catutza Postat Aprilie 14, 2007 Share Postat Aprilie 14, 2007 stie cineva cat este distanta la platina la jawa?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Aprilie 14, 2007 Share Postat Aprilie 14, 2007 0.4 cica dar eu o faceam la 0.3 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catutza Postat Aprilie 14, 2007 Autor Share Postat Aprilie 14, 2007 si eu ma gandeam la fel am uitat, n-am mai facut de 3000 de km si azi dupa o perioada de iernat din noiembrie 2006 m-am gandit sa o scot din garaj si mi s-a parut ca merge mai repede pe un cilindru si i-am facut la 0.40 distantele la platini, e bine atunci tnx. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Aprilie 14, 2007 Share Postat Aprilie 14, 2007 np ai putea sa o faci la 0.30 sau 0.25 daca n-ai jocuri prea mari, creste timpul de incarcare a bobinelor = scanteie mai puternica = consum redus. numai si numai daca nu-s jocuri prea mari! ma rog... prea mari pt. mine inseamna daca pot sa misc platinile cu mana in afara de miscarea lor normala! mai am o intrebare: dupa ce ai facut distanta ai facut si avansul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Aprilie 15, 2007 Share Postat Aprilie 15, 2007 Distanta la platini nu prea e relevanta, trebuie doar sa reglezi f precis momentul scanteii - avansul. Din cate tin minte puneam distanta la 0.3 cu pistonul la PMS. Totusi daca nu reusesti sa reglezi avansul perfect si egal pe ambii cilindri ( 2.5-2.7 mm) , pt a intra in plaja de reglaj a platoului manaresti distanta la platini. Aici o zecime de mm inseamna mult raportat la cursa pistonului . Procedura completa de reglaj aici : motorlife.ro SPOR Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ion54 Postat Aprilie 16, 2007 Share Postat Aprilie 16, 2007 Distanta dintre platine este importanta. Cu cat distanta e mai mica cu atat mai mult stau platinile inchise si trece curent prin ele si prin bobina de inductie. Cum curentul e mare rezulta incalzirea platinelor si a bobinei care nu sunt sanatoase. In plus o distanta prea mica va crea un arc electric de mai lunga durata la deschiderea platinelor, care, combinat cu incalzirea mai puternica, va duce la uzura prematura a platinelor. Circuitul platine, condensator si bobina stocheaza energia in bobina si o transfera in condensator la deschiderea platinelor, care, la randul lui, prin arcul electric (scanteie) o transfera inapoi la bobina formand un circuit oscilant. Astfel, dupa prima descarcare, care creaza ionizarea gazului, scanteia se mentine pe durata mai mare datorita condensatorului. Ca sa va dati seama scoateti condensatorul si vedeti ca motorul nu va functiona sau, daca totusi porneste, merge prost si nu trage. Tot condensatorul are rolul de a proteja platinele sa nu se "impuste", adica sa se faca gaura in una din ele si cioc (varf) pe alta. Distanta prea mare la platine va duce la stabilirea unui curent prea mic prin bobina la turatii ridicate si motorul n-are putere la turatii mari. Totul e un compromis, dar in general, sistemele clasice au o distanta la platine intre 0,45 si 0,35 mm, care da rezultate optime. La sistemele electronica platina are numai rol de intrerupator si lucreaza la curent mic. Pentru rezultate bune, la sistemele cu convertizor ridicator de tensiune, distanta la platine se poate micsora, astfel incat sa se poata incarca condensatorul aprinderii electronice pe timp cat mai lung, mai ales la turatii ridicate. La sistemele electronice condensatorul de pe platine poate fi scos sau inlocuit cu unul mult mai mic instalat chiar pe aprinderea electronica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catutza Postat Aprilie 17, 2007 Autor Share Postat Aprilie 17, 2007 PAI AM REGLAT LA .40 DISTANTA INTRE PLATINI CU LERA, PISTONUL LA PMS SI DAT FOARTE PUTIN INAPOI NU STIU DACA SUNT CEI 3 MM. (AM COMPARATOR DAR NU AM SUPORTUL PE CARE SA-L FIXEZ, SI DIN MANA NU PREA IESE ASA CA AM RENUNTAT LA EL) PLATOUL PUS LA MIJLOC DECI AVANS 0. SI NU L-AM MAI MISCAT DIN POZITIA ASTA. STIE CINEVA CUM SA PRIND COMPARATORUL PE O BUJIE (ASA AM VAZUT LA CINEVA). AM INTARITOR DE SCANTEIE NU SISTEMUL CLASIC DE SCANTEIE. IN PLATINA IMI TRECE UN CURENT MIC Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Aprilie 17, 2007 Share Postat Aprilie 17, 2007 PAI AM REGLAT LA .40 DISTANTA INTRE PLATINI CU LERA, PISTONUL LA PMS SI DAT FOARTE PUTIN INAPOI NU STIU DACA SUNT CEI 3 MM. (AM COMPARATOR DAR NU AM SUPORTUL PE CARE SA-L FIXEZ, SI DIN MANA NU PREA IESE ASA CA AM RENUNTAT LA EL) PLATOUL PUS LA MIJLOC DECI AVANS 0. SI NU L-AM MAI MISCAT DIN POZITIA ASTA. STIE CINEVA CUM SA PRIND COMPARATORUL PE O BUJIE (ASA AM VAZUT LA CINEVA). AM INTARITOR DE SCANTEIE NU SISTEMUL CLASIC DE SCANTEIE. IN PLATINA IMI TRECE UN CURENT MIC spargi bujia cu o daltita sau o prinzi in menghina si o gauresti cu un burghiu. dupa aia iti cumperi o bere la cutie, o bei si faci o reductie la gaura bujiei pana intra comparatorul destul de greu. fixezi cu poxipol si te tine o viatza pe filetul bujiei sa faci o taietura pe lung cu flexul (nu adanca dar pe toala lungimea filetului) ca sa iasa compresia pe acolo cand invarti motorul, nu sa scuipe comparatorul! succes! p.s. 3 mm e cam mare, avansul asta il folosesti doar cand ai compresie mica sau cand vrei putere in ture mici... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catutza Postat Aprilie 17, 2007 Autor Share Postat Aprilie 17, 2007 multam mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Aprilie 19, 2007 Share Postat Aprilie 19, 2007 Cred ca mai am pe acasa o bujie sparta special pt comparator.Daca o gasesc, ti-o dau , eu nu ami am nevoie de ea. Daca ai incercat sa spargi o bujie, stii deja ca ai ceva de lupta. Oricum, daca asezi comparatorul fix pe pozitie fara bujie, sprijinit de aripioarele chiulase sta fix in timp ce masori. Din discutii nu prea reiese ca ai inteles procedura de reglaj, intra si citeste linkul pe care ti l-am dat, distanta la platini si avansul sunt lucruri total diferite Platoul pozitionat la 0 nu inseamna avans 0 !!!! Ion54, bineinteles ca distanta la platini are importanta ei, in timpul de incarcare al condensatorului si viteza de rupere, dar distanta asta poate fi "manipulata" pt a compensa erorile si jocurile din sistemul instabil de la Jawa si orice alta comunista. Mult mai important e MOMENTUL SCANTEII, si se intampla des sa descoperi ca daca pui distanta la platini in pms ca la carte , iesi din plaja de reglaj a platoului cand vrei scanteia la PMS-2,6 mm. SPOR! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.