Sari la conținut

keenon

Membru
  • Număr conținut

    168
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Brasov
  • Carnet moto din
    2013
  • Motocicleta
    -
  • Numar Moto
    corespunzator
  • Club
    -

Informații profil

  • Motociclete detinute
    Honda XL700V Transalp; Honda ST1300 PanEuropean; Kawasaki GTR 1400

Vizitatori Recenți Profil

1.248 citiri profil

keenon's Achievements

  1. O eroare de GPS posibil? Cine stie! Insa e nasol, te face sa te indoiesti de sistem. Sunt curios daca ti se mai intampla, poate influenteaza semnalul si acel garaj. Cred ca iti poti da seama daca este ceva real judecand dupa diferenta mare de distanta si faptul ca ramane in aceeasi pozitie, sau ca este singura pozitie semnalata. P.S. Inscris fiind la un newsletter NIU am vazut ca a inceput (aici) inscrierea pentru noile modele valabile din Ianuarie 2019, NGT, NPro si M+, cu posibilitatea de a le achizitiona cu ceva reducere, (300E / 500E).
  2. Eu am incercat sa fac cat mai multe singur, astfel ca am avut nevoie, in timp, de urmatoarele: - manualul de service (desi ai mentionat ca ai manualul de service (Service Manual) sunt sanse sa ai numai User Manual, dar poate ma insel) - scule intretinere lant (uns, curatat), astea le cunosti - presa de lant (cand vei vrea sa schimbi lantul, mai ai pana atunci) - trusa de scule cat mai diversificata (chei fixe, tubulare, inelare, imbusuri, capete de surubelnita) - cheie dinamometrica (cap 1/2" (sau ceva sa se potriveasca si cu elementele din trusa de scule de mai sus), 42-210 Nm (pentru elemente ce necesita o strangere mai ferma, unde aprecierea la "ochi" nu te mai ajuta; ex: roti) - un furtun (de "damigeana") pentru a-ti putea schimba lichidele de frana - cheie pentru filtru de ulei (cand vei vrea sa iti schimbi uleiul) (recomandat una cu banda ca asta) - o palnie (functie de accesul la busonul de ulei, cand il vei schimba) - o seringa (daca vrei sa iti ungi, oarecum, cablul de acceleratie sau frana, fara sa le demontezi, merge mai greu dar merge) La chestii mai complicate (intretinere furca, bascula, reglare supape) eu nu m-am bagat. Dar daca esti curajos...
  3. Da, frumos! Si eu m-am intors acum 3 sapt. dintr-o tura asemanatoare, cca 4500km. Chiar daca nu iti permite buzunarul/timpul sa te opresti peste tot pe unde iti doresti, genul asta de plimbare este excelenta. La cat mai multe, spor!
  4. E o gluma, nu? Asta este o stire falsa, pe fata. Hai sa pornim de la inceput. Adica... RCA-ul este obligatoriu pentru a avea cu ce sa il despagubesti pe cel pagubit din vina ta. Cum poate face pagube vehiculul meu fara ca eu sa il deplasez (mai ales masina, hai ca motocicleta mai cade de pe cric in parcare)? Hai ca e vrajeala. Iar daca nu... motorul tocmai l-am vandut, masina n-am... raman la trotineta electrica. Nu sunt 100% ferit de aberatii de genul asta, dar mai aman momentul.
  5. keenon

    accident Suceava

    Judecand acest caz, daca suspiciunile se confirma (lipsa permis + baut + viteza), nu vad de ce nu ar fi cu suspendare. Pe mine unul nu ma sensibilizeaza cineva care renunta, de buna voie, la obligatiile/drepturile lui. Adica... pe bune, cand esti haotic, imprevizibil... astepti ca ceilalti sa faca un extra efort de constiinta pentru a compensa lipsa ta?
  6. keenon

    accident Suceava

    Cat de praf este tara asta (desigur, raportat la statele mai civilizate), condusul fara permis pare a fi sport national. Atat de praf suntem incat nu mai avem nimic de pierdut, nu putem fi convinsi sa respectam niste reguli. Atat de putin avem (atat in buzunar cat si in cap). Ce nevoia de vina sa aiba acel sofer de autocar? A umbla cu un vehicul pe drumurile publice presupune sa cunosti si sa iti asumi regulile "jocului". De vreme ce nu doresti sa ti le asumi, atunci ce drepturi mai pretinzi? De multe ori imi vine sa opresc in mijlocul strazii la pietonul ce trece ilegal strada: "du-te ba pe trecere, ca acolo ai si drepturi, aici esti in fundul gol". Vai de noi, cat de usor calcam pe bec crezand ca obtinem profit. Bottom line: cine nu isi asuma obligatii nu detine drepturi. Simplu!
  7. Asa cum spuneam mai sus despre pastrarea bateriei, sa fi cat mai departe de limite. La descarcat este usor sa ma opresc pentru ca o vad cat are. Pentru incarcat (pentru a nu o duce pana la maxim) m-am invatat cat timp ii trebuie pentru a ajunge nivelul dorit si folosesc o priza programabila (un well de 15 lei) pentru a se opri cand doresc. Sunt curios daca apuc sa verific teoria. P.S. 1. Platesti pentru acea cartela SIM suplimentar? Banuiesc ca da. 2. Localizarea mai functioneaza cu acumulatorul scos? Ma gandesc in situatia in care duci acumulatorul la incarcat in casa peste noapte iar dimineata... supriza, a plecat scuterul.
  8. Ahh... concediu in Alpi. Cam in aceeasi perioada (11.08) plec si eu intr-un tur de vreo 4500km sa bat Alpii in lung si-n lat. Distractie placuta si asfalt uscat.
  9. Nu, din contra. Teoretic reactia chimica din acumulatorul Li-Ion s-ar putea face la infinit insa trebuiesc evitate temperaturile extreme (cel mai mult ii "place" la 25 grade). In mod normal daca nu te duci sub 15 grade e de bine. Pentru a prelungi viata acumulatorului trebuie sa il incarci procentual cat mai putin, iar aceasta incarcare trebuie facuta in jurul lui 50%. Ca si idee: - daca il vei incarca cu cate 10% (intre 45% si 55%) poti beneficia (conform cercetarilor) de un numar de cicluri (echivalente unor cicluri complete 0 - 100%) cuprins intre 6000 si 15000 - daca il vei incarca cu cate 40% (intre 30% si 70%) poti beneficia de un numar cuprins intre 1000 si 3000 cicluri - daca il vei incarca cu cate 100% (intre 0 si 100%) poti beneficia de un numar cuprins doar intre 300 si 600 cicluri Asadar este de preferat sa iti iei un vehicul electric cu mult mai multa energie decat ai nevoie pentru ca astfel sa iti permiti sa il incarci procentual cat mai putin fara a fi deranjat de des. P.S. Pastrarea lui trebuie facuta de asemenea cu un nivel de incarcare cat mai aproape de 50%. Mentinuta in jurul acelei valori, pentru ca se mai descarca in timp. Nu trebuie pastrat la un nivel de incarcare de 100%. Analogia este similara cu a unui muschi, nu il poti mentine permanent incordat, la fel nu poti sa nu il misti.
  10. O baterie pentru un utilaj din asta (@60V si @30ah) depaseste 600E, asta daca vrei sa iei ceva din china. Momentan nu stim cat tin, ceea ce stim este ca sunt sanse sa le putem influenta direct durata de viata controland felul in care le exploatam. In ceea ce priveste incarcarea, pe mine ma costa una full in jur de 0.3lei.
  11. Eh, incerc sa nu fiu atat de categoric. Sunt multe bariere mentale de depasit.
  12. Meserie scuterul asta. Ma uitam la ce au scos anul asta, modelul M+ Sport si M+ Pro, autonomie 110km+... lux. Iar astia de la NIU par a fi buni in bransa lor. Superb utilajul, ma bate gandul. Nu ma mai feresc de ploaie cu un costum iar acumulatorul poate fi luat in casa si incarcat. Clar, viitorul transportului urban poate fi electric.
  13. Eu am un Joyor Torino. Ea are o greutate de 19kg, eu am @82kg (satul). Eu (inca) reusesc sa o ridic 3 etaje pe scari de cel putin doua ori pe zi, cred ca este maximul la care m-as incumeta. Daca profilul tau este corect (gender: female) cred ca posibilitatile tale sunt limitate in materie de greutate. Cred ca este greu sa gasesti ceva mai usor cu acumulator mare si anvelope cu aer. Am incercat si E-TWOW (11kg) dar prin comparatie am concluzionat ca rotile pline sunt utile daca ai pietre la rinichi, te ajuta sa le elimini. De asemenea roata de 10" ofera o manevrabilitate mai buna fata de cea de 8". Cum spuneam, am calculat ca eu consum undeva la 16 - 17W/km. Spun asta pentru ca iti pot calcula autonomia singur(a) dincolo de ce spune comerciantul. Eu de exemplu am o baterie de 48V la 13A, adica poate stoca 624Wh (48 x 13), daca pierd 16 -17W/km inseamna: 624Wh / 17W/km = @36km autonomie. Asa iti poti face si tu cand alegi o trotineta, pentru ca vad o multime de comercianti ce urca autonomia pana la cer insa sunt "fortati" sa specifice datele acumulatorului pentru ca poti verifica asta.
  14. Poti da si la picior la o trotineta electrica dar este mai obositor decat la una normala. Cea electrica este de obicei mai inalta pentru a incapea acumulatorul in platforma trotinetei, flexarea continua a piciorului te rupe de oboseala, dupa 1km cred ca esti lac de apa. Daca ai anvelope umflate cu aer este si mai rau, rezistenta la inaintare este mai mare. A mea are de la nivelul talpii 170mm - 180mm, eu nici nu incerc sa dau talpa pentru mai mult de trei pasi. @Flower-Power: A mea depaseste sigur o autonomie de 35km daca nu depasesc 25 - 27km/h. Adica asa ca idee, daca te deranjeaza autonomia la a ta sa sti ca exista alternative.
  15. Limitarea se face prin intermediul unor parametri a caror configurare/accesare nu este greu de gasit folosind internetul. La greutatea mea cu baterie full atinge 45km/h pe plat. Nerecomandat, desigur, sa incerci mersul cu o mana la acea viteza. Insa pana la cca. 30km/h (daca suprafata de rulare, diametrul rotilor si ciclistica trotinetei iti permit) se poate. P.S. Limitarea e o vrajeala, mai bine sa fie reglementate, inmatriculare, asigurate si sa fi obligat sa ai permis, cred ca este valabil pentru orice participant la trafic pe drumurile publice. "Jucaria" asta poate produce destule stricaciuni in trafic unei masini sau unui pieton.
×
×
  • Creează nouă...