Sari la conținut

motardu

Membru
  • Număr conținut

    38
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://
  • Yahoo
    motardu@yahoo.com

Profil

  • Numar Moto
    b90cue

motardu's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Salut Am luat dupa Aliexpress regulator de BMW la vre-o 20 $ si merge brici dar trebuie sa astepti....sau link https://www.instructables.com/id/How-to-make-a-reliable-motorcycle-voltage-regulator daca te pricepi la electronica.Eu l-am facut ,piesele costa cam 80 lei si merge brici pus pe alt motor.Pt Aprilia se modifica un pic schema ca ala de la Aprilia are firul verde care vine din contact.
  2. Salut.In legatura cu piesa AP8104328. Aia asa trebuie sa deschida la 1.3 bari.N-o gauri ca nu trebuie sa deschida la 60 de grade,Ala este termostatul care trebuie sa deschida la 60..65 de grade.Aia are rol de supapa de siguranta ca sa nu plesneasca furtunele sau radiatorul.Amestecul 50/50 etilenglicol /apa fierbe la 107 grade la presiune atmosferica si pe la 115 la 1.3 bari..Garnitura se arde cind o tii in 7000 de ture mult timp si racirea nu face fata pe alocuri in chiulasa linga garnitura se formeaza pungi de vapori care nu racesc chiulasa iar garnitura se topeste.
  3. Salut.Dupa ce explicatii dai motorul ,,da-n nas,, adica la acceleratii bruste nu are benzina destula si se plafoneaza.De obicei mai da si rateuri in filtru de aer.,adica amestec sarac.Poate nu se alimenteaza cum trebuie Aprilia are la intrare in teul care face legatura intre furtunul de la rezervor si carburatoare un filtru din plastic.Poate este infundat partial si nu asigura debitul necesar de benzina.Accesul se face greu si trebuiesc demontate carburatoarele....Ca sa vezi exact scoate bujia si vezi cum arata.Ea spune cum este amestecul sarac sau bogat.Eu am mai patit asemenea intreruperi dar la turatii mai mari si bujia era neagra ,deci amestec prea bogat.Eram la drum si am scos filtrul de aer ca sa mai saracesc amestecul.Filtrul era cam murdar si carburatoarele CV sint foarte sensibile la reglaje.Oricum se pare ca de la carb este beleaua asa ca trebuiesc demontate.Poate sa fie si de la aprindere dar astea electronice ori merg ori nu merg.Poate sa mai fure curent daca sint imbatrinite fisele si pipa de la bujie.Trebuiesc prin eliminare loate in discutie toate cauzele.In prima instanta sa ai bujie noua si sa vezi cum arata.Ea spune totul. Succes!
  4. Salut.Cum a mai avansat proiectul???Am si eu acest model insa din 1982 si cu numai 27cp modelul cu motor mai slabut.Pot sa spun ca sint cel mai multumit de acest motor .Modelul asta cu numai 27cp cred ca este indestructibil.L-am achizitionat in 2013 am mers cu el ,iar in 2014 l-am desfacut tot in afara de motor bineinteles.Vopsit si facut revizie totala.M-ai am o Aprilia Pegaso pe care o folosesc la drumuri lungi ,mare munte....etc.Asta este mic si obositor la drum.Prin Bucuresti este super!Consum cam 4 sau sub si fiind mai mic este perfect.Dezavantaj ,schimbi viteze in prostie!Problema cablu de ambreiaj care era tare si se rupea des.....o tiganie facuta de japonezi.Am remediat-o sudind o pirghie mai lunga la cablu in capacul din stinga si acum se actioneaza usor ambreiajul. S-a rupt cablul dupa 8000km .Alta tiganie la modelul meu filtrul de aer cu doua plastice tip gratar care au intre ele un burete.....Inca nu am remediat ,este in studiu.In rest lasind la o parte faptul ca bicicleta este mica si la viteze de peste 120....parca i-ti este frica sa-i dai mai mult este ok de oras si distante mici.Daca ai intrebari te pot ajuta eu desfacind cam tot ce era de desfacut la ea.
  5. Salut.Nivelul se regleaza la 14.5 mm distanta intre plutitor si partea de sus a carbului unde vine paharul carbului.Surubul pilot jet se inchide la maxim si apoi se deschide 2.5 ture.Asta regleaza amestecul la relanti si un pic peste dar asigura pornirea usoara si relantiul.Cuiele pontou trebuie sa fie perfecte astfel nivelul nu va fi constant sau chiar va curge benzina din carb .Se examineaza cu atentie cuiele iar partea conica neagra care etanseaza sa fie perfect conica fara urme de uzura !Se ataseaza un furtun la intrarea benzinei in carb apoi se ridica usor plutitorul astfel incit tablita de actionare a cuiului sa atinga usor bila cu arc din fundul cuiului iar cuiul sa ajunga sus si sa inchida .Apoi se sufla pe furtunul atasat la intrarea benzinei in carb iar etansarea sa fie perfecta si sa nu poti sa sufli deloc pe furtun.Atentie ,tablita sa atinga usor doar bila cu arc din fundul cuiului ,iar acum masurind distanta dintre plutitor si suprafata carbului sa fie 14.5 mm.Daca lasi un pic in jos plutitoarele ai sa poti sa sufli un pic pe furtun.Te chinui un pic pt ca plutitoarele se misca pe pozitie dar cu rabdare si atentie ala este nivelul optim iar reglarea se face cu carbul in pozitie normala.Unesti carburile si apoi reglezi clapetele sa fie inchise perfect la ambele carburi la fel.Se regleaza din surubul cu arc care face legatura intre ambele clapete.Din surubul ala se face balansul la motoarele cu multi cilindri.Apoi cuiele din jiglerul principal le pui la prima sau a doua crestatura de sus depinde ,astea poti sa umbli si dupa montare ,in functie de cum merge.Filtrul de aer sa fie curat carburile fiind sensibile la murdarirea filtrului.Montezi carburile ,filtrul si pornirea trebuie sa fie usoara,chiar si acum dimineata la pornire poti sa tragi un pic socul.Cu motorul cald pornirea se face fara soc,invirte un pic motorul si imediat sa porneasca.Consum normal 5.2 ...5.5 mers 120...140 singur si cu bagaje,cam 6 cu doua persoane ,bagaje multe pe autostrada 130.La 90..100 sub 5 undeva la 4.5 2 persoane bagaje...etc.In oras peste 7 depinde cum mergi ,chiar si 8 daca alergi intre semafoare....Consumul asta l-am scos ani de zile asa ca eu cred ca asta este consumul normal la astea pe carburatie.Am incercat micsorarea consumului in oras dar nu prea cred ca se poate mult sub 7 chiar daca mergi usor,asa ca mi-am luat un suzuki model vechi de 400 cu care fac cam 4 ..4.2 in oras si aprilia este doar pentru plecari in afara...basca ca asta este mai mic si mai usor de condus printre masini la semafoare.
  6. Salut.Vezi ca la greci nu ai voie sa campezi in locuri neamenajate ,au amenzi mari asa ca aveti grija!Eu am un loc pustiu de campare dar la bulgari foarte aproape de vama veche .Practic cum iesi din vama bulgareasca mai mergi 1.5 km si dreapta in jos la mare.Este perfect cu plaja mare din nisip si ai avantajul ca poti oricind sa dai o fuga in Vama Veche sa mai cumperi cite ceva.Dar sa se mai incalzeasca ,cam dupa 15 iunie .Din Bucuresti pina acolo sint 275 km din care vre-o 220 pe autostrada,daca tragi tare in 3,5 ore esti la plaja.
  7. Anul acesta am avut probleme cu carburatoarele asa ca m-am gindit sa impartasesc si eu din experientele avute.Contrar parerilor ca Aprilia are o pornire greoaie pina anul acesta eu nu intimpinasem probleme.Pornea usor cu socul tras apoi dupa citeva secunde in functie de cum era vremea afara i-l inchideam mai repede sau mai tirziu.Prin 2006 am reglat carburatoarele si de atunci am mers fara probleme cam 40k cu un consum de 5.3 ..6 in functie de incarcare si cam 120 ...130 la drum.In oras cum mergi cu ea de la 7 ..la 8.5.. consider acceptabil.Anul asta ....teroare !Cred ca am desfacut carburile de cel putin 5...7 ori si pina acum cred ca nu i-am dat de cap....Singura solutie a ramas cumpararea de chit oringuri ,cuie poantou si jicloare ca asta a mai ramas.Dar sa incepem cu demontarea loc care daca este s-o faci dupa carte demontezi juma din motor....asa ca eu am turnat apa fiarta pe mansonul de cauciuc dintre carb si filtru ,se inmoaie si poate fi scos usor de acolo.La fel si la montare mansonul i-l fierb in apa iar pe santul unde intra in carcasa filtru aer se unge cu ulei.Este putina chinuiala dar merge ,altfel ....i-ti ia citeva ore demontarea.Inaltimea in camera de nivel constant este 14.6 mm eu asa l-am avut cit a mers bine iar pilot jet-ul deschis 2.5 ture.Cuiul dozator a fost la 1 adica cel de sus .Mentionez ca membranele sint bune nu prezinta fisuri sau alte neetansietati.Cam astea ar fi reglajele cu care am mers atitia ani fara probleme....Cu timpul probabil oringurile au imbatrinit ,jicloarele s-au decalibrat,cuiele nu mai inchid bine asa ca solutia este schimbarea lor.Atasez fisiere descarcate de pe net cu privire la carburatoarele Aprilia model 97-2000.
  8. Am gasit cotele pentru filetul interior al presei de scos carcasa magnetou la Aprilia Pegaso este M 38x1.5.Am incercat sa cumpar dar la 60 euro bucata......Restul cotelor si surub extractie se scot din pozele de pe net.Multumesc userului Lupul Gri pentru ajutor si promptitudine.
  9. Salut.Am reusit sa stric free wheell-ul.Am incercat s-o pornesc dupa iarna asta dar ca niciodata nu a dat nici macar o explozie....a murit bateria normal,am pus bateria de masina si s-a terminat bendixul.Aviz amatorilor care forteaza bendixul.Oricum mai dadea din cind in cind zgomote ciudate dar acum i-am venit de hac.Va rog ,am nevoie imprumut presa necesara scoaterii ansamblului sau macar daca stie cineva cotele poate o fac la strung.Multumesc anticipat,fac cinste o bere mare!
  10. motardu

    Ij (izh)

    Multumesc,aceasta este persoana cautata.
  11. motardu

    Ij (izh)

    Amortizoare spate dar originale rusesti nu chinezarii ieftine.Persoana era din Iasi sau Botosani parca nu mai tin bine minte .Piesele erau ridicate de la autogara Basarab din Bucuresti cind sosea autocarul.
  12. motardu

    Ij (izh)

    Salutare.Am nevoie sa cumpar piese de Ij dar am pierdut nr de tel a-l persoanei din Iasi care aducea piese ,de altfel este de incredere si tot respectul pentru promtitudine.Va rog poate cineva sa-mi dea numarul . Multumesc!
  13. motardu

    Ij (izh)

    Antifurt nu aveam,alarma nu ....asa ca ...Am cautat-o pe stradute dar nimic.In 1990 am mai patit-o o data .Imprumutasem Mobra 50s de la un prieten ca Ivan era in reparatie.A doua zi cind am coborit in scara blocului unde o lasasem nu mai era....Ce sa fac,am cumparat omului o alta Mobra si cam peste o luna l-a cautat politia ca o gasisera abandonata in alt cartier.Si asa am ramas si cu o Mobra....A fost caz fericit.
  14. motardu

    Ij (izh)

    Astazi am patit-o!Mi-au furat motorul.....pe Ivan .Si eu care credeam ca asa ceva nu mai are cine sa fure....Dar m-am inselat.Anexez poza in eventualitatea ca cineva i-l vede sau apare pe aici pe forum ca piese de vinzare.
  15. Sal.M-ar interesa sa cumpar diverse piese noi pentru un IJ jupiter 5 eventual daca stiti pe cineva care aduce la comanda din tarile foste sovietice dar cineva mai de incredere si de cuvint .....deoarece am tot incercat cu cineva dupa forum de aici si nu este de cuvint.... Va multumesc si asfalt uscat!
×
×
  • Creează nouă...