Sari la conținut

Cum Reglez Carburatoarele K68 Pe Nipru?


Razvan17
 Share

Postări Recomandate

Acelasi nivel in ambele cuve, cat mai sus , dar sa nu depaseasca marginea de etansare, cu carburatorul cu cuva demontata , si pus peste o cutie de plastic transparenta(genul celor care se folosesc la dozarea detergentului la masina de spalat...)

Sibarul de aer deschis cam 0,5mm..

Surubul de relanti vreo trei ture...

Aceiasi lungime la cablurile de actionare, si la bowden-e...se ajusteaza din intinzatoare cu carburatoarele tinute unul langa celalat ca sa vezi cum actioneaza...

Le pui sus, incerci sa pornesti ciorsul cu ele, il incalzesti , si il aduci la o turatie acceptabila din sibare...

Apoi incet si cu rabdare incerci sa cresti turatia din suruburile de lenati...intai la un carburator apoi la celalat.Daca creste prea mult , mai cobori sibarele si mai incerci...Unde ai gasit un maxim, inchizi suruburile un sfert de tura (valabil pentru ambele carburatoare) si gata!

La sfarsit vezi cum se comporta cu cate o fisa de bujie scoasa...ar trebui sa gafaie cam la fel , daca nu , pe cel care gafaia mai greu , il mai ajuti din pozitia sibarului ..

Si dupa tot acest ritual ar trebui sa porneasca usor , si sa se tureze fara sa se drucule prea tare...

 

uite asa!

a doua imagine e cu carburatoarele venite in cutie,nu erau la acelasi nivel, obligatoriu ajustat nivelul plutitoarelor la fel in amindooua.

nivelul plutitoarelor il reglezi din urechea situata in spatele pontonului in a treia imagine se vede clar,stringind ureche nivelul benzina se va inchide mai repede implicit pontonul va urca mai sus privit cu capul in jos,si labartind urechea se intimpla procesul invers

 

In legatura cu aprinderea electronica de care vorbesti: pot sa-ti spun ca are avantaje (o am si eu), in comparatie cu cea clasica. Totusi sa nu te astepti la prea multe. O aprindere clasica buna si corect reglata functioneaza foarte bine la pornire, ralanti si turatii mici. Aprinderea lui dany in schimb lucreaza identic la ori ce turatie, te scapa de toate necazurile create de centrifugal, de reglajul si controlul periodic al platinei, lucreaza la tensiuni mici cca 5-6V si mari 15-18V. Personal nu am verificat diagrama avansului pt ca mi-a spus @florinmotoare ca a facuto el si a confirmat ca exista. Poti apela la @rocknroll, sta relativ aproape de tine sa te ajute cu carburatoarele si ce probleme de motor mai ai, este un tip foarte de treaba. Daca nu erea distanta asta atat de mare te-as fi vizitat cu placere pt a face schimb de pareri. Poate o sa-mi fac timp odata sa scriu ceva despre carburatie, carburatoare si sincronizarea lor la boxere. Succes in continuare si drum intins. :blink: :blink: :blink:

PS Pt sincronizare vacumurile de control se iau la intrarea in admisie, dupa clapeta de acceleratie.

 

cu toate ca e foarte buna aprinderea electronica cu avansul variabil, se poate sa si cedeze, cel putin la mine a cedat, nu am aflat sigur de ce?

un priceput de-a forumului a zis ca singurul lucru care ar fi putut s-o aduca la moarte sigura e caldura excesiva,luand in calcul ca in zona respectiva racirea nu se face de nici o forma.

e cineva cu o idee?ce anume s-a putea face sa se asigure o racire o ventilare cit de cit in zona aprinderi?

pentru moment eu am pus o saiba, garnitura de carton(a venit alta noua) intre apriindere si bloc sa nu preia caldura in mod direct de la motor, asta la indrumarea priceputului!

asa ca cei care mai aveti clasica puneti-o in geanta de scule ori una electronica de rezerva.

la ceea clasica pentru imbunatatiri se poate scoate condensatorul de la platini si legat in locul ei o aprindere tranzistorizata de Tirgu Mures(se gasesc la piese de schimb Dacia)

atentie!

nu lasati si aprinderea tranzistorizata si condensatorul de la platina ca nu se pupa una cu alta si va ceda ori una ori alta.

 

..vezi mai jos!

 

..gresit! Si eu am crezut asta candva, dar m-am inselat!

Tevusca de care pomeniti, corespunde in compartimentul ce nivel constant al carburatorului si are alt rol. Altceva vreau sa va spun insa, reglajul carburatoarelor la nipra nu poate fi facut cu vacumetre, am incercat si eu fara succes. De ce? pt ca (,) compresia nu este identica pe amandoi cilindrii, nici calajul distributiei(oricat de bine l-ai regla). Atunci cand m-am incapatanat sa fac vacumurile identice, motorul functiona prost intr-un singur cilindru, iar pornirile ereau aproape imposibile. Reglajul optim se face pe fiecare cilindru in parte(procedeu pe care l-am mai descris), apoi cel mai inportant lucru este reglarea jocului cablurilor de acceleratie, ele trebuiesc efectuate dupa reglajul corect al relantiului si trebe sa fie egal, ghidonul sa fie drept(exista o variatie la virare).

 

 

...pe tevustile alea nu suge nimic :ph34r: incearca mai inainte, tragi concluzii dupa aceea!

corect ce ai zis!

comunica cu camera de nivel si cred daca nu sigur ca acel stut este "preaplin de nivel" adica benzina in exces este scoasa pe acolo.

partea cu " suptul" oleiului am patit-o cu japaonezele mele,am razbit si eu mai tirziu cum sta treaba cu stutul respectiv.

 

suge dar foarte usor... as putea spune "nesatisfacator" :baldy:

cristi mersi mult pentru sfaturi...

problema la mine e ca pana nu o sa-mi iau o aprindere electronica nu o sa pot regla fiecare carburator in parte pentru ca e nipra si nu vrea ea....m-am chinuit cat m-am chinuit si tot la reglajul "dupa ureche" am ajuns, reglaj care a dat rezultate oarecum satisfacatoare. stangu merge singur fara probleme cand scot fisa din dreapta dar invers nu vrea deloc,nici rugata, nici injurata. luna viitoare imi iau aprinderea de la Dany si mai vorbim atunci.

numai bine

 

nici pornit cu ambi cilindri in functionare, turata inainte de a scoate fisa de pe cilindru celalt si mentinuata un pic in turatie pina cind apuci s-o reglezi din surubul de relanti un pic mai tare?dupa care sa lasi acceleratia incet si sa desurubez surubul de relanti?incet pina cind obtiia turatia dorita.

post-9005-1216228643_thumb.jpg

post-9005-1216228671_thumb.jpg

post-9005-1216228699_thumb.jpg

post-9005-1216228772_thumb.jpg

Editat de mas oyama
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu o precizare in legatura cu afirmatia facuta mai devreme in legatura cu aprinderea clasica la nipra. Spuneam ca la pornire, turatie mica si medie scanteia este mai buna in comparative cu aprinderea electronica si asa este. Sa ma explic: la deschiderea platinei condensatorul care este incarcat in acel moment se descarca pe primarul bobinei de inductie, formand un circuit oscilant. Asta inseamna ca in realitate descarcarea are loc inainte si inapoi formand un flux indus in secundar. Deci in secundar va apare un impuls cu o tensiune mare urmat de alte impulsuri cu o tensiune din ce in ce mai mica. Deci o scanteie mare si altele mai mici. As compara acest fenomen cu o bila pusa pe peretele interior al unui borcan culcat, care eliberata va pendula din ce in ce mai putin pana se va opri. Aceast tren de scantei ajuta mult la pornire si la turatii mici, in schimb la turatii mari scanteia devine tot mai slaba datorita timpului de incarcare al condensatorului tot mai scurt. Cu cat timpul de inchidere a platinei este mai lung scanteia va fi mai buna. Daca distanta la platina este prea mica, atunci la deschiderea ei s-ar produce un arc electric care ar diminua descarcarea condensatorului pe bobina, lucru ce-ar duce la o scanteie slaba. In practica s-a ajuns la un compromis(unghiul dwell). In concluzie la turatii mari scanteia este foarte mica sau chiar deloc. Cine a trecut pe aprinderea electronica cred ca a constatat cu surprindere ca motorul urca mai usor in ture ajugind mult mai sus decat era obisnuit ca turatie. In schimb pornirile nu sunt mai usoare si nici mersul la ralanti mai stabil. Totusi motoarele pornesc lafel de bine si daca tensiunea este mult scazuta. Celelalte avantaje ale aprinderii electronice sunt dĂŠja stiute, nu mai repet.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

IN ORDINE

imaginea 4 STUTUL DE CARE S-A VORBIT CARE E DEFAPT un prea plin in camera de nivel a carburatorului

 

socul in detaliu scos din lacas 1-2-3-5

6-7-8 surub de relanti exterior interior.

post-9005-1216397729_thumb.jpg

post-9005-1216397746_thumb.jpg

post-9005-1216397766_thumb.jpg

post-9005-1216397791_thumb.jpg

post-9005-1216397836_thumb.jpg

post-9005-1216398338_thumb.jpg

post-9005-1216398360_thumb.jpg

post-9005-1216398379_thumb.jpg

Editat de mas oyama
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

IN ORDINE

imaginea 4 STUTUL DE CARE S-A VORBIT CARE E DEFAPT un prea plin in camera de nivel a carburatorului

 

socul in detaliu scos din lacas 1-2-3-5

6-7-8 surub de relanti exterior interior.

 

 

stutul ala nu e de preaplin. e ca sa comunice camera de nivel constant cu atmosfera, sa nu se faca vacuum. ai vazut tu benzina iesind vreodata pe acolo? sigur nu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..........................stutul ala nu e de preaplin. e ca sa comunice camera de nivel constant cu atmosfera.......................

asa este :kiss: ai castigat o bere! In plus atunci cand carbul se incalzeste o parte din banzina se evapora, s-ar crea o presiune care ar face ca benzina sa debordeze catre galeria de admisie inecand cilindrii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

QUOTE (cristi 57)

"Revin cu o precizare in legatura cu afirmatia facuta mai devreme in legatura cu aprinderea clasica la nipra. Spuneam ca la pornire, turatie mica si medie scanteia este mai buna in comparative cu aprinderea electronica si asa este. Sa ma explic: la deschiderea platinei condensatorul care este incarcat in acel moment se descarca pe primarul bobinei de inductie, formand un circuit oscilant. Asta inseamna ca in realitate descarcarea are loc inainte si inapoi formand un flux indus in secundar. Deci in secundar va apare un impuls cu o tensiune mare urmat de alte impulsuri cu o tensiune din ce in ce mai mica. Deci o scanteie mare si altele mai mici. As compara acest fenomen cu o bila pusa pe peretele interior al unui borcan culcat, care eliberata va pendula din ce in ce mai putin pana se va opri. Aceast tren de scantei ajuta mult la pornire si la turatii mici, in schimb la turatii mari scanteia devine tot mai slaba datorita timpului de incarcare al condensatorului tot mai scurt. Cu cat timpul de inchidere a platinei este mai lung scanteia va fi mai buna. Daca distanta la platina este prea mica, atunci la deschiderea ei s-ar produce un arc electric care ar diminua descarcarea condensatorului pe bobina, lucru ce-ar duce la o scanteie slaba. In practica s-a ajuns la un compromis(unghiul dwell). In concluzie la turatii mari scanteia este foarte mica sau chiar deloc. Cine a trecut pe aprinderea electronica cred ca a constatat cu surprindere ca motorul urca mai usor in ture ajugind mult mai sus decat era obisnuit ca turatie. In schimb pornirile nu sunt mai usoare si nici mersul la ralanti mai stabil. Totusi motoarele pornesc lafel de bine si daca tensiunea este mult scazuta. Celelalte avantaje ale aprinderii electronice sunt dĂŠja stiute, nu mai repet."

 

 

Cam incoerenta explicatia si inexacta.

1. In momentul deschiderii platinilor, acel condensator pus in paralel cu platinile este descarcat, fiindca a stat in scurtcircuit.

2. Da, dupa deschiderea platinilor condensatorul si bobina formeaza un circuit oscilant, dar nu au loc oscilatii, fiindca sunt prea puternic amortizate. Condensatorul ala are de obicei 0.22microF. Daca apuca sa se incarce pana la 400V (ceea ce nici nu reuseste, pana sa se aprinda scanteia), abia va inmagazina cca 20% din energia pe care o acumuleaza o bobina de inductie obisnuita la curent de 5A. Cum apare scanteia, energia acestui circuit oscilant se si consuma, incat n-o sa mai aiba loc oscilatii.

 

Rolul acelui condensator este de a incetini cresterea tensiunii de autoinductie pana la o rata la care slabeste f mult scanteia care apare intre platini. Fara acel condensator, in momentul deschiderii platinilor, tensiunea de autoinductie creste prea repede si apare scanteie intre platini insotita imediat de un arc electric in care se canalizeaza aproape toata energia inmagazinata de bobina. La bujie n-o sa mai ajunga mare lucru.

Cu acest condensator se reduce mult arcul nedorit dintre platine si revine mult mai multa energie pt scanteia bujiei.

 

Daca dvs ati observat ca motorul va merge mai bine la turatii mici si medii cu aprinderea clasica decat cu o anumita aprindere electronica, explicatia trebuie sa fie alta. Nicidecum acel condensator nu face minuni producand numeroase oscilatii si scantei.

Dealtfel un astfel de condensator se poate pune si in paralel cu tranzistorul final al aprinderii electronice, ca sa produca acelasi efect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stutul ala nu e de preaplin. e ca sa comunice camera de nivel constant cu atmosfera, sa nu se faca vacuum. ai vazut tu benzina iesind vreodata pe acolo? sigur nu!

no ia incearca si apasa pe "butonul" care impinge pontoanele in jos cel care ajuta sa se inunde camera de nivel mai repede, si ai sa ai surpriza :kiss: si tinel apasat!

de acord cu cele afirmate legat de creerea de vacum.

Editat de mas oyama
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa este :kiss: ai castigat o bere! In plus atunci cand carbul se incalzeste o parte din banzina se evapora, s-ar crea o presiune care ar face ca benzina sa debordeze catre galeria de admisie inecand cilindrii.

 

pot sa o primesc prin posta :lol: scuze de offtopic :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

QUOTE (cristi 57)

Cam incoerenta explicatia .........................ca sa produca acelasi efect.

Incoerenta zici? :laugh: ...probabil, nu sunt poet! In al doilea rand am facut aceasta expunere in baza unor teste, in acest caz fiind vorba despre aprinderea (cele originale) clasica si cea electronica de la dany. Asa se intampla cand nu citesti tot! :laugh: Problema in schimb apare la ce afirmi: "scurt circuit la condensator" asa cava nu exista :lol: , deasemeni faci confuzii intre curent si tensiune, “autoinductie”? :crack: nu exista decit inductie intre circuitul primar si cel secundar al bobinei, circuit deschis si inchis prin platina. Expresii ca:“puternic amortizate” si altele... si spui de incoerenta!!! Admiti ca este un circuit oscilant dar fara oscilatii… d-le ma faci sa zambesc! :lol: …”ca sa produca acelasi effect”…adica ce? sa reduca scanmteia din transistor? :10: Citeste documentatia aferenta aprinderii auto, apoi mai discutam(probabil ca nu va mai fi nevoie). Cunosc foarte bine sistemul de comanda tranzistorizata si cel prin descarcare capacitiva si avantajele lor. Fa teste cu osciloscopul, vezi ce iese si apoi afirmatii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

QUOTE (cristi 57)

"Incoerenta zici? ...probabil, nu sunt poet! In al doilea rand am facut aceasta expunere in baza unor teste, in acest caz fiind vorba despre aprinderea (cele originale) clasica si cea electronica de la dany. Asa se intampla cand nu citesti tot! Problema in schimb apare la ce afirmi: "scurt circuit la condensator" asa cava nu exista , deasemeni faci confuzii intre curent si tensiune, “autoinductie”? nu exista decit inductie intre circuitul primar si cel secundar al bobinei, circuit deschis si inchis prin platina. Expresii ca:“puternic amortizate” si altele... si spui de incoerenta!!! Admiti ca este un circuit oscilant dar fara oscilatii… d-le ma faci sa zambesc! …”ca sa produca acelasi effect”…adica ce? sa reduca scanmteia din transistor? Citeste documentatia aferenta aprinderii auto, apoi mai discutam(probabil ca nu va mai fi nevoie). Cunosc foarte bine sistemul de comanda tranzistorizata si cel prin descarcare capacitiva si avantajele lor. Fa teste cu osciloscopul, vezi ce iese si apoi afirmatii!"

 

 

Ei bine, nu va cunosc si nu ma cunoasteti. N-are rost sa ne facem dusmani virtuali.

Poate ca dvs sunteti un bun specialist in mecanica si v-as respecta pt aceasta competenta, dar in electrotehnica si electronica aveti lacune mari din moment ce habar n-aveti de fenomenul de autoinductie, oscilatii amortizate sau descarcare aperiodica. Mai grav este ca nici nu va dati seama ca nu stiti si va credeti mare specialist si acolo unde nu sunteti.

Eu zic ca e bine sa ne dam cu parerea doar in domeniile in care suntem competenti.

 

Am raspuns la explicatia dvs pt ca nu sunteti primul care-si imagineaza ca aprinderea clasica produce o succesiune de scantei datorita condensatorului pus in paralel cu platinile. Asa am crezut si eu la inceput, dar dupa ce am analizat problema atat teoretic cat si experimental (cu osciloscopul), am tras concluzia ca nu este asa.

Intr-adevar, un condensator si o bobina legate impreuna formeaza un circuit oscilant, care insa nu e obligatoriu sa si oscileze.

La deschiderea platinilor tensiunea de autoinductie a primarului bobinei de inductie creste, dar acel condensator, de obicei de 220nF, limiteaza viteza ei de crestere. La dimensionarea acestui condensator s-a facut un compromis: sa fie destul de mare ca sa nu creasca prea repede tensiunea de autoinductie, ca altfel arcul amorsat intre platini devine prea puternic, dar sa fie destul de mic pt ca tensiunea indusa in secundar sa creasca destul de mult si scanteia sa primeasca destula energie.

Condensatorul se incarca, dar numai cu o mica parte din energia acumulata de bobina, ca restul s-a transferat secundarului prin inductie + pierderi.

Dupa ce tensiunea de autoinductie a atins maximul, condensatorul se descarca pe bobina, dar cea mai mare parte din aceasta energie (care oricum e putina), se transfera tot secundarului prin inductie. Ramane mult prea putina energie ca sa mai aiba loc oscilatii (cel mult niste oscilatii f slabe care n-au putere sa mai intretina scanteia).

Descarcarea scanteii se poate studia la osciloscop. O astfel de scanteie dureaza cam 100microsencunde, cam jumatate din perioada de oscilatie a cirduitului oscilant format din primarul bobinei de inductie si condensator. Evolutia descarcarii are caracter stohastic si e greu de modelat teoretic. Daca indepartezi electrozii sa nu apara scanteie, se observa intr-adevar o succesiune de oscilatii amortizate.

 

La turatii mici motorul merge intr-adevar mai bine cu o scanteie de durata mai lunga. In acest scop s-au realizat aprinderi CDI multiscanteie, care dau intr-adevar o succesiune de scantei.

 

Dvs ati tras concluzia ca aprinderea clasica este mai buna decat cea electronica (la turatii mici), dar am inteles ca va referiti la modul general, nu la aprinderea lui Dany. Ati explicat de ce credeti ca e asa, iar eu v-am spus ca si la aprinderea electronica se poate pune un condensator in paralel cu tranzistorul final (daca acesta n-are dioda de protectie) pt a obtine acelasi efect de multiplicare a scanteii (care de fapt nu are loc). In multe cazuri de aprinderi chiar se pune acel condensator, din motive similare (sa nu creasca prea repede tensiunea de autoinductie, ca sa nu se strice tranzistorul).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei bine, nu va cunosc si nu ma cunoasteti. N-are rost sa ne facem dusmani virtuali.................

Corect! Nici eu nu doresc polemici. D-le vioreX, am facut o referire intre cele doua aprinderi (amandoua originale) cea mecanica (clasica) si cea electronica, ca raspuns la cei interesati in legatura cu nipra(si nu la modul general), pt ca despre ea era vorba. Deasemeni testele de care am pomenit le-am facut la vremea respectiva, altfel n-as fi scris (inchipuiri) cum crezi d-ta. Nu am timp nici sa-ti mai raspund si nici sa mai repet aceste teste, sa le filmez? ca sa vezi d-ta, ca ce? Spui ca ai pus mina pe osciloscop (oare)? Macar pe un manual auto …”pt ca nu sunteti primul care-si imagineaza ca aprinderea clasica produce o succesiune de scantei”… restul nu mai conteaza! Respecte!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este surprinzator faptul ca multe carti vechi prezinta informatii pe care adesea nu le mai gasesti in carti mai noi. Multe carti vechi sunt f bune, dar au fost aruncate pe nedrept la gunoi, pe motiv ca ar fi depasite.

Probabil in carte nu se explica prin ce mijloace s-a pus in evidenta acea curba a descarcarii, care este doar schitata. Este imposibil cu un osciloscop obisnuit sa observi varful scanteii cu toate oscilatiile sale, despre care scrie ca ar dura doar 1 microsecunda si in acelasi timp sa observi si coada scanteii, cu durata de 1 milisecunda, dar mult redusa ca intensitate.

Descarcarea scanteii este totusi un fenomen prea complex ca sa poata fi descris intr-un mod atat de simplu, cum ati sugerat dvs. Oscilatiile din varful scanteii au durata mult mai scurta decat perioada de oscilatie a acelui circuitului oscilant format din bobina si condensator. De buna seama trebuie altfel explicate. Eu as crede ca ar putea fi oscilatiile circuitului oscilant format din secundarul bobinei de inductie si capacitatea bujiei. Dar poate ma insel, si apoi ce conteaza ce cred eu...

 

Vara trecuta cand mi-am facut aprindere electronica, am studiat problema cat am putut de serios si la testele pe care le-am facut cu un osciloscop neperformant am observat ca scanteia dureaza cam 100 microsecunde, insa are o evolutie f neregulata. Din unele documentatii gasite pe internet n-am aflat mare lucru, decat tot faptul ca o astfel de scanteie dureaza in jur de 100 microsecunde.

O sa reiau studiul aprinderii cat de curand sper, cand o sa am timp.

 

Eu raman la parerea mea ca o aprindere clasica n-are cum sa fie mai buna decat o aprindere electronica bine facuta.

Oricum, discutia asta se abate prea mult de la topicul initial despre carburatoare.

Cele bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..........................Eu raman la parerea mea ca o aprindere clasica n-are cum sa fie mai buna decat o aprindere electronica bine facuta.

Oricum, discutia asta se abate prea mult de la topicul initial despre carburatoare.

Cele bune.

Corect, nici eu nu sustin ca nu ar fi mai buna cea electronica. Am si specificat ca am pe motor aprinderea de la dany si sunt f. multumit de ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lelita Ioana am revenit cu informatii. se pare ca avansul era mic. se pare ca acum merge mai bine, MULT mai bine.

i-am mai gadilat carburatoarele si acum porneste la prima (uneori a doua, treia) pedala, bine-nteles cu soclul tras.

totusi simptomul principal a ramas. dreptul tuseste mai cu vlaga (ma refer la forta gazelor care ies pe esapament) decat stangul.

acelasi simptom si cu carburatoarele vechi si cu astea noi schimbate intre ele.

una peste alta nipra merge de mananca asfaltul

multumesc de sfaturi si ajutor.

Numai Bine. :disappointed:

 

 

PS

Ha ha ha am postat pe alt topic, nu pe ala pe care l-am deschis special...

promit sa nu mai beau :blbl:

Editat de magic4ce
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...