Sari la conținut

Mobra


Postări Recomandate

Intrebarea nr.1 pentru cunoscatori:

am desfacut piulita de la pinionul mic, de pe arbore, cum extrag pinionul de pe el ? Trebuie si la asta presa ? Banuiesc ca trebuie sa-l dau jos ca sa desfac restul, nu ?

Scoti cotul tobei de pe cilindru, introduci o bucata de lemn de brad(moale) si blochezi pistonul, dupa care cu cheia potrivita rotesti putin pinionul;ar trebui sa sara relativ usor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ai mare grija..surubul care l-ai marcat tu nu trebuie sa fie acolo..

 

ala are si o contrapiulita, e scoasa in poza ... se-aia am banuit ca e ceva de reglaj

Mesaj completat

Scoti cotul tobei de pe cilindru, introduci o bucata de lemn de brad(moale) si blochezi pistonul, dupa care cu cheia potrivita rotesti putin pinionul;ar trebui sa sara relativ usor.

 

mersi. Din pacate, cilindrul si pistonul le-am scos. Oricum, motorul e blocat, nu se roteste, deci nu mai trebuie sa blochez eu ceva :baldy:. Deci se roteste simplu pinionul, nu are nici o pana ?

 

 

Am sa tot pun intrebari de Gâgã, n-am vazut in viata mea motor de mobra desfacut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am continuat crapatul :baldy: :

 

110kjs7.jpg

 

flwsia.jpg

 

M-am lamurit de ce era blocat motorul: rulmentii ambielajului sunt gripati bocna.

Nici el nu arata mai bine:

 

345d344.jpg

 

 

 

- nu reusesc neam sa scot pinionul de pe ambielaj. Am incercat prin rasucire dar nu clinteste (bachus, pinionul e infiletat pe ambielaj ?). Plus ca are o mica fanta care mie imi sugereaza ca acolo ar fi o pana (vezi foto). Revin cu intrebarea: cum se scoate asta ???

 

mwbdjt.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- nu reusesc neam sa scot pinionul de pe ambielaj. Am incercat prin rasucire dar nu clinteste (bachus, pinionul e infiletat pe ambielaj ?). Plus ca are o mica fanta care mie imi sugereaza ca acolo ar fi o pana (vezi foto). Revin cu intrebarea: cum se scoate asta ???

Chiar ieri am scos unul.Daca sunt si acum ca si in fotografie,baga ceva intre "suncile" ambielajului (o platbanta), il rotesti pana se blocheaza, pui cheia si ii dai un ciocan.Sare fara sa se intample nimic altceva.Faptul ca ambielajul e ruginit la exterior nu e nici o problema atata timp cat nu are joc din rulment.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am facut exact cum zici, am dat si multe ciocane - nimic !

 

are oleaca de joc biela lateral. E de rau ?

Editat de RaduI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tabla care am folosit-o pt scos pinionu

post-47188-1281783772_thumb.jpg

am fixat tabla bine pe santul de presa si am bagat pe ea o cheie de 40 si ceva parca..am tinut de cheie suspendat carterul si am batut usor in ax..nu am vrut sa stric semeringul ca era nou

 

Mesaj completat

daca tot nu reusesti sa-l scoti bate si in pinion sa se deblochez..sa nu bati in partea cu dantura daca nu ai altu sa-l schimb..bate in capul lui co o teava ceva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai incercat sa il incalzesti ?

Eu cand am de scos pinioane /pilutie etc ruginite si intepenite , le incalzesc pana la 300-400 * si apoi cu o pensula pun ceva ulei (ai gi=rija ca face fum , iar daca metalul este foarte cald i-a foc ) si pana la urma cedeaza .

Investete intr-o presa extractoare , merita fiecare banut in plus modelele vechi si tepene sunt si mai ieftine si le poti gasii pe la vecini .

Daca bati cu ciocanul in pinion iti poti lua adio de la rulment .

 

* de unde esti ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scrie sub numele meu: Bucuresti.

Rulmentii sunt oricum sudati cu rugina, le-am facut deja si parastasul :baldy:

N-am incercat sa incalzesc, n-am cu ce. In plus, n-as vrea sa topesc simeringul.

Da, pe varianta asta sunt, caut o presa. Am o promisiune, dar e mai de durata.

Editat de RaduI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Simeringurile si garniturile (atunci cand exista ) sunt prea ieftine sa nu le schimbi . in plus fi convins ca simeringul ala nu mai tine ''zeama'' .

Daca incalzesti metalul se dilata , iar ''sudura'' de rugina se destrama si il poti scoate . La fel daca ai de bagat un rulemt intr-un lagar si nu intra chip , si nu ai presa , ungi lagarul cu un pic de ulei , bagi rulmentul in congelator , il lasi pana se face bocna , il scoti il pui repede il lagar si ii arzi un ciocan de caucic .

Ca sursa de caldura poti folosii un feon industrial , un steemer , lampa cu gaz .... chiar si aragazul (in locul tau nu l'as pune pe aragaz caci risti sa topesti aluminiul ) .

*daca treci prin berceni iti imprumut eu o lampa cu gaz ( trebuie sa ii cumperi butelie cca 5 lei ) .

Apropos stie cineva un tip Horia ? care repara moto (alezeaza regeaza rebobineaza chestii ) sta prin ghencea ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna , vand motor hoinar modificat : camasa noua 5 transfere , piston nou honda dio, biela yamaha ,rola noua , rumenti noi skf teflon , semeringuri noi , carburator dellorto 30 , aprindere electronica seletra , toba calculata dupa motor .

 

motorul este modificat pt competitiile de karturi , pret 200 euro negociabil

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am si eu o mobra luata de la unchimio...e o mobra 50 super si motorul e din 73' dar merge foarte bine...am avut o mica problema cu aprinderea (impusca platina ff repede) dar am avut noroc cu un vecin care mia dat una aproape noua si merge ff bine acum.. dar am si eu o intrebare : se poate gasi melc din acela pentru kilometraj ca kilometrak am eu si cu cablul m-as descurca sal fac... astept raspuns

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebarea nr.1 pentru cunoscatori:

am desfacut piulita de la pinionul mic, de pe arbore, cum extrag pinionul de pe el ? Trebuie si la asta presa ? Banuiesc ca trebuie sa-l dau jos ca sa desfac restul, nu ?

 

 

 

Uite presa cu care se scoate pinionul de pe ambielaj

Am folosit-o de cateva ori si a mers foarte usor

Fi atent ca pinionul are si pana si nu rezolvi nimic daca il invarti

De asemenea fi atent sa nu strici filetul ca eu am patit

post-48717-1283339740_thumb.jpg

post-48717-1283339793_thumb.jpg

Editat de radugal
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu totii noi cei experimentati si priceputi in asamblari si reasamblari a motoarelor de mobra trebuie sa stim ca mobra a avut doua tipuri de prindere pe ambielaj a pinionului ce leaga ambielajul de coroana ambreajului si ulterior cutia.Acestea erau tip CONIC si celalalt era pe PANA.

 

Eu am avut ambielaje de ambele modele si niciunul nu ma lasat in drum.Daca gandim teoretic tipul conic este cel mai sigur deoarece pinionul se impregneaza acolo foarte bine (vedeti momentul desfacerii cum el efectiv pocneste cand sare) pe cand cel pe pana poate uza in timpul functionalitatii pana si ea cand va fi deosebit de uzata pinionul va patina.

 

Eu as alege la reasamblare (daca am de unde alege) un ambielaj tip conic in partea pinionului. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cel mai probabil axul de viteze. desfa motorul si atunci vezi sigur, posibil sa ai uzura si la tambur sau furca

 

Ok, merci.

Intrebare, piese de mobra cam pe unde se gasesc? Banuiesc ca noi mai greu, deci sh...?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de-as sti unde, le-as lua pe toate. cu putin noroc gasesti in stocul mobristilor, cu un ax te-as putea incurca eu dar cu ceva uzura, da un semn dupa ce desfaci motorul

 

OK, merci fain!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...