mihai_h89 Postat Aprilie 8, 2007 Share Postat Aprilie 8, 2007 Tocmai mi-am luat o jawa si am incercat sa il invat pe un prieten sa se dea pe ea. Dar inainte de a o pune in garaj am vazut ca ceva nu e in regula cu ambreiaju, nu mai intra in viteza si scapa ambreiaju. Cineva mi-a spus ca trebuie sa strang ceva surub in la ambreiaj. M-ar interesa sa stiu ce trebuie sa desfac ca sa ajung la piulita aia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Aprilie 8, 2007 Share Postat Aprilie 8, 2007 Tocmai mi-am luat o jawa si am incercat sa il invat pe un prieten sa se dea pe ea. Dar inainte de a o pune in garaj am vazut ca ceva nu e in regula cu ambreiaju, nu mai intra in viteza si scapa ambreiaju. Cineva mi-a spus ca trebuie sa strang ceva surub in la ambreiaj. M-ar interesa sa stiu ce trebuie sa desfac ca sa ajung la piulita aia. daca nu mai intra in viteza inseamna ca nu decupleaza complet.asta inseamna fie ca nu este reglat corespunzator fie ca este uzat ambreiajul.de reglat se regleaza astfel:dai jos capacul ce vine peste alternator,te inarmezi cu o surubelnita plata,patent si purcezi la lucru.desfaci cablul de ambreiaj din partea inferioara,acolo unde este prins cu chestia aia ca un surub gaurit pe mijloc[folosesti surubelnita si patentul].acum desurubezi piulta de reglaj de pe placa de debreiere[aia care are o tablita elastica de blocare]dupa care o insurubezi la loc pana cand simti ca ceva opune rezistenta[asta inseamna ca piulita se sprijina deja pe tija de debreiere care trece prin mijlocul arborelui primar al cutiei].acum desurubezi piulita cam 1/8 tura ca sa aiba un pic de joc.cama mecanismului de debreiere semiautomata ar trebui sa atinga pargia aia in forma de L care are o rola chiar in coltul L-ului[de fapt ar trebui sa aiba un mic joc de 0,3 mm de la cama la rola].acum trebuie sa intinzi din nou cablul de ambreiaj[vezi sa nu fie intepenit,sa alunece usor,sa nu aiba fire rupte,indoituri;daca are atunci mai bine cumperi un cablu nou].jocul la maneta de ambreiaj[cam de 10 mm la capatul manetei]il stabilesti din piulita de reglaj de pe maneta[insurubezi ca sa maresti jocul si desurubezi ca sa il reduci].sper ca am fost destul de clar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_h89 Postat Aprilie 8, 2007 Autor Share Postat Aprilie 8, 2007 dar nu e vorba de reglaz...pt ca a mers perfect si cand sa il bag in garaj am simtit ca ceva nu e in regula, si am mai facut o tura si am observat ca nu mai debraieaza cum trebuie. Cineva mi-a spus ca este ceva piulita care sa destrans si aia trebuie stransa. Da oricum mersi, daca ai cumva ceva ideea de ce are te rog ajutama. Pana atunci sa auzim de bine si ASFALT USCAT Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Aprilie 9, 2007 Share Postat Aprilie 9, 2007 dar nu e vorba de reglaz...pt ca a mers perfect si cand sa il bag in garaj am simtit ca ceva nu e in regula, si am mai facut o tura si am observat ca nu mai debraieaza cum trebuie. Cineva mi-a spus ca este ceva piulita care sa destrans si aia trebuie stransa. Da oricum mersi, daca ai cumva ceva ideea de ce are te rog ajutama. Pana atunci sa auzim de bine si ASFALT USCAT da,se poate sa se fi desfacut partial piulita ce fixeaza ambreiajul pe arborele primar al cutiei de viteze.ca sa ajungi la ea trebuie sa desafaci capacul din stanga al motorului.operatiile sunt urmatoarele:scurgi uleiul din motor[busonul acela mare de sub motor],pui pedala de viteze in pozitia pentru pornire[asta ca sa fixeze arcul de revenire si sa nu il lase sa sara de la locul lui atunci cand scoti capacul],scoti pedala de viteze,desfaci suruburile care fixeaza capacul si il scoti[poti sa te ajuti de o surubelnita plata daca e mai recalcitrant].acum o sa ai acces la placa de presiune care are 5 arcuri de presiune tensionate de 5 suruburi M6.le desfaci pe toate dupa care scoti placa.dedesupt o sa vezi ciuperca de la tija de debreiere si sub ea piulita respectiva[M12].ea in mod normal are o tabla de blocare care dupa strangere se indoaie pe piulita ca sa nu permita desfacerea acesteia.trebuie sa strangi aceasta piulita la maxim.ca sa nu se mai desfaca in lipsa tablei poti folosi o saiba Grover de dimensiunea potrivita.odata piulita stransa remontarea o faci in ordine inversa avand insa grija sa pui la loc ciuperca de debreiere si sa strangi egal suruburile care tensioneaza arcurile de presiune.dupa ce montezi capacul la loc in cutie poti sa bagi 1l de ulei de motor 40W[vara]sau 20W[iarna].succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_cz Postat Aprilie 9, 2007 Share Postat Aprilie 9, 2007 vin si eu cu o complectare la cele spuse de kyvaka ( apropos imi plac descrierile tale referitoare la jawa-cz...poate vom bea o bere odata pe langa povesti de cehoaice ). Eu nu mai scurg uleiul, in schimb scot bateria, pun motoru pe dunga, si apoi (ca si kyvaka ) pun pedala pt. pornit si scot capacul. Acum ce recomand eu in leg. cu siguranta aia de la ambreiaj ( si la mine este urma in capac de la ambreiaj). saiba de siguranta originala se fixeaza pe axul primar prin niste "mustati" care intra in caneluri...dar nu tin la multe incercari...asa ca poti face o "tabla, ca o eclisa" care intra pe unul din "cuiele" de la arcurile de ambreiaj si pe axul primar, si dupa strangere sigurantezi cu "tabla"...asa nu mai scapa-mie cu grover nu mi-a tinut. reglarea o fac ca si kyvaka- asta daca vrei sa ai ambreiaj sincron ( si asta ajuta foarte mult la schimbari scurte-rapide). spor la treaba! scuze la expresiile tehnice da' e greu fara fieru' in fata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baluba16 Postat Aprilie 9, 2007 Share Postat Aprilie 9, 2007 vin si eu cu o complectare la cele spuse de kyvaka ( apropos imi plac descrierile tale referitoare la jawa-cz...poate vom bea o bere odata pe langa povesti de cehoaice ). Eu nu mai scurg uleiul, in schimb scot bateria, pun motoru pe dunga, si apoi (ca si kyvaka ) pun pedala pt. pornit si scot capacul. Acum ce recomand eu in leg. cu siguranta aia de la ambreiaj ( si la mine este urma in capac de la ambreiaj). saiba de siguranta originala se fixeaza pe axul primar prin niste "mustati" care intra in caneluri...dar nu tin la multe incercari...asa ca poti face o "tabla, ca o eclisa" care intra pe unul din "cuiele" de la arcurile de ambreiaj si pe axul primar, si dupa strangere sigurantezi cu "tabla"...asa nu mai scapa-mie cu grover nu mi-a tinut. reglarea o fac ca si kyvaka- asta daca vrei sa ai ambreiaj sincron ( si asta ajuta foarte mult la schimbari scurte-rapide). spor la treaba! scuze la expresiile tehnice da' e greu fara fieru' in fata. JAWA-ISTIIIII PE SISTEM TURBO!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_h89 Postat Aprilie 11, 2007 Autor Share Postat Aprilie 11, 2007 Mersi mult.... sper sa fie aia problme. Pe maine ma apuc sa o desfac mersi inca odata si ASFALT USCAT Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catutza Postat Aprilie 13, 2007 Share Postat Aprilie 13, 2007 vezi ca dupa ultimul disk de abreaj are un oring - schimba-l Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.