DanP Postat Aprilie 26, 2007 Share Postat Aprilie 26, 2007 Am o Aprilia Pegaso si nu imi merge senzorul de rezerva de benzina. Becul e ok, l-am testat, ramane doar senzorul din rezervor. Ieri, l-am dat jos dar nestiind cum functioneaza, l-am pus la loc Poate stie cineva cum functioneaza si daca poate fi reparat. Dan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Aprilie 26, 2007 Share Postat Aprilie 26, 2007 Am o Aprilia Pegaso si nu imi merge senzorul de rezerva de benzina.Becul e ok, l-am testat, ramane doar senzorul din rezervor. Ieri, l-am dat jos dar nestiind cum functioneaza, l-am pus la loc Poate stie cineva cum functioneaza si daca poate fi reparat. Dan mi-e lene si oricum nu inteleg nica din desenul respectiv: in principiu un senzor de nivel functioneaza in modul urmator: o chestie mobila pluteste la suprafata lichidului si se muta odata cu modificarea volumlui de lichid, in sus sau in jos. Chestia asta plutitoare modifica de obicei valoarea capacitatii unui condensator... sau inductanta unei bobine sau rezistenta unui rezistor: de obicei sunt de tip capacitiv, iar chestia plutitoare este dielectricul capacitorului, fizic reprezentat de un cilindru (armaturile) si dielectric un dopulet plutitor in interiorul cilindrului... cam asta e.. cand rezervorul e full, plutitorul e sus, cand rezervorul e gol, plutitorul e jos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DanP Postat Aprilie 26, 2007 Autor Share Postat Aprilie 26, 2007 mi-e lene si oricum nu inteleg nica din desenul respectiv: in principiu un senzor de nivel functioneaza in modul urmator: o chestie mobila pluteste la suprafata lichidului si se muta odata cu modificarea volumlui de lichid, in sus sau in jos. Chestia asta plutitoare modifica de obicei valoarea capacitatii unui condensator... sau inductanta unei bobine sau rezistenta unui rezistor: de obicei sunt de tip capacitiv, iar chestia plutitoare este dielectricul capacitorului, fizic reprezentat de un cilindru (armaturile) si dielectric un dopulet plutitor in interiorul cilindrului... cam asta e.. cand rezervorul e full, plutitorul e sus, cand rezervorul e gol, plutitorul e jos. Inseamna ca de aia nu merge la mine. Plutitorul e blocat sus in capatul "batzului". Il dau iara jos si incerc sa il fac iara sa se miste. Multumesc. Dan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ketemeu Postat Aprilie 26, 2007 Share Postat Aprilie 26, 2007 Eu am incercat sa repar o sonda de benzina ce avea un termistor cu rol de sonda. Cum functioneaza: Cand piesa electronica se afla cufundata in benzina ea se raceste si atunci are o anumita rezistivitate. Sa zicem 3.5 ohmi. La aceasta valoare becul sta stins. Cand nivelul scade, termistorul se incalzeste si atunci are alta rezistivitate. Sa zicem 1,5 ohmi. Atunci se aprinde becul de rezerva. Bagi benzina in rezervor, se raceste piesa si se stinge becul. In principiu daca gasesti piesa electronica (asta daca vezi ce scrie pe cea veche) treaba este extrem de simpla si costa 5-10 lei. Altfel sonda intreaga este destul de scumpa, in jur de 30-50 euro. Tot ce am scris eu este pentru becul ce indica intrarea pe rezerva, nicidecum pentru indicarea nivelului din rezervor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DanP Postat Aprilie 26, 2007 Autor Share Postat Aprilie 26, 2007 Eu am incercat sa repar o sonda de benzina ce avea un termistor cu rol de sonda. Cum functioneaza: Cand piesa electronica se afla cufundata in benzina ea se raceste si atunci are o anumita rezistivitate. Sa zicem 3.5 ohmi. La aceasta valoare becul sta stins. Cand nivelul scade, termistorul se incalzeste si atunci are alta rezistivitate. Sa zicem 1,5 ohmi. Atunci se aprinde becul de rezerva. Bagi benzina in rezervor, se raceste piesa si se stinge becul. In principiu daca gasesti piesa electronica (asta daca vezi ce scrie pe cea veche) treaba este extrem de simpla si costa 5-10 lei. Altfel sonda intreaga este destul de scumpa, in jur de 30-50 euro. Tot ce am scris eu este pentru becul ce indica intrarea pe rezerva, nicidecum pentru indicarea nivelului din rezervor. Hmm, se complica treaba deci, o dau jos, daca are tendinta sa se miste, o ajut si s-a rezolvat, daca e lipita sus, atunci incerc sa gasesc piesa si sa o inlocuiesc. E senzorul care indica intrarea pe rezerva. Multumesc Dan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ketemeu Postat Aprilie 27, 2007 Share Postat Aprilie 27, 2007 Hmm, se complica treaba deci, o dau jos, daca are tendinta sa se miste, o ajut si s-a rezolvat, daca e lipita sus, atunci incerc sa gasesc piesa si sa o inlocuiesc. E senzorul care indica intrarea pe rezerva. Multumesc Dan Atunci este fix ce am explicat eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin_escu Postat Aprilie 28, 2007 Share Postat Aprilie 28, 2007 Dan, la prima vedere avem acelasi tip de motocicleta (chiar si culoarea) si aceleasi probleme! Si mie mi-a cedat senzorul de electronic de rezerva de benzina... eu mi-am bagat nasul si l-am desfacut. Am distrus capsula metalica si am descoperit ca nu are nici o piesa in miscare ci doar o componenta electronica care seamana cu o rezistenta maronie. La mine piesa respectiva era rupta in doua de la mijloc. Bine inteles ca nu am mai avut ce sa repar la ea asa ca am montat-o la loc doar ca sa astup gaura din rezervor. Oricum stiu ca pe la 220 km parcursi trebuie sa ma gandesc sa-i fac plinul. Daca stie cineva ce tip de termistor este, poate ne spune si noua ca nu e mare lucru sa-l inlocuim. Florin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ketemeu Postat Aprilie 30, 2007 Share Postat Aprilie 30, 2007 Te duci la un prieten cu Pegaso, scoti mufa de la sonda si masori cu un aparat de masura cati ohmi ai pe mufa. Masori rezistenta cand sonda este cufundata in lichid si cand nu mai este cufundata (cand s-a aprins becul de rezerva). In general citirea este recomandat sa se faca la o temperatura egala de fiecare data. Mergi la un magazin de piese electronice si cumperi ce gasesti de valorile cele mai apropiate sau cu mici diferente fata de ce ai masurat. Lipesti piesa si faci probe. Bafta si spor la treaba sau comanda direct sonda noua cu 50 euro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ikarus Postat Aprilie 30, 2007 Share Postat Aprilie 30, 2007 Piesa respectiva nu e mecanica ci electrica, si e universala la majoritatea vehiculelor (motorete si autoturisme). Si mie mi s-a stricat odata la fostul V-Max si am cumparat un plutitor de Tico ca include si componenta asta. Ansamblul de Tico costa 40 de Roni. O demontezi de acolo si merge identic la moto (sunt aceeasi piesa). Daca ai timp (eu nu aveam) ia cu tine capsula si umbla prin magazinele de piese auto si incearca s-o gasesti (cere sa-ti arate reperele -plutitoare sau senzori- pt nivel de combustibil la diverse marci si daca includ piesa si gasesti mai ieftin de 40 de roni te-ai scos). Cel mai ieftin din ce-am gasit eu e de Tico. Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tudor Alexandru Postat Februarie 10, 2020 Share Postat Februarie 10, 2020 Ajutorrr, Am si eu aceeasi problema la un Pegaso cu injectie. Sonda din rezervor nu mai functioneaza, becul este bun. Ma poate ajuta cineva cu ceva sfaturi din experienta lui. As vrea sa rezolv aceasta problema Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.