In mod sigur si nici in viitorul apropiat nu se va renunta la lant in favoarea curelei, doar daca se va gasi o metoda de deschidere-inchidere a curelei, ceea ce ma indoiesc...
Si cum ai scris mai sus cu demontatul basculei, de fabricat cu varianta de inlocuire fara demontarea ei. Poate dupa aceea, devine cureaua mai rentabila pentru posesor.
Mi-ai luat scrisul din gura. Sportiva as lua poate de la a doua motocicleta in sus, dar la prima, m-as axa la ceva gen naked.
@DARIUS0097pe ce motocicleta ai facut scoala? Sau mai corect, ai permis moto A?
Probabil ca am retinut eu gresit, dar deocamdata lantul ramane in top. Daca cureaua era asa de performanta gandeste-te ca fiind si mai usoara fata de un lant, era folosita in moto GP demult. La fel cum nu exista moto GP pe motorina, etc.
Normal ca toate pierd, la fel cum majoritatea nu intelege care e diferenta intre puterea in cp la roata sau la vilbrochen/ambielaj.
Era o ironie, trebuia sa scriu noutati inclinat sau intre ghilimele.
De Ford asa am inteles ca si-au luat lectia. Dar daca PSA a trecut la distributia pe lant, inseamna ca toate motoarele folosite de Stellantis pe toate marcile din grup au facut asta. Desi ma indoiesc:
Ala e momentan doar un caz, nu e regula generala la toti producatorii de curele. Mai dureaza ceva timp, chiar mult as putea spune, pana real lantul fie detronat de curea. E ca si aia cu viitorul e electric... O fi, dar nu cel apropiat.
Nu neaparat, inca suprematia randamentului la roata o detine lantul, cu doar 3-4 % pierdere de putere. Urmeaza in ordine cureaua cu ceva peste 10% si apoi cardanul cu 18-20 %. gugal stie tot...
Dupa logica mea e mai usor si ieftin de produs o curea decat un lant.
Eu raman ca alegere, la lant.
Nu te ajuta asta?:
https://www.motor-x.com/ro/p/stator-aprindere-stator-alternator-alternator-electrex-g07
Ai mai jos lista cu ce alte modele de Yamaha este compatibil.