Sari la conținut

MIGrider

Membru
  • Număr conținut

    14
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    https://sandupalantin.ro
  • Yahoo
    sandupalantin
  • Skype
    sandupalantin

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Slobozia
  • Carnet moto din
    2018
  • Motocicleta
    Kawasaki ER-5
  • Numar Moto
    IL10MIG
  • Club
    Vlah Spirit Club Hous3

Informații profil

  • Motociclete detinute
    Suzuki Bandit GSFA 1250, Junlun JL 150-5, Kawasaki ER-5

Vizitatori Recenți Profil

Blocul vizitatori recenți este dezactivat și nu este arătat altor utilizatori.

MIGrider's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

  1. Pentru modelele de motociclete care nu dispun de așa ceva. Am scris descrierile din desen în limba engleză, dar cred că asta nu este o problemă.
  2. Din această cauză m-am gândit să amplasez rezervorul în compartimentul motor, aproape de cilindri. Aștept să-l primesc, să văd cum se încadrează în peisaj.
  3. O electrovalvă, un releu inversor și un comutator. De ce ți-e teamă în legătură cu electrovalva? Interesantă ideea ta cu "spălătorul" de lanț. Voi încerca s-o testez, deși nu aș merge doar pe varianta de "clătire", adică l-aș face semi-automat (adică să montezi, totuși, niște periuțe pe lanț).
  4. Nu vreau să par atotcunoscător (nici nu am experiență moto foarte îndelungată), dar să prinzi 2-3 șuruburi, 2-3 fasete și 3 fire la instalația electrică (dintre care unul la masă) nu mi se pare "mare inginerie". Voi încerca să fac un tutorial video / foto cât mai explicit, pe înțelesul majorității (am vrut să scriu tuturor, dar postarea ta mă obligă să renunț). Prețul exagerat l-am luat din magazine. Să nu spui că n-au auzit nici de masă (nu aia la care mănânci)...
  5. Mulțumesc pentru sfat! 1. Am scris la "Întrebări frecvente" cum se poate găsi contactul de neutru. Cât despre + pe contact... no comment! Nu cred că e vreun motociclist care să nu știe unde are cutia cu siguranțe. 2. Mult mai ieftin decât 200-250 de lire sterline. 3. Se reglează de utilizator.
  6. Salut, colegi! Lucrez la un proiect pe care doresc să-l postez aici, în speranța că vor exista propuneri de îmbunătățire și, de ce nu, de achiziționare. Va fi un produs similar Scottoiler vSystem / eSystem, dar cu alt principiu de funcționare și (lucrul cel mai important) mult mai ieftin. Prezintă și o serie de avantaje față de Scottoiler vSystem. Am realizat documentația (din care voi publica aici) și aștept să primesc piesele pentru finalizarea lui, când voi publica și un tutorial privind instalarea, reglajul etc. Ungător de lanț automat eMIGoiler Destinație: Ungătorul de lanț automat eMIGoiler este destinat echipării motocicletelor și mopedelor care au instalație electrică de 12 V CC și transmisie finală prin lanț. El servește la lubrifierea automată a lanțului, în timpul deplasării, conform unei programări prestabilite, asigurând astfel o întreținere corespunzătoare, creșterea duratei de utilizare a transmisiei finale (lanț, pinion și foaie) și reducerea cheltuielilor de mentenanță. Instalarea ungătorului eMIGoiler nu presupune nicio modificare la instalațiile motocicletei, toate componentele adăugându-se / conectânduse la instalațiile pre-existente și necesită cunoștințe minime în ceea ce privește funcționarea instalațiilor electrice și hidraulice, putând fi montat și reglat în cca 30...60 de minute de către orice utilizator. Funcționarea ungătorului eMIGoiler este comandată și controlată electronic, ceea ce prezintă avantaj asupra altor tipuri de ungătoare (cu acționare vacuumatică sau manuală). Astfel, în cazul majorității motocicletelor (care au schimbător de viteze și indicator de NEUTRU), curgerea lubrifiantului nu este permisă decât în timpul deplasării, evitându-se prin aceasta inconvenientele funcționării atunci când motocicleta staționează având motorul pornit (acționare manuală, poluarea mediului, consum inutil de ulei etc.). De asemenea, ungătorul de lanț eMIGoiler poate fi reglat să funcționeze cu tipuri diferite de lubrifiant (cu diverse vâscozități) și în diferite regimuri (de ex.: normal / umezeală, localitate / autostradă etc.), datorită reglajului debitului care poate fi făcut de către utilizator. Ungătorul de lanț automat eMIGoiler poate fi utilizat și pentru echiparea motocicletelor și mopedelor care nu au schimbător de viteze și indicator de Neutru (cutie de viteză automată), dar în acest caz el va funcționa permanent după punerea contactului, indiferent dacă motocicleta / mopedul se deplasează sau nu (se va evita staționarea îndelungată cu contactul pus / motorul pornit). Caracteristici tehnice: - Tensiune de alimentare: 12 V CC; - Consum de curent: maxim = 200 mA (0,2 A), mediu = 117 mA (0,117 A); - Moduri de lucru: 0 (deconectat), N (normal), A (cutie de viteze automată); - Controlul și indicarea funcționării: taste și afișaj digital; - Capacitate rezervor ulei: 100 ml.; - Reglaj debit: 0...999 sec. (intervalul dintre picături); - Autonomie: 33,33 ore sau 2.333 km. (condiții normale, viteză medie de 70 km/h). Compunere: - Unitate de comandă și control (UCC); - Cutie de comandă (CC); - Rezervor de ulei (RU); - Conducte de ulei (CU); - Duză de picurare (DP). Principiu de funcționare: Funcționarea ungătorului de lanț eMIGoiler se bazează pe curgerea gravitațională (liberă) a fluidului lubrifiant conținut în rezervor, prin conducte și duza de picurare, cu un debit comandat și controlat electronic. În timpul funcționării, în timp ce motocicleta se deplasează (schimbătorul de viteze introdus în orice treaptă de viteză), lanțul este permanent gresat prin intermediul duzei de picurare, cu un debit (picături / pe minut) stabilit de către utilizator și controlat permanent prin intermediul unității de comandă și control, aflată la bordul motocicletei. La trecerea schimbătorului de viteze în poziția NEUTRU (oprirea motocicletei), funcționarea ungătorului eMIGoiler este oprită automat (indicată prin stingerea afișajului unității de comandă și control), urmând a fi reluată imediat ce se introduce schimbătorul de viteze într-o treaptă de viteză (indicată prin aprinderea afișajului unității de comandă și control). La oprirea motorului și luarea contactului, funcționarea ungătorului eMIGoiler este oprită automat. Instalare: ..................... Reglaj / calibrare: .............................. Recomandări orientative: T1 (intervalul de timp cât este nevoie pentru curgerea unei picături): - Se va stabili în funcție de tipul / vâscozitatea lubrifiantului T2 (intervalul de timp dintre două picături succesive): - Condiții normale / în localitate = 60 sec. - În afara localității / autostradă = 45 sec. - Condiții cu umiditate crescută (ploaie) = 30 sec. - Condiții cu exces de praf = 45 sec. Întrebări frecvente: Î: Instalarea ungătorului automat eMIGoiler necesită cunoștințe și unelte speciale? R: NU, instalarea este intuitivă și poate fi făcută de orice motociclist, care trebuie să identifice doar: o siguranță fuzibilă alimentată prin contact (cu ajutorul unei lămpi de control sau bec / LED de 12 V cu 2 fire), firul contactului de Neutru (tot cu ajutorul unei lămpi de control) și un șurub aflat pe masa motocicletei (vizual sau tot cu ajutorul unei lămpi de control). Î: Cum identific firul / contactul de Neutru? R: Se conectează lampa de control cu un fir la una din siguranțele alimentate prin contact, se pune contactul, având schimbătorul de viteze pe poziția Neutru (indicator Neutru aprins) și se verifică cu celălalt fir al lămpii de control, pe rând, contactele / firele. La aprinderea lămpii de control, se verifică dacă este contactul corect (Neutru), prin introducerea schimbătorului de viteze în treapta I (indicator Neutru stins). Dacă lampa de control se stinge, înseamnă că acela este contactul de Neutru. Î: Este nevoie să utilizez un anumit tip de lubrifiant pentru ungătorul automat? R: NU, ungătorul automat eMIGoiler funcționează cu orice lubrifiant având o vâscozitate / fluiditate corespunzătoare. Se recomandă utilizarea uleiurilor de transmisie cu o vâscozitate mai mare în timpul sezonului cald și mai mică în timpul sezonului rece. Î: Funcționarea ungătorului poate afecta funcționarea motocicletei? R: NU, datorită componentelor și principiului de funcționare ale ungătorului, acesta nu poate afecta funcționarea motorului (spre deosebire de ungătorul vacuumatic, acesta funcționează absolut independent de motor, neavând nicio conexiune la acesta). De asemenea, având un consum de curent minim (100 mA la punerea contactului și la pornire, maxim 200 mA în timpul mersului), este exclusă descărcarea bateriei motocicletei. De asemenea, restul instalației electrice a motocicletei este protejată prin utilizarea unei siguranțe fuzibile separate. Î: Pot folosi un rezervor de lubrifiant cu o capacitate mai mică / mai mare? R: DA, cu modificarea corespunzătoare a autonomiei (100 ml. = cca. 2.333 km.). Î: Ținând cont de amplasarea duzei de picurare, lanțul / foaia motocicletei vor fi unse numai pe o parte? R: NU, ungerea nu se va face numai pe o parte, datorită acțiunii forței centrifuge și a efectului de capilaritate care antrenează uleiul. În acest fel, uleiul este dirijat atât către oringurile de pe partea unde se află duza, cât și către oringurile aflate pe partea opusă, prin intermediul dinților foii și bolțurilor ( bucșe, role). Î: Există pericolul ca uleiul să ajungă pe alte componente ale motocicletei (roată, disc sau saboți de frână) sau pe echipament / motociclist? R: NU, în situația în care instalarea și reglarea ungătorului au fost făcute conform instrucțiunilor. Cantitatea de ulei distribuită (cca. 1 picătură / minut) va forma doar o peliculă subțire pe lanț și pe foaie. Î: Se poate deconecta funcționarea ungătorului automat? R: DA, ungătorul automat eMIGoiler poate fi deconectat permanent prin trecerea comutatorului modului de lucru de pe cutia de control pe poziția „0”. Î: Ungătorul automat poluează mediul? R: NU, în situația în care instalarea, reglajul și utilizarea ungătorului automat au fost făcute conform instrucțiunilor. Spre deosebire de ungătoarele cu funcționare vacuumatică, ungătorul automat eMIGoiler asigură distribuția unei cantități minime de ulei pe lanțul și foaia motocicletei numai în timpul deplasării, în timpul opririlor, la trecerea schimbătorului de viteze în poziția Neutru distribuția uleiului oprindu-se automat. În situația motocicletelor / mopedelor fără indicator de Neutru (cu cutie de viteze automată), la staționarea îndelungată este indicată oprirea motorului și luarea contactului. PS: Aștept opinii și păreri (serioase, desigur). Desigur că invenția este în curs de brevetare, iar marca eMIGoiler este înregistrată.
  7. Mulțumesc de indicație, aștept să primesc garnitura capacului alternatorului, apoi îl desfac.
  8. Așa voi face, dacă tot demontez, verific tot.
  9. Gata, cred că l-am descoperit - reperul 13193, cel cu 3 role, pini și arcuri. Mulțumesc pentru ajutor, de fapt e vorba de reperele 13193 și 12046 (nu e vina ta, ci din cauza rezoluției imaginii - postez una ceva mai clară).
  10. Recunosc cu umilință că sunt începător și nu cunosc acest termen. Mi-l poți identifica în imaginea atașată, te rog? Este cumva pinionul cu ambreiaj unisens (reperul 12046)?
  11. De la o vreme am ceva probleme la pornire cu o Kawasaki ER-5 (an 2005). Bateria este nouă. Din câte (zgomote) mi-am dat seama, starterul nu învârte (corespunzător) volanta. Dacă cuplez treapta I și o împing un pic în față (motorul "dat peste cap"), starterul cuplează corect, învârte volanta și pornește. Atașez video. Care ar putea fi cauza (și remedierea)?
×
×
  • Creează nouă...