Sari la conținut

Qaz

Membru
  • Număr conținut

    328
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://blog.aegri-somnia.info
  • Yahoo
    tik2qaz

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Timisoara
  • Carnet moto din
    2008
  • Motocicleta
    Yamaha XV535
  • Numar Moto
    patrat de CL
  • Club
    DAC MOTORS

Vizitatori Recenți Profil

2.909 citiri profil

Qaz's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. iorgu

    odihneÂşte-te in pace, prieten drag

  2. S-o crezi tu ca scapi asa de simplu... Asta mi s-a parut si mie dubios. Pentru ca am cateva scheme electrice de xv535 si in toate apar 4 fire de la pickup coil. Inca nu am gasit o schema cu doar 2 fire, dar mai caut. Ala e capacul, si sunt taiate, dar asta nu e o problema prea mare pentru ca se pot reface legaturile. Ma bate gandul sa mai fac o chestie, sa mut cei 2 senzori de 400 langa statorul de 535 si sa verific ce intra si daca intra ceva in cele 2 gauri din TCI in care ar fi trebuit sa intre al doilea senzor. Pentru ca TCI-urile imi par identice (stiu, nu ma invat minte). Oricum, maine dau jos restul de instalatie electrica si vad unde / cum se conecteaza actualele.
  3. Ok, se pare ca Belbody va primi berile alea multe de la mine. Dom'le, nu stiu cum, ca prin posta nu stiu daca merge pana la tine, ori daca nu vin eu cu ele pana acolo cand o da firul ierbii, dar iti meriti berile. Am luat la verificat toate mufele care ieseau din capacul ala din stanga. Aveam o mufa cu 3 fire, 2 mufe cu 2 fire fiecare, si un fir separat. Firul separat l-am reperat ca fiind senzorul de neutral, deci nu aveam treaba cu el. Am masurat cu ohmetrul rezistenta intre cele 3 fire din prima mufa, e la 0.5 ohmi, ceea ce e corect conform manualului (rezistenta intre firele de la stator). Cele doua mufe ramase mi s-a parut ca nu ar corespunde descrierii (culorile firelor) asa ca am dat jos capacul de la volanta. Intr-adevar, una dintre mufe era de fapt senzorul de la cric. Intre cele doua fire ale celeilalte mufe aveam rezistenta cam la 240 ohmi. Volanta de Virago 400 se pare ca are 2 repere pe suprafata: 2 gauri una langa cealalta, si un dreptunghi in relief. Iar langa statorul de la cea de 400 sunt intr-adevar 2 senzori, cu firele colorate cum a zis Belbody: In schimb langa statorul de la 535 e un singur senzor: Deci, eu presupun ca la o rotatie de volanta la virago de 400 cele 2 repere (gaurile si aia in relief) trecea pe la cei 2 senzori, rezultand 2 semnale. Avand in vedere ca aia de 535 are un singur senzor, presupun ca avea 2 perechi de repere pe volanta, care dadeau in senzor 2 semnale la o rotatie de 360 de grade. Acum trebuie sa fac rost de o schema electrica de la viraga de 400 sa vad daca cumva sunt legati senzorii aia doi intre ei. In cazul in care sunt legati in paralel ii pot scoate de pe capac si sa ii pun pe 535, legati in paralel, astfel incat sa rezulte doar 2 fire. In cazul in care nu sunt legati intre ei si se duc cu 4 fire in restul de instalatie... i'm kinda fucked. Adica tre sa fac rost de o alta volanta, eventual de 535. Adica cautare disperata pe ebay si la dezmembrari. Revin cu alte detalii imediat ce gasesc si schemele. Multumesc tuturor pentru ajutor.
  4. Multumesc pentru poze. A trecut ceva vreme de cand n-am mai fost pe acasa... Ete dom'le, a pus primarul din Oltenita banci in port
  5. Dupa o indelungata discutie cu Belbody am ajuns la concluzia ca ar fi ceva senzori, care la Virago ar fi montati sub / langa stator, in capacul din stanga al motorului (capacul de la alternator). Chestie care inclin sa o cred, avand in vedere ca atunci cand scot capacul, de la ala la motor ajunge o mufa cu 3 fire. Din pacate in manualele de Virago (Clymer & Haynes) nu se specifica nimic legat de senzori Hall. Ramane sa recuperez cumva vechiul rotor (ala a ramas in Bucuresti, eu sunt in Timisoara), sa desfac iar capacul alternatorului si sa compar cele 2 volante. Raman foarte recunoscator celui care are la indemana o volanta de 535 sa ii faca poze, sau macar daca gaseste careva o schema cu santurile / iesindurile alea sa pot compara cu cea de 400. Totodata daca stie careva vreo viraga 535 la dezmembrari, cred ca as fi interesat de o oferta pentru volanta. Dupa discutia cu Belbody am decis ca zilele viitoare, daca tot desfac iar motorul, sa fac o proba cu capacul + stator + senzori de la viraga de 400, eventual incercand si cu TCI-ul de la aia de 400 sa vad daca am 2 scantei sau doar una singura. Oricum, va tin la curent cu rezultate, si multumesc pentru idei / pareri / ajutor.
  6. Qaz

    Yamaha VIRAGO ZONE

    Salutare, Se pare ca m-am impotmolit intr-o problema de electrica. Am facut topic la sectiunea de Service, nu scriu totul si aici, pentru a fi mai usor de urmarit. Daca aveti idei... bagati un reply pe acolo. Multumesc. /index.php?showtopic=483364
  7. Problema cat mai pe scurt: Anul trecut mi-a crapat bendixul (presupun ca bendix ii este numele, e piesa de pe spatele volantei, chestia aia cu 3 gauri si bile cilindrice in ea), cu tot cu carcasa de tabla care vine peste el. Din anumite motive am inlocuit volanta (rotorul) cu tot cu piesa de pe spate si carcasa ei cu o alta, luata de pe un virago XV400 care e cam identic, exceptand cilindri / pistoane. Dupa montare e ok, cand dau la demaror se aude acum electromotorul ca invarte volanta. Problema e ca am scanteie doar intr-o singura bujie (cea de pe spate) si nu reusesc sa imi dau seama de ce nu mai am scanteie pe fata. Observatii: - ansamblul e montat corect, singurul lucru care putea fi montat aiurea era doar rotorul, insa ala are un sant si o pana asa ca sigur e pe pozitia corecta - ambele fise sunt bune (verificate) - bujiile sunt bune (verificate) - bobinele sunt bune (verificat prin inversarea mufelor care intra in ele) - mufele de legatura intre bobine si instalatia electrica sunt bune (verificate si inversate) - sigurantele sunt bune - toate mufele sunt infipte - am inlocuit de proba CDI-ul cu cel de la viraga de 400, si cu ala aveam scanteie doar pe fata, nu si pe spate - cand dau la demaror las mai mult, asa ca volanta face mai mult de 2 ture (nu stiam care e proportia ture de volanta / scantei in bujii) - presupun ca senzorul de la cric e ok, altfel nici nu invartea electromotorul cand dadeam la demaror Avand in vedere ca motorul a stat ceva vreme buna dezbracat, e posibil sa fie ceva senzor nelegat / mufa proasta / contact imperfect. Problema e ca nu reusesc sa ma prind unde si care e. Presupunand ca CDI-ul e functional (asta chiar nu stiu cum se poate masura / testa), ce alt senzor / contact poate face chestia asta ? Adica sa nu lase instalatia sa dea curent si in a doua bobina / bujie ? Astept idei / pareri / etc. Cel care imi da solutia prin care voi avea iar ambele scantei isi va primi si berea de rigoare. Chiar si prin posta / intermediar.
  8. Ma uit prin site-ul tau destul de frecvent. Urmaresc si pe twitter, te-am pus si intr-un blogroll. Insa. Ca exista si un insa. Mai ai de lucrat la capitolul target. Asta e tot ce pot spune. Sa dau si exemplu, sa vezi exact la ce ma refer. Daca tot vrei sa ai motociclisti ca target, trebuie unele detalii. Legate de amanunte minore, dar importante. Prima parte din poveste nu are aproape nimic. Ai descris drumul Bucuresti - Arad in 2 fraze. Daca vrei sa continui pe aceeasi linie poti scrie toata povestea in 2 fraze: "Am plecat cu motorul de la Bucuresti la Passo dello Stelvio. Drumul a fost un drum oarecare, asfalt, chestii obisnuite, dar mai bine sa va povestesc ce am facut si am vazut la destinatie." Cred ca ai inteles ce vreau sa spun... In rest, toate bune. Astept si restul.
  9. Buuuuuuuuna asistenta... Cam moarta da' buuuuuuuna...
  10. Nah, cred ca s-au gandit ca un echipament adecvat ar fi mult prea mult pentru mine si ar fi nevoiti sa imi dea mie premiul pentru cel mai bun costum...
  11. Voiam sa fac rost de un combinezon d'ala cu protectii si slidere sa zic ca m-am deghizat in motociclist... Da' nu mi s-a aprobat ideea.
  12. Am intrebat la cateva service-uri si nu auzisera vreodata de presa asta. Si chiar daca ar avea, singurul mod in care o pot rezolva e sa duc motorul cumva pana la ei. Eventual cu vreo masina. Pentru ca nu cred sa o imprumute un service...
  13. Caut de ceva vreme o presa pentru volanta de la o Yamaha Virago XV535. Prin metode neconventionale inca nu am reusit sa o scot afara de pe ax pe a mea. Asa ca daca are cineva, rog sa imi dea un PM sau un raspuns pe aici. Am nevoie de ea fix cat extrag volanta de pe ax. Si dau bere pentru treaba asta. Presa (conform manualului) arata cam asa: Daca nu presa, macar 3 suruburi, am inteles ca de 8 (metric), ceva mai lungi (macar 10cm) si DURE. Suruburile de la Hornbach / Rocast nu m-au ajutat, am reusit doar sa le indoi / rup. Asa ca ar fi bune 3 suruburi tzapene. Dau bere si pentru astea in caz ca ma ajuta careva.
×
×
  • Creează nouă...