Sari la conținut

Marcos

Membru
  • Număr conținut

    409
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://www.bikeinafrica.com
  • Yahoo
    marcos_88

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Bucuresti, Rumunija
  • Carnet moto din
    2001 B, 2005 A
  • Motocicleta
    XRV750/CR250R/FZ1/XT350/CBR600
  • Numar Moto
    B35/45/70/71MBG si B28MGB
  • Club
    Desert riders

Informații profil

  • Motociclete detinute
    Honda CR250R 1998Honda Africa Twin XRV750 RD07 1993Honda CBR600F4 Repsol 2000Yamaha XT 350 1987Yamaha Fazer 1000 FZ1 2001Yamaha FZR 1000 1992Yamaha R6 2002Honda CBR900 1998Suzuki Bandit 600 1998Kawasaki ZZR 600 1992Honda XR650R 2002
  • Interests
    Enduro , adventure

Vizitatori Recenți Profil

1.122 citiri profil

Marcos's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Nu sunt sigur ca le voi regasi, intre segmenti era o substanta gen nisip care a zgariat - probabil calamina dizlocata ... iar la motorul care il schimb, care are 240.000 km nu am observat nici o zgarietura pe cilindru, desi honuiala era dusa de tot si ajunsese sa consume ulei spre 1l/1000km... si din pacate supapele curgeau si semeringurile de supape s-au dezintegrat total la demontare ... probabil pana in 500 km il dadeam din nou jos pt. cel putin semeringurile de supape ... nu e o operatiune usoara, nu vreau sa demontez motorul in fiecare zi si asta e o moto cu care merg la drum lung ... pana la urma o defectiune la mama naibii costa mai mult decat o reconditionare completa.
  2. Am urmat recomandarea de mai sus, mai ales ca erau chiar langa mine . StenBack - http://www.strungarieauto.ro . Acum cilindri sunt la ei cu termen de executie fo 2 sapt. Nu ma grabesc , oricum imi ajung pistoanele si segmentii tot cam asa ...
  3. Am desfacut totul si am fost la service-ul de alezari. Cilindrul in afara de zgarieturi era perfect, fara ovalizari si altele si avea fix 81.00 mm, adica "nou" cum mi-a zis omul de acolo. Cartea recomanda pana la 81.15 maximul admis. Din pacate la honuire mi s-a zis ca nu o sa iasa zgarieturile si asa ca il alezez cu +0.25 ... Cauza probabil mizerie intrata in camera de ardere ... Si pistonul are ceva urme minore pe laterala, insa si el este in cote normale, oricum am comandat deja pistoane si segmenti noi +0.25. Pistonul avea 80.96 fata de 80.97 nou si limita de service de 80.85 . Oricum dat fiind gradul mic de uzura la nivelul pistoanelor si al cilindrilor am incredere sa merg mai departe cu reconditionarea acestui motor. Ca idee pt. cine se mai gaseste in situatiile de mai sus, manopera pt. alezare si honuiala este de 400 ron+tva.
  4. Motorul a stat 8 ani, timp in care i-am pus ulei in capu pistonul sau atf in ultimul timp si l-am mai intors cu cheia din cand in cand. Supapele am vazut ca aveau urme de calamina dizlocata parca care se facuse ceva gen nisip si intrase printre ele. Nu arata horror deloc. Nu curgeau f tare, insa daca bagam aer comprimat pe gaura bujiei se auzea cum scapa, plus ca probabil de la atata stat semeringurile de supape erau varza asa ca am decis rectificarea lor. La un test de compresie avea valori in jur de 13 bar, cu ulei in cap 15 bar (in manual am valori intre 11 si 15 ; motorul vechi avea 8.7 bar - sau cu ulei in capu pistonului urca catre 11). In interiorul cilindrului am gasit cam acelas "praf" care parca l-as pune pe seama calaminei dizlocata poate de atf ? ideea este ca am gasit fragmentele acestea de praf mai mari cam in zona cu zgarietura care ma face sa ma gandesc daca nu cumva s-a zgariat cand il mai intorceam cu cheia, desi a avut carpe permanent care astupau admisia ... In fine, nu am sculele necesare sa masor ovalizarea, insa presupun ca la un atelier de alezare au tot ce le trebuie, asa ca revin cu rugamintea de o recomandare de atelier bun Referitor la piese, am luat legatura cu honda, au pistoane cu cote +0.25 si +0.50, costul total nu ar depasi cam 400 euro (segmenti, pistoane, garnituri)care il consider relativ rezonabil , e o moto care imi place si la care tin
  5. In urma cu cativa ani, mai precis acum vreo 8 ani, am cumparat un motor sh pt africa twin-ul meu,si de atunci sta asteptand transplatul cand motorul actual ar fi prea uzat. Bun, acum a venit in final momentul acela, ajunsesem catre 1l ulei/1000 km si am zis sa-i transplantez noul motor. La o rotire a acestuia am ajuns la concluzia ca supapele nu ar mai fi foarte etanse si am desfacut noul motor ca sa i le reconditionez. Si astfel am ajuns sa vad pe cilindri cateva mici zgarieturi verticale, in partea de jos a cilindrului fara a se continua pana sus de tot. La testul cu unghia nu pot sa zic ca mi-o agata insa cu siguranta una dintre ele o simt. Ambii cilindri se prezinta cam la fel. Sunt intr-o dilema acum, sa alezez cilindrul, si sa schimb pistoane+segmenti la cota 1 de reparatie sau este ceva normal ? motorul mi-a fost vandut la "35000" km dar nu bag neaparat mana in foc ca sunt reali. Nici nu mi-ar conveni sa pun garnituri noi, sa montez motorul pe cadru doar ca sa il dau jos din nou si sa il fac din nou ... In fine, atasez mai jos o poza cu unul din cilindri, amandoi se prezinta cam la fel. Credeti ca ar trebui sa rectific tot sau este ok si asa ? Eventual apreciez si o recomandare a unui service bun pt. alezare ... mersi
  6. Pentru Iraq este nevoie de viza, care nu se prea obtine, insa doar pentru zona autonoma a Kurdistanului din Iraq cetatenii Uniunii Europene sunt scutiti de viza. Din pacate, dupa ce si-au declarat independenta unilateral pe 25 septembrie 2017, intrarea in acest teritoriu a devenit problematica, Iranul cat si Turcia inchizand granitele cu ei si izoland astfel zona. S-ar putea in viitor sa se detensioneze situatia si sa devina din nou o destinatie valabila
  7. Pentru ca anul trecut am neglijat motocicleta, care a hibernat in garaj cat am traversat Africa pe bicicleta, m-am gandit ca este cazul sa o mai scot la plimbare si pe dansa. Am ales Kurdistanul Irakian pentru ca ni s-a parut cea mai interesanta locatie in care putem ajunge si sa fim inapoi in timpul care l-am avut la dispozitie. "Cate carti citisem despre tari si popoare straine si cate prejudecati adunasem in mine ! Gasisem fiecare tara, fiecare popor, fiecare neam, cu totul altfel decat imi inchipuisem - mult mai bine ! Bunatatea salasluieste in fiecare om, si nici chiar cel mai salbatic dintre salbatici nu-l nesocoteste pe strain daca si acesta il invredniceste cu respectul lui." Vorbele de mai sus nu-mi apartin, sunt luate dintr-o carte scrisa de Karl May, care mi-a dat inspiratia pentru aceasta calatorie. Filmul calatoriei poate fi urmarit aici : Iar povestea noastra este disponibila pe www.bikeinafrica.com aici : http://www.bikeinafrica.com/category/motorcycle/asia-and-middle-east/iraqi-kurdistan-turkey/
  8. Am reusit in final sa asternem povestea, asa ca ... Povestea primei zile : For those about to Africa , we salute You! Poze si povestea integrala aici : http://www.motoafrica.ro/chinguetti-ziua-1-for-those-about-to-africa-we-salute-you/ Calatoria noastra incepe pe 03.09.2015 si timp de 25 de zile, Bogdan(va fi FT) Loredana(voi fi BT), si Honda Africa Twin XRV 750 RD07 ( il numim Africanu`) am strabatut tari europene, am plutit pe Mediterana , am admirat Marocul si Mauritania ,si tot nu ne-a pierit dorul de duca …spre Africa IMG_20150903_195234cu moto… ca si cum eschimosii s-ar duce de buna voie in tarile calde pentru a aduce nisipul si soarele pe meleagurile lor.Un entuziasm fara limite, ca o oaza in desertul imprevizibil schimbator si provocator.Noi asa vedem dorinta de a calatori , de fapt de a trai viata. Ziua 1. For those about to Africa , we salute You! 03.09.2015 Plecam in jurul orei 14.00 cu bagajele cocotate pe African in lateral si in spate+bagaje intregi de dorinte si mult entuziasm in a ne depasi asteptarile.Este canicula in Bucuresti- cca 36 de grade si pana la intrarea pe autostrada spre Pitesti, suntem nevoiti sa suportam, praful, mizeria , soarele care ne incomodeaza si mai ales drumurile “netede”ale capitalei, europene de altfel. Africanu nu e impresionant doar ca e moto; e mare si puternic…se face simtita prezenta lui pe unde trece pentru ca toti intorc capul dupa el. Ne-am decis in prima zi sa ajungem cat mai departe, sa parcurgem cat mai mult km, si sa poposim abia dupa ce trecem granita pe la sarbi.Asa ca Africanu fuge ca un adevarat cal inaripat pe drumurile patriei, pana la Dunarea albastra, la granita cu Serbia.Drumul din Bucuresti pana la Drobeta nu exceleaza pentru ca exista craterele firesti care te condamna sa reduci viteza.Cum am ajuns in Craiova, FT verifica presiunea la roti desi facuse acest lucru si inainte de placare…si DA, cauciucul din spate era dezumflat, il simteam pe curbe, dar se rezolva treaba si pornim in regula mai departe, caci altfel ar fi trebuit sa alergam dupa vulcanizari, lucru pe care chiar nu ni-l doream. Am ajuns fara emotii la granita -dupa alte verificari ale pneului-insa cu alt suspans intrucat era sa lovim un cutu care ne-a taiat calea rapid.Vamesul roman ne ureaza drum bun- foarte amabil si glumet; in schimb vamesau sarb e doar grasut:) Trecand pe malul sarbesc, pana la Golubac sunt cca 10-12 tuneluri.CCa 550 km ii parcurgem in 10 ore, cu pauza de hranit Africanul cu benzina si de prajit carnati picanti la teapa, pe malul sarbesc al Dunarii, la cazane .Mai departe, pana la Pozarevac, drumul are initial destule serpentine, uramand apoi sa fie destul de drept pentru a recupera viteza. La ora 23.00 ajungem in Pozarevac(orasul natal a lui Slobodan Milosovic), unde ne cazam la motel Boem pentru 29 euro/camera si parcare sigura pentru African. Povestea si pozele zilei 2 : Ziua autostrazilor http://www.motoafrica.ro/chinguetti-ziua-2-ziua-autostrazilor/ Povestea si pozele zilei 3 : Toate drumurile duc la ... Livorno http://www.motoafrica.ro/ziua-3-toate-drumurile-duc-la-livorno/ Urmeaza si restul zilelor in urmatorul post. » Post actualizat in 23 Dec 2015 13:03 Povestea si pozele zilei 4 : Pe marea cea mare in viata calatoare http://www.motoafrica.ro/chinguetti-ziua-4-pe-marea-cea-mare-in-viata-calatoare/ Povestea si pozele zilei 5 : Ziua stampilei http://www.motoafrica.ro/chinguetti-ziua-5-ziua-stampilei/ Ziua 5. Ziua stampilei. Ne anunta de dimineata Sebastian(neamtul junior)ca trebuie sa urcam pe puntea cu nr 7 sa ne stampilam pasapoartele si pentru African trebuie sa primim “La feuille verte”(foaia verde).Cu pasapoartele a mers relativ rapid.Un formular completat si… – Marcu! … a strigat domnul organizator si ne-a facut semn sa se asezam tacticos la coada ca sa primim stampila pe pasapoarte. Pentru foaia verde- alta coada.Toti fii lui Allah stau asezati in “ordine”, adica de la 148 ajunsesera la 60- Eu stiu ca arabii citesc invers insa si numara invers? Ne intalnim si cu nemtii si completam impreuna foaia verde dupa un model pus pe un perete, apoi dupa un model de pe net si ulterior ajutati de un bastinas. Cat timp asteptam stam de vorba cu ei.Parca presimt ei ca noi avem doar apa si salam in camera scotand tacticos o ditamai sticla de 2 l de Cola si jeleuri cu care ne servesc si sincer, nu reusesc sa nu refuz. Monsieur-ul care semneaza si introduce in baza de date nr vehiculelor, era singurul capabil sa-mi ofere informatii in franceza. “- Cand sa revin? – Peste 3 ore”, imi raspundea el. Asa ca a 3-a oara (respectand numarul incercarilor din povesti)cand ne-am dus, am nimerit fix pe usa din spatele lui.Ne-a zambit, ne-a luat formularul, l-a semnat si inregistrat.Uff, greu cu multi oameni binevoitor de vorbareti de araba intre ei . Am luat cina(fara prajituri si suc)- 13 euro si am adormit visand la urmatorul pas, cel de maine, pe pamant african. Povestea si pozele zilei 6 : Le soleil brille pour nous sur le ciel d’Afrique… http://www.motoafrica.ro/chinguetti-ziua-6-le-soleil-brille-pour-nous-sur-le-ciel-dafrique/ » Post actualizat in 30 Dec 2015 00:10 Revin cu completare Povestea si pozele din ziua 7 : Cine se scoala de dimineata ( in Rabat) departe ajunge( in Agadir) http://www.motoafrica.ro/chinguetti-ziua-7-cine-se-scoala-de-dimineata-in-rabat-departe-ajunge-in-agadir/ Povestea si pozele din ziua 8 : Zi cu ghinioane, alors….”Bon courage!” http://www.motoafrica.ro/chinguetti-ziua-8zi-cu-ghinioane-alors-bon-courage/ Povestea si pozele din ziua 9 : Sahara de Vest http://www.motoafrica.ro/chinguetti-ziua-9-sahara-de-vest/ 11.09.2015 Dune de nisip, primele camile, valurile inspumate ale oceanului, drumuri bune si multe controale de politie. Plecam din Tan-Tan pe la 10 jumate, cand trezim Africanu din garajul hotelului. E mult spus garaj, de fapt e un fel de hambar cu acoperis spart, dar are lacat, e ok.Pana in Tarfaya, relieful e ars si stancos.Apoi incep pe ici pe colo sa apara dunele de nisip.La un moment dat simteam ca fugim de pe sosea atat din cauza vantului puternic , cat mai ales din cauza nisipului imprastiat . Iti dadeai greu seama daca se risipeste usor sau poate reprezenta un obstacol.Asa ca am mers incordati si cu mare grija. IMG_1351 In Laayoune ne oprim sa cumparam apa si suntem surprinsi de faptul ca orasul este curat si ingrijit, cu palmieri de-o parte si de-alta a soselei.Ce-i drept, populatia este mult mai rara in partea aceasta sahariana.Tocmai din acest motiv,acestia sunt scutiti de taxe pentru a stimula migratia, drept dovada, pretul carburantului este la jumatate, circa 1/2 euro litru. Ne intelegem cu un nene in spaniola care ne arata unde gasim un butic si cu vanzatorul la fel, care nu a auzit de Romania, ci doar de Europa . Pornim mai departe. Cu nisip in par ajungem la Boujdour, dupa mai multe controale de politie.Deja controalele sunt popasuri la care repetam acelasi lucru: unde mergem , de unde venim( oooo Romania, nu Allemagne?), ce profesii avem, pt FT spunem ca lucreaza in telecomunatii- e prea greu network administrator; pt BT e mai simplu- economist : termen universal ; ca Africanu e Honda si unde mergem ( ne invata ei cum sa pronuntam corect Chinguetti).La ultimul control,la 60 km de Boujdour suntem intrebati daca inoptam in oras, nu suntem hotarati insa ei ne recomanda Hotel Taiba. La intrarea in oras, ne decidem totusi sa inpotam la acest hotel-250 dihami camera si avem si unde lasa Africanu- in fata hotelului.Seara, dupa 21.00, iesim prin oras.E invazie de controale ale politiei- ii gasim si noaptea in intersectii.Orasul e mult mai civilizat decat TanTan si bulevardul principal e mult mai lat, iar terasele sunt pline ochi de marocani dornici de o vorba buna si comentatori sportivi, care privesc insetati meciurile de football la plasmele din localurile respective.Vrem si noi sa mancam papa bun, asa ca mergem sa cautam si gasim in cele din urma carnita de vitica sub forma de hamburger si cartofi. Poate si din cauza ca ne-a fost foarte foame, dar pot declara ca a fost unul dintre cei mai buni hamburgeri mancati, si asta pt. numai 90 dirhami. Povestea si pozele din ziua 10 : Desert Rose http://www.motoafrica.ro/chinguetti-ziua-10-desert-rose/
  9. Hm, am avut ceva probleme cu Africanul. In primul rand in Craiova a trebuit sa-i umflu roata spate ca uitasem sa fac presiunea ... A, si a consumat benzina Sincer se poate pleca in lume cu orice fel de vehicul, si cu hotarare sigur ajungi la destinatie, insa nu as schimba Africa Twin-ul cu absolut nici o alta moto, pur si simplu parca cu fiecare km facut intinereste. De altfel a si intinerit, acum saracuta are doar fo 7000 km la bord Observ ca, colegul meu de cartier a fost mai rapid decat mine in a dezvalui echipamentul folosit . Pt. acest lucru nu m-ar deranja sa cunosc inca un tovaras pe 2 roti din zona
  10. Salutare ! Luna trecuta am fost intr-o calatorie : Ro-Serbia-Croatia-Slovenia-Italia-Maroc-Sahara de vest-Mauritania si retur. Au fost aproximativ 11.500 km, 27 zile, am participat 2 persoane , eu si Lori cu o singura moto : Africanul . Momentan lucram la poveste si la prelucrarea pozelor, insa filmuletul turei este gata si va invitam sa-l urmariti Poate fi vizualizat pe Youtube, cat si pe situl nostru la adrsele de mai jos : sau http://www.motoafrica.ro/long-way-to-chinguetti-2015-video/ Cand vom termina si povestea, revenim cu dansa
  11. Cred ca pt. luna ianuarie cea mai buna varianta este cea prezentata de tine Si eventual si pt cei cu lipsa de timp, s-ar scuti cateva zile din calatorie . Dar in septembrie prefer sa nu ma complic cu intermediari si sa merg cu feribotul din Italia. Costul e oricum mai mic, singurul dezavantaj e ca stai 2 zile jumate pe mare. De fapt varianta din Livorno este de departe cea mai ieftina, daca ar fi de luat feribotul mai ieftin de jos din Tarifa, Spania platesti carburant, taxe de autostrada, uzura moto etc. de iesi mult mai scump. Cumva planuiesti sa participi la Budapesta-bamako in ianurie ?
  12. Pai am spus, feribotul din Livorno , italia daca mergi pana in spania jos la tarifa, da sub 100 euro, dar prefer sa nu bat aiurea europa. Din Italia nu gasesti mai jos
  13. Salutare dragi tovarasi Planuiesc o tura in aceasta tomna in tarile mai sus mentionate. Mai precis de pe 3 septembrie pana pe aprox. 26 septembrie. Data e destul de fixa si doar daca intervin probleme majore e supusa schimbarii. Traseul va fi prin Europa pana in Livorno, Italia via Serbia, de unde feribot pana in Tanger, Maroc. Pretul estimativ pt. feribot e 450-500 euro pt un om si o moto ca idee. Din Tanger escala in Rabat de unde pt. aproximativ 50 euro se obtine viza de Mauritania. De aici mers pe coasta pana in Noadibou, Nouackchott si apoi stanga catre Atar si Chinguetti unde este tinta finala. Sigur cine este interesat va gasi pe google poze cu ce si cum este acolo Pe retur vreau in Maroc sa merg pe partea mai estica a acestei tari, prin munti . Acesta ar fi traseul la dus pe google maps : https://www.google.ro/maps/dir/%D8%B7%D9%86%D8%AC%D8%A9+Tangier%E2%80%AD/20.4600705,-12.3631596/@30.7522395,-4.5159173,6z/data=!4m8!4m7!1m5!1m1!1s0xd0b875cf04c132d:0x76bfc571bfb4e17a!2m2!1d-5.8339543!2d35.7594651!1m0?hl=ro La retur pe est, probabil voi ajunge prin Errachidia. Un cost estimativ al acestei ture in vad undeva la 2000 euro +/- 500 euro. Voi prefera sa dorm la cort decat la hotel, si chiar cand va fi cazu si de hotel nu voi da mai mult de 10 euro/pers. Suntem 2 persoane momentan hotarate sa ne inhamam la tura asta, eu voi merge cu Africa Twin-ul cu viteza de croziera 90-130 kmh in functie de drum si conditii. Vor fi si portiuni de offroad. Acestea fiind prezentate, daca mai vrea cineva sa faca acest traseu m-as bucura de companie Pentru detalii ma gasiti pe pm.
  14. Eu o sa fiu in drum pe 17 catre Grecia, cu viteza de croaziera nu ar fi bai, insa dupa Nova Zagora pe unde merg eu catre Svilengrad, ultima oara era cam neasfaltat pe alocuri. Nu stiu daca au terminat lucrarile ori ba. Africana nu comenteaza la lipsa de asfalt sau gropi, ba chiar se bucura, nush insa shadow-ul ce zice Daca vrei poti sa ni te alaturi.
  15. Cred ca am facut cam 7-8000 km. Cost total undeva la aprox. 2000 euro. Feribotul Civitavecchia-Tunis dus-intors pt 2 persoane si o mobra cu cazare la boschet pe punte aprox. 400 euro. Benzina e la jumatate fata de noi. Eu am avut si un cort la mine, dar la ce preturi erau la hotel nu m-am mai complicat. Dar nu iti zice nimeni nimic nici daca campezi, ramane la latitudinea fiecaruia
×
×
  • Creează nouă...