenge residual gas this would allow a stronger charge to enter the combustion chamber, resulting in an increase in performance.

 

The SuperTrapp uses a patented radial diffuser system. A series of discs with a precise gap form an exhaust outlet. By adding or subtracting discs, you can virtually wave tune your engine and carburetion. You can increase or decrease the exhaust outlet size; adding discs opens the system and removing them reduces it. The fewer the discs, the quieter the system; the more discs, the nosier it becomes. SuperTrapp dispenses exhaust gases radially rather than straight out, it is greatly effective in reducing noise levels. This opening and closing of the exhaust exit is very important to tuning. Allowing you to adjust your powerband, according to the type of track you are running.

 

Remove discs to decrease the exhaust opening and increase back pressure.

 

* This decreases the powerband to give you more low-end torque.

* Decreases the exhaust tone.

* Enriches the carburetion.

 

Add discs to increase the exhaust opening and reduce back pressure.

 

* This increases the powerband to give you more top- end.

* Increases the exhaust tone.

* Leans out the carburetion.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...