Sari la conținut

GPZ 500 - Blue Eagle


eugen_77
 Share

Postări Recomandate

Salut.

 

Citind topicurile voastre, m-am hotarat in cele din urma sa va prezint si babutza mea, achizitionata prin bunavointa prietenilor mei (tin sa le multumesc pe aceasta cale, in special lui Costy-Aki Motomaniak, Emil BMW-Caponord, Adrian Tataie-FireBlade), la inceput fiind doar un maldar de fiare, electrica si carene zgariate si incomplete.

 

Practic, dupa o perioada de aproape un an in care nu am mai avut nici o motoreta (din pacate, criza ne-a lovit pe toti si am fost nevoit sa-mi vand Transalp-ul din `97), prietenii mi-au facut cadou o...nici nu stiu cum sa o numesc...jumatate de motoreta inscrisa, cu ITP, (adica nu avea motor, CDI, tobe, o scaritza, ceva carene...)si mi-au pus in vedere sa mi-o pregatesc in termen de o luna, ca un cadou de ziua mea de nastere :D . Un alt cadou a fost asigurarea pe 6 luni. Vorba ceea:cine nu are prieteni, sa isi faca :laugh:

Asa ca am inceput sa caut motor pe internet, si am gasit intamplator o motocicleta acelasi model, care fusese lovita frontal, dar propietarul o carpise cat sa se vada ca este functionala. Dupa targuieli si bani luati imprumut tot de la prieteni, am bagat-o in masina unui prieten, am rezolvat si cu actele, apoi am inceput munca propriu-zisa:

- demontat motoreta lovita (cadru stramb)

- montat totul pe motoreta fara motor

- vopsit de carene, jante(initial in culoarea neagra)

- confectionat parbriz dintr-unul spart

- vopsit de oglinzi sh (erau rosii)

- mutat motor si carene pe cadrul original al motorului (imi expira ITP-ul, asa e cand ai doua motorete inscrise :P )

- revopsit toate carenele in alb-albastru

- refacut rezervorul (avea o infundatura de la cazatura de pe crick - boala asfaltului inmuiat de caldura)

 

Voi reveni cu detalii, dar va puteti da seama din poze cam toata schema...

 

Mentionez ca fac parte din "vechea generatie" de motoristi, si ca mi-am facut ucenicia pe Mobra 50 Super...

post-41838-0-17356900-1343401413_thumb.jpg

post-41838-0-85277300-1343401425_thumb.jpg

post-41838-0-72089600-1343401443_thumb.jpg

post-41838-0-03976400-1343401474_thumb.jpg

post-41838-0-35905300-1343401487_thumb.jpg

post-41838-0-83459600-1343401514_thumb.jpg

post-41838-0-31419300-1343401528_thumb.jpg

post-41838-0-53405900-1343401539_thumb.jpg

post-41838-0-50064800-1343401574_thumb.jpg

post-41838-0-35264700-1343401618_thumb.jpg

post-41838-0-66736600-1343401644_thumb.jpg

post-41838-0-28676600-1343401656_thumb.jpg

post-41838-0-77196200-1343401681_thumb.jpg

post-41838-0-88208100-1343401708_thumb.jpg

post-41838-0-18400200-1343401730_thumb.jpg

post-41838-0-48399300-1343401744_thumb.jpg

post-41838-0-01375900-1343401766_thumb.jpg

post-41838-0-04639500-1343401781_thumb.jpg

post-41838-0-97053300-1343401792_thumb.jpg

post-41838-0-47340100-1343401802_thumb.jpg

post-41838-0-19660000-1343401819_thumb.jpg

post-41838-0-82450600-1343401837_thumb.jpg

post-41838-0-44509600-1343401853_thumb.jpg

post-41838-0-92012800-1343401884_thumb.jpg

post-41838-0-04052600-1343401962_thumb.jpg

post-41838-0-22296500-1343401985_thumb.jpg

post-41838-0-46309500-1343402487_thumb.jpg

Editat de eugen_77
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 75
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Toata stima Eugen! Atat pentru faptul ca sunt sigur ca ai facut ceva sacrificii ca sa iti urmezi pasiunile si nu in ultimul rand pt. efortul depus la reconstructie si pt ce a iesit!

 

Ca fapt divers, moto e vopsita la spray? Ca arata f bine!

 

Andrei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toata stima Eugen! Atat pentru faptul ca sunt sigur ca ai facut ceva sacrificii ca sa iti urmezi pasiunile si nu in ultimul rand pt. efortul depus la reconstructie si pt ce a iesit!

 

Ca fapt divers, moto e vopsita la spray? Ca arata f bine!

 

Andrei.

Ms frumos. Stiu ca nu sunt singurul care isi "face damblaua" mesterind la mobre in zilele libere, dar un hobby ramane hobby...

 

Da,este vopsita cu spray ieftin, de la orice magazin de piese auto, atata doar ca am matuit vopseaua veche cu smirghel de 180 si 1200, si am degresat apoi suprafata. Totul e sa vopsesti cu rabdare, doar gazat, si sa nu dai mult pt ca se va scurge...

Editat de eugen_77
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai interesant si pasional topic pe care l-am urmarit pe aici, din ultima vreme.

 

Felicitari de motocicleta si de perseverenta ta.

O motocicleta ca asta am admirat mereu si mi-am dorit mereu sa conduc, inca de cand am luat permisul. Motorul asta e atat de bun incat te tine inca o viata daca ai un minim de grija de el , a fost adaptat pana si pe kle si nu a suferit modificari nici in ziua de azi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ nervOptik ,}..

@Kevin77 ,}..

@JCDenton ,}..

 

 

..Va multumesc tuturor.

In sfarsit, aud si eu niste aprecieri, si nu bolboroselile sotiei, de genul: iar repari la ea, toata ziua stai cu mainiele "in fiare", inveti copilul la prostii cu motocicletele tale...E greu de inteles pentru o femeie, ca are o rivala motorizata :P

 

Apropos de GPZ-ica, am omis tapitarea personala a seii, care a suferit pagube mari in urma unei ploi "cu piatra". Din pacate, nu am facut poze, cu ea in lucru, dar am ceva poze cu tapitarea seii la Transalp.

 

Aaa, si am mai gasit ceva poze de acum 2 ani, cand am schimbat cuzinetii la un Kawasaki GPX 600R... :D ,si ceva filmulete:

 

...

 

...si un filmulet cu ea dupa reparatie (o conducea tata, de la care am prins "microbul" cu motocicletele, si primele notiuni de mecanica..nu i-am dat voie sa o tureze tare, ca se dezlantuia bestia :P ):

 

 

...si unul funny cu fi-miu cand avea 3 ani:

 

 

Daca intereseaza pe cineva, am poze cu etapele premergatoare reglajului de culbutori (tacheti, cum se spune in termeni mai noi) la GPZ-ul de 500, din care ar putea iesi un tutorial bun.

 

Sper sa nu fiu offtopic..apelez la clementa moderatorilor..

 

Multa bafta tuturor, si fara incidente, ca la mine nu e valabila treaba cu asfalt uscat atata timp cat nu e gheata pe jos... :cheers:

 

P.S.: Din pacate, nu mai pot urca alte poze, am atins limita de upload...ma gandesc la o solutie..

 

...Am incercat din nou:

 

 

Si pozele promise, cu mentiunea ca nu am mai avut rabdare sa le pun in ordine, si sper sa foloseasca cuiva la a-si da doctoratul la tapitare :

 

P.S. Daca sunt doritori, mai am o sa de GPZ 500 nou tapitata, impecabila, pe care as daua la schimb cu o baterie buna, ca a mea m-a lasat (fierbe singura si nu mai tine curentul, cu toate ca e Varta Funstart)...sper sa nu fie si asta offtopic...am un link aici cu modelul:

 

http://www.kronaumoto.ro/index.php/detalii/687

 

Cu respect.

 

cred ca dupa ce muncesti atata,te bucuri de o moto mult mai mult decat unul care primeste la 18 ani de la parinti una noua de 15.000 de euro. si stii sa o respecti

felicitari

Asa este.

In plus, in momentul in care iti cumperi o motocicleta veche si te apuci de demontat, de vopsit, de reglat, e ca si cum iti faci un nou prieten si incerci sa-i cunosti toate dedesubturile.

 

Si, intre noi fie vorba, daca se intampla sa te lase vreodata in drum, sti unde sa pui mana, sa dregi si sa pleci mai departe...

 

 

O motocicleta ca asta am admirat mereu si mi-am dorit mereu sa conduc, inca de cand am luat permisul. Motorul asta e atat de bun incat te tine inca o viata daca ai un minim de grija de el , a fost adaptat pana si pe kle si nu a suferit modificari nici in ziua de azi.

In privinta asta ai mare dreptate.

 

Am avut pana acum 2 GPZ-uri (600R si 500S) si un GPX 600R, dar pot spunde cu mana pe inima ca modelul de 500 este cel mai fiabil si economic sport-touring pe care l-am condus, care iti iarta multe greseli de conducere, si se incadreaza in general in cei 4-5l/100 km.

O recomand si ca motocicleta de incepator, dar si ca o motocicleta de toate zilele (numai eu stiu prin ce colauri, santuri, si teren impropice a mers a mea), care cunoaste si asfaltul si drumurile pe camp. Asta daca nu vrei sa alergi ca la curse. Aici se schimba variabila...iti luai o S(uper).S(sportiva).-va...

Iar pentru cei care nu stiu, motorul de GPZ 500s (sau EX 500 - Ninja, cum e cunoscut un SUA) echipeaza si modele Kawasaki KLE (model enduro-touring) si Kawasaki EN500 (model chopper). Insa partea cea mai frumoasa este ca, modelele din anii `90 ale marcii au piesele interschimbabile. Spre ex. :CDI-ul de Kawasaki GPZ-GPX 600R(difera doar cadrul si carenajul) se potriveste la Kawasaki Vulcan de 600, releul de tensiune e acelasi, instalatia electrica asemanatoare, comenzi ghidon aproape identice, pana in 1994.

 

Si ca tot veni vorba de anii de fabricatie, si schimbari, modelul GPZ 500 a avut aceleasi repere din 1987 pana in 1994, an in care a fost revizuita partea de carene, furca fata, s-a trecut la frana spate pe disc, iar clasicele roti de 16", au fost inlocuite cu roti pe 17", bordul schimbat,comenzi ghidon, semighidoane, contact, oglinzi..restilizate, au fost aduse schimbari la alternator si la intinzatorul lantului de distributie, si a mai fost usurata cu aproape 10 kg.

Ultimul an de fabricatie a fost 2009, dar a fost considerata una dintre cele mai fiabile si usor de intretinut motociclete din gama ei.

post-41838-0-02000300-1343465890_thumb.jpg

post-41838-0-53926600-1343465894_thumb.jpg

post-41838-0-30043400-1343465899_thumb.jpg

post-41838-0-06011000-1343465905_thumb.jpg

post-41838-0-58198300-1343465912_thumb.jpg

post-41838-0-22442800-1343465920_thumb.jpg

post-41838-0-22479200-1343465927_thumb.jpg

post-41838-0-98317000-1343465939_thumb.jpg

post-41838-0-88334600-1343465949_thumb.jpg

post-41838-0-95347800-1343465954_thumb.jpg

post-41838-0-01632300-1343465961_thumb.jpg

post-41838-0-94176300-1343465965_thumb.jpg

post-41838-0-77322700-1343465992_thumb.jpg

post-41838-0-04683500-1343466002_thumb.jpg

post-41838-0-14025500-1343466013_thumb.jpg

post-41838-0-73604900-1343466018_thumb.jpg

post-41838-0-12314500-1343466026_thumb.jpg

post-41838-0-18582800-1343466040_thumb.jpg

post-41838-0-24738000-1343466047_thumb.jpg

post-41838-0-35388600-1343466054_thumb.jpg

Editat de eugen_77
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai interesant si pasional topic pe care l-am urmarit pe aici, din ultima vreme.

 

Felicitari de motocicleta si de perseverenta ta.

O motocicleta ca asta am admirat mereu si mi-am dorit mereu sa conduc, inca de cand am luat permisul. Motorul asta e atat de bun incat te tine inca o viata daca ai un minim de grija de el , a fost adaptat pana si pe kle si nu a suferit modificari nici in ziua de azi.

Daca nu ma insel, motorul cu cateva modificari a fost pe GPZ, KLE, ER5 si EN :)

Cat mai multi km fara incidente si felicitari pentru modul in care iti hranesti pasiunea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu ma insel, motorul cu cateva modificari a fost pe GPZ, KLE, ER5 si EN :)

Cat mai multi km fara incidente si felicitari pentru modul in care iti hranesti pasiunea.

Exact, numai ca ER5-ul mai pierduse 10 caluti si herghelia de 60 :)

 

Multumesc asemenea. :transport-040:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumos gepezache al tau. am citit ca ti-a fiert bateria. Mi-a ramas o baterie de la gpz-ul raposat.am cumparat-o noua de la Kronau, dar n-am folosit-o decat vreo luna...de atunci sta degeaba.Daca te intereseaza da un semn si e a ta. sper numai sa mai fie buna..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumos gepezache al tau. am citit ca ti-a fiert bateria. Mi-a ramas o baterie de la gpz-ul raposat.am cumparat-o noua de la Kronau, dar n-am folosit-o decat vreo luna...de atunci sta degeaba.Daca te intereseaza da un semn si e a ta. sper numai sa mai fie buna..

Ms frumos de apreciere.

Da,imi fierbe bateria si cand o dau jos, si am observat cand am pus-o pe redresorul unui prieten, ca ii creste nivelul la electrolit la doi elementi.

Asta se intampla de cand am incercat sa ajut un prieten cu un F4 ramas fara baterie pe o ploaie torentiala.I-am tot dat curent de la a mea, iar din ziua urmatoare a inceput sa faca "figuri".

Sincer,m-am saturat sa imping la ea in ultima perioada, si sa o pornesc in treapta a II-a.

 

Ti-ai face o mare pomana cu mine. Macar merita sa incerc sa vad daca mai este buna, ca si-ar reveni (releul imi incarca in parametri normali).

Te rog sa imi dai nr tau de telefon pe P.M.

Dau o bere :)) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari Eugen!

 

Foarte frumos gestul prietenilor tai!

 

Felicitari si tie pt munca, migala si hobby

 

Salutari!

Multumesc.

E de apreciat.

Sper ca topic-ul meu e un impuls si pentru cei care nu isi permit sa isi cumpere o motocicleta "de-a-gata".

 

Cu respect,

 

 

P.S.: Multumesc user-ului "andrei111" pentru baterie. :cheers:

 

Astazi am masurat-o,am probat-o, si trebuie pusa pe redresor, asa cum banuiam.

O sa plec cu ea "in bocceluta" si o sa o las o zi la un service..

De aia e bun un redresor la casa omului.. :o

 

Si, ca sa-mi laud din nou mobra, azi i-am montat un tankpad gasit pe strada plin de praf si de nisip, pe care l-am spalat si l-am lipit apoi cu Poxipol. Il zgariasem cu fermoarul de la jacheta...

Aici sunt pozele, inclusiv cu bateria de la "anderi111", (inca nu am dispozitia necesara sa schimb si pedala de frana primita de la tine) :grinbandit: .

post-41838-0-11260700-1343640215_thumb.jpg

post-41838-0-22342300-1343640341_thumb.jpg

post-41838-0-94076400-1343640384_thumb.jpg

post-41838-0-59351000-1343640430_thumb.jpg

post-41838-0-45580700-1343640471_thumb.jpg

post-41838-0-77252200-1343640513_thumb.jpg

post-41838-0-81413200-1343640562_thumb.jpg

post-41838-0-11802400-1343640617_thumb.jpg

post-41838-0-23957600-1343640664_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.Tia iesit f bn motorul si se vede ca ai investit in el munca si talent.Am si eu un GPZ pe care incerc sa il reconditionez cat de cat ca sa se vada ca desi e batran tot poate arata frumos si poate intoarce lumea capu dupa el rolleyes.gif. Am si eu o intrebare la tn...daca ma poti ajuta sa gasesc un far rotund si doua ceasuri de bord pt ca eu as vrea sa il fac pe al meu mai naked ca nu am nici carena fata si pt ca mie miar placea mai mult asa...?! wink.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salut.Tia iesit f bn motorul si se vede ca ai investit in el munca si talent.Am si eu un GPZ pe care incerc sa il reconditionez cat de cat ca sa se vada ca desi e batran tot poate arata frumos si poate intoarce lumea capu dupa el rolleyes.gif. Am si eu o intrebare la tn...daca ma poti ajuta sa gasesc un far rotund si doua ceasuri de bord pt ca eu as vrea sa il fac pe al meu mai naked ca nu am nici carena fata si pt ca mie miar placea mai mult asa...?! wink.gif

Salut.

In primul rand, nu stiu de unde esti.

Daca esti din Bucuresti, iti recomand sa mergi in Dragonul Rosu pt far, iar in privinta ceasurilor, se gasesc destule, dar nu toate sunt compatibile cu GPZ-ul ca sa si functioneze in parametri normali.

 

Sincer, eu sunt adeptul motocicletelor carenate, insa tenta de naked ii da un aer mai clasic.

Tin minte cand aveam GPX-ul 600R, era demontat, si discutam cu un amic despre cat de mult au muncit japonezii pana si la "liniile" rezervorului, care erau frumoase chiar si fara carene:

 

 

Nu spun ca nu sunt si alte "natiuni" care au realizat capodopere in ale motociclismului, dar japonezii au avut ceva aparte, cel putin la modelele de top ale anilor `80-`90.

 

Din pacate, mobra mi s-a stricat, in sensul ca am vrut sa o pornesc, si n-a mai vrut, in sensul ca incercam sa-i dau la automat, releul "clanck", si...nimic...am incercat sa o imping in treapta a 2 a - nimic - se bloca roata...motorul gripat

Asa ca m-am apucat de verificat: sigurante, releu, electromotor.Cand dau electromotorul si incerc sa invart de vibrochen, si-a dat drumul putin...era clar:fraiul de pornire sau alternatorul.

 

Desfac capacul de la alternator, si , surpriza: 2 magneti erau desprinsi de pe volanta, si lipiti de bobine...

Am incercat sa desfac surubul de la volanta si nu am reusit decat dupa ce am impins mobra la prima vulcanizare..

Urmeaza sa ma duc sa dau comanda de presa, sa scot volanta cu bagare de seama.

Marele meu noroc a fost ca nu au sarit magnetii in mers, ca s-ar fi facut totul praf acolo..

 

Prin urmare, am cautat si volanta pe net, dar am gasit doar una la 600 ron,(cam scumpa, dupa parerea mea) si, cum nu sunt bani momentan, m-am hotarat sa incerc sa imi vand laptop-ul personal...sau sa il dau la schimb pe o volanta. Am si un link pentru cei interesati:

 

/index.php?/topic/682614-vand-laptop-dell-inspiron-b-1300-500-ron/

 

...sau, cum am ramas cu mai multe piese de la celalalt GPZ, sunt dispus sa fac un change cu o parte din ele pentru o volanta de GPZ, KLE, EN 500, in avantajul ofertantului..link

 

/index.php?/topic/676083-dezmembrez-kawasaki-gpz-500-s/

 

Salut.Tia iesit f bn motorul si se vede ca ai investit in el munca si talent.Am si eu un GPZ pe care incerc sa il reconditionez cat de cat ca sa se vada ca desi e batran tot poate arata frumos si poate intoarce lumea capu dupa el rolleyes.gif. Am si eu o intrebare la tn...daca ma poti ajuta sa gasesc un far rotund si doua ceasuri de bord pt ca eu as vrea sa il fac pe al meu mai naked ca nu am nici carena fata si pt ca mie miar placea mai mult asa...?! wink.gif

Dar mi-a venit ideea acum:poti sa cauti un Kawasaki ER 5 la dezmembrat, pt ca ti s-ar potrivi totul de minune. Are acelasi motor de GPZ, cam aceleasi comenzi, iar vitezometrul si turometrul ar trebui sa-ti dea valorile reale.

 

Ai link aici cu pozele modelului:

 

http://www.google.ro/search?q=er+5+kawasaki&hl=ro&prmd=imvnsfd&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=zNAzUITPNIX-4QSUnIGADQ&ved=0CEcQsAQ&biw=1144&bih=691

 

Toate bune, si succes cu proiectul. :ok:

Editat de eugen_77
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Eugene, ziceai de niste poze cu etapele premergatoare reglajului de culbutori (tacheti, cum se spune in termeni mai noi) la GPZ-ul de 500, mar interesa pe mine poate si pe altii, dak leai posta tias ramane dator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Eugene, ziceai de niste poze cu etapele premergatoare reglajului de culbutori (tacheti, cum se spune in termeni mai noi) la GPZ-ul de 500, mar interesa pe mine poate si pe altii, dak leai posta tias ramane dator.

Salut, Mihai.

O sa le postez in cateva zile, ca vreau sa le pun in ordine, dar sunt deocamdata cu casa in constructie, si nu am timp.

Sambata si Duminica sunt de noapte la servici, si sper sa am ceva timp.

 

Ma bucur ca nu sunt singurul care isi ingrijeste "calutul" pe cont propriu.

 

Toate bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Asa cum am semi-promis, am sa dezvolt putin operatiunea de reglaj tacheti la GPZ-ul de 500.

Voi pune exact punt cu punct, din pacate nu mai am toate pozele, ca am schimbat telefonul, si cred ca nu i-am facut bine sincronizarea in calculator...

 

- se desface saua

- se demonteaza carenele laterale din dreptul seii (mare grija sa nu rupeti niplurile alea mufate in bucsi de cauciucuc - eu de obicei bag o mana intre carene si codita si cu cealalta mana trag inspre exterior)

- se desfac suruburile de prindere a carenei fata de "urechile" rezervorului (in partea din spate a carenei, cam unde vin genunchii in timpul conducerii)

- se comuta robinetul rezervorului in pozitia OFF (sincer n-am stiut niciodata daca benzina trece prin robinet prin cadere sau prin vacuum, dar e mai bine asa)

- se desface surubul de prindere al rezervorului de sub sa

- se trage usor rezervorul catre in spate, pana iese de pe sania din fata

- se ridica usor rezervorul de partea din spate, atat cat avem loc sa bagam o mana, si scoatem furtunele de benzina de la robinet

- ridicam usor rezervorul si il dam afara (eu mai am obiceiul sa pun o bucata de lemn sub rezervor, in fata, proptita de cadru, dar nu prea puteti lucra asa)

- scoatem cablul de soc de pe carburatoare, prima data tragand de camasa la cablu pana iese din locas, apoi impingand flansa de legatura dintre cele 2 carburatoare(o veti vedea actionand clapeta de soc de pe ghidon)se scoate si capatul cu "pastila"

- se demonteaza cablurile de acceleratie, desfacand comanda electrica de la maneta acceleratie care are doua suruburi in cruce(tineti cont la montare care cablu vine jos, care vine sus, si cautati prin miscari de rotire usoara a comenzii pe semighidon, pana ajunge ghintul din fata in gaura de pe levierul semighidonului) - NU INCERCATI SA DESFACETI CABLURILE DE ACCELERATIE DE PE CARBURATOARE PENTRU CA VA VETI CHINUI MULT SI BINE SA LE PUNETI LA LOC!

- se taie gatul la o sticla curata de 2 litri si se desface surubul de la pompa de apa, cu o inelara de 8 sau un "TEU" pentru a scoate antigelul (asta ca sa nu faceti mizerie, si sa nu mai dati banii degeaba pe 2 litri de antigel)

- se desface capacul de la termostat, aflat sub capacul mic de plastic din partea stanga (daca nu desfaceti capacul la termostat, nu vor curge decat cateva picaturi - MARE GRIJA SA NU AVETI MOTORUL CALD SI SA VA FRIGETI!

- cantitatea de antigel care va iesi va fi cam de 1,6-1,7 litri

- se pune inapoi capacul la termostat si se va strange inapoi surubul de sub pompa de apa

- se desfac colierele de la stuturile de antigel de deasupra motorului (cele de langa bujii)cu o surubelnita in cruce

- se scoate furtunasul de incalzire al carburatoarelor care vine montat pe stutul din dreapta, strangand colierul cu un patent mic sau un pantentel de sigurante

- se scot fisele de la bujii

- se vor desface suruburile de la stuturile de antigel, cu o surubelnita in cruce sanatoasa - daca nu se pot desface, nu fortati sa stricati suruburile, pt ca se poate si fara scoaterea lor, cu mare grija ....va explic mai incolo si de ce

- se desfac suruburile argintii ale capacului de tacheti cu o tubulara sau o inelara cotita de 10 - mare grija, ca au saibe de etansare, sa nu le pierdeti sau sa le scapati in motor!

- se loveste usor capacul de la tacheti cu un ciocan de cauciuc, de jur-imprejur, si se va misca usor stanga-dreapta pana va incepe sa se miste

- incercati sa bagati usor o surubelnita prin fanta din dreptul bujiilor si sa ridicati cate putin de capac - MARE ATENTIE, CA ARE O GARNITURA DESTUL DE MARE SI COMPLICATA, SA NU O STRICATI!

- cand incepeti sa ridicati capacul, aveti mare grija, ca are doua ghinturi de ghidaj, care e posibil sa iasa cu totul sau sa cada - feriti in totalitate zona de lucru a lantului de destributie

- ca sa iasa capacul, ar trebui sa desfaceti bobina din stanga, cea cu termostatul, iar capacul se va scoate catre in spate, cu inclinare

....

....voi reveni cu restul, ca e prea mult de scris...

 

...continuare:

- se scot tevile de gresare de deasupra tachetilor, prin desfacerea suruburilor de prindere cu cheie de 8 (cele in forma se "S")si prin miscare usoara stanga-dreapta - eu nu le-am scos prima data, si nu puteam sa bag cheia la tacheti - riscati sa le strambati, dar daca raman pe capac, o sa aveti nevoie sigur de o banda de teflon(costa 3 lei la orice magazin de materiale de constructii sau sanitare) la montaj, cu grija la "Oring-urile" de pe ele

- se desfac cu surubelnita dreapta (una lata de preferat)capacele de plastic de pe capacul motorului din stanga, de la volanta - aveti grija sa nu stricati O-ringurile cand le dati jos

- se invarte usor de surubul din mijloc (este surubul de prindere al volantei pe vibrochen (arborele cotit) catre dreapta, cu o tubulara sau inelara cotita de 14, si urmariti in fereastra de sus (unde este capacul mai mic de plastic) ce scrie pe volanta. Sunt 3 semne, dar trebuie sa va ghidati dupa insemnul "IC" (in manualul de service scrie "IO" - ingnition 0), care trebuie sa vine in dreptul sentuletului de jos din gaura de "vizitare" a volantei - CEL MAI BINE AR FI SA DESFACETI SI BUJIILE, DAC LUCRATI SINGUR, PENTRU CA VA "FUGI" DE LA PUNCT DIN CAUZA COMPRESIEI

- va uitati la axele cu came (cea din spate actioneza asupra supapelor de admisie, cea din fata asupra supapelor de evacuare), si vedeti care axa cu came este in "relaxare", adica are "umflaturile" (camele)in sus, mai intai la axa cu came din spate, de la admisie (se invarte usor, fara probleme, mai bine mai invartiti inca o tura motorul, sa fiti siguri ca este unde trebuie). Reglajul se face doar cand supapele sunt inchise (logic - celelelte supape sunt deschise (axa cu came impinge tachetii in jos). Motorul de GPZ 500 are 8 supape (4 admisie si 4 evacuare, sistemul fiind numit la masini"DOHC", cu doua axe cu came

- luati o surubelnita dreapta, o inelara sau o fixa de 10, si "LERA" eu am gasit cu 10 lei in piata la Obor)

- prima data masurati cu lera jocul dintre tacheti si capatul la supape, apoi va apucati sa reglati numai daca este nevoie. Eu reglez toleranta la admisie 0,15 si 0.20 la evacuare (fabricantul da valori intre 0,13-0,18 la admisie si 0,18-0,25 la evacuare - deci am ales valoarea medie)

- reglajul se face astfel: bagati inelara sau cheia de 10 (sa aveti chei bune, ca puteti strica piulitele de strangere ale tachetilor), tineti contra cu surubelnita dreapta sus, si slabiti piulita(mare grija cat de tare fortati, eu ii dau in socuri usoare)

- bagati lera intre tachet si supapa, si reglati simultan cu surubelnita, in asa fel incat lera sa se miste putin greu inainte-inapoi

- tineti surubelnita pe pozitie, si strangeti contrapiulita. Procedati la fel si la cealalalte supape de admisie

 

- invartiti iar motorul catre dreapta cu inelara cotita sau tubulara de 14, pana ajungeti la semnul "IC" (sau IO). Axa cu came de la admisie trebuie sa fie in jos, si cea de evacuare in sus.

- reglati jocul de la supapele de evacuare cu lera, la valoarea de 0,20mm, in acelasi mod ca si la admisie

- puneti usor inapoi tevile de gresare in forma de "s" - prin miscare stanga-dreapta, fara sa fortati, capetele sunt conice, si trebuie sa intre perfect in locase pana sa-i puneti suruburile la loc

 

Dupa ce ati terminat, incepe migaleala:

- puneti la loc cele doua capace de plastic de la capacul volantei

- curatati cu o carpa uscata si curata zona unde vine garnitura de cauciuc de la capacul tachetilor

- curatati cu o carpa curata garnitura de la capac

- curatati capacul de la tacheti in partea de margine unde vine garnitura(daca aveti timp si spatiu,puteti sa il curatati cu benzina, apoi sa dati cu un spray de curatat(eu folosesc spray de curatat frana - e cam 15 lei la orice magazin de piese auto)

- dati cu silicon negru pe marginea de la capac, f putin, cu varful degetului, de jur imprejur , in asa fel incat la strangere sa nu se duca in incinta motorului - exista risc sa infunde gresoarele sau sa intre prin canalele de gresare, si va treziti ca se caleaza motorul(eu folosesc silicon 2+2 - cam 10 lei la orice magazin de piese auto)

- puneti garnitura de cauciuc pe capac, si montati capacul

- puneti suruburile de la capac

- montati bobina inapoi pe cadru (nu uitati firul de la masa si cel de la sonda de temperatura de la bord)

- montati bujiile

- montati frutunasul mic de la stutul din dreapta

- montati frutunele care vin la stuturi

- montati fisele la bujii

- montati cablurile de la acceleratie pe comanda

- montati cablul de la soc

- bagati antigelul inapoi in motor prin termostat(sa nu uitati sa fei montat surubul de sub pompa de apa), apasati usor pe furtune, sa se duca antigelul in instalatie

- porniti motorul si il lasati la ralanti, sau putin turat, sa se aeriseasca instalatia, si sa vedeti daca curge antigel pe la stuturi sau pe la furtune

- puneti capacul de la termostat

- montati furtunele la rezervor

- montati rezervorul si carenele

- dati rezervorul pe pozitia "ON" sau "RES"

....

Sper ca nu am uitat ceva, cu mentiunea ca ar fi mai bine daca ati demonta si carena fata (dupa ce ati desfacut suruburile de la urechile rezervorului, desfaceti oglinzile fata, trageti carena catre in fata, si o lasati pe aripa fata sau scoateti toate mufele de la far, semnale...si o dati jos de tot.

 

Voi reveni si cu celelalte poze, ca nu le am in laptop.. si trebuie sa intru de pe Desktop...

 

Spor la treaba, si...toate astea sunt cu titlu orientativ. Daca nu aveti inclinatii spre mecanica, mai bine nu va apucati, sa stricati ceva, si mergeti cu mobra la un service.

 

Am reusit sa pun si pozele.

 

Pentru nelamuriri, va stau la dispozitie.

 

VA PUN SI UN LINK DE UNDE PUTETI SA LUATI MANUALUL DE SERVICE IN LIMBA ENGLEZA, DAR MACAR POZELE VA VOR AJUTA IN CAZ CA NU AVETI TIMP SA CITITI 300 DE PAGINI:

 

http://www.manualedereparatie.info/download/Kawasaki-EX-500-GPZ-500-S-1987-1993-ServiceManual.html

post-41838-0-55458200-1345841945_thumb.jpg

post-41838-0-11597400-1345841994_thumb.jpg

post-41838-0-19315000-1345842024_thumb.jpg

post-41838-0-65947200-1345842045_thumb.jpg

post-41838-0-57543000-1345842063_thumb.jpg

post-41838-0-54725000-1345842083_thumb.jpg

post-41838-0-72367300-1345842099_thumb.jpg

post-41838-0-13546200-1345842123_thumb.jpg

post-41838-0-99321200-1345842135_thumb.jpg

post-41838-0-46792100-1345842145_thumb.jpg

post-41838-0-86044400-1345842164_thumb.jpg

post-41838-0-70002200-1345842198_thumb.jpg

post-41838-0-80772100-1345842217_thumb.jpg

post-41838-0-36382300-1345886565_thumb.jpg

post-41838-0-56951100-1345886579_thumb.jpg

post-41838-0-11135400-1345886594_thumb.jpg

post-41838-0-47886500-1345886607_thumb.jpg

post-41838-0-84306300-1345886619_thumb.jpg

post-41838-0-21837200-1345886644_thumb.jpg

post-41838-0-80934700-1345886657_thumb.jpg

post-41838-0-30634000-1345886686_thumb.jpg

post-41838-0-53061700-1345886699_thumb.jpg

post-41838-0-68002500-1345886714_thumb.jpg

post-41838-0-95372300-1345886735_thumb.jpg

post-41838-0-90966800-1345886749_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare Eugene ms frumos pentru postari si explicatii ai avut de scris ceva, ai dat toate detaliile si demontarile ce tre facute.

Eu am demontat astea mai de demult chiar knd am luat mobra, am dat jos si capacu ila de la lantu de distributie dar nu era nevoie knd lam dat jos si lam invartit in maini am observat sageata si acu nu stiu ce indik? ori sensu de rotatie al lantului cea ce ar veni sal pun cu sageata in sus spre sa, ori cu sageata in fata k si la capacele de la ax cu came is sageti in fata.

Azi am facut niste saibe distantiere la pinionu de pornire k mia ros in carter era blocat se invartea intruna cu volanta k istia de la care am luat eu motoru au anulat electromotoru au scos si lantu ei o porneau asa inpinsa, si am pus o saiba de la carter si una inte pinion si volanta acuma cu volanta stransa se invarte pinionu si nu are nici joc, insa am observat un alt joc imi umbla vibrochenu knd trag de volanta dar nu mult maxim un milimetru, cum pot scoate jocu ista sau merge asa?

Amu tre sa ma apuc de reglat supapele am prins cum e treaba iti raman dator Eugene :cheers: sanatate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare Eugene ms frumos pentru postari si explicatii ai avut de scris ceva, ai dat toate detaliile si demontarile ce tre facute.

Eu am demontat astea mai de demult chiar knd am luat mobra, am dat jos si capacu ila de la lantu de distributie dar nu era nevoie knd lam dat jos si lam invartit in maini am observat sageata si acu nu stiu ce indik? ori sensu de rotatie al lantului cea ce ar veni sal pun cu sageata in sus spre sa, ori cu sageata in fata k si la capacele de la ax cu came is sageti in fata.

Azi am facut niste saibe distantiere la pinionu de pornire k mia ros in carter era blocat se invartea intruna cu volanta k istia de la care am luat eu motoru au anulat electromotoru au scos si lantu ei o porneau asa inpinsa, si am pus o saiba de la carter si una inte pinion si volanta acuma cu volanta stransa se invarte pinionu si nu are nici joc, insa am observat un alt joc imi umbla vibrochenu knd trag de volanta dar nu mult maxim un milimetru, cum pot scoate jocu ista sau merge asa?

Amu tre sa ma apuc de reglat supapele am prins cum e treaba iti raman dator Eugene :cheers: sanatate.

Cu placere.

Este normal sa ai sagetile catre in fata, pentru ca ala este sensul de rotatie al cineticii motorului in functionare, deci sunt montate corect.

Din ceea ce spui, se pare ca a fost desfacut motorul si montat prost sau are joc in lagare.In mod normal nu ar trebui sa ai joc, dar esti sigur ca se misca angrenajul in plan orizontal cu tot cu vibrochen? Asta ar fi o problema, pt ca jocul ala se transmite in tot ceea ce inseamna bilele, segmenti, pistoane...adica, ar trebui sa "bata" groaznic motorul in mers...

In fine, poti sa te astepti la orice, si tot ceea ce poti face e sa speri ca nu va crapa...dar cel mai bine e sa te feresti de turatii mari..

Spor la treaba cu reglajul la tacheti.

 

Toate bune. :friends:

Editat de eugen_77
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu placere.

Este normal sa ai sagetile catre in fata, pentru ca ala este sensul de rotatie al cineticii motorului in functionare, deci sunt montate corect.

Din ceea ce spui, se pare ca a fost desfacut motorul si montat prost sau are joc in lagare.In mod normal nu ar trebui sa ai joc, dar esti sigur ca se misca angrenajul in plan orizontal cu tot cu vibrochen? Asta ar fi o problema, pt ca jocul ala se transmite in tot ceea ce inseamna bilele, segmenti, pistoane...adica, ar trebui sa "bata" groaznic motorul in mers...

In fine, poti sa te astepti la orice, si tot ceea ce poti face e sa speri ca nu va crapa...dar cel mai bine e sa te feresti de turatii mari..

Spor la treaba cu reglajul la tacheti.

 

Toate bune. :friends:

Poi da sigur se misca tot vibrochenu, da din partea aia la ambreiaj nas putea sa pun o saiba undeva k sal tin sa nu mai umble, k nam dat jos capacul ila din dreapta nu stiu ceai acolo, na oi vedea knd il pornesc ce zice dak face urat il desfac eu de tot si vad cei peacolo, da nu cred k a fost umblat in motor aici in Romania k nici nui adus de mulf nici na fost inmatriculat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poi da sigur se misca tot vibrochenu, da din partea aia la ambreiaj nas putea sa pun o saiba undeva k sal tin sa nu mai umble, k nam dat jos capacul ila din dreapta nu stiu ceai acolo, na oi vedea knd il pornesc ce zice dak face urat il desfac eu de tot si vad cei peacolo, da nu cred k a fost umblat in motor aici in Romania k nici nui adus de mulf nici na fost inmatriculat.

Of!

Ideea e ca nu lucrezi la un scuter sau o Mobra romaneasca de acum 40 de ani.

Orice modificare a pozitiei vibrochenului in plan transversal fata de carterul motorului va duce la o uzura prematura a cuzinetilor (care au rol de rulment, gresor, si ghidaj al vibrochenului).

Daca tu vei pune o saiba intr-o parte de sustinere a vibrochenului pe carter se va intampla asta:

- e posibil sa ai noroc si sa mearga o perioada f scurta, pana saiba se va toci

- prin punerea unei saibe, vei modifica trasa urmata de ansamblul biela-piston-segmenti/cilindru, ceea ce duce la uzura prematura sau chiar calarea motorului

- circuitul de gresare al motorului prin lagarele cuzinetilor nu isi va face treaba, ceea ce va duce la decalirea si aschierea lor, din cauza frecarii uscate si a modificarii temperaturii de lucru...

 

In concluzie, poti face ce vrei, doar e lucrul tau, dar nu iti recomand sa faci astfel de modificari.

Nu uita ca motorul are o turatie destul de mare.

 

Daca tot il desfaci, iti recomand sa inlocuiesti piesele defecte cu piese originale, dar piesele noi te vor duce la un cost cam de 2-3 ori mai mare decat valoarea intregului motor, in timp ce un motor sh te duce undeva intre 200 si 400 euro. Ca exemplu, am vrut sa cumpar semeringuri de supape noi cand am facut motorul la un GPX 600R acum 3 ani, si ma costa la reprezentanta Kawasaki din Bucuresti cam 170 euro, si trebuia sa astept 2-3 saptamani pana veneau. Asa ca am montat supapele cu semeringurile vechi cand am dus chiulasa la planat si nu am avut probleme cu consumul de benzina sau ulei...

 

...Pana atunci, ia si citeste manualul de service din link-ul dat de mine mai devreme, si vei vedea ca si fabricantul iti da anumite valori de toleranta la uzurile anumitor piese. In plus, vei ajunge sa cunosti fiecare piesa a motocicletei.

 

Cu respect :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Of!

Ideea e ca nu lucrezi la un scuter sau o Mobra romaneasca de acum 40 de ani.

Orice modificare a pozitiei vibrochenului in plan transversal fata de carterul motorului va duce la o uzura prematura a cuzinetilor (care au rol de rulment, gresor, si ghidaj al vibrochenului).

Daca tu vei pune o saiba intr-o parte de sustinere a vibrochenului pe carter se va intampla asta:

- e posibil sa ai noroc si sa mearga o perioada f scurta, pana saiba se va toci

- prin punerea unei saibe, vei modifica trasa urmata de ansamblul biela-piston-segmenti/cilindru, ceea ce duce la uzura prematura sau chiar calarea motorului

- circuitul de gresare al motorului prin lagarele cuzinetilor nu isi va face treaba, ceea ce va duce la decalirea si aschierea lor, din cauza frecarii uscate si a modificarii temperaturii de lucru...

 

In concluzie, poti face ce vrei, doar e lucrul tau, dar nu iti recomand sa faci astfel de modificari.

Nu uita ca motorul are o turatie destul de mare.

 

Daca tot il desfaci, iti recomand sa inlocuiesti piesele defecte cu piese originale, dar piesele noi te vor duce la un cost cam de 2-3 ori mai mare decat valoarea intregului motor, in timp ce un motor sh te duce undeva intre 200 si 400 euro. Ca exemplu, am vrut sa cumpar semeringuri de supape noi cand am facut motorul la un GPX 600R acum 3 ani, si ma costa la reprezentanta Kawasaki din Bucuresti cam 170 euro, si trebuia sa astept 2-3 saptamani pana veneau. Asa ca am montat supapele cu semeringurile vechi cand am dus chiulasa la planat si nu am avut probleme cu consumul de benzina sau ulei...

 

...Pana atunci, ia si citeste manualul de service din link-ul dat de mine mai devreme, si vei vedea ca si fabricantul iti da anumite valori de toleranta la uzurile anumitor piese. In plus, vei ajunge sa cunosti fiecare piesa a motocicletei.

 

Cu respect :ok:

Da asa este ai dreptate, o sal pornesc asa cum este sa vad cum suna si apoi vad ce fac o sal desfac pe iarna.

Sanatate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astazi am reusit sa desfac cu tata volanta cu probleme, dupa ce mi-am facut o asa-zisa presa la un strungar.

 

Cand, surpriza... totul a pornit de la cele 3 suruburi de prindere a fraiului de pornire de volanta, care erau desfacute, creand joc in volanta... :kick:

Astept sa-mi vina volanta din tara, sa o schimb, si voi pune Loctite la suruburi ca sa nu se mai desfaca de la vibratii... :nono:

 

Am atasat si ceva poze cu ceea ce am gasit acolo...doar ca magnetii i-am stricat, cand am desfacut surubul care tine volanta pe vibrochen, pt ca a trebuit sa tin contra la volanta... :rusinica:

 

Si o poza cu "mecanicul sef", respectiv tata... :makeout:

post-41838-0-31201500-1346168600_thumb.jpg

post-41838-0-99450500-1346168620_thumb.jpg

post-41838-0-13056400-1346168649_thumb.jpg

post-41838-0-83726800-1346168662_thumb.jpg

post-41838-0-29230400-1346168678_thumb.jpg

post-41838-0-13537400-1346168773_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...