Jump to content
Sign in to follow this  
TonyTA

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre

Recommended Posts

Am un suzuki dr 200 nou, are 200 de km, si ma intrebam.. nu ar fi timpul sa-i ung lantul? Cam la cati km se unge lantul, si cu ce... stiu ca ai si uleiurile proprietatile lor... ma gandesc ca vaselina de balama nu e buna.

 

P.S. Am un spray cu o solutie uleioasa "alcalina", este bun in general pentru angrenaje mici si fine, eu il folosesc la tobele mele... dar cum lantul de la motor nu prea e un angrenaj fin, pot sa folosesc tot spray d'asta? Sau ce?

 

Multam, baftaz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zi-i numele spray-ului si locul de unde sa-l iau! :crack:

 

Se unge la un interval anume de timp sau km sau cand vreau yo sa spray-ez?

Share this post


Link to post
Share on other sites

in general lantu` se unge cam la 400 de km... cu spray pt lant

 

sprayu` de lant este de mai mu8lte firme produs si este pe baza de teflon sau pe baza de ulei.. parerile sunt impartte in privinta tipului de spray... eu zic sa alegi cu teflon valvoline motorex shell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si de unde sa iau? De pe louis si alte chestii de genu' asta, sau gasesc si pe la OMV?

 

Multam, baftaz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

in general gaseti pe la mag specializate in vanzarea motocicletelor.... ce-i de la piese auto nu prea aduk spray de lant sau uleiuri pt motoare.... incearca pe la honda.... in buc... nu stiu mag din buc... eu sunt din cta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci........inainte de ungre lantul se curata, ca degeaba il ungi peste jeg. La louis exiata set de 3 spray-uri, unul pentru curata lantul, unul pentru uns lantul, si unul pentru curatat discurile de frana.

 

Astea (click aici) sunt spray-urile, sunt pe forum anumite persoane care ti le pot aduce.

 

Pentru a curata lantul, day cate putin cu spray-ul pt curatat (ketten reinger) pe el, si cu o carpa il stergi de jeg. Ai grija sa il cureti atat pe interior cat si pe exterior. Il lasi apoi sa se usuce o juma' de ora (si asa se evapora destul de repede) apoi aplici spray-ul pt uns (ketten spray). Ai grija sa il aplici atat pe interior cat si pe exterior (nu ma refer la partile laterale, ci pe partile care ating rotitele dintate).

Dupa ungerea lantului, trebuie sa lasi sa se intareasca solutia aplicata pe lant, timp de cateva ore, altfel va zbura pe toata motocicleta.

 

PS sprayul de uns lantul e alb si lipicios, celelalte 2 sunt transparente. (sa nu le incurci ketten=lant, bremse=frana)

 

Setul contine un al trelea spray, pentru curatat discurile de frana. La fel dai pe discuri si stergi cu o carpa.

 

Sper ca am fost destul de explicit, si ti-am fost de ajutor.

 

Bafta.

 

Later edit.......am uitat sa mentionez ca lantul se curata si se unge la fiecare aproximativ 500 de km (la noi cum sunt proaste drumurile, pline de parf si de jeg, si la 300 de km il poti curata si unge). Eu il ung si atunci cand vad ca e uscat, chiar daca nu am facut nr mentionat de km

Edited by Road

Share this post


Link to post
Share on other sites

Road a uitat sa mentioneze ca poti sa mergi aprox 500 de km dupa ce ai uns lantul cu acest tip de spray. Acesti km pot varia in functie de cat de mult praf este pe drumurile pe care circuli si de timpul in care parcurgi cei 500 de km. Sau daca prinzi cateva zeci de km de ploaie iarasi vei fi nevoit sa-l ungi. In general lantul il ungi atunci cand te uiti la el si arata uscat, adica pe suprafata rolelor care intra in contact cu rotile dintate nu este unsoare.

 

Gata cu explicatile, baga km :crack:

:crack:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci........inainte de ungre lantul se curata, ca degeaba il ungi peste jeg. La louis exiata set de 3 spray-uri, unul pentru curata lantul, unul pentru uns lantul, si unul pentru curatat discurile de frana.

 

Astea (click aici) sunt spray-urile si De aici (click aici) poti sa le comanzi.

 

Pentru a curata lantul, day cate putin cu spray-ul pt curatat (ketten reinger) pe el, si cu o carpa il stergi de jeg. Ai grija sa il cureti atat pe interior cat si pe exterior. Il lasi apoi sa se usuce o juma' de ora (si asa se evapora destul de repede) apoi aplici spray-ul pt uns (ketten spray). Ai grija sa il aplici atat pe interior cat si pe exterior (nu ma refer la partile laterale, ci pe partile care ating rotitele dintate).

Dupa ungerea lantului, trebuie sa lasi sa se intareasca solutia aplicata pe lant, timp de cateva ore, altfel va zbura pe toata motocicleta.

 

PS sprayul de uns lantul e alb si lipicios, celelalte 2 sunt transparente. (sa nu le incurci ketten=lant, bremse=frana)

 

Setul contine un al trelea spray, pentru curatat discurile de frana. La fel dai pe discuri si stergi cu o carpa.

 

Sper ca am fost destul de explicit, si ti-am fost de ajutor.

 

Bafta.

 

Later edit.......am uitat sa mentionez ca lantul se curata si se unge la fiecare aproximativ 500 de km (la noi cum sunt proaste drumurile, pline de parf si de jeg, si la 300 de km il poti curata si unge). Eu il ung si atunci cand vad ca e uscat, chiar daca nu am facut nr mentionat de km

 

:crack: :crack:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Road a uitat sa mentioneze ca poti sa mergi aprox 500 de km dupa ce ai uns lantul cu acest tip de spray. Acesti km pot varia in functie de cat de mult praf este pe drumurile pe care circuli si de timpul in care parcurgi cei 500 de km. Sau daca prinzi cateva zeci de km de ploaie iarasi vei fi nevoit sa-l ungi. In general lantul il ungi atunci cand te uiti la el si arata uscat, adica pe suprafata rolelor care intra in contact cu rotile dintate nu este unsoare.

 

Gata cu explicatile, baga km :what:

:crack:

 

 

Daca ploua si ai mers pe ud obligatoriu ungi lantul din nou.

 

:crack:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca mai ai nevoie avem la magazin si spray de curatat lantul la 25 ron si spray de uns lantul la 30ron Sonax (cu teflon), Mobil 34 ron, Yacco 35 ron, magazinul este situat pe sos Mihai Bravu 290 vis-a-vis de spitalul Victor Babes, sau ne poti contacta la nr de tel. 0727.047.386, 0746.494.612 sau 031.409.74.68

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spuneti-mi va rog : Cind am luat motoru lantu era uscat si tare , l-am curatat cu motorina multa si am dat dupa aia cu WD40 si spray unsoare Motorex622 si arata frumos dar tot tare , adica daca il indoiam cu degetele raminea indoit la vreo 120grade. Mers vreo 200KM si iar dat cu motorina si tot tare, acuma e sus pe cric. S-a mai intimplat un necaz ca un coleg binevoitor a dat pe el cu o substanta care cam mirosea a tiner acu 2 zile , credea ca e motorina , dupa care am luat motorina de la peco si l-am dat din nou dar tot asa tare e . Oare s-au bulit origurile asa repede ?. Lantul de la bicicleta e mult mai moale . Sa-l curat musai cu spray ?

post-12276-1157714019_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca exista varianta mai ieftina in Bucuresti. Spray si de curatzat si de lantz. www.distritech.ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zilele trecute, mi-am curatat lanțul. E prima dată când am poponeataățat un lanț de motocicleta. Nu am avut spray de curatat lantul.

Poate ca unii dintre voi vor rade de mine.. asta e...

eu va spun cum am procedat. Baietii care mai au motoare pe aci, pe lant Âşi-l poponeataăță cu gazolina. Mi-au spus sa nu folosesc benzină ca imi arde acele garnituri de la lanț Âşi nici de-asemenea motorină, e e prea unsuroasă Âşi se aduna praf.

Cand motorul il adusei din Italia avea lantul relativ curat dar pt ca in orasul meu e ff mult praf, s-a incărcat repede.

Deci, revenind...

1. prima data am spalat lantul cu o cârpa imbibata in în gazolină, l-am sters cu alta curata.

2. l-am spălat cu gazolină cu periuța de dinți, cat am putut de bine prin toate încheieturile, apoi i-ar l-am sters

3. o noua spalatura cu carpa imbibata mai tare în gazolină ,pana a devenit lucioas..am folosit cam jumate de l de gazolină.

Dupa asta, lantul l-am spalat cu apă calda Âşi cu Fairy, degresant de ăla de bucătarie ,gandindu-ma eu ca mai neutralizez din actiunea caustica a gazolinei față de garniturile lanțului, apoi l-al clatit cu apă calda si l-am Âşters cu cârpa de bumbac.

Pe el to a mai ramas ceva galbui, ca o ceară, pe părțile laterale, pe care am răzuit-o avand grijă să nu lovesc garniturile de cauciuc cu o lamă de bisturiu. LocaÂşurile interioare ale sale, care cad pe foaia aia de pinion le-am poponeataățat cu o scobitoare Âşi am scos o groază de mizerie.

recunoc ca am pierdut ff mult timp, dar nu ma grabeam deloc.

După ce am terminat, lantul sclipea, spuneai ca e nou. Fiind Âşi uscat, l-am dat cu un strat subtire cu sprayul de lant, de origine japoneză.

AÂş vrea si alte sfaturi ... cum sunt sprayurile de poponeataățat, ce au in ele ca substanță? Ca vreau pe viitor sa imi cumpăr, dar nu stiu de care, cum sa se scheme.

Multumesc

 

vad o neregulain ceea ce am scris, nu e o gluma... poate intelegeti.. am scris cuvantu spray de c.u.r.ă.țat lantul si a aparut cuvantul c. u . r .... inlocuit cu poponeata...

 

.........neregularitate ..........

 

scuzați si alte greseli ,am otastatura mai uzată Âşi nu-mi bate toate literele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

spray de curatat lantul - cea mai buna solutie. sincer nu prea imi permit ca e vreo 45 ron si intr-atata se duce. raman la curatatul cu pensonul si benzina. apropo la cati km spalati lantul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mers cam 500 km,asa mai lejer ca e prima motocicletă.... am mai spus, orasul e ff .prăfuit, ca la noi au fost inundatii si e numai praf de mâl. Din Italia cand am luat-o, lantul nu era foarte curat, dar nu era atunci nici de curatat.

tu il speli cu benzină??

imi spunea zilele trecute un prieten de pe aici ca si-a dus motorcicleta lui BMW accidentata la Bucuresti, la Reprezentanța lor si ca la fel, lanțul aici s-a murdărit tare si aia de acolo l-au spălat cu benzină, apoi,imediat cu apa l-au clătit de mai multe ori

Si asta era nemultumit, ca el lucreaza in Italia ... de soferii de taxi de aici care sunt neatenti si l-au accidentat, de drumuri proaste si pline de praf.

Share this post


Link to post
Share on other sites
spray de curatat lantul - cea mai buna solutie. sincer nu prea imi permit ca e vreo 45 ron si intr-atata se duce. raman la curatatul cu pensonul si benzina. apropo la cati km spalati lantul?

Poate vrei sa spui motorina...

Au mai fost topicuri despre efectele spalarii cu benzina asupra lantului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 euro un spray de curatat lantul si ai terminat povestea, eu il dau dupa fiecare iesire

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zilele trecute, mi-am curatat lanțul. E prima dată când am poponeataățat un lanț de motocicleta. Nu am avut spray de curatat lantul.

Poate ca unii dintre voi vor rade de mine.. asta e...

eu va spun cum am procedat. Baietii care mai au motoare pe aci, pe lant Âşi-l poponeataăță cu gazolina. Mi-au spus sa nu folosesc benzină ca imi arde acele garnituri de la lanț Âşi nici de-asemenea motorină, e e prea unsuroasă Âşi se aduna praf.

Cand motorul il adusei din Italia avea lantul relativ curat dar pt ca in orasul meu e ff mult praf, s-a incărcat repede.

Deci, revenind...

1. prima data am spalat lantul cu o cârpa imbibata in în gazolină, l-am sters cu alta curata.

2. l-am spălat cu gazolină cu periuța de dinți, cat am putut de bine prin toate încheieturile, apoi i-ar l-am sters

3. o noua spalatura cu carpa imbibata mai tare în gazolină ,pana a devenit lucioas..am folosit cam jumate de l de gazolină.

Dupa asta, lantul l-am spalat cu apă calda Âşi cu Fairy, degresant de ăla de bucătarie ,gandindu-ma eu ca mai neutralizez din actiunea caustica a gazolinei față de garniturile lanțului, apoi l-al clatit cu apă calda si l-am Âşters cu cârpa de bumbac.

Pe el to a mai ramas ceva galbui, ca o ceară, pe părțile laterale, pe care am răzuit-o avand grijă să nu lovesc garniturile de cauciuc cu o lamă de bisturiu. LocaÂşurile interioare ale sale, care cad pe foaia aia de pinion le-am poponeataățat cu o scobitoare Âşi am scos o groază de mizerie.

recunoc ca am pierdut ff mult timp, dar nu ma grabeam deloc.

După ce am terminat, lantul sclipea, spuneai ca e nou. Fiind Âşi uscat, l-am dat cu un strat subtire cu sprayul de lant, de origine japoneză.

AÂş vrea si alte sfaturi ... cum sunt sprayurile de poponeataățat, ce au in ele ca substanță? Ca vreau pe viitor sa imi cumpăr, dar nu stiu de care, cum sa se scheme.

Multumesc

 

vad o neregulain ceea ce am scris, nu e o gluma... poate intelegeti.. am scris cuvantu spray de c.u.r.ă.țat lantul si a aparut cuvantul c. u . r .... inlocuit cu poponeata...

 

.........neregularitate ..........

 

scuzați si alte greseli ,am otastatura mai uzată Âşi nu-mi bate toate literele.

 

 

Dacă-i glumă, e tare!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce gluma sa fie? Astia, administratorii au cenzurat anumite cuvinte cu sorginte dacică sau slavă!

scrie si tu spray de c.u.r.ățat lantul si vei vedea ca va aparea spray de poponeată-ățat

Crizti was

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cat ai reusit sa scoti tu cu periuta, eu folosesc o perie de sarma. Pana la urma ai dat lantul jos, sau pur si simplu ai invartit de roata?

 

Am si eu o intrebare pentru cei care au incercat: ce parere aveti despre setul PROCYCLE de pe Louis: spray curatat lant, spray uns lant si brake clean, toate 750mL, la un pret mai mult decat decent?

Eu pana acuma am folosit WD40 pe post de spray de curatat, dar daca asta PROCYCLE e bun de ceva, ma reprofilez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moootorina, nu benzina, uita-te la mine la avatar. e cu motorina poza, da?

Edited by krupp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Poate vrei sa spui motorina...

Au mai fost topicuri despre efectele spalarii cu benzina asupra lantului.

eu am schimbat kit-ul anul trecut in octombrie dar si acum am lantul ca nou dupa cateva mii de km,pe toate drumutile patriei.Fac urmatorul tratament,la indemana fiecaruia. in fiecare saptamana duc moto la spalatorie,cei de acolo ma stiu si imi fac privilegiul sa imi spal singur moto,cu jet de apa calda.Dupa toaletarea motocicletei,urmeaza lantul.Pun moto pe cricul mare si dau jeturi de apa calduta pe lant,pe toate partile,invartind si roata sa cuprinda tot lantul..sterg moto ,iar langa spalatorie,aceiasi firma are si vulcanizare.trag moto si suflu cu aer cu presiune toate zalele lantului pana nu mi e urma de apa.Folosesc un spray degresant cumparat din comert si sterg dupa asta cu carpa.mai dau cu aer si apoi cu un spray lubrifiant cu silicon in el,cumparat tot din comert. lantul si acum e ca nou,alb si curat peste tot,zalele la fel de curate...cam asa fac..imi ia maxim 1ora toaletarea motocicletei de la spalat pana la gresat.fara motorina,gazolina sau ce o fi ea.Fara o spalare sub presiune nu aveti cum sa eliminati particulele fine de nisip,praf,etc...1 ora pe saptamana si 5-600 km in week...merita efortul!

Edited by kato_arad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...