IllOmen Postat Iunie 24, 2004 Share Postat Iunie 24, 2004 Ce presupune operatiunea? Cat e de fiabil? Daca se incinge mai tare motorul mai pot merge la drum lung cu el? Ca performante cam pe unde se ridica? Si are cineva idee ce capacitate cilindrica se obtine dupa? (sau ce diametru are pistonul de dacie) Stiu ca s-a mai discutat pe forum mai demult, dar nu s-a ajuns la o concluzie clara... Multumiri anticipate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
resimre Postat Iunie 26, 2004 Share Postat Iunie 26, 2004 Sal.Am avut un simson ,caruia am pus piston Dacie.Dupa aceea nu am avut nici o problema.Capacitatea cilindrica era 300 ccm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaveGSXR Postat Iunie 26, 2004 Share Postat Iunie 26, 2004 Cote pistoane Dacia: motor 1289 cmc (cod 810-99) alezaj: 73 mm cursa: 77 mm motor 1397 cmc (cod 102-13/14) alezaj: 76 mm cursa: 77 mm motor 1557 cmc (cod 106-00/02) alezaj: 77 mm cursa: 83,6 mm Cota Simson Sport (AWO S) alezaj: 68 mm (68,94 mm pt cota II) cursa: 68 mm Date luate din manualele de reparatii ale celor doua autovehicule Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IllOmen Postat Iunie 26, 2004 Autor Share Postat Iunie 26, 2004 mersi de raspunsuri. daca pun piston de 1289 am 284 cmc, pt 1397 am 308 cmc, iar pt 1557 am 316 cmc dar asta deja ar insemna sa alezez 9 mm, si nu stiu daca imi permite cilindrul si despre performante stie cineva ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Iunie 29, 2004 Share Postat Iunie 29, 2004 Eu i-am tras la a mea un piston caruia nu-i stiu provenientza, se zice ca ar fi original de simson sport. De-a lungul timpului, insa, dupa multe rectificari ale suprafetzelor(si de la cilindru si de la chiulasa), pistonul incepuse sa "scoata capul" deasupra cilindrului cu vreo 3mm. In concluzie, am luat la strung o buza lata de 6mm pe raza, am adancit scobiturile pentru supape iar rezultatatul a fost o compresie cu adevarat mai mare - de unde rezulta putere. Dupa cresterea raportului de compresie, trebuie neaparat micsorat avansul - deci nu se mai lasa la Zp, deoarece intr-un mediu mai comprimat frontul de flacara se propaga mai rapid si pistonul si-ar lua pumni in cap pe urcare, inainte de PMS. Asadar, nu te complica cu pistonul de dacie, am impresia ca e si mai usor ca ala de simson si deci o sa ai dezechilibru mare fatza de suncile ambielajului - vibratzii masive... Deci tot ce potzi face - sa iei din suprafetzele cilindrului (ala de aluminiu) care calca pe carter si de sus, de unde vine chiulasa, si din chiulasa, in total sa iei vreo 2-3 milimetri. Apoi mai iei si din piston, pe margine, sa devina bombat, ii faci degajari pentru supape si o sa ai un motor comprimat si cu toate suprafetzele de etansare rectificate. La mine merge struna, are putere in turatzii joase, urca mai lent, dar sigur in turatzii mari, in schimb din cauza expoatarii urbane la care il supun se incinge de-mi fierbe uleiul... Nu am un terment de comparatzie despre cum ar trebui sa se incinga un simson necomprimat, dar treaba e ca intr-adevar, problemele cu racirea raman.... Deocamdata ma gandesc la un suflai de aer dintr-o aeroterma de masina, cu motor electric la 12V... Pana nu incerc nu o sa vad daca are efect, dar trebuie sa incerc Alt solutzie de racit simsonul ? E solutzia clasica cu radiator de ulei... Se poate face admisia de la nivelul busonului de golire si refularea pe busonul de umplere, la joja, sau pe la surubul de langa... Cu tubulatura sa zicem ca merg tzevi de cupru sudate in argint, dar din ce se poate face o pompa de ulei externa ? Actzionata electric eventual.... cu turbina, nu volumetrica, cu pistonase, pentru ca ne trebuie debit si nu presiune... Ce zicetzi ? Varianta clasica cu derivatzia din circuitul de ulei original mi se pare riscanta - risti sa pierzi presiunea pe circuitul principal, presiunea sa scape pe circuitul de racire... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robychopper Postat Iunie 29, 2004 Share Postat Iunie 29, 2004 mersi de raspunsuri. daca pun piston de 1289 am 284 cmc, pt 1397 am 308 cmc, iar pt 1557 am 316 cmc dar asta deja ar insemna sa alezez 9 mm, si nu stiu daca imi permite cilindrul si despre performante stie cineva ceva? pai nu alezezi din cilindru,daca e cilindrul de simson sport ii scoti camasa de simson si pui camasa cilindrului de dacie va trebui sa frezezi un pic din cilindru de aluminiu de simson ca sa intre camasa de dacie,eu am un prieten care are motorul facut cu cilindru si piston de dacie,cu carburator de minsc mergea mergea si merge constant cu 100 la ora in depasiri ajungea si la 115.120 dar mai greu trebe neaparat sa schimbi rulmentii de la vibrochen sa pui niste rulmenti buni mai bine zis sa faci o investitie buna si de durata in rulmentii de la vibrochen,si mai o chestie ar fii mai bine sai schimbi si supapele cu ghiduri cu tot si arcurile la fel arcurile de supape poti sa le pui cele de dacie si sigur o sati fuga motorul cu 100 la ora dar depinde si de ce grup cardanic ai daca inl ai pe cel de solo este ideal te salut si bafta roby Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IllOmen Postat Iunie 30, 2004 Autor Share Postat Iunie 30, 2004 va multumesc pentru raspunsuri; asadar... n-o sa crape; si prin urmare, cum dau niste bani peste mine am sa ii fac modificarea asta; ideea nu e neaparat de topspeed ci mai mult de acceleratie/daca merg cu pasager, sa se infiga mai bine, si sa reziste la 80-90 la drum lung. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robychopper Postat Iulie 1, 2004 Share Postat Iulie 1, 2004 la modificarea care tiam spuso no sa ai probleme bafta si pune si tu poze cu creatura pe care vrei so modifici respect roby Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.