Sari la conținut

Platina La Mz


Redresor
 Share

Postări Recomandate

Dupa ce am dat jos benzina aia murdara si am cumparat alta de la Rompetrol, m-am gandit sa desfac in dreapta sa ma uit la platina. M-am uitat si am constatat ca era oxidata.Asa ca m-am gandit sa o dau jos si sa o curat cu smirghel fin........Acum nu mai porneste (scanteie am ) Am desfacut platina de la surubul spre care e sageata.

 

Celalalt surub,care e notat cu 1 nu prea se insurubeaza bine,cam joaca.

 

Consider ca daca am desfacut doar platina, nu am deranjat avansul,care cred ca se regleaza de la suruburile incercuite cu rosu......

 

Am reglat distanta la platina la 0,3mm. Nu stiu care e distanta normala.Poate imi spune cineva.......

 

Chiar nu imi dau seama ce ar putea avea.......:what:

 

De exemplu, scanteia apare cand se deschide platina. Deci platina trebuie sa inceapa sa se deschida cu 3mm inainte ca pistonul sa ajunga la PMS. Atunci trebuie sa apara scanteia.Corect?

post-9285-1202508296_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil ca atunci cand ai curatat platina ai mai redus din distanta initiala de deschidere. Ar fi bine sa mai reglezi avansul o data si eventual sa verifici cu o bujie daca iti da intradevar scanteie (sa nu fie vreun fir care da la masa ceva...)

 

A, si de ce ai inlocuit benzina murdara cu alta de la Rompetrol, nu puteai sa iei si tu benzina buna de la OMV? :what:), ce glumet sunt :kiss:),

 

Bafta la reglaje.

Editat de draagood
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca eu nu am umblat la suruburile incercuite inseamna ca s-a modificat avansul doar scotand platina?

 

AM distanta 0,3 mm ,am verificat-o cu lera......Scanteie am....

 

Nu stiu cum sa reglez avansul ca nu am ceas comparator :what: Altfel nu stiu cum sa imi dau seama cand pistonul e la 2,5mm de PMS

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai, Augustine d c ai mai deschis un post? Nu primeai destul ajutor dincolo :eek:?

 

Scanteia trebe sa o dea innainte sa ajunga pistonul sus.

Platina trebe sa aiba deschiderea in momentul ala cu 3mm innainte sa ajunga pistonul sus. Poti incerca sa faci cum am facut eu, scoti bujia iei o tija o infigi in cilindru cu o cheie de 13 te prinzi de surubul de la rotor(ai grija sa nu-l desurubezi) si invarti cu cheia pana simti ca ajunge sus pistonul si il mai dai innapoi cat simti tu ca ar fi 3mm... asa am reglat eu de trei ori pana acuma si merg bine motoarele, poti sa incerci, ce sa zic, am sa imi cumpar un ceas comparator, dar asta se va intampla undeva luna viitoare ca acuma nici bani de paine nu am... :what: :kiss:

 

surubul 1 este pentru ca sa apropii sau sa departezi platina, ala nu se insurubeaza deloc se invarte in gol, dar este descentrat, ai grija cu el, arata cam urat suruburile la tine :kiss:.

cele incercuite sunt sa reglezi unde sa se deschida platina, mai sus sau mai jos nu prea le-am inteles nici eu...ala la care ai pus sageata, fixeaza platina sa nu se miste, cand lucrezi la surubul 1 ala cu sageata trebe sa fie slabit putin, ca sa nu distrugi surubul. sa folosesti surubelnite potrivite ca sa nu le deteriorezi de tot. :kiss:

 

Fa o poa mai din ansamblu sa vad ce-i cu firele alea doua prinse acolo asa aiurea... ca la mine nu-i asa.

Editat de Kiusro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca eu nu am umblat la suruburile incercuite inseamna ca s-a modificat avansul doar scotand platina?

 

AM distanta 0,3 mm ,am verificat-o cu lera......Scanteie am....

 

Nu stiu cum sa reglez avansul ca nu am ceas comparator :kiss: Altfel nu stiu cum sa imi dau seama cand pistonul e la 2,5mm de PMS

trebuie sa reglezi din nou avansul.altfel nu o sa-ti mai porneasca veci.degeaba iti da scanteie daca nu o da unde trebuie.vezi ca surubul ala care nu se strange prea bine e de fapt unul excentric si se foloseste la reglajul fin al deschiderii platinei[ala nu se poate strange pentru ca nu asta e rostul lui;e doar nituit pe placuta platinii ca sa nu se piarda].surubul ala spre care arata sageata este surubul care fixeaza platina fixa in pozitia corespunzatoare.ca sa reglezi avansul iata ce trebuie sa faci:

intai te inarmezi cu ceva scule:surubelnita,cheie de 10[sau oricat este surubul care fixeaza rotorul pe arborele cotit],cheie de bujii,lampa de control[un bec de pozitie 12v5w la care ai legat doua fire,eventual cu crocodili la capete ca sa le atasezi mai bine unde trebuie] si multa rabdare.

pasul 1:reglezi deschiderea maxima intre platine[pentru asta folosesti o lera de 0,3mm].scoti bujia de pe chiulasa si in locul ei bagi o tija dreapta dupa care de surubul ce fixeaza rotorul invarti cu cheia motorul pana cand pistonul este la PMI[adica nici nu mai urca si nici nu mai coboara].acum slabesti surubul de fixare a platinii fixe[dar nu mult ci doar atat incat sa poata fi miscata atunci cand invarti cu surubelnita de surubul excentric de reglare]si invarti de surubul de reglare intr-un sens sau altul pana cand obtii o deschidere de 0,3mm[lera trebuie sa alunece cu frecare intre contacte dar fara ca distanta intre ele sa creasca].in momentul asta daca nu ai umblat cumva si la placa de avans[segmentul ala de tabla de dimensiune un pic mai mare pe care este fixata platina si care are doua slituri care permit culisarea lui inainte-inapoi]ar trebui sa fi revenit la avansul pe care il aveai inainte de demontarea platinii[asta daca deschiderea pe care o aveai inainte la platina era de 0,3mm,ca daca era o distanta mai mare atunci si avansul era mai mare].totusi ca sa fi sigur ca avnsul este reglat la fix iti sugerez si pasul2.

pasul 2:faci rost de undeva de un ceas comparator care se fixeaza in locul bujiei[hai,gata,doar glumeam;stiu ca nu ai de unde sa faci rost de asa ceva!un simblu subler e bun,dar sa fie unul cu sonda de adancime (asta e tija aceea subtire si cu capatul ascutit)].cu pistonul la PMI introduci tija deadancime pe orificiul bujiei[sublerul trebuie sa se sprijine pe chiulasa]si o cobori incet pana cand atinge pistonul.observi indicatia pe care o arata acum sublerul[asta poate sa fie oricare,nu conteaza]si la valoarea asta mai adaugi 2,5mm sau orice alta valoare la care vrei sa reglezi avansul[merge si 3mm perfect,ti-o garantez].in aceasta pozitie blochezi tija sublerului folosind acel mic surubel.acum invarti motorul in sens invers acelor de ceasornic pana cand corpul sublerului se sprijina din nou pe chiulasa iar tija este in contact cu pistonul[ai grija ca sublerul sa fie perpendicular pe suprafata chiulasei ca indicatiile sa fie corecte si constante].cu pistonul in aceasta pozitie[adica la 2,5mm de PMI]platinile ar trebui ca tocmai acum sa inceapa sa se deschida[cam 0,05mm sa zicem].pentru reglarea exacta a acestui moment conectezi lampa de control in paralel cu contactele platinii[un fir legat pe platina mobila si celalalt la masa]apoi pui contactul de aprindere cu cheia.daca becul este aprins atunci platinile sunt deschise,daca este stins atunci ele sunt inca inchise.deci ,daca becul este aprins trebuie sa vezi daca in cazul in care rotesti de motor in sens invers acelor de ceasornic el se stinge imediat[adica platinele se inchid]pentru ca daca nu atunci inseamna ca avansul este prea mare.deci rotesti motorul in sens trigonometric usor si observi becul.daca se stinge imediat atunci totul este in regula si avansul e reglat la 2,5mm.daca nu se stinge imediat atunci slabesti cele doua suruburi care fixeaza placa de aprindere pe stator[dar atat cat placa sa poata fi miscata si nu mai mult]si o faci sa culiseze spre inainte[in sensul acelor de ceas]pana cand becul se stinge[adica platinile sunt inchise]dupa care o misti o idee inapoi[cat sa se aprinda becul din nou].apoi strangi cu grija cele doua suruburi ca sa nu misti placa de la pozitia reglata.

in cazul doi in care l 2,5mm becul este stins[adica platinele inchise]inseamna ca avansul este prea mic.daca este asa atunci faci placa de aprindere sa culiseze spre inapoi[sens trigonometric]incet pana cand se aprinde becul.in aceasta pozitie strangi cu grija cele doua suruburi de fixare.

odata avansul reglat la valoare dorita e bine sa mai verifici totusi odata[ca nu cumva atunci cand ai strans cele doua suruburi sa se fi dereglat].aduci pistonul la 2,5 mm de PMI si acum becul trebuie sa fie aprins.daca rotesti putin in sens trigonometric becul trebuie sa se stinga imediat.daca asta se intampla atunci totul e in regula si avansul tau va fi reglat la 2,5mm[bine,sa zicem o valoare foarte apropiata de 2,5mm pentru ca fara ceas comparator si disc gradat nu o sa atingi in practica aceasta valoare decat din intamplare;dar fi tu linistit ca motorul tau o sa mearga la fel de bine si cu avans de 2,43567mm,totul e ca abaterea de la valoarea indicata sa nu fie exagerata].daca becul nu se stinge imediat atunci inseamna ca avansul este tot prea mare si atunci repeti operatiile din cazul 1[avans prea mare].

dupa ce reverifici avansul va trebui sa reverifici si deschiderea intre platine[aceasta valoare are o importanta deosebita pentru ca de ea depinde durata si intensitatea scanteii].aduci pistonul la PMI si bagi lera de 0,3mm intre contacte.daca distanta este prea mare sau prea mica o iei de la inceput[reglat deschidere,apoi reglat avans].asta bineinteles daca intre timp nu te-ai matolit de la toata berea pe care ai baut-o in tot acest timp. :what:

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am rezolvat.Sper ca am reglat avansul cum trebuie.Oricum, merge ,porneste la pedala. Trebuie sa fac un drum de 30km ca sa vad cum e bujia si cum trage.Nu am umblat la slit-urile de reglaj.

 

Am facut ca in pasul 1 al lui kyvacka (deci si ca kiusro :what: ). Mi-am facut semne cu markerul pe cama si pe chestia aia unde e pasla ca sa stiu unde e PMS si de acolo,am reglat 'la ochi' cat am considerat eu avans de 3mm.

 

Am sa va spun rezultatele probabil diseara cand o sa vad daca trage bine si daca bujia e neagra sau maro..

 

 

Daca avansul e reglat incorect, creste si consumul,nu ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi ca pasla aia trebuie sa iti atinga axul de sub ea! pune o picatura de ulei pe pasla aia. la tine in poza nu pare sa atinga axul deloc si asta va duce la uzura bratului platinii (care e din plastic) ceea ce duce mai departe la dereglarea avansului.

 

daca poti, marcheaza locul suportului platinii si al platinii pe suport si schimba suruburile alea. nu inteleg cine a adus "surubul" 1 in halul ala? :what: trebuie sa se invarta foarte usor si, cum s-a mai spus, nu se strange niciodata.

 

in cazul in care o sa-ti cumperi o platina noua candva, o sa trebuiasca sa reglezi avansul din nou. eu am schimbat-o pe a mea si am gasit destul de greu o platina de trabant - astea se potrivesc la ETZ)

 

unul din firele alea, mov sau verde, trebuie sa intre in capul piesei (condensator, rezistenta...? ) care se vede putin mai sus. la mine, legatura asta era facuta cu o banda ingusta de aluminiu si asa am lasat-o.

 

de la avans creste si consumul, iti da si rateuri la anumite turatii, scade puterea.... se intampla mai multe. vezi cum se comporta la drum si probabil si atunci va trebui sa mai modifici avansul. :kiss:

Editat de Kenno
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca piciorul platinii care e de clingherit e deja uzat si am dat comanda de alta platina. (e un magazin cu piese de MZ la Tg.Mures :0747106860)......Asta din cauza ca pasla nu atingea cama. In ceea ce priveste legatura cu condensatorul ,la mine e buna........

 

--- Mesaj completat în 09 Feb 2008 18:25 -------------
Am facut un drum de vreo 15 km si constat ca bujia e neagra. Trebuie sa umblu iar la avans ca inainte ,cand am lasat cuiul de dozaj mai jos, aveam bujia maro.....

 

Totusi,la mine, reglez 0,3mm cand e la PMS si dupa aia daca invart cu cheia in sensul acelor de ceasornic, distanta se mareste.........E normal ?

Editat de augustin87r
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca piciorul platinii care e de clingherit e deja uzat si am dat comanda de alta platina. (e un magazin cu piese de MZ la Tg.Mures :0747106860)......Asta din cauza ca pasla nu atingea cama. In ceea ce priveste legatura cu condensatorul ,la mine e buna........

 

<small>--- Mesaj completat în 09 Feb 2008 18:25 -------------</small><br/>Am facut un drum de vreo 15 km si constat ca bujia e neagra. Trebuie sa umblu iar la avans ca inainte ,cand am lasat cuiul de dozaj mai jos, aveam bujia maro.....

 

Totusi,la mine, reglez 0,3mm cand e la PMS si dupa aia daca invart cu cheia in sensul acelor de ceasornic, distanta se mareste.........E normal ?

nu!asta inseamna fie avans prea mic[cel mai probabil]fie cama cu bataie radiala[nu mai e perfect concentrica cu axul ambielajului].indicatiile le ai.cred ca trebuie sa reglezi avansul ca la carte.bujie neagra:ardere incompleta din cauza avansului redus.pun pariu ca nici nu trage ca inainte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Kyvacka, daca esti tu aici, eu nu ma mai amestec :what:. oricum si eu vroiam sa zic acelasi lucru, dar tu sti sa explici mai bine. Augustin, nu ti-am dat fisierul ala cu culorile bujiei si cauzele?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
@kyvacka

 

un simblu subler e bun,dar sa fie unul cu sonda de adancime (asta e tija aceea subtire si cu capatul ascutit)].cu pistonul la PMI introduci tija deadancime pe orificiul bujiei[sublerul trebuie sa se sprijine pe chiulasa]si o cobori incet pana cand atinge pistonul

 

Ce fel de subler ai utilizat?eu am una de 17.5cm dar ii prea lunga ca sa o pot lipi de chiuloasa?tu cum ai procedat?ai dat jos rezervorul de benzina?

Platina mea are deschidere de aprox 2mm..daca nui mai mult.

Am citi ce ai scris si maine o pun in practica...sper sami reuseasca.

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce fel de subler ai utilizat?eu am una de 17.5cm dar ii prea lunga ca sa o pot lipi de chiuloasa?tu cum ai procedat?ai dat jos rezervorul de benzina?

Platina mea are deschidere de aprox 2mm..daca nui mai mult.

Am citi ce ai scris si maine o pun in practica...sper sami reuseasca.

 

Multumesc.

 

 

 

 

 

Cum adica ai deschiderea la platina 2mm? Poate ai vrut sa zici 0,2mm (cam cat o coala de hartie de xerox). Ai lera ?

 

Eu nu am utilizat subler pt ca nu am avut pana azi (mi-am cumparat azi din targ unul vechi,dar arata ca nou -25lei). Eu am gradat un pix cu ajutorul unei rigle: am bagat pixul in cilindru,am marcat PMI (punctul mort intern)pe pix,apoi cu rigla am dat o gradatie la 3mm sub semnul initial. Acolo am reglat sa se deschida platina.......Avand in vedere ca o rigla poate sa nu fie foarte precisa,se poate sa fi gresit.........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu am lera(nici nu stiu cum arata).

 

cu aceasta metoda un mm sigur gresesc.

ma gandit sa gaoresc o bujie si sa bag inauntru o tija cat gaora data(pt a fi chiar in centrul pistonului si sa nu se miste) gaora de bujie este prea mare si poti sa pui pixul in alt loc fata de unde ai luat masura pt punctul mort...si gradez tija, mai precis 2 gradatii fac. unul punctul mort si cealalta 2,5mm fata de pm...sper sa iasa.

ata solutie mai stie cineva?

 

 

 

--- Mesaj completat în 13 Apr 2008 18:40 -------------
PS. am vrut sa zic in jur 2mm!nu am gresit!imi intra 6 coli de hartie lejer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...