Rasan Postat Februarie 1, 2009 Share Postat Februarie 1, 2009 Salutare! Am o mica problema: mi s-a scurs lichid din baterie (am pus-o eu aiurea ) cam un sfert. Intrebarea mea este: pot sa mai fac ceva? adica pot sa completez lichidul sau imi trebuie baterie noua? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
suzuki_pill Postat Februarie 1, 2009 Share Postat Februarie 1, 2009 a curs pt ca ai pus-o intro pozitie necorespunzatoare? in acest caz nu e nici o problema complectezi cu electrolit (se gaseste de cumparat in orice magazin care comercializeaza baterii) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rasan Postat Februarie 1, 2009 Autor Share Postat Februarie 1, 2009 Da, a curs in casa nu pe motor a cazut pe o parte sau asa am pus-o eu ieri. ideea e ca se poate rezolva... merci frumos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
whiteman Postat Februarie 2, 2009 Share Postat Februarie 2, 2009 completeaza cu apa distilita si pune`o la incarcat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alveola Postat Februarie 3, 2009 Share Postat Februarie 3, 2009 In nici un caz nu pune apa distilata in cazul asta, ci completeaza cu electrolit. Apa distilata pui daca bateria a functionat, pentru ca din electrolitul existent in baterie prima data se evapora apa si ramane acidul sulfuric mai concentrat. In cazul tau, daca s-a varsat din ea, s-a varsat electrolit, deci asta pui. Sper sa fi explicat cat de cat coerent, sunt foarte obosit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rasan Postat Februarie 3, 2009 Autor Share Postat Februarie 3, 2009 Am fost la un tip care cu asta se ocupa adica are un magazin unde se ocupa doar de baterii.. El a zis ca daca ii pun electrolit cica o stric si sa-i pun apa distilata si sa o tin vreo 48 de ore la incarcat... Si mie mi se pare logica treaba sa inlocuiesc cu electrolit (dupa ce m-am mai documentat), si totusi cred ca o sa imi iau una noua, si asa am rezolvat problema in cel mai elegant mod. Multumesc frumos pentru ajutor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alveola Postat Februarie 3, 2009 Share Postat Februarie 3, 2009 Nu trebuie luata alta baterie. In cel mai rau caz, daca bateria a fost folosita si inainte, o golesti complet, o clatesti o data usor cu apa distilata (o umpli cu apa distilata si apoi o golesti bine de tot) si apoi torni electrolit proaspat pana la semn. O baterie noua te costa intre 120 si 240 ron, o sticla cu apa distilata de 1 litru te costa cam 2 lei iar electrolitul vreo 6 lei. Daca nu a fost folosita, completeaza doar cu electrolit si gata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rasan Postat Februarie 3, 2009 Autor Share Postat Februarie 3, 2009 Bateria nu a fost folosita dupa ce s-a scurs din ea. O sa caut electrolit (ieri am cautat aproape in tot brasovul si nu am gasit) si o sa completez caut pe cineva cu redresor o pun la incarcat si daca o sa am probleme dupa imi iau una noua daca merge asta e perfect. Sunt sanse sa-mi arda ceva la instalatia elecrica daca nu imi iese treaba cu electrolitul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alveola Postat Februarie 3, 2009 Share Postat Februarie 3, 2009 ideea era sa nu fi fost folosita bateria inainte sa se verse electrolitul. de electrolit intreaba la benzinariile petrom, ei mai au, daca nu, la magazinele de piese de Raba. Daca bateria nu are scurt intre placi nu are ce sa se intample la instalatia electrica din cauza ei. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Februarie 3, 2009 Share Postat Februarie 3, 2009 ideea era sa nu fi fost folosita bateria inainte sa se verse electrolitul. de electrolit intreaba la benzinariile petrom, ei mai au, daca nu, la magazinele de piese de Raba.Daca bateria nu are scurt intre placi nu are ce sa se intample la instalatia electrica din cauza ei. Bafta! Nu stiu cum e pe la voi, da de cand am intrat in UE, magazinele nu mai au voie sa comercializeze electrolit. Cand am avut nevoie am luat la puricat mai toate benzinariile si magazinele de piese auto din Brasov, insa nu am gasit. POate n-am cautat suficient... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Februarie 3, 2009 Share Postat Februarie 3, 2009 Electrolit se gaseste numai la producatori/magazinele de desfacere si se elibereaza pentru persoane juridice in baza unui contract (cel putin asa merge la sursa noastra de electrolit), se dau o intreaga serie de acte, garantii, teste, etc. E destul de ieftin, aprox 3-5 lei/L, insa foarte periculos in a se umbla cu el "la liber". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alveola Postat Februarie 3, 2009 Share Postat Februarie 3, 2009 Electrolit se gaseste numai la producatori/magazinele de desfacere si se elibereaza pentru persoane juridice in baza unui contract (cel putin asa merge la sursa noastra de electrolit), se dau o intreaga serie de acte, garantii, teste, etc. E destul de ieftin, aprox 3-5 lei/L, insa foarte periculos in a se umbla cu el "la liber". la persoane juridice nu am intrebat, dar am cumparat de nu stiu cate ori cand aveam niprul de la o benzinarie petrom si de la magazine auto mai maricele. Nu m-a intrebat nimeni de buletin sau altele. e drept ca am cumparat de fiecare data cate o sticla si atat, daca luam in cantitati suficiente cat sa fac o mini bomba, poate se nasteau intrebari. Cat despre periculozitatea acidului sulfuric din baterie, e mai mult spaima pantalonilor decat altceva. Mi-a explodat o baterie de masina in fata cand dadea un prieten la automat si singurele pagube au fost blugii si tricoul gaurite. Hanoracul a scapat pentru ca am avut inspiratia sa-l bag intr-o galeata cu apa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rasan Postat Februarie 3, 2009 Autor Share Postat Februarie 3, 2009 Pai bun am cautat si azi electrolit si tot degeaba. in situatia asta ce fac? ma duc la tipul ala sa ma rezolve cum zicea el cu apa distilata sau imi iau alta?acu am verificat bateria si are 6 compartimente cu lichid, 4 sunt putin peste linia de low si doua sunt sub cu 5 mm. ce ramane de facut? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 3, 2009 Share Postat Februarie 3, 2009 Pune apa distilata si incarc-o. Nu te mai agita atat. Am patit la fel, bateria cursa mai mult de jumatate, completat cu apa, incarcat si gata. Bateria are vreo 4 ani si inca merge, a trecut aproape un an de la faza respectiva. Un mic secret: Acidul sulfuric, pe masura ce se descarca bateria, se transforma in sulfat de plumb (care se depune pe placi) si apa + energie electrica. La incarcare are loc reversul, sulfatul de plumb + apa se transforma in acid sulfuric. La orice incarcare la o baterie folosita, nu tot sulfatul se transforma la loc, deoarece in timp apa se mai evapora... o parte din sulfat o sa ramana mereu depus pe placi. Chiar daca ai pierdut electrolit, pe placi exista o cantitate suficienta de sulfat incat completand cu apa la incarcare acidul sa se refaca in concentratia necesara. E foarte simplu. Ba chiar o sa "reinoiesti" oarecum bateria adaugand doar apa distilata chioara. Bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rasan Postat Februarie 4, 2009 Autor Share Postat Februarie 4, 2009 Pai oricum electrolit nu gasesc, am calculat bugetul si bateria noua nu se prea incadreaza in planuri, si atunci o sa aleg varianta cu apa distilata si bagata la incarcat. Multumesc pt ajutor oameni buni. Cheers Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Februarie 4, 2009 Share Postat Februarie 4, 2009 Ai grija ce redresor folosesti cand incarci bateria.Sa verifici daca in plaja de valori pentru curentul debitat de redresor se inscrie si curentul inscris pe bateria ta.Altfel o faci praf. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 4, 2009 Share Postat Februarie 4, 2009 Hai sa va scriu o ecuatie simpla si are legatura cu legea conservarii energiei, a doua a lui Kirchhoff si legea lui OHM. Legea lui Kirchhoff zice cam asa - intr-un circuit inchis suma tensunilor este egala cu 0. U1 + U2 + ....+ Un = 0 Legea lui Ohm zice asa. Intensitatea curentului este egala cu raportul dintre tensiune si rezistenta electrica. I = U/R sau U = RI Avem o baterie legata de o sursa conform legii lu Kirchhoff Usursa + Ubaterie = 0 >>>> Usursa = -Ubaterie. >>> Us = -Ub inlocuim Us = Rsursa x Imax, Ubaterie = Rbaterie x Iincarcare si avem Rs x Imax = - Rb x Ii si de aici il scoatem pe Ii, curentul de incarcare >>> Ii = (Rs x Imax) / Rb Deci Ii = (Rs x Imax) / Rb Rs - rezistenta interna a surseri este constanta Imax - valoarea maxima a curentului debitat de sursa = constant Cele 2 de mai sus le putem considera o constanta cu totul cu o valoare arbitrara. Singura variabila din ecuatie ramane Rb, reistenta bateriei. DECI: !!! De cine depinde currentul de incarcare???? Raspuns: DE REZISTENTA BATERIEI ! Va rog nu mai postati aberatii daca nu aveti cunostinte de electrotehnica. Singura care dicteaza curentul in circuit este bateria, caracteristica ei interna. Oricat de mare e curentul maxim debitat de sursa, bateria va "suge" maximum cat ii permite rezistenta ei interna. Pt "a se distruge bateria" ar trebui ca aceasta rezistenta sa fie 0, astfel incat I sa tinda la Imax si sa ia foc.. fierele, sau sa aiba loc un scurt. Dar cum rezistenta interna a bateriei nu e 0 si nici nu e posibil asa ceva, atunci se exclude acest caz. PUNCT. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Februarie 4, 2009 Share Postat Februarie 4, 2009 (editat) S-ar putea sa nu am atatea cunostinte de electrotehnica precum Maria-Dvs. insa stiu sa citesc ce scrie in manualul de utilizare al redresorului meu:"Recomandat pentru incarcarea acumulatorilor avand intre 15 si 55 Ah".Daca il legi la o baterie care are mai putin de 15 Ah(cum sunt majoritatea acumulatorilor moto), risti sa distrugi acumulatorul.Probabil ca aia care au scris cartea tehnica a redresorului sunt niste prosti care nu au dat bacul si au ramas repetenti din cauza fizicii de a X-a. LE:Legea I lui Kirchhoff :"Suma algebrica a intensitatilor curentilor electrici din laturile ce se intalnesc intr-un nod de retea este nula. " a.Asimilezi circuitul de incarcare al bateriei cu un nod electric ? b.ai pierdut un minus pe drum....conform demonstratiei matale, ar reiesi ca avem curenti de incarcare negativi.....Felicitari, mon cher! Editat Februarie 4, 2009 de Kassu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motorola Postat Februarie 4, 2009 Share Postat Februarie 4, 2009 S-ar putea sa nu am atatea cunostinte de electrotehnica precum Maria-Dvs. insa stiu sa citesc ce scrie in manualul de utilizare al redresorului meu:"Recomandat pentru incarcarea acumulatorilor avand intre 15 si 55 Ah".Daca il legi la o baterie care are mai putin de 15 Ah(cum sunt majoritatea acumulatorilor moto), risti sa distrugi acumulatorul.Probabil ca aia care au scris cartea tehnica a redresorului sunt niste prosti care nu au dat bacul si au ramas repetenti din cauza fizicii de a X-a. LE:Legea I lui Kirchhoff :"Suma algebrica a intensitatilor curentilor electrici din laturile ce se intalnesc intr-un nod de retea este nula. " a.Asimilezi circuitul de incarcare al bateriei cu un nod electric ? b.ai pierdut un minus pe drum....conform demonstratiei matale, ar reiesi ca avem curenti de incarcare negativi.....Felicitari, mon cher! Recomandarea este pentru a nu pune la incarcat pe acel redresor baterii cu capacitate mai mare de 55Ah, pentru ca redresorul nu poate furniza un curent mai mare. pentru usurarea intelegerii fenomenului , inlocuiti bateria (sarcina) din circuitul de incarcare cu un bec de 12V daca becul de putere mica (ex pozitie), adica are rezistenta mare, absoarbe un curent mic si lumineaza normal, nu explodeaza, nu se distruge, etc daca pui pe redresor 10 becuri de 100W in paralel /putere mare, adica rezistenta mica/ vei vedea ca abia se aprind, pentru ca redresorul nu este o sursa ideala de tensiune, si curentul debitat este limitat ps. TEOREMA A-II-A A LUI KIRCHHOFF Suma algebrica a tensiunilor dintr-un ochi de retea este egala cu suma algebrica a tensiunilor electromotoare din ochiul respectiv a. circuitul de incarcare al bateriei este un ochi de retea b. n-a pierdut nici un minus, U sursa este +12V, U baterie este -12 V, sau invers, depinde cum parcurgi ochiul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Februarie 4, 2009 Share Postat Februarie 4, 2009 S-a mai discutat si aici. Pana la urma, fiecare face asa cum crede de cuviinta. Bafta, pentru ca unii chiar au nevoie de asta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Februarie 4, 2009 Share Postat Februarie 4, 2009 DECI: !!!De cine depinde currentul de incarcare???? Raspuns: DE REZISTENTA BATERIEI ! Va rog nu mai postati aberatii daca nu aveti cunostinte de electrotehnica. Singura care dicteaza curentul in circuit este bateria, caracteristica ei interna. Oricat de mare e curentul maxim debitat de sursa, bateria va "suge" maximum cat ii permite rezistenta ei interna. Pt "a se distruge bateria" ar trebui ca aceasta rezistenta sa fie 0, astfel incat I sa tinda la Imax si sa ia foc.. fierele, sau sa aiba loc un scurt. Dar cum rezistenta interna a bateriei nu e 0 si nici nu e posibil asa ceva, atunci se exclude acest caz. PUNCT. Cata aroganta! Auzi la el... PUNCT ! Interesant cum poti TU debita aberatii despre subiecte pe care nu le'ai studiat deloc (sau le'ai studiat incomplet) si trage "la subiect" fizica de liceu. Punte TU o baterie la incarcat cu acelasi curent ca si capacitatea ei maxima si las'o vreo 12 ore... si spune'ne si noua ce se intampla. Nu, nu teoretic - PRACTIC! O sa observi ca dupa cca 1-2 ore electrolitul se va incalzi ingrijorator iar dupa 5-6 ore va produce o reactie efervescenta, cu atingerea unor temperaturi periculoase ce pot duce chiar si la o explozie!!! Functie de tipul celulelor (Pb, CdNi, FeNi, NiMH... etc), la incarcare se folosesc mai multe metode de incarcare. Fara a aprofunda subiectul, o sa amintesc doar cateva : tensiune constanta, curent constant, in impulsuri, impulsuri negative, "trickle"...etc. Ele sunt destul de diferite ca principiu insa toate urmaresc un lucru comun - INTRERUPEREA (SAU REDUCEREA) CICLULUI DE INCARCARE pentru a evita evitarea "pomparii" de curent electric in celule mai repede decat procesul chimic poate permite (fara distrugerea bateriei) - si urmaresc indeplinirea celor 3 etape obligatorii ale unui ciclu de incarcare : 1. incarcarea propriu zisa 2. optimizarea ratei de incarcare (stabilizarea) 3. determinarea momentului de terminare al incarcarii Dpdv al timpului de incarcare, se definesc 3 mari metode: 1. lenta - (14-16h la 10% din capacitatea maxima a bateriei) 2. rapida - (3-6h la 30% din CM) 3. de soc - (1h la 100% din CM) Cea mai simpla si din acest motiv cea mai sigura metoda este incarcarea "lenta", pe principiul "curent constant" (10% din CM a bateriei si pur si simplu intereruperea tensiunii dupa cca 14-16h). In plus, aceasta metoda va asigura inmagazinarea a cat mai multa energie posibila. Diferenta intre metoda "lenta" si cele rapide este ca si atunci cand turnam bere intr'un pahar - cu cat o facem mai rapid, cu atat mai multa spuma se va forma. Celelalte metode presupun ca redresorul sa fie de tip "inteligent", dedicat pe diferitele categorii de compozii chimice ale bateriilor si sa aplice schema si metoda corecta functie de reactiile chimice specifice fiecarui tip. In cazul incarcatoarelor "universale", acestea ar trebui sa fie dotate cu un senzor de detectare al tipului de baterie (dupa reactia sa) si sa aleaga automat profilul potrivit de incarcare. In plus, pe masura ce rata de incarcare creste (fata de metoda "lenta"), la fel creste si pericolul de "supra-incarcare" sau "supraincalzire" al bateriei. Determinarea momentului cand bateria atinge pragul de "incarcare maxima" pentru terminarea procesului devine asadar mult mai critic. In cazul incarcarilor "soc", un fel de protectie termica trebuie neaparat inclusa in design'ul redresorului. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 4, 2009 Share Postat Februarie 4, 2009 Cata aroganta! Auzi la el... PUNCT ! Interesant cum poti TU debita aberatii despre subiecte pe care nu le'ai studiat deloc (sau le'ai studiat incomplet) si trage "la subiect" fizica de liceu. Punte TU o baterie la incarcat cu acelasi curent ca si capacitatea ei maxima si las'o vreo 12 ore... si spune'ne si noua ce se intampla. Nu, nu teoretic - PRACTIC! O sa observi ca dupa cca 1-2 ore electrolitul se va incalzi ingrijorator iar dupa 5-6 ore va produce o reactie efervescenta, cu atingerea unor temperaturi periculoase ce pot duce chiar si la o explozie!!! Functie de tipul celulelor (Pb, CdNi, FeNi, NiMH... etc), la incarcare se folosesc mai multe metode de incarcare. Fara a aprofunda subiectul, o sa amintesc doar cateva : tensiune constanta, curent constant, in impulsuri, impulsuri negative, "trickle"...etc. Ele sunt destul de diferite ca principiu insa toate urmaresc un lucru comun - INTRERUPEREA (SAU REDUCEREA) CICLULUI DE INCARCARE pentru a evita evitarea "pomparii" de curent electric in celule mai repede decat procesul chimic poate permite (fara distrugerea bateriei) - si urmaresc indeplinirea celor 3 etape obligatorii ale unui ciclu de incarcare : 1. incarcarea propriu zisa 2. optimizarea ratei de incarcare (stabilizarea) 3. determinarea momentului de terminare al incarcarii Dpdv al timpului de incarcare, se definesc 3 mari metode: 1. lenta - (14-16h la 10% din capacitatea maxima a bateriei) 2. rapida - (3-6h la 30% din CM) 3. de soc - (1h la 100% din CM) Cea mai simpla si din acest motiv cea mai sigura metoda este incarcarea "lenta", pe principiul "curent constant" (10% din CM a bateriei si pur si simplu intereruperea tensiunii dupa cca 14-16h). In plus, aceasta metoda va asigura inmagazinarea a cat mai multa energie posibila. Diferenta intre metoda "lenta" si cele rapide este ca si atunci cand turnam bere intr'un pahar - cu cat o facem mai rapid, cu atat mai multa spuma se va forma. Celelalte metode presupun ca redresorul sa fie de tip "inteligent", dedicat pe diferitele categorii de compozii chimice ale bateriilor si sa aplice schema si metoda corecta functie de reactiile chimice specifice fiecarui tip. In cazul incarcatoarelor "universale", acestea ar trebui sa fie dotate cu un senzor de detectare al tipului de baterie (dupa reactia sa) si sa aleaga automat profilul potrivit de incarcare. In plus, pe masura ce rata de incarcare creste (fata de metoda "lenta"), la fel creste si pericolul de "supra-incarcare" sau "supraincalzire" al bateriei. Determinarea momentului cand bateria atinge pragul de "incarcare maxima" pentru terminarea procesului devine asadar mult mai critic. In cazul incarcarilor "soc", un fel de protectie termica trebuie neaparat inclusa in design'ul redresorului. Ride Safe! Bai tata, iar citezi din carti? Intai pune in practica ce scrii acolo si apoi incearca sa intelegi. Oricat de inteligent as fii, oricata teorie as dezbate aici, chiar profeor doctor in fizica sa fiu, se vede ca nu te poti intelege cu caposii sfatuitori. Ma scuzi pentru micile lipsuri, dar se fac vreo 10 ani de cand am studiat electrotehnica si se vede ca nu am uitat mare lucru, sau macar cu esentialul am ramas, fata de altii care nu au studiat asa ceva niciodata... Minusul respectiv nu are nici o legatura cu ceea ce voiam sa arat in mica demonstratie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Februarie 4, 2009 Share Postat Februarie 4, 2009 Bai tata, iar citezi din carti? Intai pune in practica ce scrii acolo si apoi incearca sa intelegi. Oricat de inteligent as fii, oricata teorie as dezbate aici, chiar profeor doctor in fizica sa fiu, se vede ca nu te poti intelege cu caposii sfatuitori. Ma scuzi pentru micile lipsuri, dar se fac vreo 10 ani de cand am studiat electrotehnica si se vede ca nu am uitat mare lucru, sau macar cu esentialul am ramas, fata de altii care nu au studiat asa ceva niciodata... Minusul respectiv nu are nici o legatura cu ceea ce voiam sa arat in mica demonstratie. Bai "fiule"... eu nu vorbesc din "carti", una dintre rutinele mele zilnice la munca este verificarea si intretinerea acumulatorilor de "back-up" la echipamentele critice in caz de urgenta. Eu nu m'am referit la nici un "minus" ci strict la gugumaniile pe care le'ai debitat despre cum curentul de incarcare (si implicit timpul) nu este important, el fiind automat "reglat" de scaderea rezistentei interne a bateriei. Pentru ca in scoala in general subiectul surselor de alimentare si al acumulatorilor este destul de superficial tratat, a trebuit sa urmez si un curs de specializare in acest sens. Daca ai renunta la tonul asta superior probabil ca ti'as putea da si tie suportul de curs... insa evident, tu le stii pe toate si nu te intereseaza! Sfatul meu este sa revii la o atitudine respectuoasa fata de interlocutorii tai si daca tot ai pretentia ca pozezi oarece cunostinte intr'un oarecare domeniu unde ei sunt mai nepriceputi, ofera'le informatii si ajuta'i fara a'i mai trata ca pe niste retardati infantili. Asa... nu faci decat sa te acoperi de ridicol. Ride Safe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 4, 2009 Share Postat Februarie 4, 2009 Nenea, eu sunt inginer electronist de meserie, deci nu ma lua cu scoala generala and shit. Si crede-ma ca nu am fost un student mediocru si nici nu am studiat pe banii lui tata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Februarie 4, 2009 Share Postat Februarie 4, 2009 Nenea, eu sunt inginer electronist de meserie, deci nu ma lua cu scoala generala and shit. Si crede-ma ca nu am fost un student mediocru si nici nu am studiat pe banii lui tata. Pasarel, diploma pe care o invoci agraveaza si mai mult situatia... da'mi voie sa'ti reamintesc datele "problemei" : ai afirmat foarte clar ca curentul de incarcare (si implicit timpul) al unei baterii nu are nici o importanta si nu poate duce la distrugerea sa atata timp cat acesta se regleaza "automat" de catre rezistenta interna (singura variabila din circuit) a bateriei. Rupt din context, principiul in sine este perfect valabil insa eu ti'am atras atentia ca gresesti si ca in cazul acumulatorilor treaba nu e atat de simpla, ba mai mult, ti'am dat si destule argumente rezonabile de ce o baterie poate fie distrusa daca nu suntem atenti la curentul si/sau timpul de incarcare. Nu gasesc nici o explicatie pentru faptul ca insisti in atitudinea asta... si de ce nu ai taria de caracter sa accepti ca ai gresit. Am observat ca ai destule cunostinte despre electrotehnica (si nu numai), lucru pe care dealtfel il si respect, insa aroganta de care dai dovada mai mereu duce invariabil la polemici si dispute inutile... Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.