Sari la conținut

Rekluse pe 2 timpi?


Postări Recomandate

Din cauze de "mi s-a pus pata sa-mi schimb motocicleta", m-am facut cu un Husky WR300 cu ambreiaj Rekluse.

Urmatoarea data cand pot sa o scot la un test in adevaratul sens al cuvantului este 17 august, la prieteneasca lui Teo. Si, pana atunci, mor de curiozitate.

 

Cum e Rekluse pe un 2 timpi, unde patinajul ambreiajului e cheia succesului? Necesita timp de acomodare, sau ma urc pe el si, cu experienta actuala, ma voi descurca de minune?

Am inteles ca e foarte misto, dar cum va afecta asta pe termen lung? Voi tinde sa trec la clase superioare, sau ma voi plafona din cauza nefolosirii ambreiajului?

Cei care ati avut, ati renuntat la el? Din ce cauze?

 

Am gasit si un articol laudativ, dar nu stiu daca e adevarul sau doar o reclama:

http://www.dirtbikezone.ro/dani-otil-alearga-pe-rekluse-core-exp-concluzii-dupa-trei-saptamani-de-utilizare.html

 

Mentionez ca ma dau doar de 2 ani, cu un EXC250 mai vechi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bah, nu stiu cum merge pe huski dar pe ktm e foarte bun pentru un nivel incepator spre mediu. e permisiv si te ajuta in situatiile de finete la plecarea din panta. problema lui e ca te ridica pana la un anumit nivel de tehnica prin simplul fapt ca iti da mai multa incredere in tine. neceita o tehnica diferita de pilotaj si depinde de la individ la individ de capacitatea de adaptare la acest nou stil. nu mi-a placut la mingicareli de genu' saritura peste pom de pe loc... adica nu mi-a iesit aia cu saltatul rotii de fata de nici o culoare :)))) drept sa spun nici nu am mers foarte mult cu el dar cunosc pe cineva care in 6 luni a avansat izbitor de mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

pai hai sa ii zicem asa din auzite si traite..Klaus track managerul principal de la Romaniacs se da cu 300 Husaberg cu rekluse montat pe el si zicea ca este foarte multumit de el.De fiecare data cand ia cate un motor nou,monteaza primul lucru reklusele pe el.clar necesita timp de acomodare si obisnuinta,dar odata obisnuit nu cred ca mai renunti la el..interesant este ca nu moare motorul din ambreiaj niciodata.

 

cica anul asta a aparut o generatie nou de rekluse,Patrick si-a montat pe gas gas-ul lui si ne-a invitat la ceva drive test.revin cu info dupa weekendul de la Patrick.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu primele impresii.

 

La o prima evaluare, jucaria asta e extraordinara. Iti ofera un cuplu nemaivazut pentru 2T. Practic, roata sta lipita de pamant, tu tragi ca ghiolbanul de acceleratie iar rekluse patineaza doar atat cat sa ai tractiunea maxima posibila pe acel teren. Am intrat cu viteza prea mica pe urcari care cereau viteza mare, si le-am terminat, am fost gata-gata sa abandonez (sa imi moara motorul) cand mai aveam 4-5 metri pana in varf, si printr-o acceleratie simpla am reusit sa termin. Ce sa mai, o incantare.

 

Insa, pe masura ce parcurgeam traseul, am inceput sa remar si punctele slabe ale acestui sistem. De fapt punctul slab, ca are doar unul: LIPSA MANETEI DE AMBRREIAJ.

Daca te apropii cu viteza de un sant si vrei sa-l sari, o simpla acceleratie nu prea e indeajuns ca sa ridice roata fata. Ar cam trebui o maneta de ambreiaj ca sa te ajute.

Daca se intampla sa iti patineze roata spate, sa ii dai gaz ca sa treci, si, dintr-o data, sa prinda roata spate un pic de grip, atunci doar luatul mainii din acceleratie te mai salveaza sa nu te dai peste cap. NU mai ai maneta salvatoare de ambreiaj sa o mai domolesti.

Daca in padure dai peste un obstacol mic, buturuga sau altceva, ascuns in iarba, si te-a luat pe nepregatite, socul face mana dreapta sa traga instantaneu de acceleratie. Si nu mai ai maneta de ambreiaj sa te salveze

Daca (si asta e cel mai important) ai o urcare cu adevarat dificila: copac cazut la inceputul urcarii, astfel incat sa nu poti sa-ti iei deloc avant initial, iar la mijlocul urcarii o portiune extrem de abrupta, in care e musai sa intrii cu viteza. Ce faci ca, pe portiunea de inceput a urcarii, sa maresti viteza? Nu mai ai maneta de ambreiaj, ca sa o apesi, sa tragi de gaz si apoi sa lasi ambreiajul cand turatia motorului este foarte mare. Nu ai decat varianta de a trage ca maimuta de gaz, iar daca urcarea este destul de abrupta, motorul nu va ajunge niciodata la viteza dorita si nu vei putea trece de portiunea dificila de la mijlocul urcarii.

 

Per total, desi la inceput mi s-a parut o jucarie foarte tare, la final am fost tare dezamagit. E de fapt un gadget pentru cei ce fac enduro peisagistic, pentru cei ce nu vor sa munceasca prea tare si sa parcurga trasee usoare spre mediu cu minimum de transpiratie. Sau pentru incepatorii in primul an de enduro, care dau constant capra peste cap.

Practic, rekluse iti transforma motorul 2T in 4T, cu un cuplu mare, dar iti taie puseurile de putere care fac un 2T sa fie iubit de posesori.

 

Acum, ca am cumparat mobra cu rekluse pe ea, o sa il mai testez inca o luna-doua, poate ma invat cu el, si daca nu, il dau jos.

 

 

P.S. Nu vrea nimeni un Rekluse de Huski la juma de pret?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mircea, maneta de la ambreiaj se poate monta inapoi cu rekluse instalat. Operatiunea e simpla. Desfaci cablul de la frana si-l montezi inapoi la ambreiaj. Si-ti va functiona ambreiajul ca inainte. Doar ca frana de spate montata la mana te ajuta mai mult pe coborari, cand tre sa pui ambele picioare pe jos.

Toate bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai de ce nu spui, nea Luci, ca se poate monta maneta iar? Ca nu stiam acest MIC amanunt. Eu am luat mobra fara ambreiaj, asa credeam ca sunt toate. Daca e asa, retractez toate lucrurile rele spuse despre Rekluse, si revin cu noi opinii peste vreo 2-3 luni, cand ma invat cu el.

 

Tot am eu unele mici dubii referitoare la cum se va comporta, dar vom trai si vom vedea.


 

 

 

 

 

 

 

 

Misterul incepe sa se ridice.

 

Rekluse e o jucarie foarte tare pentru un incepator. Te ajuta foarte mult la cuplu. Insa, in momentul in care vrei sa rupi aderenta si sa ajungi la power valve, maneta de ambreiaj nu te ajuta prea mult. Singura tehnica ce te ajuta este o serie de spritz-uri scurte dar puternice, si poti lua viteza mare in panta. De asemenea, la urcarea unei pante relativ scurte, in care nu ai intrat cu viteza suficienta, tot o serie de spritz-uri te ajuta, combinat cu cuplul dat de rekluse.

In rest, mi s-a parut chiar mai usor ridicatul pe o roata decat cu ambreiajul clasic, nu stiu de ce Jumba considera ca trecerea peste busteni cu Rekluse e mai grea.

Pe noroi nu se simte mare diferenta, e cam aceiasi treaba ca si cu ambreiajul clasic. In schimb, pe nisip e alta treaba, treci prin el ca prin branza.

 

Daca mai are cineva tips & tricks despre folosirea lui, va rog sa postati, nu sa ma lasati sa ma chinui o ora jumate la o urcare si sa-mi pun motocicleta in cap de 10 ori, cum s-a intamplat sambata, inainte de a descoperi spilul cu spritz-urile.

Editat de mircea.cazachevici
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N'ai treaba, il tii un pic accelerat si sta singur. Daca ti s-a oprit si motorul, atunci e un pic mai greu, dar nu imposibil. Dar mie mi se opreste foarte rar motorul, il scap pe o parte si la 30-40 secunde inca nu s-a oprit, il ridic si-l tin in panta din acceleratie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Acum, dupa ce am reusit sa fac praf reklusele, pot sa am o idee finala despre acest sistem.

E o jucarie foarte interesanta, te duce, ca si incepator, acolo unde nici nu visai ca poti, iti da grip si cuplu de 4 timpi acolo unde tragi liniar si nu foarte tare de gaz.

Problema mare la el e fiabilitatea. Al meu, modelul EXP Core, s-a busit aproximativ un an de la cumparare. Am desfacut ambreiajul si am gasit acolo inelul mare de la rekluse dus, acum se exfoliaza singur, sar bucatele de span din el. Discurile clasice de ambreiaj si discurile de fier arata horror, cu santuri sapate in ele. Chair ultimul disc de fier s-a albastrit de la temperatura. Si, in plus, discurile au sapat urme destul de adanci in oala de ambreiaj: se vede clar ca, acolo unde era discul gros de rekluse, oala e perfecta, iar unde atingeau discurile clasice de amreiaj, sunt santuri mari.

 

Deci, daca as mai avea 1000 euro/an de bagat doar in accesorii, probabil m-as gandi sa-mi schimb oala, kitul de ambreiaj si reklusele. Dar, cum traiesc in Romania, prefer sa trec la un ambreiaj clasic, care sa ma tina ani buni de zile.

 

P.S. Am inteles ca modelul EXP Core e recomandat doar pentru hobby, pentru plimbari usoare. Atunci, parerea mea e ca nu ar avea ce cauta pe un 2T. Eu l-am folosit pentru enduro clasic cu portiuni rare de hard, adica nu au fost multe urcarile pe albii, sau gazul la maxim pe urcari, dar nici nu au lipsit. Si totusi, mi-a facut praf si ambreiajul clasic.

 

Gresesc? Are cineva Rekluse de ani buni de zile si nu a cedat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

felu in care ai mers tu inseamna ca ai mers cu el patinat mai tot timpul (ambreiajul nu da cuplu de la sine dar poate asigura o turatie = putere mai mare a motorului la o viteza mai mica a agregatului intr-o treapta data prin sacrificiu de material).

Se pot folosi discuri de ambreiaj ceramice (am vazut la auto) - la moto nu stiu unde s-ar gasi - care suporta ceva mai bine regimul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...