Jump to content

um02122

Membru
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

About um02122

  • Rank
    Nou venit pe forum!

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Carnet moto din
    2001
  • Numar Moto
    CAP

Recent Profile Visitors

92 profile views
  1. Eu am postat ca sa aveti mai multa informatie atunci cand sunteti martorii unui accident moto, asa veti sti cum sa va ajutati colegul aflat pe jos sau intr-un sant. Poate nu voi direct, dar veti sti exact ce sa spuneti serviciului de ambulanta, o ambulanta judeteana va face mult mai putin decat una smurd, etc. si e important sa stii ce informatii sa dai: e alert (facut rapid un scor GCS), are fracturi de membre, traumatism toracic, in stop respirator, in stop cardio-respirator. Apoi, alea cu: scoti sau nu casca, etc. Nu ma asteptam sa vad comentarii la misto ca cele de mai sus, forumul acesta era mai hardcore cand m-am inscris initial acum mai bine de 10 ani. Asfalt uscat va doresc.
  2. http://www.youtube.com/watch?v=MsZBXlTHPCg Sper ca am postat in sectiunea corecta; sper ca si comunitatea noastra are ceva de invatat din prezentarea acestui (acum decedat) intensivist irlandez cu un hobby popular pe acest forum.
  3. A trecut mai bine de un an. Nu l-am uitat si de atunci am mai multa grija la oglinzi pentru voi cei cu doua roti. La inceput imi era greu sa va observ, cu timpul devine obisnuinta. Asfalt uscat si fara evenimente
  4. Vreau sa stiu parerea voastra despre acest accident si cum credeti ca putea fi evitat. Auto de pe cele 2 benzi erau oprite la o coada lunga terminata intr-un semafor, auto de pe sens invers asteapta pe linia de tramvai sa i se faca loc pentru viraj la stanga, se deblocheaza intersectia cat sa poata trece si cele doua masini il lasa sa treaca. Pe banda 1 intre trotuar si masini vine un scuterist care intra in plin in spatele masinii care facuse viraj stanga. Conducatorul conservei nu l-a observat pe scuterist decat cand a auzit lovitura, scuteristul zicea ca a vazut conserva si a franat. Am atasat si o schema.
  5. Vreau si eu. Motoristului: insanatosire grabnica, nu lasa lucrurile asa si cere drept la replica nesimtitilor din media.
  6. Sper sa ajunga si in Romania politia sa faca activitate de preventie, ca suntem tare inapoiati la acest capitol.
  7. nu e linie continua (se vede clar aici http://www.protv.ro/filme/cursa-sfarsita-t...p;id_file=52346 ), dar tot vina soferului este pentru ca semnalizezi, te asiguri si abia apoi faci manevra. Avea viteza mare? Culpa comuna. Dar soferul are oricum partea lui de vinovatie. Am o sugestie: sa nu va lipseasca de pe motoare camere de filmat. Daca va stiti cu inima curata, pot sa va salveze pielea de puscarie, in caz de accident in care scapati. Am observat ca presa+politia+martorii+opinia publica va sunt potrivnice by default. Mi-a venit ideea dupa ce am vazut filmul cu accidentul lui soso si am mai citit de cazul lui Just_John ( /index.php?showtopic=192339 ). Dumnezeu sa-l ierte pe motociclist si condoleante familiei.
  8. Sper sa vina ziua in care sa circule si in Ro ca in GB politisti undercover in vehicule civile dotate cu camere. Sa va potoleasca cu flashurile si nesimtirea in trafic. Sa-l futa pe mosul ala. Sa te faca sa te gandesti de doua ori cand dai flashuri desi ai linie intrerupta la axul drumului si ai putea depasi pe acolo. Eu nu dau flashuri, astept sa se dea si apoi imi reiau viteza ilegala de croaziera. Lasati-o mai moale cu frana de intimidare. Eu stiu pe un avocat care a vrut sa intimideze un tirist. Au stat cu totii prin spital la greu, tiristul a iesit cum era normal basma curata. Legat de campania negativa din presa, sunteti naivi. Ea exista cel mai probabil din cauza unor interese si e COMANDATA. Nu m-ar mira sa fi scazut cifra autoturismelor vandute in detrimentul celor pe 2 roti si de aici toata campania. De obicei cand stiristii sunt inversunati pe ceva, e cazul sa cauti interesele ascunse.
  9. Eu nu imi permit sa depasesc un scuter atat de aproape, totusi are doar doua roti. Ii las loc sa cada daca ii trece prin minte ideea. Matizul n-are tabla prea tare, iar eu n-am inca niciun semn din trafic pe el. Te sfatuiesc sa faci la fel
  10. Intradevar, nu stiam de faza cu claxonul. Legat de mersul printre benzi la stop, nu sunt de acord pentru ca nu va sustine legislatia, mergeti pe linia continua pe care nu aveti voie sa o incalcati. Si dupa cum vezi, v-o mai si luati din cand in cand. Si nu gandesc comunist, de exemplu m-as bucura ca la stop sa se puna in loc de linie continua o banda hasurata lata cat sa incapeti fara probleme pe care legea sa zica cum ca doar vehiculele pe 2 roti au voie sa o incalce. Dar deocamdata nu e asa, poate ar trebui sa ii propuneti modificarea legii primului ministru, ca banuiesc ca tine cu voi. Eu am patit acum 2 zile cu un scuterist sa ma depaseasca prin dreapta (eram pe banda 1) la stop. Si dupa 10 metri a trebuit sa schimb banda sa-l depasesc si dupa mine toti pe care i-a depasit la semafor (era pe bulevardul unirii, unde ai voie sa bagi 60). Intrebarea mea e: am facut rau ca la urmatorul semafor nu i-am mai lasat loc sa ma depaseasca prin dreapta? Legat de incalcat benzile in mers, eu sunt de acord cu ea, daca nu e linie continua, te asiguri si semnalizezi. Este perfect legala.
  11. Nu sunt deacord cu mersul printre benzi la stop. E la fel ca la situatia cu smecherii (conservari?!) care intra pe banda de luat la dreapta si apoi fac stanga si asteapta pe zebra sa se faca verde inainte. Ca atare, l-as fi injurat in gand ca mi-a luat fata. Dar n-as fi dat peste el, viata omului e sfanta, e datoria oricui sa evite un accident, fie si din vina altuia (se cheama condus preventiv). Iar daca l-as fi lovit m-as fi simtit ca un rahat, as fi oprit sa-mi cer scuze, sa-l duc la spital si eventual sa platesc eventualele daune/cheltuieli legate de spitalizare. Si sunt de acord ca mosul si-a dobandit dreptul la casca in gura cand a sarit la bataie. Dar eu zic ca tot mai sanatos era sa-i dai o casca in parbriz. Tabla se indreapta, omul nu. Sunt de ieri pe forum pentru ca am vrut sa postez la accidentul lui Alin, am vorbit cu el pentru prima data cu 2 ore inainte sa moara. Si am citit destul cat sa va inteleg problemele in trafic. De care habar nu aveam. Din partea mea, n-aveti decat sa treceti printre benzi, eu oricum las pe orcine nu e prea agresiv si care semnalizeaza sa se bage. Si un sfat: claxonati cand vreti sa va strecurati, e mai eficient si mai putin stresant decat zgomote din motor. Multa sanatate si fericire si sa va fereasca Dzeu de RIPuri la rubrica asta.
  12. pe vremea mea scria in decret ca in ultimii 50 de m pana in intersectie, adik cei marcati cu dunga alba continua nu mai ai voie sa schimbi banda, iar daca asta inseamna ca nu mai poti sa te incadrezi pe banda pentru virat stanga/dreapta (sau ce directie iti doresti tu) esti obligat sa urmezi doar directia impusa de banda pe care esti. Si nu neg ca si "noi conservarii" incalcam in bucuresti aceasta prevedere. Am fost surprins de eticheta de conservari, eu va consider pe voi colegi participanti la trafic, mi s-a intamplat sa pliez oglinda la stop sa treaca cineva pe 2 roti, din cauza ca aveam geamul deschis si am vazut in ea ca se baga si nu are loc. Si mi-a multumit. Iar eu i-am urat noroc
  13. In primul rand: acordarea primului ajutor nu se invata teoretic. Se invata pe manechin sau pe voluntar. Am destui colegi care stiu sa faca totul teoretic, dar cand au fost pusi in situatia in care sa arate ca stiu, s-au incurcat. Eu am fost printre ei. Dupa prima resuscitare efectuata urmata de deces, am trecut la munca la manechin, asa ca a doua oara am reusit sa fac resuscitare corecta. Am facut in viata mea 4 resuscitari si pot spune ca daca nu ai repetat practic se instaleaza panica si nu mai stii ce sa faci. In al doilea rand: o resuscitare corecta facuta de personal nemedical impune cunoasterea unor notiuni de evaluare a victimei. E constient? Il intrebi cum il cheama. Daca nu e, vezi daca respira. Cum afli daca respira? Urechea la gura victimei si privirea la piept pentru observat miscari ale toracelui. Cum afli daca are puls? Pulsul se ia la carotida, cu doua-trei degete ca sa nu cauti prea mult (aratator, mijlociu, nu degetul mare), in modul cel mai firesc - mana pus direct pe gat, neindoita, pe partea de gat opusa tie. Poti sa te uiti la pupile - partea neagra din interiorul irisului - acoperi ochii cu mana si apoi iei mana si vezi daca se modifica diametrul pupilar la lumina (incercati cu partenerul de viata sa vedeti cat de clar se vede) etc. Nu se fac lectii pe net, nici din carti Vezi un accident si nu te simti instare sa faci resuscitare? Poti face macar atat: opreste in loc sigur, pune triunghi reflectorizant, suna la 112 si da locatia si ora la telefon si apoi fa o evaluare a victimei. Opreste motorul vehiculelor implicate. Daca picura lichide, vehiculele sunt in echilibru precar, stai departe, nu vrei sa devii si tu victima. La fel daca iese fum. In cazul in care exista suspiciune de lovire la cap, nu misca victima daca nu stii ce faci. Daca sunteti doi poti misca victima daca unul ii tine capul imobilizat, dar probabil ca mai bine e sa nu. Daca vreti cu tot dinadinsul relatii suplimentare, astept pm.
  14. Si nu uita niciodata unde este frana. Daca e urgenta foloseste-o ca atare, daca mai ai timp pana in cel din fata, incearca mediana dintre cel din fata si cel din spate. Ca se sta cu masina la reparat si daca e lovita in spate.
  15. Mai degraba mosul a dat flashuri si apoi cand i s-a facut loc s-a razbunat ca nu s-a dat renault-ul mai repede din fata lui.
×
×
  • Create New...