cristi cbr Postat Iulie 21, 2009 Share Postat Iulie 21, 2009 (editat) salut..se poate confectiona un db killer pt o toba care suna cam tare? imi place sunetul ei dar uneori ma oboseste. ce as putea face sa atenuez zgomotul produs. toba este facuta de mine exact ca una aftermarket sport si arata cam asa la interior(are si vata intre pereti)....ce sistem as putea sa-i fac sa nu mai sune asa de tare. spre ex, daca ii micsorez diametrul gurii de evacuare din capatul tobei ar fi ok? alte variante de care sa ma apuc fara sa mai incerc si altele degeaba stie cineva? cam asa arata capatul tobei si interiorul ei: Editat Iulie 21, 2009 de cristi cbr Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceCube Postat Iulie 21, 2009 Share Postat Iulie 21, 2009 Cam asa arata un db killer O teava care intra in toba si cu un guler pe interiorul tobei. succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 21, 2009 Share Postat Iulie 21, 2009 Zgomotul e pur si simplu proportional cu suprafata deschiderii (poti sa testezi obturind cu mina iesirea). Poti sa improvizezi ceva plecind de la asta. dB killerul de la toba mea are o teava turtita poentru a micsora acea suprafata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi cbr Postat Iulie 21, 2009 Autor Share Postat Iulie 21, 2009 (editat) . Mesaj completat Cam asa arata un db killer O teava care intra in toba si cu un guler pe interiorul tobei. succes grozava chestia asta. mersi Editat Iulie 21, 2009 de cristi cbr Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 21, 2009 Share Postat Iulie 21, 2009 .Mesaj completat grozava chestia asta. mersi Vezi ca se dau si cursuri de folosire Google. Daca nu o sa ingustezi suficient iesirea tobei o sa fie fix plix. Fa niste experimente intii, obtureaza cu ceva iesirea tobei de test (placaj, lemn etc) ca sa determini cam care-ar fi suprafata optima. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paul_biker Postat Iulie 21, 2009 Share Postat Iulie 21, 2009 Ala de la toba mea, arata cam asa (observa capatul din dreapta). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi cbr Postat Iulie 21, 2009 Autor Share Postat Iulie 21, 2009 (editat) Vezi ca se dau si cursuri de folosire Google.Daca nu o sa ingustezi suficient iesirea tobei o sa fie fix plix. Fa niste experimente intii, obtureaza cu ceva iesirea tobei de test (placaj, lemn etc) ca sa determini cam care-ar fi suprafata optima. am facut experimente cu cateva obiecte dar sincer nu merge asa, se aude ca dracu(am ingustat doar capatul tobei) mai naspa decat la o masina, suna a spart. Mesaj completat Ala de la toba mea, arata cam asa (observa capatul din dreapta). asta mi se pare cea mai buna solutie(teava ingusta care sa intre macar 20 cm in interiorul tobei mi se pare ok) sa vad acum cum o voi fabrica.....bine ca am aflat ideea.... Editat Iulie 21, 2009 de cristi cbr Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 22, 2009 Share Postat Iulie 22, 2009 am facut experimente cu cateva obiecte dar sincer nu merge asa, se aude ca dracu(am ingustat doar capatul tobei) mai naspa decat la o masina, suna a spart. Sincer si eu m-am intrebat de multe ori care e rostul tubului. Am obturat cu mina iesirea tobei ca sa vad modificarea sunetului dar cel putin in cazul tobei mele nu se simte o diferenta remarcabila fata de varianta cu dB killerul montat (care are si teava). Daca e sa speculez as putea sa banui ca tubul e ceea ce in fizica se numeste rezonator Helmholtz (un alt exemplu de uz practic e tubul de bass-reflex de la boxele audio). Rolul lui e sa schimbe frecventa de rezonanta a incintei la care e conectat, aceasta frecventa depizind de volumul incintei (toba, in cazul tau), sectiunea tubului si lungimea lui. Exista chiar o formula care-i usor de gasit pe net. Calculul va fi oricum aproximativ deoarece ai vata de sticla in toba iar asta are un efect greu de cuantificat: pina la un punct efectul poate fi de marire "virtuala" a volumului tobei dar de la un punct incolo (daca "inghesui" mai multa vata) e invers. Repet, nu stiu daca asta e motivul pentru care exista acel tub, doar speculez, dar cum la toba mea prin scoatere sunetul nu devine neaparat mult mai putin intens, dar evident mai gros, e posibil sa am dreptate. Cred ca cel mai bine pui o lungime si un diametru "la ochi", nu poate sa iasa asa de rau. PS: totusi nu-mi explic de ce teava dB killerului meu e turtita la mijloc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Iulie 22, 2009 Share Postat Iulie 22, 2009 Cauta pe forum ca se ocupa cineva cu confectionarea de dbkillere.Mesaj completat Eu cred ca rolul tevii e sa micsoreze viteza cu care ies gazele din toba. Nu are legatura cu viteza gazelor. Chiar din contra, un diametru mai mic forteaza o viteza mai mare a gazelor de esapament, pentru a putea ramane constant debitul ce trebuie evacuat din motor. Din ce stiam eu din teoria de la tobele de masina si din cum am vazut ca arata una in interior, aia din spate mai precis, scopul este ca fluxul de aer sa fie supus la cat mai multe schimbari de directie, in felul asta se atenueaza intensitatea undei sonore. La masini asta se face primitiv (dacii vechi) cu 2 tevi - una de intrare, una de iesire, inchise la capatele din interiorul tobei si cu multe gaurele in ele, pe anumite segmente, segmente delimitate de vreo 3 pereti transversali care forteaza in plus inca vreo 2-3 schimbari de directie de curgere a gazului de evacuare (pe langa cele naturale de iesit prin gaurele/intrat la loc. Pentru motocicleta, cam asta vad si eu ca ar fi o solutie - gasita o teava cu diametrul interior care intra sigur pe toba, apoi obturata complet la capatul dinspre interior si gaurita cu bormasina - incepand de la capatul interior - facut un calcul sumar incat suprafata totala a gaurelelor sa fie cel putin dublul sectiunii neobturate, ca sa nu ai restrictii de debit. In felul asta, se dezacordeaza total efectul rezonator al tobei si scad decibelii. Mai trebuie sa gandesti si un mecanism simplu, cu colier sau suruburi mai bine, prin care sa asiguri fixarea tubului pe gura tobei, sa nu ti-o arunce afara detenta primita direct de capacul obturator. p.s. - o teava de-asta s-ar putea executa destul de ieftin si universal pentru tobe si ar fi o metoda buna de a civiliza racerii de noapte - ziua sa urle toba liber, noaptea pun amortizorul si se dau "in liniste" fara sa mai deranjeze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 22, 2009 Share Postat Iulie 22, 2009 Exista 3 tipuri de atenuare a zgomotului unui motor, functie de metoda folosita: 1. RESTRICTIA (gen dB killer) 2. ABSORBTIA (asa-zisele tobe "racing" cu material absorbant) 3. REFLEXIA (creearea unor unde de soc negative insa in antifaza cu cele "normale" pozitive care se vor anula reciproc). Diametrul final surdinei unui sistem de evacuare va fi mai mic decat al camerei de expansiune (unde gazele isi reduc viteza pentru ca "impulsurile" sa aiba timp sa fie atenuate cat mai mult) pentru a permite un flux cat mai continuu de curgere si astfel de a se evita vacuumul creeat de impulsuri. Prea mult gaz inseamna ca o oarecare restrictie este prezenta, prea putin poate transforma curba graficului puterii intr'o panta periculos de abrupta... Mai multe info http://www.pro-bike.ro/forums/index.php?showtopic=24103 Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi cbr Postat Iulie 22, 2009 Autor Share Postat Iulie 22, 2009 eu am si toba originala care e supersilentioasa dar e mult prea plina de site si camere(vreo 3) unde intra gazele si sunt date inapoi, pt a putea trece in urmatoarea camera si tot asa, parca am impresia ca e ''sugrumat'' cu toba originala. cu asta sport parca e mai aerisit motorul, si nici nu simt asa mare fierbinteala prin jurul motorului(prin oras mai ales)cum se intampla cand merg cu cea originala.....daca as resusi sa construiesc un db killer de asta as obtine exact ce-mi dorec..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 22, 2009 Share Postat Iulie 22, 2009 dar e mult prea plina de site si camere(vreo 3) unde intra gazele si sunt date inapoi, pt a putea trece in urmatoarea camera si tot asa, parca am impresia ca e ''sugrumat'' cu toba originala. cu asta sport parca e mai aerisit motorul, si nici nu simt asa mare fierbinteala prin jurul motorului(prin oras mai ales)cum se intampla cand merg cu cea originala Da, si eu era sa-l iau pe finish lap pe Niki Lauda cind am concurat in tinerete, dar n-a fost sa fie. Man, fa o incercare: respira adinc si zi, prima data in soapta: "mi-am pus toba reising pt. ca suna mai tare si mai gros si sint un mare mincinos". Ce zici, reusesti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi cbr Postat Iulie 22, 2009 Autor Share Postat Iulie 22, 2009 Da, si eu era sa-l iau pe finish lap pe Niki Lauda cind am concurat in tinerete, dar n-a fost sa fie.Man, fa o incercare: respira adinc si zi, prima data in soapta: "mi-am pus toba reising pt. ca suna mai tare si mai gros si sint un mare mincinos". Ce zici, reusesti? deci nu vreau sa merg cu aia originala pt ca e mare si urata si nu da bine pe motor. asta sport pe care am facuto e mai mica, arata mai bine, e mai usoara doar ca suna prea tare si vreau sa o fac sa fie mai silentioasa....daca tu ai dedus ca sunt un mare mincinos si ca am deschis topicul asta de dragul de a aduna posturi te las in continuare sa crezi ceea ce vrei tu..... topic inchis ca am aflat ce am de facut ...... mersi fain... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 22, 2009 Share Postat Iulie 22, 2009 (editat) Am zis doar ca esti unul dintre cei multi carora le e rusine sa recunoasca ca si-au pus o toba sport doar ca suna mai tare si mai frumos. Eu recunosc, oare de ce nu pot si altii? A, ca le cade al 5-lea coi. E demonstrat si ras-demonstrat (sint pina si grafice pe site-urile unor producatori, ce vrei mai mult de atit?) ca mai mult de citeva procentee la putere nu capeti. Eu sint dispus sa pariez pe orice ca acele procente le simte cel mult un profesionist, sau poate nici el. Poate nici el nu le simte, dar e posibil sa-l ajute sa cistige pe pista la diferenta de citeva milisecunde. In plus, nu inteleg de ce trebuie sa deschizi pe forum un topic cu intrebari ale caror raspunsuri le poti afla printr-un search elementar pe Google: http://images.google.com/images?client=ope...l=en&tab=wi Na, din fericire, daca toti oamenii ar sti sa foloseasca Google, probabil orice cioban si-ar contrui arme de distrugere in masa teleghidate in garaj: http://www.google.com/search?client=opera&...sa=N&tab=iw Editat Iulie 22, 2009 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paul_biker Postat Iulie 23, 2009 Share Postat Iulie 23, 2009 Am zis doar ca esti unul dintre cei multi carora le e rusine sa recunoasca ca si-au pus o toba sport doar ca suna mai tare si mai frumos. Eu recunosc, oare de ce nu pot si altii? A, ca le cade al 5-lea coi.E demonstrat si ras-demonstrat (sint pina si grafice pe site-urile unor producatori, ce vrei mai mult de atit?) ca mai mult de citeva procentee la putere nu capeti. Eu sint dispus sa pariez pe orice ca acele procente le simte cel mult un profesionist, sau poate nici el. Poate nici el nu le simte, dar e posibil sa-l ajute sa cistige pe pista la diferenta de citeva milisecunde. Bai ce rautacios esti, lasa omu in pace! Multe tobe modifica si optimizeaza semnificativ curba de cuplu in turatii joase si se poate simti fara sa fii vreun Rossi. Concret? Simti ca pleaca mai repede, de la 4500 in loc de 5000 sau 5500. Poate sa nu iti dea nimic in plus la turatia maxima, deci aparent nici un castig, insa se mai pot regla golurile din liniile de putere sau cuplu. Iar procentele de care vorbesti pot ajunge si la 10% sau chiar mai mult. Mesaj completat In plus, nu inteleg de ce trebuie sa deschizi pe forum un topic cu intrebari ale caror raspunsuri le poti afla printr-un search elementar pe Google: http://images.google.com/images?client=ope...l=en&tab=wi Na, din fericire, daca toti oamenii ar sti sa foloseasca Google, probabil orice cioban si-ar contrui arme de distrugere in masa teleghidate in garaj: http://www.google.com/search?client=opera&...sa=N&tab=iw Daca o luam asa, majoritatea topicurilor de pe forumul asta pot fi "rezolvate" de google. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 23, 2009 Share Postat Iulie 23, 2009 (editat) Bai ce rautacios esti, lasa omu in pace! Multe tobe modifica si optimizeaza semnificativ curba de cuplu in turatii joase si se poate simti fara sa fii vreun Rossi. Concret? Simti ca pleaca mai repede, de la 4500 in loc de 5000 sau 5500. Poate sa nu iti dea nimic in plus la turatia maxima, deci aparent nici un castig, insa se mai pot regla golurile din liniile de putere sau cuplu. Iar procentele de care vorbesti pot ajunge si la 10% sau chiar mai mult. Mesaj completat Daca o luam asa, majoritatea topicurilor de pe forumul asta pot fi "rezolvate" de google. A, te rog sa ma scuzi, mi-am dat seama dupa ce-am recitit ca poate am ranit un suflet sensibil de motociclist. N-am zis niciodata ca nu se pot cistiga citiva cai in plus, dar probabil aia 10 in plus is la Hayabusa turbo si cu NOS. Intra in calcul si notiunea de procent. Eu zic ca daca vrei sa plece mai repede iti schimbi pinioanele, aia macar nu afecteaza functionarea motorului. Goluri de putere... ma, parca ati fi pui de Rossi toti si-ati avea zeci de mii de kilometri facuti pe pista. Ia zi-mi inca o treaba, daca ai sti ca ai crestere de putere de 50% si se ridica pe-o roata la 1200 de ture, ti-ai pune o toba care suna ca un pirtz? Hai ca stiu raspunsul Anyway, cazul e inchis din punctul meu de vedere, spuneti voi ce vreti. Editat Iulie 23, 2009 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Iulie 23, 2009 Share Postat Iulie 23, 2009 (editat) hai ca ma bag si eu in seama.....sincer..mi-am pus toba after....pentru ca era sa iau de cateva ori omuleti in oras care au iesit dintre masini brusc..de cand o am pe asta.....vad capetele ridicate intodeauna peste masini.....oricum devin f atenti instantaneu.....sau daca fac pasul pe strada se retrag imediat inapoi kiar daca sunt la 30 m de ei.......acu` sa nu credeti ca asa ceva te scapa tot timpul.....o poti servi f bine si cu toba after...... apoi pe locul 2 vine faptul ca suna mai frumos.....oricum in oras evit sa merg peste 4500 rpm si mai mult de 60 la ora......asa ca deosebirea intre serie si after nu e mare..... sau deranjanta..... in rest ca putere e nesemnificativ......desi detin o vitezana nu merg cu ea tare nici in afara localitatilor.....asa ca nu am ce sa scot din aia cativa cai care ii are in plus.. Editat Iulie 23, 2009 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 23, 2009 Share Postat Iulie 23, 2009 hai ca ma bag si eu in seama.....sincer..mi-am pus toba after....pentru ca era sa iau de cateva ori omuleti in oras care au iesit dintre masini brusc..de cand o am pe asta.....vad capetele ridicate intodeauna peste masini.....oricum devin f atenti instantaneu.....sau daca fac pasul pe strada se retrag imediat inapoi kiar daca sunt la 30 m de ei.......acu` sa nu credeti ca asa ceva te scapa tot timpul.....o poti servi f bine si cu toba after......apoi pe locul 2 vine faptul ca suna mai frumos.....oricum in oras evit sa merg peste 4500 rpm si mai mult de 60 la ora......asa ca deosebirea intre serie si after nu e mare..... sau deranjanta..... in rest ca putere e nesemnificativ......desi detin o vitezana nu merg cu ea tare nici in afara localitatilor.....asa ca nu am ce sa scot din aia cativa cai care ii are in plus.. 100% de-acord. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.