Am inteles asta dar cred ca motocicleta e mai speciala decat o masina si are nevoie de un setup personalizat pentru unii cateodata, nu potriveste manusa orice moto oricum cum iasa in fabrica.
Una e sa neglijezi presiunea auto care e diferentiata de cele mai multe ori in functie de incarcatura, si alta e la moto unde riscurile sunt mult mai sensibile.
La subiect pentru initiator:
Reglaje/setari nu inseamna doar suspensii, poate insemna ghidon, saua, sau scarite. Setarile de fabrica sunt date ca o reteta universala pentru consumatorul tipic care de multe ori nu se murdareste pe manute si nu isi bate capul sa mestereasca personal dar doreste ceva functional gata setat din fabrica. Insa sigur ar aprecia daca un inginer bun le-ar seta mobra cat mai bine la dealer sau pe unde isi fac intretinerea.
Totusi unora care se incumeta iarna le mai apar si niste semne de intrebare: Cum rulez la 15, 10, 5, 0, -5... grade? Cum fac naveta pe un drum prost asfaltat? etc...
Daca nu e nimic de discutat despre presiunea de mers pe strada, sau e interzis pe forum, era mai bine daca era inchis topicul.
Eu asa am interpretat gandindu-ma ca evolutia a tot venit din motorsport. Astfel vazand pe cineva interesat de subiect l-am indemnat corect sa studieze problema de la profesionistii din domeniu nu de la mine si sa o studieze si din punct de vedere al performantei nu doar rutier ca sa inteleaga daca poate adapta ceva la modul rutier.
Acum, daca s-a lungit discutia, sunt curios la un track day sub 10 grade cand ai anvelope de strada ce presiuni recomanda un inginer de circuit acreditat, am un feeling ca nu sunt cele din carte...
Si atunci cum ne reducem riscurile pe strada? Lasand plaja de aderenta fixa adica ingustata din fabrica si asteptandu-ne la surprize la fiecare colt? Sau largind-o dupa stilul de mers, anevelope, calitatea drumului, temperaturile de sezon, incarcarea totala (riderer+motor), etc.. ?
Las asta aici, e despre motociclism in general nu doar despre circuite, poate in engleza e mai usor de digerat decat din partea unui conational: