Sari la conținut

radu85

Membru
  • Număr conținut

    127
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Bucuresti
  • Carnet moto din
    2003
  • Motocicleta
    CZ de cross

Informații profil

  • Motociclete detinute
    VICTORIA

Vizitatori Recenți Profil

765 citiri profil

radu85's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Luata aproape la kilogram. cu ceva acte de Italia Incepe un lung drum...
  2. De vanzare. Yamaha XS 400 din 1987. Stare buna de functionare, 27,000 de km, par sa fie reali. inmatriculata fiscal pe loc 1000 Eur Detalii 0721.851.827
  3. Piesele le-am cromat la un prieten care se ocupa cu restaurarea obiectelor de cult . Din pacate acum nu mai are atelierul si o sa trebuiasca sa ma orientez in alta parte » Post actualizat in 03 Jan 2018 23:18 mototrade.gr se numeste siteul pt jante. Nu imi aduc aminte dimensiunea simeringrilor dar o caut. Ulei am pus pana s-a umplut cartusul amortizorului.Cel mai gros ulei pe care il gasiti. Trebuie pus pana sus, plin, altfel nu lucreaza liniar. Ma rog, nu va asteptati sa functioneze ca un amortizor de japoneza moderna
  4. Povestea a inceput cand un amic care lucra la un bar m-a sunat si m-a intrebat daca pot restaura o Mobra pe care o primise cadou Eu mai restaurasem motociclete insa niciodata nu ni-a trecut prin cap sa ma apuc de o Mobra. Daniel, amicul meu, mi-a spus ca isi doreste sa arate ca atunci cand a iesit din fabrica, nu conteaza cat costa, pentru ca oricum se v-a intinde in timp. Asa am demarat treaba si am inceput demontarea Mobrei primite care din fericire era pastrata destul de bine insa cu foarte multe modificari. Intre timp, Daniel, i-a povestit colegului lui de munca despre Mobra lui. Nu a mai durat mut si mai primisem un telefon de la Mircea ca vrea si el una. TRebuia sa mai gasesc o Mobra cu acte care sa fie baza uneia restaurate in final. Intamplator mergand prin satul vecin de la mine de la bunici, vad printr-un gard o Mobra sprijinita de o magazie cu cateva craci pe ea. Am intrat in curte si i-am intrebat pe cei de acolo. Mobra era a barbatului dar mi-a spus ca nu mai are acte ca i-a luat foc casa. Am fost la primarie si fiind proprietar a putut sa-mi elibereze fiscal si gata, gasisem si a doua Mobra. Cautam una mai buna ca sa-mi fac viata mai usoara in schimb am gasit o epava sparta de rugina peste tot, cu motorul si rezervorul pine de apa si multe piese lipsa. Macar avea acte! Din aceasta am folosit doar cadrul si carterele blocului motor. Atat! Pana in acest punct eram ferm convins ca totul o sa fie floare la ureche ca o sa cumpar toate piesele de care aveam nevoie noi. Caut pe internet, intreb in stanga si dreapta de unde pot sa cumpar piese de Mobra noi, insa toate raspunsurile erau la fel: Nu se mai gaseste, nu se mai fabrica nici o piesa! Aici mi-am dat seama ca o sa fie destul de greu avand in vedere ca asteptarile proprietarilor erau destul de mari. In fine, m-am apucat de treaba si le-am desfacut si am inceput sa e pregatesc pentru vopsitorie. Cadrul, bascula spate, amortizoarele fata, jugurile, baza metalica a seii le-am vopsit electrostatic. Rezervorul, aripile, cutiile laterale si capacele, ruporul de far au fost vopsite clasic, la lichid. Dupa ce am incercat sa lustruiesc butucii si carterele nu am fost multumit de rezulltat si asa am hotarat sa dau la vopsitorie electrostatica si pe ele Din lipsa de piese, am mai cumparat inca o Mobra, ca donatoare de piese, aceasta fiind fara acte. Jantele originale pur si simplu nu le-am putut refolosi. Intentia mea era sa le cromez insa dupa ce am vazut ca se stramba sub levier cand incercam sa scot anvelopele, nu am ai stat pe ganduri si le-am aruncat. Jante noi de calitate foarte buna am gasit pe un site cu piese de moped. Sunt fabricate in Italia si sunt exact specificatile necesare Mobrei. Nici nu au fost foarte scumpe, 25 eur bucata. Spite am gasit la un domn pe OLX insa fara nipluri. din 7 jante desfacute am reusit sa adun niplurile necesare pentru 4. Amortizoarele spate le-am desfacut si am re-cromat paharele iar partea de sus si jos au fost vopsite electrostatic. Am schimbat si simeringurile si le-am re-umplut cu ulei. Nu se simte mare diferenta, in fine... Pe cele din fata le-am desfacut, vopsit, curatat si cateva suduri la urechile de prindere ale aripii. La cadru a fost nevoie de sudura la limitatoarele de cursa a ghidonului, sunt foarte slabe din constructie. In total am avut 4 motoare pe care le-am desfacut si am adunat 2 bune, toti rulmentii si simeringurile le-am pus noi. La fel noi au fost si penele schimbatotului de viteze si discurile de ambreiaj, gasite pe OLX. Am fost nevoit sa invat sa reglez schimbatorul de viteze :)Tot pe OLX am gasit si 2 pinioane de atac noi. Lantul nou parca a fost de Simson 50B din ce imi aduc aminte. Pistoanele set sunt de Honda. Sistemul de aprinder a ramas cel original cu platina, 6V. Ambele au aprinderi Electroprecizia. Cablurile de frana spate sunt noi tot gasite pe Olx. Anvelopele si camerele de aer sunt noi MItas B7.Rulmentii rotilor la fel, noi. Cabluri pentru comenzi am reusit sa adun foarte greu. Au fost deblocate, unse si revopsite capetele. Cele de vitezometru sunt noi, de pe OLX. Tuburile de caiciuc prin care trece lantul a fost foarte greu de gasit in stare buna. Pe unul l-am vulcanizat cu presa a cald. Vitezometrele sunt noi, achizitionate din Germania, sunt Simson 50B. Se potrivesc perfect! Pur si simpu nu am avut de unde sa gasesc unele originale in stare decenta. Farurule si stopurile am gasit unele in stare destul de buna. La faruri am revopsit oglinda. M-am chinuit ceva cu blocul de lumini si claxon. Firele se rup foarte usor cand incerci sa le treci prin ghidon. Masoanele sunt originale, in stare buna. Rezervoarele le-am aplicat la interior tratament anti-rugina. Un fel de rasina care sigileaza evenualele mici fisuri si protejaza impotriva ruginii. Dupa ce am fost gata si totul montat am trecut la porit si reglaje, dar ce sa vezi, benzina curgea peste tot. Pe la robinet, din carburator si pe la busonul de umplere al rezervorului. Dupa cateva incercari esuate de remediere am horatat si am cumparat robineti, busoane si carburatoare noi. NU a fost usor pana le-am gasit si potrivit. Evident de Mobra nu se gaseau si a trebuit sa caut ceva echivalent. Robinetul de benzina este de Mz Es sau Ts, Busonul de rezervor este pentru Simson 50B iar carburatorul pentru Kreidler Florett 50. Da, stiu bine ar fi fost sa ramana cele originale dar, personal, nu suport sa curga benzina aiurea pe motor sau pe rezervor cand o pui pe cric. Cu carburatoarele originale pur si simplu nu reuseam sa reglez nimic. Acum pornea, dimineata se ineca, ba se oprea, ba se tura la relanti si umplea evacuarea de benzina. Repar motociclete de ceva vreme si stiu sa regelez un carburator. Aici am avut 3 carburatoare si am incercat toate posibilitatile. Nimic. Dupa ce am montat carburatorul nou totul a functionat perfect. Pornea imediat, avea relanti, nu incarca evacuare si cel mai important raspundea la reglaje. Carburatorul a costat 60 eur plus transport din Germania. Prietena mea s-a ocupat si mi-a reprodus emblemele cu Mobra si Super de pe rezervor. Cam asta este povestea in mare a restaurarii celor 2 Mobre. Totul a durat 1 an iar acum mai trebuiesc doar inmatriculate la politie. Dupa le vom certifica ca vehicule isorice Nu prea postez pe forum dar o sa incerca sa intru mai des aici si daca aveti nevoie de mai multe informatii, sfaturi vi le dau cu mare drag. Inainte nu prea dadeam mare importanta Mobrei insa acum dupa toata experienta motoreta mi se pare simpatica si as face una si pentru mine Cu toate ca am 2M inaltime » Post actualizat in 03 Jan 2018 14:05 » Post actualizat in 03 Jan 2018 14:07 Simson AWO 425 Sport nu IJ » Post actualizat in 03 Jan 2018 14:12 La sei s-a mai adaugat burete pe unde a fost nevoie si au fost re-tapitate cu vinilin. Suporti de aripa fata, evacuarea, ghidonul, parghile de la tambur si multe altele au fost re-cromate
  5. anul trecut, pe timpul asta. Proaspat iesite din "fabrica"
  6. Va asteptam in data de 12 Decembrie, ora 19:00 cu filmari, fotografii si povestiri din cele 5 luni petrecute pe drum in Asta Centrala, Caucaz si Iran. Aducem si motocicletele care ne-au dus si adus, echipate si nespalate. Evenimentul are loc la Deschis Gastrobar (parter), Spaliul Unirii nr. 160 sector 4, Bucuresti. Intrare libera! Va steptam cu drag
  7. Am ajuns la Kazan in Rusia Pana aici panica maxima cu motocicletele inghesuite si legate intre ele la Kiev pe drum in Ucraina camping aiurea in Ucraina si cateva reparatii la motocicleta lui Tudor pozele clasice din Moscova cu Piata Rosie si Kremlinul Camera de hostel in Moscova Ne-am intalnit cu Familia Pana/ Teo si Vali, tata-fiu care au plecat din Romania pe moto pana la Moscova pe urma tren pana la Vladivostok. Intoarcerea pe moto prin toata Rusia spre Romania Mai departe de Moscova spre est am ajuns la N. Novgorod si am stat la un hostel super-fain. Fabrika » Post actualizat in 09 Jun 2017 14:19 Si tot prin Rusia care parca nu se mai termina Nijni Novgorod Orasul Kazan in regiunea Tatarstan In Kazan l-am cunoscut me pe Misha, un motociclist local care ne-a indrumat catre un magazin de unde am cumparat un set de spite pentru roata spate la motocicleta Denisei Da, in orasul Kazan in Rusia, am gasit set de spite pentru roata de 18" pe stoc! Tot Misha ne-a dus la un prieten, Aidar, care avea atelier moto in oras si am putut schimba la el cele doua spite rupte In garaj la Misha Alex, inainte de culcare, pregateste ruta pentru urmatoarea zi Prin Rusia pana la Ekaterinburg In Ekaterinburg, dupa cateva zile cu ploi zdravene Ekaterinburg Au urmat cateva nopti de camping pe unde am nimerit. Toate pline de tantari. Tantarii in Rusia aproape ca iti iau cortul pe sus Dima, un localnic dintr-un sat oarecare ne-a indrumat unde sa punem cortul, ne-a dat de mancare si unde sa gaseste bere in sat la ora tarzie Greu am reusit sa facem o fotografie cu el. Dimineata plecam cu ganduri mari sa terminam cati mai multi kilometri. Nu a iesit! La roata spate a Denisei se mai rupe o spita care intra cu totul in camera. Pana! Incepuse usor ploaia si cerul nu arata promitator Gata! Iau hotararea si schimb toate spitele rotii Ce trebuia sa fac in Kazan, intr-un garaj cu toate sculele necesare, la adapost, ma apuc sa fac acum pe marginea drumului in ploaie cu tantarii pe mine. Bravo Radule! Pe drum...
  8. Am plecat! 7 dimineata. pe drum prima seara am stat la Radauti la Gabi si Sorina. Ne-au primit sa punem cortul in ograda lor si ne-au hranit Urmatoarea zi am trecut granita in Ucraina. O ora la granita si cateva fotografii facute de autoritati cu noi. Probabil propaganda turistica Prima seara in Ucraina am petrecut-o in curtea unui taran ucrainean la care am ajuns intamplator mergand pe un drum laturalnic Oameni extraordinari cu care ne-am imprietenit imediat intre Zhytomir si Kiev In kiev stam 3 zile pentru viza de Uzbekistan Cateva imagini din KIev Ucraina este minunata, Kievul mai ceva ca Parisul acum...
  9. Se lucreaza... Cilindrii au trecut la cota 1. Dupa 20 de ani! » Post actualizat in 28 Mar 2017 19:07 Asa sa fie! Si sa supravietuim branzeturilor mongoleze
  10. Permisul pentru motocicleta l-am luat in 2004. Stiam sa tin ghidonul si sa schimb vitezele de mai inaite. De atunci si pana acum am batut tot felul de drumuri, poteci si carari in Romania. Am calatorit de unul singur am descoperit ca experienta este mai placuta daca esti insotit de cineva cu care s-o impartasesti Intre timp am cunoscut niste oameni mai hotarati si mai curajosi ca mine. Firi, caractere si meserii diferite dar ne-am potrivit. Am inceput sa ne organizam ,sa plecam intr-o directie. Nimic nu era fix, ne hotaram pe traseu ce aveam sa facem, unde sa mergem Cam 2 ani de aventuri motociclistice pe taram pitoresc. Acum cativa ani Eu cu Alex discutam intr-o seara intr-o carciuma in centru cu ar fi sa plecam pe motociclete 2-3 luni. Un concediu prelugit sa ne curatam psihicul. Pana la urma si asta a ramas atunci la stadiul de idee aruncata usor la bautura Anul trecut Tudor ma cheama la el si imi spune ca la anul plecam cu motocicletele toata vara sa ne plimbam. Cumva a spus-o destul de autoritar, nu puteai si nici nu vroiai sa cauti scuze. L-am anunatat si pe Alex care parca abia astepta propunerea. 3 oameni entuziastmati maxim! Prietena mea, Denisa;descopera ceva interesant in toata treaba asta cu motociclismul si cu calatoriile si ne zice; "Doar n-o sa raman acasa" Eram 4. Codrut, stingher de fel, primeste si el vestea si confirma ca ni se alatura. 5! Unde mergem pana la urma? Cum ne hoatarasem ca vrem sa fim plecati cam toata vara si nimeni nu-si arata nici un fel de interes spre vest, alegerea a fost Asia Centrala Ceva ce s-a mai facut de foarte multi calatori pe 2 roti, dar niciodata de vreunul dintre noi. Dupa ce an stabilt traseul si stiind conditia fiecaruia, ne-am dat seama ca toata calatoria se bazeaza pe un buget redus A urmat sfatul meu legat de motocicletele care trebuie sa ne duca si sa ne aduca. Trebuia ceva simplu, iefrin, economic, usor de reparat si robust Yamaha XT 600. stabilisem. Intr-un final avem 2 Yamaha Xt 600, 2 Yamaha TT600 si o Yamaha Tenere 600. Toate motocicletele uzate din toate punctele de vedere. Tenere este din 1988 si are acum 170.000 de km Denisa este editor de film, 29 ani, Yamaha TT 600 Alex, inginer 31 ani, Yamaha XT 600 Tudor, animator video, 31 ani, Yamaha XT 600 Codrut, administrator cladire, 27 ani, Yamaha TT600 Radu, mecanic moto, 31 ani, Yamaha XT 600 Z Tenere Ucraina, Rusia, Mongolia, Rusia iar, Kazahstan, Kyrghistan, Tajikistan, Uzbekistan, Turkmenistan, Iran, Armenia, Georgia, Turcia, Bulgaria. Romania 4-5 luni, aproximativ 28.000 km, plecare luna Mai Scopul calatoriei este realizarea unui film de lung metraj despre calatorie, motociclism, prietenie si aventura. Asta pe langa scopul ticalos al nostru de a ne distra si simti bine. Suntem sprijiniti de Motodynamics, importator Yamaha Romania care ne ajuta cu piesele necesare pentru a mai da inca putina vigoare motocicletelor Canon Romania, cu o parte din echipamentul foto-video, Rukka, cat si Adventure Spec Facebook unde gasiti filmulete, detalii si foto: https://www.facebook.com/KulturideEA/ Pe acest topic voi incerca sa postez de pe drum Doamne ajuta!
  11. Va multumesc pentru aprecieri Am cromat piesele la un atelier in Bucuresti si la un amic care se ocupa cu reconditionarea obiectelor de cult. Un esapament a costa 200 de lei de cromat Anvelopele sunt Mitas B7 si sunt noi, la fel si jantele Jantele sunt 1.40/17, sunt achizitionate de pe un site grecesc pentru scutere
  12. Acum ceva mai mult de un an am scapat 2 Mobre Super 50 de a ajunge la fier vechi. Pentru a le reface am mai avut nevoie de inca 2, ca donatoare Ce a iesit:
×
×
  • Creează nouă...