Va salut, de cateva luni sunt si eu posesor de busa gen 1, si ca orice jucarie noua (noua da veche) trebuie verificata si bibilita. Asa ca m-am apucat frumos de ea, incet incet caci timpul liber este foarte scurt. Am zis sa fac si eu ce pot pana cand Geo isi face timp si pentru mine.
Asa ca am gasit urmatoarele probleme:
1. Furtun ulei cu scurgeri (partea stanga a motorului, in fata, cel mic de circa 20cm). Buuun, comandat altul, se inlocuieste. Nu prea am gasit insa discutii in legatura cu problema asta si ma intriga.
2. Bataie la ambreiaj, destul de tare. Ea a venit cu ambreiaj oem nou pe ea ceea ce ma face sa cred ca e volanta. Nu prea am idei aici decat sa o schimb cu una noua sau sh in stare buna. Cand TNG isi va face timp, sper ca o va rezolva si el pe asta.
3. Becul de neutru din bord, la cald, clipeste sau pur si aimplu nu se aprinde. Cand o turez scurt apare pentru o secunda (sau nu). Pana acum am curatat senzor cric, refacut etansarea si verificat rezistenta, am dat jos releul si am verificat rezistenta pe el. Am apucat sa veeific un singur circuit cu alimentare de 12v caci la restul nu am avut cum sa ii leg in siguranta la transformator (am tot zis ca ma opresc sa iau clestisori sa ii lipeac pe fire dar... timpul). As fi luat unul sh sa ii fac proba direct dar nu am gasit... Din diagrama a mai ramas doar senzorul din interior, nu ma bag acolo, daca e asa il va rezolva Geo.
4. Ulei pe firul de la stator, care a urcat incet incet pana la mufa si a facut putina mizerie pe acolo. Firul e protejat cu textil si astfel favorizeaza. Aici nu prea stiu ce sa ii fac, desfacut si eventual refacuta etansarea. M-am gandit sa ii dau protectia la o parte undeva safe si sa ii pun mastic negru sa opresc acolo uleiul sa nu mai urce la mufa.
5. Incarcarea iarasi ma supara, am masurat statorul, la relanti motor rece are in jur de 24-26 pe fiecare circuit. La peste 5k ture sare la 70plus. Manualul spune ca e bine dar specifica doar la peste 5k ture. La relanti am inteles din diverse surse ca ar trebuii sa fie minim 30. Tare as avea nevoie de ajutor sa fiu impacat cu treaba asta. Totul a pornit de la un 12,6 la baterie cu 10,6 lq pornire. Am bagat multimetru pe ea si la 5k ture si peste nu sare de 13,7-13,9. Daca merg cu goproul alimentat permanent raman fara baterie si nu mai porneste.
6. Ii curge un telescop dar e rezolvabil si nu ii meege claxonul (grav tinand cont ca are evacuari sport cu silencer pe ele bineinteles).
In rest, sunt super incantat de ea :). A venit echipata de touring, genti laterale Corbin, cutie sa pasager Corbin, are si un topcase dar e urat, soft de la TNG si altele. Are si un parbriz inalt cu deflector separat, ce sa mai, km sa faca cu mine pe ea.