Sari la conținut

Probleme aprindere (CDI)


Postări Recomandate

Salut.

Am o problema cu CDI-ul (cred).

Am mers marti pe ploaia aia torentiala si nu am avut nici-o problema. Am ajuns acasa, am oprit motorul mi-am vazut de treaba ...

Miercuri nu am umblat la el, am avut treaba cu masina, asa ca joi am dat sa-l pornesc si a pornit in 2 pistoane.

Am depistat ca mergea o singura bobina pentru cilindrii 1 si 4, iar cea pentru 2 si 3 nu dadea scanteie.

 

Am masurat + si - la bobina care nu merge si aveam mereu 12V (cu contact pus si engine switch pe ON) iar la cea care merge aveam 0 V. Am dat la automat, si cea care merge, primea 12 V corect, in functie de cum se rotea motorul, pe cand cea defecta ramanea mereu cu 12V.

 

Am schimbat bobinele intre ele ca sa elimin problema asta, si ambele sunt ok. Asa ca am concluzionat ca iesirea din CDI pentru cilindrii 2 si 3 este defectuasa.

 

Mers mai departe ... CDI > L-am desfacut din carcasa. Aspectul general este ok, componentele electronice arata vizual bine, am masurat ce am stiut si eu sa masor cu ohmetru, si toate comp au valori, nu pare sa fie niciuna defecta si nicio lipitura rece. Evident exista un integrat pe care nu stiu sa-l masor.

 

Din pacate nu ma pricep deloc la electronica si nu stiu cum si ce sa masor (ma refer la intrarea in CDI si iesirile la bobine. La fel, nu stiou sa masor ce iese de la rotor, urmatorul pe lista de vizualizat.

 

Daca a mai intampinat cineva problema asta, sau stie ce sa masor si cum sa masor, v-as ruga sa-mi explicati.

Merci mult.

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 1052.

As pune cdi-ul de la 1127, dar are alte valori ohmetrice :( mi-e frica sa nu-l ard. Difera si ca componente. La 1127 e cu smc-uri si integrate mai din secolul asta ... :)

Am verificat mufele si le-am dat cu spray de contacte.

Problema este ca nu stiu daca este cdi sau poate semnalul de la rotor?

Nu stiu cum sa verific.

 

Nu pun firele de alimentare de la 1 si 4 la 2 si 3 ca nu va porni, poate voi obtine doar niste rateuri. E alt timeing.

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai probabil s'a ars tranzistorul corespunzator bobinei pentru cilindrii 2-3. Nu stiu ce model de CDI (TCI???) ai pe motorul tau si respectiv tipul tranzistorilor dar in general se folosesc "NPN Darlington" de tensiune si curent maricele (400-800V/6-10A). La Yamaha spre exemplu tranzistorii originali pot fi inlocuiti fara probleme cu BU808 sau BU810. Tranzistorii tip Darlington sunt de fapt 2 tranzistori cascadati si nu pot fi masurati static cu aparatul de masura, e nevoie de un mic circuit pentru testare.

 

Ca punct de plecare arunca un ochi pe http://www.jetav8r.com/Vision/TCIRebuild/TCI_Rebuild.html

 

Ride SAfe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc, maine vine un prieten motociclist care stie mai mult ca mine si vedem ce se intampla.

N-am mai avut timp sa verific azi ce au zis mao-san si yo4hgx, inafara de bobina care e ok.

Va tin la curent.

 

E un gsxr 1100 din 88. Nu stiu daca e cdi sau tci :)

Eu sunt cu fiarele, nu cu firele ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica ce tip de tranzistori sunt in varianta originala... poate gasim un echivalent usor de gasit. Ii schimbi pe amandoi (chiar daca unul e bun) si cred ca ai cele mai mari sanse sa scapi de belea.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tranzistorii originali sunt D1071

 

-------------------

 

So ... azi am rezolvat problema. Motoreta merge ca unsa, insa distractia a fost garantata.

 

Primul pas: verificarile facute de prietenul meu, la bobine, la cdi, cam tot ce e pe motor.

Aparent banuiala cum ca ar fi CDI-ul defect a fost imbratisata si de el, asa ca l-a dat jos si masurat cat de cat. Semne mari de intrebare, pentru ca totul parea ok.

 

Solutia una destul de simpla ... sa luam CDI-ul de pe 1127, care are acelasi numar de fire pentru bobina si doar 3 fire in loc de 4 pentru semnalul de la senzorii HALL. Am masurat, si am observat ca la CDI-ul meu, unde aveam 4 fire, 2 erau masa, deci am dedus ca in cazul CDI-ului cu 3 fire, unul singur era masa.

 

Din pacate s-a dovedit o deductie proasta, pentru ca totusi nu ne ieseau la socoteala treburile, am decis sa desfacem carcasa de la vibrochen unde ar fi trebuit sa fie cei doi senzori HALL ... acolo am gasit doar unul.

Am luat frumusel "lulaeua" de pe vibrochen care avea niste protuberante magnetice in plus fata de al meu, si am inlcouit-o cu a mea. Am folosit doar senzorul din stanga, asa cum la 1127 era singurul si plasat in acelasi loc.

 

post-25108-0-82966600-1344182643_thumb.jpg post-25108-0-01800700-1344182638_thumb.jpg

 

Pentru ca CDI-rile nu aveau aceleasi mufe, ne-am apucat sa taiem fire, sa cositorim si sa facem in asa fel incat sa pastram mufele originale pe 1052 si in acelasi timp pe CDI-ul de 1127.

Toata operatiunea a durat in jur de 3-4 ore, cu tot cu masa si bautura. Am pus totul pe mobra si i-am dat foc.

 

post-25108-0-78427400-1344182649_thumb.jpg post-25108-0-24512700-1344182656_thumb.jpg

 

Surpriza ... acelasi efect. Mergea 1 si 4, pe cand 2 si 3 erau cuminti, fara scanteie.

:rusinica:

Panica totala ... ne-a luat cu transpiratie, ne-am scarpinat in cap, ne-am uitat unul la altul si am inceput iarasi cu multimetrul sa verificam valorile cu CDI pus si contact si switch on.

 

Ce am descoperit ... a fost cumva, frustrant, si ceva la care niciun om normal la cap nu s-ar fi gandit sa faca. Sa deconecteze CDI-ul si sa vada ce valori obtine la bobina :crack:

Deci noi, cu CDI scos din mufe, inca aveam 12 V la bobina care se ocupa de 2 si 3 :)

Am inceput sa desfacem toate mufele si am descoperit ca la turometru, s-a produs un scurt si dadea 12V pe firul de semnal de la CDI.

 

Asa ca ... am pierdut juma' de duminica sa ne scarpinam cu mana stanga in urechea dreapta. Am modificat mufele inapoi, am pus CDI-ul vechi, si a pornit.

 

So ... in concluzie, electrica e o curva.

 

Multam baietilor de mai sus pentru feedback si ajutor.

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Saru'mana pentru masa :))

Data viitoare o rezolvam mai repede.

Data viitoare sper sa nu mai ploua ... oricum masuram orice fir si cu bornele scoase de la baterie :)

Merci Bart pentru timpul pierdut la mine! :)

 

Scoate naibii clip-ul ala din semnatura... ca n'am putut sa inteleg deloc cum ai rezolvat problema !!!! He, he, he...

 

Este un exercitiu de concentrare chiar si pentru mine :)

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Data viitoare sper sa nu mai ploua ...

Nu ploaie era problema, ci faptul ca ai sugrumat cablu ala de la turumetru. Bad design.

Editat de Falkenberg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...