Sari la conținut

Alta Alegere Dificila


Postări Recomandate

Salutare tuturor,

 

Dupa doi ani de calarit un Pegaso 650 din '98, am nevoie acum de o inlocuitoare mai noua si mai buna :baldy:

 

Variantele (cum le vad eu acum) in limita bugetului ar fi:

1) KTM 640 LC4 Adventure noua

2) BMW F650 GS Dakar noua (asta cam greu, ca e cu +1000€ mai scumpa decat KTM-ul)

3) Africa Twin sau chiar un 950 Adv second-hand de vreo cativa ani cu putini km

 

Noua motocicleta ar tb. sa permita urmatoarele:

1) Circa 20km zilnic prin hartoapele Timisoarei (si nu ma refer la fancy stuff - slalom prin masini si altele)

2) Din cand in cand drumuri de cateva sute de km cu pasager si ceva bagaje (cam 150-200 km intre opriri).

3) Iesiri pe coclauri cu prietenii (i.e. soft pana la mediu enduro momentan - sa ma pot tine dupa un enduro de 650 sau o Africa Twin, si in viitor pb. si trasee mai grele)

4) Sa aiba "vana" si pe sosea pana pe la 120-140km/h (pt. depasiri) si sa permita o vit. de croaziera de 100-120km/h.

 

Mult timp (pana anul asta) m-am gandit la Dakar-ul de 650 ca fiind inlocuitoarea ideala, dar parca 9300 euroi e cam mult totusi pt. ceva cu pretentii enduro (au scumpit-o de curand :cheers:).

Asa ca acum inclin 80-90% spre KTM-ul de 640 (garantie and shit si suficient de nervoasa din cat am auzit).

Pb. acestuia ar fi vibratiile (tot din auzite) - daca imi clantzane dintii in gura pe ea :baldy:, e cam nasol (si Pegaso-ul vibra putin da' nu stiu la cat mai rau sa ma astept la KTM).

 

Asa ca please, orice sfaturi sunt binevenite (si la variante second-hand, numa' sa merite compromisul i.e. sa fie fiabile).

 

Multzam,

Alex.

 

PS: Si poate citeste cineva de prin TM thread-ul asta care are un 640 Adv si care ar fi dispus sa ma lase "sa dau o tura"... Asta ar fi ideal - sa vad "la prima mana" ce si cum e cu vibratiile alea...

PP2: Am uitat sa zic, dar am 1.87 si cam 87kg si ajung "numa' bine" pe 640 Adv

 

PS: Si poate citeste cineva de prin TM thread-ul asta care are un 640 Adv si care ar fi dispus sa ma lase "sa dau o tura"...

Am uitat sa mentionez - contra :D :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alex nu mai bine dai tu o fuga in Bucuresti? .... 0722 386670

 

Totusi ce pot sa spun despre KTM 640 Adv este:

1. Da vibreaza dar te obisnuiesti foarte repede. Nu este chiar asa de speriat

2. Seaua in portiunea pilot este mai groasa si mai confortabila. Daca faci pauze la 200 km este ok.

3. Nerv are fata de Aprilia(+30%) si fata de BMW (+15%). Si consumul este pe masura, mai mare cu aprox 1,5 l/100km

4. Prin oras este supermanevrabila ptr ca este usoara iar cu statura ta nu o sa ai probleme la semafoare

5. La coclauri ai sa fi in plutonul din fata. Motocicleta o sa-ti impuna lucrul asta. Are niste suspensii BEST. Pe asfalt ai sa fi in coada plutonului. Aici Honda Transalp, BMW 650, fug mai tare si sunt mai stabile.

6. Eu merg la drum cu ea pe la 125-130 km/h. Top speed atins de mine este 162km/h. Nu am avut curiozitatea sa vad pana unde mergea.

Editat de ketemeu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BMW are urmatoarele avantaje:

 

+ comoditate la drum pilot si pasager am mers 600km intr-o zi si nu am simtit nimic cand m-am dat jos

+ revizii la 10.000km cu ulei mineral maxim semisintetic (poti sa pui si de masina)

+ piesele cele mai ieftine de pe piata cumparate de la bmw (daca nu au pe stoc in max 2 saptamani ai piesa). Filtru ulei rotax 17roni.

+ consum de benzina solo cu viteza intre 80~120 3,6%, cu pasager mers la mare viteza 80~130 4,00%, mers cu pasager la babele unde am mers 25km doar cu a-Ia 4,1% din buc-babele-buc.

+ fiabiliate mare motorul tine peste 100.000km

+ manevrabiliate marita datorita rezervorului sub sa centrul de greutate este jos.

+ viteza max cu pasager 170km/h si mai aveam 1000 ture pana la zona rosie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de raspunsuri.

 

Deci confortul, consumul si fiabilitatea ar fi avantajele BMW iar manevrabilitatea, nervul si capacitatile offroad ar fi la KTM.

 

Ce sa zic... mai auzisem si eu unele din ele, de ex. la consum nu stiu in cat timp se amortizeaza pretul mai mare de vanzare al BMW-ului, probabil dupa ce faci vreo 50000 de km cu ea - iar in mom. ala pb. e timpul pt. o alta moto din nou :D

 

Confortul ramanand de testat "pe viu" (sa vad daca ma tin los cohones pe el adica), ar mai fi pb. fiabilitatii KTM-ului - cam cati km ar merge fara probleme daca ai grija de ea (i.e. uleiuri si altele de calitate si o utilizare de bun-simt)? Unele "guri rele" :cheers: mi-au zis ca din cauza vibratiilor tb. sa fii f. atent ca ti se desprind diverse la KTM (suruburi si nu numai) iar motorul n-ar fi prea fiabil ca-i "de competitie si e fortzat" si ca de aia ar fi si reviziile la 5000 de km. ketemeu, o idee te rog despre ce implica ac. revizii si costurile asociate?

 

Si un ultim lucru: pe thread-ul celalalt cu "alegerea dificila", cineva zicea ca un BMW daca l-ai scapat, s-a "facut varza" i.e. o gramada de bani la reparatii, pe cand KTM-ul e aproape indestructibil. Se mentine chestia asta si la surorile mai mici BMW/KTM (de clasa 650)?

 

PS: Pt. ketemeu: Multzam pt. oferta, da' e cam greu de la TM la Bucale... (sper sa fie si cineva loco cu asa ceva)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Confortul ramanand de testat "pe viu" (sa vad daca ma tin los cohones pe el adica), ar mai fi pb. fiabilitatii KTM-ului - cam cati km ar merge fara probleme daca ai grija de ea (i.e. uleiuri si altele de calitate si o utilizare de bun-simt)? Unele "guri rele" rolleyes.gif mi-au zis ca din cauza vibratiilor tb. sa fii f. atent ca ti se desprind diverse la KTM (suruburi si nu numai) iar motorul n-ar fi prea fiabil ca-i "de competitie si e fortzat" si ca de aia ar fi si reviziile la 5000 de km. ketemeu, o idee te rog despre ce implica ac. revizii si costurile asociate?

Astea sunt povesti. LC4 este un motor extrem de fiabil si in acelasi timp extrem de performant. Sunt curios cat de bine stia ce vorbeste cel care zicea ca LC4 e motor "fortat". Ca fiabilitate, Adventure-ul si motorul LC4 nu sunt cu nimic mai prejos ca BMW F650. Intreaba orice posesor de Adventure sau citeste pe diverse forumuri si vei vedea ca parerea generala este cea a unui motor "bullet-proof". Si, sincer, nu cred ca BMW are "piesele cele mai ieftine de pe piata". In schimb stiu ca pt KTM sunt multe piese in tara pe stoc. Iar despre service-ul BMW din Romania nu am auzit lucruri bune (sau cel putin asta ziceau posesorii chiar pe acest forum, da un search).

 

Vezi aici niste oferte beton de 950 Adventure second hand.

 

Dragos

Editat de digitallysane
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Salve Alex, ce s-a intamplat cu LC8? :cheers:

 

Daca iti place Adventure, ia Adventure! La drum cu Transalp / Africa Twin / Supertenere tot pe la 120-130 mergem, nu ramai in urma :D

 

La KTM ai piesele ieftine si repede (SatuMare -> RedDustMotors), plus ca tot ce e pe KTM e hardcore (rezervor din polietilena, etc).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Si un ultim lucru: pe thread-ul celalalt cu "alegerea dificila", cineva zicea ca un BMW daca l-ai scapat, s-a "facut varza" i.e. o gramada de bani la reparatii, pe cand KTM-ul e aproape indestructibil. Se mentine chestia asta si la surorile mai mici BMW/KTM (de clasa 650)?

 

PS: Pt. ketemeu: Multzam pt. oferta, da' e cam greu de la TM la Bucale... (sper sa fie si cineva loco cu asa ceva)

 

Eu spuneam asta. KTM Adventure tine incredibil de bine la cazaturi. Rezervorul ala gras e teribil de rezistent si la orice cazatura motoreta se propteste in rezervor si in handguardsuri. Tot ce pateste - zgarieturi pe rezervor si handguards-uri si, uneori, semnalizatorul spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hotaraste-te odata, ca da imediat caldura si trebuie sa iesim la plimbare :D

 

Pe mine parca m-ar manca de un LC8... si ai scapat si de vibratii :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alex, reviziile se fac din 5 in 5 mii de km. Dupa parerea mea reviziile la 5000km sunt foarte bine venite. Nu conteaza marca. Si BMW si KTM au rapoarte f mari de compresie ptr un motor pe benzina si atunci este bine sa schimbi uleiul mai des. Deci eu nu sunt de acord cu schimburile la 10000Km chiar daca este recomandat de producator.

 

Deci, schimbul de ulei la KTM consta in: schimbat 2 filtre ulei+ulei motor(2L) TOTAL DE PLATA 1.4mil. Aici depinde de ce ulei folosesti. Calculul este pentru YACCO MVX Competition. Este se pare unul dintre cele mai bune uleiuri moto.

Filtrul de aer este din burete care se spala (eu spal cu gaz lampant si apoi cu detergent) si apoi se impregneaza cu ulei ptr filtru. Spray-ul de ulei ptr filtru costa aprox 400mii si te tine un sezon.

Reviziile anuale in care trebuie sa dai afara rulmentii de la bascula fata de la jugurile de la furca, rulmentii de la butucii rotilor, te mai costa 1,5 mil la orice atelier moto. La un atelier autorizat KTM te costa mai mult ptr ca este cu ora de manopera, deci aprox 100 euro.

 

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hotaraste-te odata, ca da imediat caldura si trebuie sa iesim la plimbare :P

 

Pe mine parca m-ar manca de un LC8... si ai scapat si de vibratii :baldy:

Hehe, domnu' Cristi... m-ar manca si pe mine :baldy: da' asta ar insemna ca o sa raman cu banii pe minus :D si daca-mi face vreo problema secondu' cu pricina hales bules cu plimbarile... :baldy: Treaba mai tb. "cujetata" un pic... :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alea jacta est... ramane LC4 Adv, azi merg sa fac comanda :crack:

LC8 si alte scule mai putin vibratoare :blbl: mai pot astepta vreo cativa ani...

 

Merci tuturor pt. sfaturi si sa ne vedem pe coclauri :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alea jacta est... ramane LC4 Adv, azi merg sa fac comanda :crack:

LC8 si alte scule mai putin vibratoare :blbl: mai pot astepta vreo cativa ani...

 

Merci tuturor pt. sfaturi si sa ne vedem pe coclauri :crack:

 

 

Buna alegere

O sa fii fericit cu ea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doamne ajuta! Sa-mi dai o tura :crack:

Dupa ce-i fac rodaju' ca presimt c-o sa vrei sa vezi cum se "da pe-o roata" :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate vii pe la Constanta sa ne dam

Noi avem aici doua motoare din astea

Foarte bune, puternice, trag bine pe nisip iar suspensia este excelenta

Trebuie sa bagi mai putin gaz la hard enduro si sa-i ridici aripa fata

Pentru aripa-ti va trebui un furtun pe la 80 euroi

Ia-ti aripa neagra cea portocalie e din plastic color si nu vopsit cum e LCA Adv

Si arata si mai cool....

post-2175-1142199770_thumb.jpg

post-2175-1142199908_thumb.jpg

post-2175-1142199978_thumb.jpg

post-2175-1142200054_thumb.jpg

post-2175-1142200317_thumb.jpg

post-2175-1142200661_thumb.jpg

Editat de univet
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

S-o stapaqnesti sanatos si sa va distrati.

 

Alt avatar nu gaseai si tu? :cheers:

 

Mersi, mersi... am umblat putin si la paleta de culori a avatarului, just in case... :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...